Автор Тема: Ето и моята, повече от скромна колекцийка  (Прочетена 15666 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Дизелов локомотив V160 Krupp - 3-та епоха, със звук - Fleischmann 76396. Изглежда да е поорязан, ама в действителност е съвсем слабо - няма ги само алуминиевите рамки на страничните прозорци на кабината, гумените уплътнения на челните стъкла и човечето в кабината - всичко друго си седи - дори пултовете за управление са пресъздадени доколкото може в този мащаб + композиция от три товарни вагона. Конският е с отварящи се плъзгащи врати.
« Последна редакция: 21 Юли 2013, 20:45:23 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #1 -: 21 Юли 2013, 20:53:35 »
И понеже аз нали хич не си падам по товарните вагони, същият локомотив има за задача да тегли и ускорен пътнически Eilzug влак от края на 60-те и началото на 70-те години - на границата между трета и четвърта епоха.

Fleischmann 5127:

Fleischmann 5128:

Fleischman 5676:

Фургон Trix 23337, вече изваден от престижните експресни влакове и включен в локалните превози:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #2 -: 21 Юли 2013, 21:00:29 »
Още един немски ускорен пътнически Eilzug влак от същото време - началото на 70-те години:

Дизелов локомотив BR 220 (V 200) Roco Platin със звук - номер 63933.




Roco 45489:


Roco 45491:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #3 -: 21 Юли 2013, 21:05:41 »
Швейцарски дизел-мотрисен влак TEE RAM със звук - Roco 63121. Трета-четвърта епоха, движе се между Цюрих и Амстердам и между Цюрих и Мюнхен.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #4 -: 21 Юли 2013, 21:11:17 »
Малко швейцарска теснолинейка H0m, вече в пета епоха, Rhatische Bahn - композиция Bemo 7266 110 - мотриса плюс пътнически и товарен вагон:





IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #5 -: 21 Юли 2013, 21:13:04 »
Трисекционен трамвай Duwag GT8 от Кьолн - Roco 43179:


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #6 -: 21 Юли 2013, 21:15:23 »
Градски автобус Мерцедес 0 317 от 1967-а година. Мащабът е близък до 0 - 1:43, моделът е на немската фирма Minichamps:


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #7 -: 21 Юли 2013, 21:25:13 »
Двуетажен автобус Routemaster за крайградските бързи линии на Лондон - Green Line. Този модел вече съм го представял. Мащабът е близък до двойка - 1:24. Уникална детайлизация, вратите му се отварят, салонът е пресъздаден до най-малкия детайл, има си и всички външни и вътрешни надписи, които се четат с невъоръжено око. Производител е китайската фирма SunStar, но на модела въобще не му личи, че е китайски. Вдигам го буквално с родилни мъки, тежи поне 10 кила.








Лимитиран модел със сертификат.

Оттук насетне минавам в мащаб 1 - Kiss или KM1, когато има възможност - стига ми един голям дизелов локомотив и 1-2 пътнически вагона.
« Последна редакция: 21 Юли 2013, 21:26:45 от IKAR »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #8 -: 21 Юли 2013, 22:17:25 »
Виждам интерес към DB III-та епоха. Мислил ли си вместо 1 да 0?

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #9 -: 21 Юли 2013, 22:33:29 »
Да, мисля и относно това. Общо взето да - трета и четвърта епоха - 60-те и 70-те години - или годините на по-"заобления" дизаин - когато е била актуална и съвременна нашата серия 04. А и по-късно вече почти всичко в Европа лека-полека минава на ток...Плюс това вече и нормите, свързани с шумовото замърсяване стават все по-строги и съответно вече го няма мощният дизелов "рев". Не че няма дизели и сега, но всичко е модернизирано и е със сменени двигатели, а съвременните такива не са като едновремешните. Или най-малкото звукоизолацията не е като едно време.
« Последна редакция: 21 Юли 2013, 22:35:05 от IKAR »

martinis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #10 -: 29 Октомври 2013, 14:11:20 »
Адмирации за колекцията ти... Накрая този зеления ... направо ме срази - страхотен е! Какви са му размерите точно? На модела де... Има да снимаш детайли по него...  :yes:  :drinks:
С поздрави
Мартин

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #11 -: 30 Октомври 2013, 10:30:59 »
Размерите на автобуса са: дължина 35 см, ширина 11.5 см, височина 18 см. Наистина не може да се сравнява с нищо. Направо беше тръгнал да "продъни" рафта на витрината на секцията вкъщи. Каросерията е метална - от месинг, също шасито, кормилната уредба, джантите и всички дръжки и багажници.
Ето тук има малко по-хубави снимки на "наследника" му, единствената разлика е, че е боядисан в червено:
http://www.sunstarmodelcars.com/2915/2915.htm
Аз, когато го снимах, пропуснах да му сложа огледалата и мигачите.
Всъщност "доставката" на този автобус беше провокирана от получилото се преди известно време тръбене из форума от някои видни специалисти, че т.нар. месингови H0 и N модели за по 4-5 бона са "уникални", "велики", "с превъзходна, ненадмината детайлност" и т.н. В крайна сметка всичко това се оказаха празни приказки, понеже лично имах възможността да съзерцавам на живо такива модели по магазини и изложения в чужбина, та видях за какво става дума. На всичкото отгоре когато стане въпрос за реално движение по релси, излагацията е тотална, а в добавка нямат и осветление. Практически единственото им достойнство е, че са скъпи и че не всеки може да си ги купи - в действителност стават само за гледане на витрината и за "фукня".

Иначе автобусът се намира за 120-130 евро включително доставката, аз моя го взех за 120, но явно бройките са доста лимитирани, понеже търговецът, от който го купих, чакаше на него три месеца да му го доставят, а после, нали на тъпанарите от ДиЕйчЕл политиката им е такава, че пратките от Германия за България минават през Гърция,  си чаках и още три месеца, за да го получа, за което време беше отишъл от Гърция в Босна и Херцеговина, после обратно в Гърция, та най-накрая пристигна  - поръчах си го за Коледа, а дойде юни. Но наистина чакането си заслужаваше - аз лично по-детайлен модел на каквото и да е не съм виждал. По едно време се шегувах, че сигурно ако го бях поръчал да го доставят в Петрово, на 35 километра югоизточно от Сандански, а не в София, по-бърже щеше да дойде.......
« Последна редакция: 30 Октомври 2013, 10:41:19 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #12 -: 25 Юни 2019, 03:00:30 »
Гроздето е извънредно, извънредно кисело........най-сетне успях да си взема първата придобивка в мащаб единица, не ми се сърдете, пак ще повторя, но дребните мащаби са.....порнография в сравнение с това. Команден вагон Kiss, месингов:

Намерих го в и-бей, на да кажем много добра цена....чисто нов. За какво живея в Канада, я.....Сега зорът е да му се намери подобаващ дизелов локомотив със звук, който ще го тегли, но търпение му е майката. Ще се случи постепенно - за съжаление и в и-бея са го ударили на търгашлък, и на такива наглед масови локомотиви, като BR218, им искат повече от и без това обявените астрономически цени на сайта на фирмите като нови, при това за използван локомотив, втора употреба. Та ще чака засега Ферари на цената на Москвич, както казва Венци, понеже пет бона за локомотив абсурд да дам...Колеги ми предложиха мерклинския BR218, не че не мога да го взема, но ми се вижда много постен, няма да пасва на този вагон, може и да не съм прав де....
Колебаех се между този вагон и ето този:

