Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Малко макетче в Н0 - 220х150 см.

(1/13) > >>

mitko0888:
За сега не мога да се похваля с макет, но поне го започнах! Идеята е да има къде да си търкалям влакчетата в ограничени апартаментни условия.

Макетченцето ще е със скромни размери - 220 х 150 см. Освен това ше е от две части, разглобяемо, или сгъваемо, като гледам как става - май и двете едновременно.

Епоха - не знам - ще се търкаля нещо около 2 - 3 - 4. Ще има и един (за сега!) екземпляр от миналото (еп. 1), но може и да се случи някоя разходка в бъдещето. Дори си въобразявам че в процеса на работа ще се получат зони от различни епохи.

Еднопътно трасе, две гари. В момента съставите ми са предимно от двуосни вагончета, Имам и известно количество къси локомотиви - парни, дизел, че и Е44.5 става перфектно за планински криви. Така че 5 - 6 - 7 вагона плюс лок ще е нормално за влак.
Основната гара - три коловоза, по горните сметки - 95 см използваема дължина. Освен това идеята е да могат да се разминават два влака по около 130 - 140 см. (10+ вагона).
Забравих - имам си и две мотрисни влакчета - писъл съм и за двете. Така че добавяме и два глухи коловоза. И няколко къси отклонения по 20 см. Гърловините естествено са в крива. Стана основна гара с 10 стрелки.
Втора гаричка - два коловоза (може и да добавя някое отклонение като стигна до там). Въпросните 130 - 140 см за разминаване ще ги има. Ясно е че тази гара ще е само в крива. И естествено на втория етаж. Всички наклони ще са не по-големи от 3%.

Релсов материал - Пико. По-точно казано - на макета няма да има нито една купешка стандартна релса. Всичко ще е от флексове. Баластрата естествено е купешка, и естествено е за ТТ. Не знам защо си харесах един доста тъмен цвят...
Стрелките - писал съм в съответната тема за тях. 100% самоделки, с моторно задвижване, без изолирани части.

Цялото трасе ще с достатъчен брой изолирани участъци. Някои се включват ръчно, за да си избирам с кое захранване кой влак ще карам. Ще могат да се управляват поне три независими влака, въпреки че мисля да се огранича до два - за две ръчички или за двама души.

Обща дължина на пълната обиколка ще е 15 - 16 метра. При наличните парни или стари дизелови локомотиви (скорост 45 - 60 км/час) една обиколка по цялото трасе ще става за доста прилично време - около минута и половина. Като добавим и времето за тръгване и спиране - елиминирам главозамайващото въртене в безкраен кръг.

Освен това при излизане от основната гара (независимо от коя страна) влакът може да се появява и от двете старни на гарата. За целта на скрито място ще има бретел (или две двойни връзки).

За сега е измислен само североизточния ъгъл - къщичката и кулата съм ги снимал преди време в съответната тема. Депото (естествено) е с моторизирана врата. Двете крила се отварят заедно или поотделно за достатъчен брой секунди. Като му сатне готово осветление и състаряването ще го щракна и него. Отделно в същия ъгъл има и външен ремонтен канал, въглищарниче и водопоен кран. Кранът може също да стане моторизиран. В момента механизмите са на промоция по 4.25 лв. за брой. На отклонението в този ъгъл могат да спят два локомотива - един в депото, един пред него. И за двата има по почти 20 см.

Целият макет ще е от съвременни и нови материали. Гипс - 0%. Основата е фибран 20мм. С рамка/летви 38х19 и 19х19 мм. Вместо корк - едни листове изолация, не и знам името но ми хареса. Не са ясни краката, но за сега макетът ще се ползва върху холната маса и крачетата ще почакат.

Пултът за управление за сега е готов само като кутия. Естествено от меко ПВЦ. По него ще има разни светлинки и копчета. Снетофори се предвиждат в далечното и неясно бъдеще. Захранване - аналогово. Всичките ми локомотиви са с достатъчно добри ходови качества при "моето" си захранване, които не са - отдавна са преработени и са със сменени двигатели или изцяло наново задвижени. Разбира се няма никакъв проблем да се добавят и една - две цифрови мишки (в непредвидимо бъдеще).

Ще следва продължение (надявам се).

Ivo Nedkov:
Добре си го замислил за сега.
Ще чакаме снимки и информация от етапите на работа.
Успех!!!

JORDAN:
"В момента механизмите са на промоция по 4.25 лв. за брой."

...

Дай малко повече информация - това механизми от Конрад ли са и стават ли за задвижване на стрелки ?
Гледах в една тема някакви серво двигателчета, приспособени за управление на стрелки.

mitko0888:

--- Цитат на: JORDAN link=topic=4294.msg89018#msg89018 date=1367963111 ---"В момента механизмите са на промоция по 4.25 лв. за брой."

...

Дай малко повече информация - това механизми от Конрад ли са и стават ли за задвижване на стрелки ?
Гледах в една тема някакви серво двигателчета, приспособени за управление на стрелки.

--- Край на цитат ---

Прегледай тази тема   за моите стрелките и задвижването. Задвижването е на другата страница. Мисля да сравня работата с механизмите на Тилиг (като му дойде времето за другата гърловина на гарата). Със показаните там механизми съм направил и отварянето на вратите на депото, само че с по още едно от големите зъбни колела.
Ако си калкулираш труда, времето и т.н. ценово нещата няма да ти се вържат в сравнение с моторното задвижване на тилиг или на костенурките. Но за сметка на това си ги правиш сам и то каквито си искаш. Естествено задвижването е на светлинн игодини по-добро от еликтро магнитните щракалки. Със серво моторчета не съм пробвал (и май няма да се занимавам), виждат ми се много малки по размер и звукът им би трябвало да е по-различен.

emilchaushev:
Имай предвид, че механизмите на Тилиг са много шумни. такива сме инсталирали на ТТ модулите.
Ето клип на който можеш да чуеш каква шумотевица настава при превключване на механизма.

http://youtu.be/_Taf9BrdK88

Конрадските пък са доста бързи, но за сметка на това с някои от тях брахме ядове по отношение на контактуване при подаване потенциали към сърцето на стрелката и разни такива дребни, но дразнещи дефекти- все пак са китайска сглобка.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия