Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
"Пруски" Т3 в България.("Preußischen" T3 in Bulgarien)
CaLLlo:
Това обаче не е Т3,
1) много напред му отиват баките,
2) има джам до вратата на кабината,
няма нито един вариант на Т3 с такъв джам.
pach:
Не съм сигурен. Но както винаги - ти "по ги назнайваш" (поздрав за граматиците тук) разбира се!!! :hi:
Цилиндровия блок и въобще парната машина е същата.
Наклона на задната стена на будката - също.
Водните резервояри са по желание на клиента...а може и ъгъла на снимката да ни подвежда.
Но това с джамлъка до вратата на будката - е особеност която може би ще ни насочи тогава...
Кой конкретно модел е всъщност?
:scratch_ones_head:
Rado:
--- Цитат на: pach link=topic=4305.msg103398#msg103398 date=1455174417 ---...
ПП. Всъщност някой знае ли точно до коя година, първата жп гара в Русе е била на "активна служба"?
--- Край на цитат ---
До 1955г.
pach:
Така, така,такааааа.... ;D
Въпросното локомотивче както каза и Сашо ( :hi:) не е дори триосно (съответно далеч от разновидност на Т3).
Всъщност това е едно от двете двуосни парни локомотивчета служили някога в БДЖ - с №№1918 и 1919 (1TL при доставката му).
Производство на фабрика "HANOMAG"
Интересното е пък сега коя година е служило на гара Русе?
Вероятно в началото на своята служба, защото още не е наставен дори бункера за въглищата му.
Ако се абстрахирам от бункера, може би на картичката е №1818, защото той си няма трети фар пред комина...
но всичко вече зависи и от времето на заснемане трите фотографии.
ПП. В немскоезичното (кратко) издание на инж. Деянов (мисля, че от 1998г едновременно с големия жълт албум)
има и още една снимка на локомотивче от серията. Трябва да ги сравня и с нея явно.
Rado:
--- Цитат на: pach link=topic=4305.msg103535#msg103535 date=1455795826 ---...
Всъщност това е едно от двете двуосни парни локомотивчета служили някога в БДЖ - с №№1918 и 1919 (1TL при доставката му).
...
Интересното е пък сега коя година е служило на гара Русе?
Вероятно в началото на своята служба, защото още не е наставен дори бункера за въглищата му.
...
--- Край на цитат ---
Локомотивите 1818 и 1819 са внесени съответно през 1887г. и 1889г., така че снимката от Русе вероятно не е от началото на службата им.
На заден план се вижда гаровата сграда. При построяването си през 1866г. тя е едноетажна, а по-късно е надграден вторият етаж. В момента не мога да открия през коя година е станало това, но на една снимка от 1907г. тя все още е едноетажна.
Освен това Деянов пише, че двете машини "през цялата си служба работят по строителството на нови жп линии и пристанища, при ремонта и реконструкцията на съществуващите". Ако допуснем, че някоя от тях е пребивавала в Русе, то най-вероятно това да е било свързано с изграждането на кейовата стена на пристанището и жп линията край нея, което се извършва на няколко етапа, но започва около и след 1909-1910г.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия