Ще(ли?) строят още два такива...паметника може би...
Къде сме ние...къде са те...(?)
(риторичен въпрос)Железници
Удължиха с месец крайния срок за кандидатстване по програмата на ЕС "Марко Поло"
Документи се приемат до 19 октомври 2012 г. вместо до 21 септември 2012 г.С решение на Европейската комисия крайният срок за приемане на документи по поканата
за 2012 г. на програмата "Марко Поло" на Европейския съюз е удължен от 21 септември 2012 г. на 19 октомври 2012 г.
Решението е взето с очакването да се увеличи броят на предложенията и няма да се
отрази на правилата за подаване и избор на проекти, съобщават от програмата.
Средствата, предвидени за програма "Марко Поло" 2012 г., са 65 млн. евро.
Процедурата за набиране на предложения за проекти по "Марко Поло" беше открита на 24 юли 2012 г.,
като предварителното обявление беше публикувано на 20 юни 2012 г.
Програмата "Марко Поло" е една от основните инициативи на ЕС в подкрепа на интермодалния транспорт.
Основната цел, заложена в нея, е намаляване на задръстванията по пътищата и подобряване
на екологичността на транспортната система чрез прехвърлянето на товари от шосейния към
железопътния и вътрешноводния транспорт, както и към морските превози на къси разстояния.
След началото на "Марко Поло" през 2003 г. повече от 500 компании са получили финансова подкрепа за проекти.
По програмата могат да кандидатстват транспортни и логистични компании от Европа с нови проекти,
насочени към намаляване на дела на автомобилния транспорт. Най-иновативните идеи,
свързани с развитието на логистичните вериги, могат да получат значителна финансова подкрепа.
През 2009 г. правилата на "Марко Поло" бяха обновени, за да бъдат предприети решителни
действия за намаляване на шосейния транспорт. Ако това не стане, до 2013 г. общият
шосеен товарен транспорт в Европа ще се увеличи с повече от 60%. Това означава ръст на международния
шосеен превоз на товари с 20.5 млрд. тон/километра на година за ЕС до 2013 г.
Това от своя страна означава негативни последици за пътната инфраструктура:
допълнителни разходи за пътища,
пътнотранспортни произшествия,
задръствания,
замърсяване на локално и глобално равнище,
вреди за околната среда
и ненадеждност на процесите по логистичната верига.
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1912094