Двоумих се бая време, но Мерклинският хем е "пластмасария", въпреки че много са се постарали по отношение на интериора, хем е почти двойно по-скъп.....
Надявам се като дойде вагонът, да не ме разочарова....
« Последна редакция: 25 Юни 2019, 03:02:58 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #13 -: 08 Ноември 2022, 13:32:21 »
https://www.youtube.com/watch?v=34iLzoQA6bw&list=PLoQSMw6pkgiFh0dQ106_1BU70LMGX27oh&index=10

https://www.youtube.com/watch?v=LWCS4NVM2W8

Така..... След неимоверни усилия,  скоро станах горд притежател на локомотива от първия клип - BR216 в машаб единица на KM-1, с тази разлика, че моят е в червено. Авторът на клипа достатъчно добре е представил модела, аз нямам какво да добавя. Локомотивът наистина е уникален, от месинг, въобще човек като види мащаб единица, не иска и да чуе за H0. Уверих се в това за не знам кой път и по трудния начин, дребният мащаб изглежда просто детска градина, както и ширпотреб моделите на Мерклин, Роко, Флайшман, Брава, Тилиг, Пико, Трикс, Микро-Метакит, Лемако, Фулгурекс и т.н. И наистина много по-добре е един локомотив в единица, отколкото 100 и повече в H0.

За да не е самичък, му добавих и смесения пътническо-багажен вагон от втория клип (нямам възможност да купя и двата), на фирмата Вундер, пак от месинг, отново уникален, има ги дори и надписите вътре.
Ако ме питате дали моделите са произведени в Германия - за съжаление не са, и двата са направени в Китай.  За да има все пак къде да се движат, взех мобилна станция и един кръг от най-евтините релси на Мерклин....

Цените в клиповете не ги гледайте, просто в Канада не могат да продават на цени като в Германия, локомотива го взех за 1200 канадски долара (в Канада иначе тези пари отиват за секунди за наеми и разходи за храна, всичко е толкова скъпо), за вагона платих 250.

Най-неприятното нещо на този мащаб е, че иска място колкото физкултурен салон или половин футболно игрище....Иначе има евтини модели втора употреба за по стотина евро, в действителност въобще не използвани, чисто нови, неотваряни, в кутии.....

И поначало трябва много да се внимава при управление на модели в единица, понеже локомотивите и вагоните са тежки и тази ускорена маса може като нищо да ти отреже пръстите. И не могат да стоят на витрина, понеже ще съборят стената....


Малък, за съжаление негативен, ъпдейт по отношение на вагона Wunder или как просто трябва някои колеги да спрат да пишат, че видиш ли месинговите модели са перфектни, идеални и си заслужавали цената. Та след изваждането на вагона от кутията се оказа, че едната от вратите (тези на платформите, за пътници) просто я няма на мястото и - леглата на пантите бяха тотално изядени, а самата врата се мандахерцаше из кутията. Със сигурност не е станало при транспорта, понеже моделът беше перфектно опакован от търговеца, с дебели меки "легла" от дунапрен и двойна кутия. Както и да е, не ми се разправяше да връщам модела като дефектен, след три часа зор с пинсети и малка отвертка успях да монтирам вратата и да я застопоря на мястото и. Видът е перфектен, но няма да може да се отваря, ще стои постоянно затворена. Имайте предвид, че Wunder се води фирма от най-високия сегмент. Иначе моделът е перфектен откъм детайли, има ги дори надписите вътре....Просто сглобяването на такива работи от нискоквалифицирани китайци е абсолютно невъзможно. Другото, което е абсолютно недопустимо е липсата на подробно упътване за използване на модела - всичко е една листовчица само на немски, в която пише за историята и експлоатационната съдба на тези вагони (всичко това го има в книгите) и с кои копчета от мишката или централата се включват лампите в салона, багажното, кенефа и платформите. Нищо повече, нито дума как се монтират онези дребошлъци в пликчетата (кнорови ръкави, спирачни маркучи), както и дали моделът може да се движи с тях или е само за витрина. Досега най-добрите и подробни упътвания, които съм виждал, са тези на Роко.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
« Отговор #14 -: 08 Ноември 2022, 14:35:56 »
Локомотивът пък се оказа, че е с FineScale колела. Това означава, че ако искам стрелки по-нататък, трябва да ги купувам от KM-1 или от една друга скъпа "немска" фирма, чието име не запомних. С регулярните Мерклин не ставало, локомотивът щял да изпада и дерайлира по тях.
« Последна редакция: 08 Ноември 2022, 14:38:37 от IKAR »