Автор Тема: Интермодален терминал Драгоман  (Прочетена 11375 пъти)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Интермодален терминал Драгоман
« Отговор #15 -: 29 Април 2011, 09:24:35 »
Не се косете! За инсталацията за рециклиране на отпадъци в бившия стоманолеарен завод Шишманци
http://money.bg/news/id_1479862426, Община Пловдив похарчи 42млн, за 1 гумено-лентов транспортьор + 1 въртящ се цилиндър с магнити за отделяне на стоманените отпадъци. Процеса ангажира 30-40 циганина, които ровят по транспортната лента, докато тя транспортира отпадъка вече преминал през въртящия магнитен барабан, в търсене на нещо по-интересно.
Всъщност в момента, бившия завод май се ползва само за сметище, и даже циганите ги няма.
http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/usernews/1130842091-Zavod_za_prerabotvane_na_otpadatsi_v_s_Shishmantsi.html
Едва ли има някъде по-света нещо по-пародийно от харченето на обществени средства в БГ. Навсякъде се краде, ама с мярка, а тук се краде най-безочливо и със задника когато може!
А "интермодалния терминал-Драгоман" (какво гръмко име за нещо толкова нищожно!), не знам дали изобщо ще се ползва. Такъв терминал е нужен на Свиленград, за да могат влаковете натоварени нейде по нормалния свят да се разтоварват на границата с Турция. За вътрешно съобщение цялата с-ма ми изглежда странна и май е единственно за отчитане на дейност и крадене на пари.
Ще поживеем, ще видим!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Интермодален терминал Драгоман
« Отговор #16 -: 29 Септември 2012, 13:11:32 »
Да изтупаме темата от прахта. Няколко статии за терминала. Уви, съдържащи недобри перспективи:

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/09/28/1915690_terminal_za_nikude/?sp=0#storystart

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Интермодален терминал Драгоман
« Отговор #17 -: 01 Октомври 2012, 14:14:21 »
Ще(ли?) строят още два такива...паметника може би...

Къде сме ние...къде са те...(?)
(риторичен въпрос)



Железници

Удължиха с месец крайния срок за кандидатстване по програмата на ЕС "Марко Поло"
Документи се приемат до 19 октомври 2012 г. вместо до 21 септември 2012 г.


С решение на Европейската комисия крайният срок за приемане на документи по поканата
 за 2012 г. на програмата "Марко Поло" на Европейския съюз е удължен от 21 септември 2012 г. на 19 октомври 2012 г.

Решението е взето с очакването да се увеличи броят на предложенията и няма да се
отрази на правилата за подаване и избор на проекти, съобщават от програмата.
Средствата, предвидени за програма "Марко Поло" 2012 г., са 65 млн. евро.

Процедурата за набиране на предложения за проекти по "Марко Поло" беше открита на 24 юли 2012 г.,
 като предварителното обявление беше публикувано на 20 юни 2012 г.

Програмата "Марко Поло" е една от основните инициативи на ЕС в подкрепа на интермодалния транспорт.
Основната цел, заложена в нея, е намаляване на задръстванията по пътищата и подобряване
 на екологичността на транспортната система чрез прехвърлянето на товари от шосейния към
железопътния и вътрешноводния транспорт, както и към морските превози на къси разстояния.

След началото на "Марко Поло" през 2003 г. повече от 500 компании са получили финансова подкрепа за проекти.
По програмата могат да кандидатстват транспортни и логистични компании от Европа с нови проекти,
 насочени към намаляване на дела на автомобилния транспорт. Най-иновативните идеи,
 свързани с развитието на логистичните вериги, могат да получат значителна финансова подкрепа.

През 2009 г. правилата на "Марко Поло" бяха обновени, за да бъдат предприети решителни
 действия за намаляване на шосейния транспорт. Ако това не стане, до 2013 г. общият
 шосеен товарен транспорт в Европа ще се увеличи с повече от 60%. Това означава ръст на международния
 шосеен превоз на товари с 20.5 млрд. тон/километра на година за ЕС до 2013 г.
Това от своя страна означава негативни последици  за пътната инфраструктура:
допълнителни разходи за пътища,
пътнотранспортни произшествия,
задръствания,
 замърсяване на локално и глобално равнище,
вреди за околната среда
и ненадеждност на процесите по логистичната верига.
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1912094

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re: Интермодален терминал Драгоман
« Отговор #18 -: 19 Август 2013, 16:29:35 »
ШЪ стане, НЕМА да стане, Шъ стане, НЕМА да стане...

От форум Български железници (http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?p=1957#p1957):

Белгийци искат да наемат интермодалния терминал край Драгоман. Транспортното съоръжение е влязло в полезрението на компанията Inter Ferry Boat, която обмисля да го наеме, съобщава председателят на УС на Клъстера за интермодален транспорт Любомир Сяров пред investor.bg. Дружеството, което е специализирано като оператор на интермодални терминали в белгийския жп транспорт, вече е провело срещи с бранша, а негови представители са били на оглед в Драгоман.

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2013-08-19&article=462094
Стандарт 19.08.2013г.
« Последна редакция: 19 Август 2013, 17:22:34 от Vlado »