Автор Тема: Ето и моята, повече от скромна колекцийка  (Прочетена 7681 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Дизелов локомотив V160 Krupp - 3-та епоха, със звук - Fleischmann 76396. Изглежда да е поорязан, ама в действителност е съвсем слабо - няма ги само алуминиевите рамки на страничните прозорци на кабината, гумените уплътнения на челните стъкла и човечето в кабината - всичко друго си седи - дори пултовете за управление са пресъздадени доколкото може в този мащаб + композиция от три товарни вагона. Конският е с отварящи се плъзгащи врати.
« Последна редакция: 21 Юли 2013, 20:45:23 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #1 -: 21 Юли 2013, 20:53:35 »
И понеже аз нали хич не си падам по товарните вагони, същият локомотив има за задача да тегли и ускорен пътнически Eilzug влак от края на 60-те и началото на 70-те години - на границата между трета и четвърта епоха.

Fleischmann 5127:

Fleischmann 5128:

Fleischman 5676:

Фургон Trix 23337, вече изваден от престижните експресни влакове и включен в локалните превози:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #2 -: 21 Юли 2013, 21:00:29 »
Още един немски ускорен пътнически Eilzug влак от същото време - началото на 70-те години:

Дизелов локомотив BR 220 (V 200) Roco Platin със звук - номер 63933.




Roco 45489:


Roco 45491:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #3 -: 21 Юли 2013, 21:05:41 »
Швейцарски дизел-мотрисен влак TEE RAM със звук - Roco 63121. Трета-четвърта епоха, движе се между Цюрих и Амстердам и между Цюрих и Мюнхен.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #4 -: 21 Юли 2013, 21:11:17 »
Малко швейцарска теснолинейка H0m, вече в пета епоха, Rhatische Bahn - композиция Bemo 7266 110 - мотриса плюс пътнически и товарен вагон:





IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #5 -: 21 Юли 2013, 21:13:04 »
Трисекционен трамвай Duwag GT8 от Кьолн - Roco 43179:


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #6 -: 21 Юли 2013, 21:15:23 »
Градски автобус Мерцедес 0 317 от 1967-а година. Мащабът е близък до 0 - 1:43, моделът е на немската фирма Minichamps:


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #7 -: 21 Юли 2013, 21:25:13 »
Двуетажен автобус Routemaster за крайградските бързи линии на Лондон - Green Line. Този модел вече съм го представял. Мащабът е близък до двойка - 1:24. Уникална детайлизация, вратите му се отварят, салонът е пресъздаден до най-малкия детайл, има си и всички външни и вътрешни надписи, които се четат с невъоръжено око. Производител е китайската фирма SunStar, но на модела въобще не му личи, че е китайски. Вдигам го буквално с родилни мъки, тежи поне 10 кила.








Лимитиран модел със сертификат.

Оттук насетне минавам в мащаб 1 - Kiss или KM1, когато има възможност - стига ми един голям дизелов локомотив и 1-2 пътнически вагона.
« Последна редакция: 21 Юли 2013, 21:26:45 от IKAR »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2048
  • Рейтинг: 262
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #8 -: 21 Юли 2013, 22:17:25 »
Виждам интерес към DB III-та епоха. Мислил ли си вместо 1 да 0?

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #9 -: 21 Юли 2013, 22:33:29 »
Да, мисля и относно това. Общо взето да - трета и четвърта епоха - 60-те и 70-те години - или годините на по-"заобления" дизаин - когато е била актуална и съвременна нашата серия 04. А и по-късно вече почти всичко в Европа лека-полека минава на ток...Плюс това вече и нормите, свързани с шумовото замърсяване стават все по-строги и съответно вече го няма мощният дизелов "рев". Не че няма дизели и сега, но всичко е модернизирано и е със сменени двигатели, а съвременните такива не са като едновремешните. Или най-малкото звукоизолацията не е като едно време.
« Последна редакция: 21 Юли 2013, 22:35:05 от IKAR »

martinis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #10 -: 29 Октомври 2013, 14:11:20 »
Адмирации за колекцията ти... Накрая този зеления ... направо ме срази - страхотен е! Какви са му размерите точно? На модела де... Има да снимаш детайли по него...  :yes:  :drinks:
С поздрави
Мартин

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #11 -: 30 Октомври 2013, 10:30:59 »
Размерите на автобуса са: дължина 35 см, ширина 11.5 см, височина 18 см. Наистина не може да се сравнява с нищо. Направо беше тръгнал да "продъни" рафта на витрината на секцията вкъщи. Каросерията е метална - от месинг, също шасито, кормилната уредба, джантите и всички дръжки и багажници.
Ето тук има малко по-хубави снимки на "наследника" му, единствената разлика е, че е боядисан в червено:
http://www.sunstarmodelcars.com/2915/2915.htm
Аз, когато го снимах, пропуснах да му сложа огледалата и мигачите.
Всъщност "доставката" на този автобус беше провокирана от получилото се преди известно време тръбене из форума от някои видни специалисти, че т.нар. месингови H0 и N модели за по 4-5 бона са "уникални", "велики", "с превъзходна, ненадмината детайлност" и т.н. В крайна сметка всичко това се оказаха празни приказки, понеже лично имах възможността да съзерцавам на живо такива модели по магазини и изложения в чужбина, та видях за какво става дума. На всичкото отгоре когато стане въпрос за реално движение по релси, излагацията е тотална, а в добавка нямат и осветление. Практически единственото им достойнство е, че са скъпи и че не всеки може да си ги купи - в действителност стават само за гледане на витрината и за "фукня".

Иначе автобусът се намира за 120-130 евро включително доставката, аз моя го взех за 120, но явно бройките са доста лимитирани, понеже търговецът, от който го купих, чакаше на него три месеца да му го доставят, а после, нали на тъпанарите от ДиЕйчЕл политиката им е такава, че пратките от Германия за България минават през Гърция,  си чаках и още три месеца, за да го получа, за което време беше отишъл от Гърция в Босна и Херцеговина, после обратно в Гърция, та най-накрая пристигна  - поръчах си го за Коледа, а дойде юни. Но наистина чакането си заслужаваше - аз лично по-детайлен модел на каквото и да е не съм виждал. По едно време се шегувах, че сигурно ако го бях поръчал да го доставят в Петрово, на 35 километра югоизточно от Сандански, а не в София, по-бърже щеше да дойде.......
« Последна редакция: 30 Октомври 2013, 10:41:19 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 936
  • Рейтинг: 262
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #12 -: 25 Юни 2019, 03:00:30 »
Гроздето е извънредно, извънредно кисело........най-сетне успях да си взема първата придобивка в мащаб единица, не ми се сърдете, пак ще повторя, но дребните мащаби са.....порнография в сравнение с това. Команден вагон Kiss, месингов:

Намерих го в и-бей, на да кажем много добра цена....чисто нов. За какво живея в Канада, я.....Сега зорът е да му се намери подобаващ дизелов локомотив със звук, който ще го тегли, но търпение му е майката. Ще се случи постепенно - за съжаление и в и-бея са го ударили на търгашлък, и на такива наглед масови локомотиви, като BR218, им искат повече от и без това обявените астрономически цени на сайта на фирмите като нови, при това за използван локомотив, втора употреба. Та ще чака засега Ферари на цената на Москвич, както казва Венци, понеже пет бона за локомотив абсурд да дам...Колеги ми предложиха мерклинския BR218, не че не мога да го взема, но ми се вижда много постен, няма да пасва на този вагон, може и да не съм прав де....
Колебаех се между този вагон и ето този:

Двоумих се бая време, но Мерклинският хем е "пластмасария", въпреки че много са се постарали по отношение на интериора, хем е почти двойно по-скъп.....
Надявам се като дойде вагонът, да не ме разочарова....
« Последна редакция: 25 Юни 2019, 03:02:58 от IKAR »