Автор Тема: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)  (Прочетена 28568 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #45 -: 11 Февруари 2016, 12:30:47 »

Това обаче не е Т3,

1) много напред му отиват баките,
2) има джам до вратата на кабината,
няма нито един вариант на Т3 с такъв джам.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #46 -: 11 Февруари 2016, 13:36:38 »
Не съм сигурен. Но както винаги - ти "по ги назнайваш" (поздрав за граматиците тук)  разбира се!!! :hi:
Цилиндровия блок и въобще парната машина е същата.
Наклона на задната стена на будката - също.
Водните резервояри са по желание на клиента...а може и ъгъла на снимката да ни подвежда.

Но това с джамлъка до вратата на будката - е особеност която може би ще ни насочи тогава...
Кой конкретно модел е всъщност?
 :scratch_ones_head:

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #47 -: 11 Февруари 2016, 23:51:04 »
Цитат на: pach link=topic=4305.msg103398#msg103398 date=1455174417
...

ПП. Всъщност някой знае ли точно до коя година, първата жп гара в Русе е била на "активна служба"?

До 1955г.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #48 -: 18 Февруари 2016, 13:43:46 »
Така, така,такааааа.... ;D


Въпросното локомотивче както каза и Сашо ( :hi:) не е дори триосно (съответно далеч от разновидност на Т3).
Всъщност това е едно от двете двуосни парни локомотивчета служили някога в БДЖ - с №№1918 и 1919 (1TL при доставката му).
Производство на фабрика "HANOMAG"




Интересното е пък сега коя година е служило на гара Русе?
Вероятно в началото на своята служба, защото още не е наставен дори бункера за въглищата му.
Ако се абстрахирам от бункера, може би на картичката е №1818, защото той си няма трети фар пред комина...
но всичко вече зависи и от времето на заснемане трите фотографии.

ПП. В немскоезичното (кратко) издание на инж. Деянов (мисля, че от 1998г едновременно с големия жълт албум)
има и още една снимка на локомотивче от серията. Трябва да ги сравня и с нея явно.
« Последна редакция: 18 Февруари 2016, 13:47:13 от pach »

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #49 -: 20 Февруари 2016, 01:28:45 »
Цитат на: pach link=topic=4305.msg103535#msg103535 date=1455795826
...

Всъщност това е едно от двете двуосни парни локомотивчета служили някога в БДЖ - с №№1918 и 1919 (1TL при доставката му).
...

Интересното е пък сега коя година е служило на гара Русе?
Вероятно в началото на своята служба, защото още не е наставен дори бункера за въглищата му.
...

Локомотивите 1818 и 1819 са внесени съответно през 1887г. и 1889г., така че снимката от Русе вероятно не е от началото на службата им.
На заден план се вижда гаровата сграда. При построяването си през 1866г. тя е едноетажна, а по-късно е надграден вторият етаж. В момента не мога да открия през коя година е станало това, но на една снимка от 1907г. тя все още е едноетажна.
Освен това Деянов пише, че двете машини "през цялата си служба работят по строителството на нови жп линии и пристанища, при ремонта и реконструкцията на съществуващите". Ако допуснем, че някоя от тях е пребивавала в Русе, то най-вероятно това да е било свързано с изграждането на кейовата стена на пристанището и жп линията край нея, което се извършва на няколко етапа, но започва около и след 1909-1910г.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #50 -: 20 Февруари 2016, 09:36:42 »
При всяко положение снимката е невероятно ценна и уникална. Огромни благодарности за намирането и публикуването и  :hi:
Не е споменавано никъде, но тези две машинки са имали псевдоними "Самовара" и "Караконджула". Били са поддържани в отлично състояние до края на службата си, което се вижда и на снимките.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #51 -: 21 Февруари 2016, 11:00:52 »
Много интересни са петролните фенери на 1919-абсолютно необичайни за БДЖ.
На мен ми приличат на петролните фенери използвани в унгарските железници.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #52 -: 21 Февруари 2016, 12:33:21 »

Абсолютно верно:



аз дори имам идея, откъде точно са взети,
но за това друг път,
трябва да събера още малко информация.

Поздрави!

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #53 -: 22 Февруари 2016, 15:24:25 »
Благодаря ,Сашо.

Наистина ще е много интересно да разберем откъде са се взели тези фенери в България!
« Последна редакция: 22 Февруари 2016, 15:34:55 от misan »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #54 -: 23 Февруари 2016, 13:48:56 »

Специфичното на тия фарове, или фенери е не друго, а самите стъкла - изпъкнали са много специфично.

И понеже някогашната Австро-Унгария след 1СВ се разпада на няколко отделни държави, то и локомотивите
в тях са главно от австро-унгарските серии - BBO, MAV, CSD, JDZ, PKP, FS, CFR + GySEV, GKB, SB.
В тая каша от еднакви локомотиви с различни номера и означения, тези на MAV и GySEV се различават
на 100% точно по фаровете.

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София

nikos74

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #56 -: 08 Август 2017, 18:47:56 »
Здравейте,
колеги
Ако не е приключила темата за вас да ви напиша две препратки към снимки, които е открил един приятел във Варненския държавен архив. Предполагам ще са нови за вас (както и за мен) и дано внесат някаква яснота по тъмните ъгли на историята на тези локомотиви.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BASA-48K-1-37-17-Varna.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BASA-48K-1-37-45-Varna.jpg

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #57 -: 09 Август 2017, 20:30:10 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=4305.msg103638#msg103638 date=1456228136
Специфичното на тия фарове, или фенери е не друго, а самите стъкла - изпъкнали са много специфично.
http://prikachi.com/images/988/9159988O.jpg

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: "Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
« Отговор #58 -: 01 Ноември 2017, 16:45:30 »
Още една снимка с локомотива "Успех"!



Снимката е от сайта на село Страшимирово.
(явно английски сървър)

http://strashimirovo.wixsite.com/selo/looking-back?lightbox=dataItem-ixjaagmk

Текста под нея е:
" Снимка на работници и локомотива "Успех" , за маневриране
в каменната кариера 1885-1906 г."

 :hi:
« Последна редакция: 01 Ноември 2017, 16:47:07 от pach »