Автор Тема: Mакетът на gregary  (Прочетена 137403 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #195 -: 04 Април 2017, 13:38:39 »
Специално за Грег и Базитов!!! :hi:
Грег малко стана като твоя шеф - забавих, но не забравих!

Цитат на: gregary link=topic=268.msg104231#msg104231 date=1460013229
Много благодаря!
Ще помоля админите, да преместят тия два поста в тая тема, за да е по подредена. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3861.msg104203/topicseen.html#msg104203

Също и Пламен, ако пуска нови постове, да са в същата тема. :drinks:


И така макар и със забавяне имам набавени някой "нещица" ,за трасето "Готард" (старото доколкото разбирам) и по специално гара Wassen.

Целият район на гарата.


А това е коловозното развитие.


Доколкото коловозното развитие вече ти е сглобено,
 остава гаровата сграда ( приемното здание). За съжаление
постовете дето горе си помолил да прехвърлят тук, са останали в другата тема. Но там са само снимките на въпросната сграда.

Оказа се че най-стария известен макет на трасето "Готард" извън
Швейцария, е правен през 70-те години на миналия век в бившата ГДР!!!

Самият макет с размери 16.0х3.40 метра е бил официализиран
пред тогавашните власти и ЩАЗИ ( немският "филиал" на съветското кгб) като "макет на трасето по което е минавал Ленин, когато е искал да изучи швейцарския опит на работа с работниците и швейцарските профсъюзи"!!! :haha:

Логично официализирането за един макет във времето на
"Желязната завеса" и мечтите не само за несъществуващия още
 интернет, но и западни списания и литература по въпроса,  не е било достатъчно.

Оказва се, че седемте източно германски моделистта пресъздали трасето по макета,
благодарение на полулегално пращани ръкописни материали
създавани, от швейцарски техни колеги-моделистти с които
се свързали нелегално от Източна Германия (ГДР).

Както се досещаш сред тях има и скица на зданието от Wassen,
с взети на ръка основни размери. Ако все още ви интересува с колегата тази сграда, мога да ви предам скицата.
Впрочем Базитов казваше, че има снимки с човешки силует до нея, така че може да сравни въпросните размери и настъпилите промени с годините.

А ето и линк към pdf-файл с трасето "Готард" и всички гари от швейцарска и италианска страни. Официални коловозни
развития до ниво и включително индустриални клонове, номера, наименования и т.н.

  H - Bahnsimulation im Microsoft Train Simulator nicht
 alle Gleise 1:1 wiedergegeben werden können. 



ПП. Не се връзвай тук,  ще се чуем по телефона когато трябва.

ПП2. Пък ако виждаш зор с изработката на сградата, бих ти помогнал с удоволствие в Н0  ( а защо не и в N).
« Последна редакция: 04 Април 2017, 13:43:54 от pach »

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #196 -: 06 Април 2017, 02:19:44 »
Pach, много интересна информация, а и полезна. Гаровото развитие на Wassen доста прилича на едно направено на макет :) :hi:. За този макет в ГДР не знаех, но има един макет на Стария Готард в Музея на транспорта в Люцерн, който съм го снимал детайлно и ако преодолея мързела си ще пусна снимките и клиповете във форума

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #197 -: 12 Януари 2018, 23:32:16 »
"Внимание: тази тема не е активна от 120 дни..."  :scratch_ones_head: :)

Започнах и последната спирала по дългата 8,20 м. стена. Тя се оказа 5 и 1/2 оборота, като свалям трасето с 50,5 см. Успях да постигна външ. радиус 550 мм. и вътр. радиус 490 мм..
Стартиране:


На вторият оборот, на външната линия сложих разклонение за два т.нар. "работни" или "гаражни" коловоза, които ще водят покрай стената до работното бюро. От там ще влизат в трасето някоя и друга композиция. Предвидил съм и други гаражни коловози, които ще се включват посредством друга спирала, но по-натам в трасето...



Свързах двете спирали, посредством емблематичен за BLS - трасето мост. Това е Bietschtalbbrücke, които лятото на 2016 успях да посетя. На модел го прави Faller 120535. Не знам защо от Фалер са преценили, че трябва да му сложат отровно синьо, та трябваше да опирам до аерографа, но за всяко нещо си има първи път.  :)






Нарязах със скалпела траверсова скара на Тилиг и нанизах траверсите плътно една до друга, стремейки се да пресъздам оригинала. Остава да сложа контра релси...




Фалер правят моста само направо, а оригинала е в лека крива, която се помъчих и аз да пресъздам, чрез пилене и наместване. Предстои да му се сложи КМ и парапети, но това след като се направи ландшафта (покриване на спиралите и направа на клисурата под него), за да не се повредят.

Зад него, фототапета има снимана река. Там изградих язовирна стена по която върви ФКСистем.
Предвидено е да има по един тунелен портал в двата края (спиралите). Така ще е и за моста.
Долу в ниското, изграждам ВЕЦ който да "захранва" жп трасето.







Пробвах трасето с почти всичките си дълги пътнически вагони. Имаше и проби с volume на "маx", за да се пробват завоите.
Видео:
ФКС  Volume MAX
ESU
Robel BLS

Предвиждам в долния край да свържа двете спирали с каменен или бетонен мост. Засега съм сложил само основата от "симона".

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #198 -: 13 Януари 2018, 09:51:16 »
Браво, Грег, за “хидротехническото строителство”. Много добра идея за раздвижване на пейсажа. И аз планирам една малка ВЕЦ, но съм стигнал в направата на “изтичалото” на водата от ВЕЦа. Спиралите са фантастични! :hi:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #199 -: 13 Януари 2018, 12:30:00 »
Faller-Car системата ще стане много яка! Не знам защо, но много ме радва подобен тип движение на автомобили по макети като твоя - планински, с наклони и завои. Снимай следващия път някой тир, pls  :yes:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #200 -: 13 Януари 2018, 13:12:23 »
 :hi: :hi: :hi:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #201 -: 13 Януари 2018, 21:41:28 »
 :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :hi: :hi: :drinks: :drinks:
БЕЗМЪЛВЕН СЪМ !!!
Не добре , А отлично.Това трябва да се види на живо !!!

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #202 -: 14 Януари 2018, 21:11:39 »
Благодаря!

Цитат на: Mixy link=topic=4300.msg110266#msg110266 date=1515839400
... Снимай следващия път някой тир, pls  :yes:

Настъпваш ме по болна тема... ;D
Принципно, идеята за FCS беше да имам две МПС-та, които да обикалят по трасето.
МВ с каравана и Бус за да внесат някакъв колорит.

Обаче... :) от Фалер пуснаха
и изкушението е голямо. С ремарке отзад ще е супер.

Не ми се иска да наблягам много много на FCS, щото едно ли е (средствата...), а и три МПС-та по едно трасе, да не се догонват и бутат. Не съм предвидил стоп-машинки, сензори и т.н.. Да е съвсем елементарно.
Но, ще видим кое ще надделее... От сега знам краят (КЕФЪТ)  ;D

Усещах, че нещо ми куца по трасето като визия  и разбрах, че това е тунелния портал, който бях предвидил за изход от голямата спирала. Той е на NOCH profi, но не ми допадна. Принципно фабричните портали са с големи отвори, за да се вписват в малки радиуси и това ме дразни. Стоят някак си нерЕалистично около преминаващия подвижен състав. Бях си казал, че ще се пробвам да сложа почти всички видове тунелни портали на макета, без да се повтарят. Та, на изхода от голямата спирала видях възможност да сложа двата северни портала на Simplon tunel. Едно, че имам сантимент към него, едно че е и част от емблематичното трасе на BLS. Всъщност, тунела е с две тръби дълги. Първата е прокопана 1905 с дължина 19 803 м., а втората през 1921 с 19 824 м.. По средата на тунела е границата между Швейцария и Италия.

Та, отделните етапи...

Изрязване от шперплат:


Предварително напасване:



Полагане на бетон-контакт с посипка:


Полагане на гипсово лепило:


Стартиране на фината работа:


Пръскане с аерографа:


Проби към трасето:


Полагане на гипсови отливки на тръбите:


Проби:





Оригиналът:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #203 -: 15 Януари 2018, 00:18:25 »
 :swoon: :swoon: :swoon: :swoon: :good: :good: :good: :good: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #204 -: 19 Януари 2018, 22:24:07 »
Такааа....  :)

Митко ме подсети за направата на преход между двете трасета, които изградих лятото...
Много са характерни в швейцарските трасета, преход между линиите ей така в "нищото", демек в междугарието. Поради каква причина, не знам. При нас не знам да има или по-точно не съм виждал. Но, няма значение...
Взех стрелките с най-малко отклонение на Тилиг елит, но въпреки големия радиус, трябваше да играе резачката, за да ги напасна и да не разширявам отстоянието между трасетата.




Доволен съм от резултата. Стрелките са скоростни и "влаците'  :) минават безпроблемно.

Тези дни, наблегнах с изграждането на ВЕЦ-а. Започнах с направата на електрическата площадка или както там се нарича ( извинявайте, но с тая терминология не съм запознат). По нея са сложени всиките ел. атрибути и е сложено осветлението. Остава да поставя и жиците свързващи отделните елементи. Площадката засега ще е подвижна, за да не ми пречи в изграждането на ландшафта. Слагам я, за да видя кое къде е.



осветление:


ефекти:



И ВИДЕО

Административната сграда:



Осветлението й ще бъде само външно



Mironista

  • Trade Count: (13)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 49
  • Напред и нагоре
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #205 -: 20 Януари 2018, 21:59:23 »
Браво Грег,

Аз като Електронженер и човек занимаващ се с доставка и изграждане на ВЕЦ-ове мога да кажа браво. Казва се повишаваща подстанция и като гледам твоята е класическо изпълнение ОРУ 110KV, демек Открита разпределителна уредба с маслени прекъсвачи и въздушни разединители. Маслените трафове са много яки и като цяло става много добре! Браво

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #206 -: 24 Януари 2018, 10:28:36 »
Този труд дава желание и у другите да работят. Красота на всеки сантиметър! Тунелните портали са убиийствени. А за ВЕЦа - нямам думи. Аз ще правя този от Бов (на Искъра) поради липса на пространство.

Относно стрелките в нищото - това го има навсякъде в западна Европа, особено при TGV. Трябва само да се намали скоростта от 320 на 170 км/ч при преминаване през стрелките в отклонение. А в България и аз не съм виждал такова нещо. Но нашите гари са толкова много и на близо, че няма смисъл от екстра стрелки в полето.

Поздрави за постигнатото. Нямам никакви забележки. Продължавай в същия дух.
 :clapping:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #207 -: 24 Януари 2018, 11:37:36 »
Жорж, ВЕЦ Бов-север или Бов-юг ще правиш?
Дай някакви снимки, ако може.( в твойта тема разбира се)
 :hi:
Вец Лакатник е интересен също, с откраднатото от реката под бунгалата!
« Последна редакция: 24 Януари 2018, 11:39:33 от pach »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #208 -: 28 Януари 2018, 23:37:49 »
Днес с малкият си играхме следобед с направата на лифта в макета. Оказа се доста трудоемка и пипкава работа, специално да напаснеш носещите въжета и обтегачи в една линия , както и да спазиш градусите в наклоните. Засега всичко е на фаза напасване и натаманяване преди да почна да "гипсирам" спиралите с ландшафта.

Brawa Titlis-Bahn

Доволен съм и отивам да си почивам, че мЪ заболя гърба и трябва хоризонтално положение... :)

п.с. Ей, най-сетне му дойде ред на тоя лифт. Прашлясваше само в кашона повече от две-три години... :dance1:

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Mакетът на gregary
« Отговор #209 -: 30 Януари 2018, 00:01:09 »
ЛИФТ!!!! ДЕЙСТВАЩ!!!!  :yahoo: :clapping: Това хоби не спира да ме изумява! Следя темата с интерес!