Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Полезни линкове към сайтове на готови проекти | Useful links to sites for other projects and layouts
Блог за ж.п. моделизъм
pach:
Вижи сега...изказването ти е ...ще прощаваш абсолютна неадекватна ...глупост.
Още веднъж моля да ме извиниш, но това което твърдиш е абсурдно.
Ще се опитам да запазя спокойствие и да те опровергая по реда.
--- Цитат ---"Тия станции, които показваш, не знам на кого му трябват и за какво (в жп моделизма). "
--- Край на цитат ---
Почти на всеки който работи с месингови модели или поне се опитва да си наставя и споява Т-профилни релси.
Просто всякакви други са не любителско, не аматьорско, но направо несериозно отношение. Аз лично съм минал през тези три етапа,
и ти го гарантирам!!!
--- Цитат ---Първо - цената им е доста над 100 лв."
--- Край на цитат ---
Дори на линковете които съм дал по-горе цената само на един е 116 лв. но останалите съм им писал ориентировачна та цена.
(трябва все пак да се чете по-внимателно, когато се взима отношение по въпроса)
--- Цитат ---Второ - от 35 години запоявам, дори съм се прехранвал с това по някое време, но да сменям вида на човката на поялника - до сега не ми е трябвало. Трябвало ми е поялник с "нормална" човка, и такъв с фина човка. Виж, сменял съм човки, и то на тези с нарисуваните електрончета (ако ще и протони да се наричат). Просто защото са български, покритието на човката е ужасно и заминава наиситна за нула време. Същото става и ако ги тръкнеш един път с пилата. Сменил съм и ДОСТА от тези български "станции", че и не само такива, и в този ценови (и качествен) клас просто не си заслужават.
--- Край на цитат ---
Добре че още не се прехранваш със спояване. Аз го правя от 40 години (с пет повече от теб :on_the_quiet: :pleasantry:)
и твърдя че дори в момента го правя, като на ден понякога се налага да работя с по пет различни човки. Вярно, че когато
в БГ навлезнаха SMD-компонентите съм се "изхитрявал" да слагам 5 мм плоска човка на Weller-а, но сега вече ползавм
пълния набор от различни конструктивно оформени човки. Български човки отдавна не се правят, но ментета от Китай
има и сега. Все пак е конщунство да даваш луди пари (според някой) за влакове, а да се лигавиш несериозно с парите за инструменти, включително и за качествени човки. Мойте "изкарват" от 3 до 5 месеца ежедневна поне 4-часова работа,
с регулиране на температурата и обтриване в специални стойки за целта. Ползвам повече от пет вида тинол, който освен по външен размер се различава и по процентното съдържание на флюс, олово, калай и сребро. Ах дааа..., и да, имам и за различни температури на топене (логично, щом съдържанието на горе изброените метали е различно).
Всяка употреба на тинол не по предназначение е подигравка с технологията, практиката и самата електроника.
Аман от китайски изпълнение като по джонките - с един тинол за улуцитне и за локомотивните модели! :haha:
Човките НИКОГА , дори и медните стари от поялници за улуци, не се пилят с пила - така се сваля специалното им покритие
и е съвсем логично да работят много кратко. Има си специални пасти за почистване както и методи за тяхното ползване.
Винаги съм казвал че инструмвентите не правят майстора, но майстор без инструменти си е абсолютен мазохизъм!!!
Колкото до коментара за "безопасното" 220V, ще го оставя без коментар, защото по неадекватно изказване отдавна не бях чувал.
И все пак предпочитам 220 волта да влизат до станцията която пипам само при пускане, спиране и реглаж на температурата,
отколкото да ми "гърмят" 220 волта в ръката от преусукани кабели например!
И това ми се е случвало, та ходих една седмица не само с обгорена но и метализирана ръка от разпрашения метал при искрата!
Много е болезнено, но все пак съм доволен че вмога да го повтарям на неподготвени "специалисти"!
А колкото до новата публикация в блога вече я има:
4.2 Oснови, носещи конструкции и шкафове.
За съжаление в момента анимацията там не работи - било сървърен проблем, който отстраняват!
:hi:
mitko0888:
Верно че ме закла (@Адри), ама това не значи че написаното е вярно.
Който иска - да вярва. И да си купи един велер с вентилация за да си направи жп макета. Или пък да се прехранва на 50 години със запояване... Аз това съм го минал когато ми е било времето.
mitko0888:
За да не продължава тази безмислена "дискусия", предлагам всеки, който иска да си направи макет, първо да си купи показания в блога набор от 22 човки, плюс поялника, и тогава да започва работа.
pach:
Наистина е безмислена, щом за 35 години спояване не си разбрал как да го правиш.
Хляба си го изкарвам с коструиране и технология, която включва и запояване, което също съм го минал някога,
но не забравям от къде съм тръгнал и накъде се движа.
А това което е в главата ми и могат ръцете ми е добре оценено все пак!
И наистина който иска да вярва, нека вярва, че толкова видове човки за поялниците,
са измислени да затрудняват, а не да улесняват работа с тях и поялните станции!!!
Не съм препоръчвал Велер с вентилация, а негови значително по-евтини аналози,
които са напълно достатъчни за любителските изпълнения в този форум!
Все пак тук сме хобисти, явно не професионалисти...
Вярно е!
За да не продължава тази безмислена глупост, предлагам всеки, който иска да си направи макет,
първо да си купи показания тук каталог , плюс още някои по-нови от старото ПИКО, и тогава да започва работа.
(може и без поялник)
;D
Off-Topic:ПП. Митко...ти ли си? Искам да знаеш че уволненията ги правят в отдел"човешки ресурси" а не при нас!
ПП2.Тук стана съвпадение и малка грешка от това. Съжалявам! :hi:
Ще Ви помоля да избягвате лични нападки!
Gervasii:
Off-Topic:То мокет и без колекция може! Първо макет, после колекция........ Както е известно някои сто макета са направили на хартия и има още години да правят. bg&flagМоля, придържайте се към темата!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия