Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Моята колекция в НО (Величко Георгиев)

(1/7) > >>

Величко:
Здравейте! Ето и част от моята колекция локомотиви:) Ще забележите, че ме кефи "старото производсво", затова съм снимал само тях. Естествено, имам и от новото производство(домати :lol:), както и към 20-на вагона, но както вече казах: "кефи ме старото" :hi: Общо взето започнах в началото на януари, като имах няколко "нещица" от ранно детство в ТТ, но ги продадох(замених) за НО, та така :)









Като дете ме радваха електрическите, а сега ми пълнят очите парните, като там ми е най- слабото място в колекцията.

Величко:
Скромно, но от сърце :yes:
Парните са ми 55-ца, 75-ца- 2броя, 86-ца и 89-ка
дизелаците са-118, 120, 130, м61
мотрисите са vt70, 135-ца и бр185+195
и едно е69 &bgflag

Сaprycorn:

--- Цитат на: Велко link=topic=4290.msg88935#msg88935 date=1367614990 ---Скромно, но от сърце :yes:
Парните са ми 55-ца, 75-ца- 2броя, 86-ца и 89-ка
дизелаците са-118, 120, 130, м61
мотрисите са vt70, 135-ца и бр185+195
и едно е69 &bgflag

--- Край на цитат ---
Интересно е да се знае, че Е69 и VT135 (VT70) са изобщо първите локомотиви на Пико, произведени от полистирол през 1963 година! Дотогава фирмата изработва моделите си от бакелит. Другата новост свързана с Е69 и VT135 (VT70), са техните ротори с необичайно голям диаметър, които изпълняват и функцията на маховици! BR 89 e първият парен локомотив на Пико от полистирол, разработен през 1964, и носител на златен медал от изложението в Лайпциг през същата година. Изключително странно е решено вписването на модела в профил-средната колоос е лагерувана значително по-високо от крайните две! Златен медал от същото изложение печели и BR 55 две години по-късно.
През 60-те години фирмата Гютзолд разработва BR 24, чиято ходова част използват и за тендерната и сестричка BR 64. BR 75 се явява като трета употреба на тази ходова част, но с много компромиси по отношение на диаметри на колелата, междуосията, кръстоглави, паралели и т.н.
BR 118 e първата разработка на фирмата, поета вече от Гютзолд-младши, но в момента на реализацията, фирмата е вече национализирана и работи под шапката на Пико. Това е периодът, в който Гютзолд въвежда една революционна новост в областта на железопътните модели- изцяло пластмасовите щанги на парните локомотиви. След BR 52.19-20 на Гютзолд и  BR 01.5 на Пико, BR 86 e третият такъв модел- 1977 година!
Появата на BR 130 в началото на 70-те години ражда и може би най-унифицираният агрегат от моделите на Пико- корпусът на задвижващата талига, заедно с мотора, понижаващите предавки и токоснематели, без почти никаква промяна се използва и в локомотивите BR 01.5, BR 03 reko, BR 41 reko, както и в електроозите Е499!
BR120, разработен във втората половина на 70-те, е може би най-успешната имитация на звук от дизел, при това при това звукът не е дигитален, а чисто механичен, благодарение на големият брой зъбни предавки, работещи на високи обороти!

Ivo Nedkov:
Поздравления за колекцията. Ще очакваме да видим и вагоните...  :yes:

Величко:
Ето още от мен &bgflag

Класика в жанра br 01


и два дизелака- 130-ка и v-100




bategojko, мерси. За вагоните по-нататък, машините ме кефят :drinks:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия