Автор Тема: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?  (Прочетена 22945 пъти)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #45 -: 25 Февруари 2019, 00:10:29 »
Това е подобно, ако не и същото с WD-40 - пенкилерът на 21 век. С него може да почиствате, да ловите риба, да си палите огън в дъжд, да си ремонтирате надрания дисплей на телефона, както и много други. Направено е от сълзите на Чък Норис. Сигурно, може и да се ползва при разширена простата и грип. Защо да не може да се сложи и в димогенератор!?
https://www.youtube.com/watch?v=b1pa_Ru2P5g
https://www.youtube.com/watch?v=u9xvzaTP344

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #46 -: 25 Февруари 2019, 07:13:54 »
Първото филмче е наистина весело,   :good:   но за каракудите е просто фалшива новина. Чиста измама.   :hi:

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #47 -: 25 Февруари 2019, 16:03:30 »
Аз често ползвам това WD-40 обикновена фина смазка си е и то не от най качествените но за сметка на това най скъпата на рафта със спреьове . Нищо кой знае какво не е не си заслужава парите 6лв за малко флаконче за същите пари си купувам голям флакон
силиконова универсална или нещо друго същата работа върши . Аз пръскам лагери панти на хладилни врати разни други такива
търкащи се части на по големи съоръжения . Пробвал съм е и на локомотиви не става бързо исъхва за две седмици примерно все едно не си смазвал.
За пушене и други работи не знам дали става не съм пробвал .
А това от клипа дето трие маркер и молив съм на 100% сигурен че и с обикновена плюнка ще стане същото  :lol:
За локомотиви аз ползвам масло за вакумпомпи или може такова дето го дават за въздушни компресори тънко си е същото като това което го продава флейшман в малките бутилчици . Обаче седи не изветрябва бързо аз само с такова си смазвам щото е около 10лв за 200мл и съм доволен . За разлика от всякакви греси дето ги предлагат в конрада за електроника и силиконови и специални за механики на сд или касетофони не стават а и много прах ловят и стават още по гъсти.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #48 -: 25 Февруари 2019, 16:41:15 »
То прах има навсякъде, но ти току що "уби" петнайсетина
моделистти които от години ползваме силиконова грес каквато
се слага във видеокасетафони, СД-та и сега ДВД-та!!!
Толкова години вече или с тази грес, или с препоръчаните от марковите на производителя. Може да са скъпи, на пък гарантирано не прецакват моделите.

Имаше тук някой навремето се беше опитал с олио да маже.!!!
После пък друг на баба си от шевната машина набарал!!!
Трети незнам каква си грес пляскаше, но и тримата стигнаха
до един резултат - след около година им се спекоха локомотивите и пластмасата беше станала ронливо/чуплива!!!

Пък ти ако искаш е със Шел-грес, ги мажи, но да видим какъв
ще е крайният резултат!? То така се трупа горчивия опит в името
на общото благо де!!!
 &bgflag

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #49 -: 25 Февруари 2019, 20:26:00 »
Някои може да кажат:  "Тя, та'а работа не е като она'а", обаче да си призная честно, ръгам смело вазелин...  :spiteful: Чудесна работа върши и щади кожата...  :spiteful:Мислел съм си да ползвам и свинска мас, обаче ме притеснява при високи обороти и загряване на зъбните колела да не се втечни и да се разтече, от една страна и от друга - дали няма да гранясва и да почва да смърди през топлите месеци... :no:

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #50 -: 25 Февруари 2019, 21:34:02 »
Off-Topic:
То прах има навсякъде, но ти току що "уби" петнайсетина
моделистти които от години ползваме силиконова грес каквато
се слага във видеокасетафони, СД-та и сега ДВД-та!!!
Толкова години вече или с тази грес, или с препоръчаните от марковите на производителя. Може да са скъпи, на пък гарантирано не прецакват моделите.

Аз споделям моя опит не съм казал на никой с какво да си маже  филийките  :haha:
Дето се вика всеки си има глава на раменете и сам може да си прави изводи.

Греста не я харесвам и поради друга причина говорим за смазки дето ги дават за електроники не за грес за каруци  :lol:
Понеже е гъста а тая дето е дават пък специално за механики е и още по гъста та поради тая причина тя внася допълнително съпротивление в зъпчатките и в целия задвижващ механизъм .А и не знам как точно ще си смажете моторчетата с нея на мен ми се вижда невъзможно без разглобяване.
И да спомена че нямам локомотиви от ония ден имам от години и до сега на никой не му се е прецакала пласмаса от масло за вакумпомпите което слагам.
Единствения проблем който се получава е когато прекаля със смъзвънето на мотора и попадне на четките и на колектора при мотори които са на по 40г и нагоре в желанието си да ги направя нови само с масълце което обаче не се получава и тогава се налага разглобяване и почистване на четки и колектор ама предполагам тоя проблем ще е със всички смазки  ;D

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #51 -: 25 Февруари 2019, 23:57:30 »
WD-то не смазва хубаво! Разкисва спекло масло, но не го препоръчвам да го ползвате за смазване на финни и отговорни работи. за панти брави и идруги подобни боклуци сатва. Тия дни мисля да го пробвам как ще пуши, но ще пробвам с капка върху поялника.  Експериментирама за един стар проект. Според мен най-хубаво става с електронна цигара, но там ми трябва да измисля какаво да прави налягане или да лъжа електрониката и с реле-време. При продължително горене изгарят реотанчетата. Иначе не цапат и не остава финна пелена от масло върху всичко на около.

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 392
  • Рейтинг: 337
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #52 -: 26 Февруари 2019, 01:57:31 »
 Защо някой не отвори отделна тема, за смазване на предавки и задвижване /даже е добре да стане "важна"/. Там всеки да споделя от личен опит /проби/ за отелните смазки на отелните възли. Тука в темата нещо стана малко на майтап, заяждане-леко, и  не твъде форумско. Поне на мен ми е доста интересно и естествено важно-къде и с какви лубриканти смазвате машинките си.
 Благодаря на Светльо и на Пламен/макар индиректно за сил.грес/, че споделиха какво може да се ползва в редукторите.Между другото сил.грес не е баш грес, трудно лепи прах /поне според мен/ и е доста летлива. Аз специално ползвам:http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%93%D1%80%D0%B5%D1%81+%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0.
Недостатък и е, че "не се смесва с други лубриканти". Ако ще ползвате такава трябва всички предавки преди това да се почистят/обезмаслят/ и подсушат.
Ако не ми се занимава с разколачване и обезмасляване на редуктори, ползвам това:http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%93%D1%80%D0%B5%D1%81+%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B0
 Дават го за метални мех-ки, но е меко и доволно летливо .
 Иначе за вагоните и колоосите на локомотивите към рамата ползвам обикновенно масло, което се продава във всяка железария в страната.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #53 -: 26 Февруари 2019, 07:34:51 »
WD40 май аз го споменах, само че използван за измиване и консервиране, а не за пушене.

Някъде имаше тема за смазване. Може това да се лепне там.

Дред, тази черната "високооборотна" не знам къде я използваш. Такава чернилка и мръсотия става с нея. А си мисля че краве масло да сложиш, пак толкова ще смазва.

Имам един "много хубав" ексклузивен модел на Роко от средата на 90-те. Споменавали сме за Е44.5. В неговата инструкция на всички точки смазването е показано само с течното масло. Както и на всички локомотиви от това време. Ами тогава не са си и помисляли да предлагат бяла грес, въпреки че съществуваше в касетофоните моного по преди това. В по-късните емисии на този модел в книжката вече ги има и двете - смазка за колоосите и грес за червяка и редуктора. Единствената разлика е че греста издържа много по-дълго време "без поддръжка", обикновено до няколко години. Въпреки че има много локомотиви със зъбни предавки без грес. А маслото трябва да се почиства и подкапва наново напр. на 20 - 30 часа работа. А пък модели на Ленц, Трикс и др. могат да се видят с една жълтеникава полупрозрачна грес, за която пише че "не се нуждае от смяна през целия живот на локомотива"..

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #54 -: 26 Февруари 2019, 08:09:53 »
От старите моделисти знам това. И моят опит го потвърждава.
Маслото е хубаво нещо, но за труднодостъпни места
като моторчета например в лагеруването на роторчета.
Грес по зъбните предавки, но по малко, защото и пластмасите
 вече са почти самосмазващи се
И с двете не трябва да се прекалява.
Маслото тече чак до релсите ако е много!!!
Греста не тече там, но хвърля из целият лок ако е много!!!
То и арсеника в малки количества не е отрова ... ;D

ПП. Дред е прав за коментара, но  едно не разбирам в този форум!?
Защо когато някъде не съвпадат две мнения,
едни хора решават, че има заяждане, а други
пък веднага титулуват, че има спор?
Ми ние само споделяме собствен опит, без заяждане или спорене и това не е перчене! Просто всеки има различни виждания в някои практики.
 :hi:
« Последна редакция: 26 Февруари 2019, 08:14:23 от pach »

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 392
  • Рейтинг: 337
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #55 -: 26 Февруари 2019, 08:34:14 »
 Преди време си правих някой експерименти в тая насока / със смазването /. Мерех тока на даден локомотив , с грес и след това с масло . От лични наблюдения
установих, че най-влияещи се бяха сатрите БТТБ в тт. При слагане на високооборотна грес на онова дългото червяче тока ставаше по две, и лока буквално умираше на кривите особенно. При тези които са с отделни талиги при мен HO, тока не надвишаваше 10-12 процента, което според мен е нормално / маслото е с доста по голям вискозитет/.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #56 -: 26 Февруари 2019, 08:39:17 »
Темата е доста обширна, ще трябва повече време за обяснения и за това темата ще е голяма. Мога да споделя големият си опит с различни видове греси и продукти. Всяка грес или масло си има точно предназначение за определени свойства или среда при която ще се ползва. От това зави си пряко качеството и работата на техниката, която ще ползвате. Продуктите са имат широко приложение и са приложими, както в хобито ни така и в ежедневието.
Ето едно клипче от което може да добиете обща представа за базовите смазки, които се ползват, най-често.
https://www.youtube.com/watch?v=rAllpDbcccU
« Последна редакция: 26 Февруари 2019, 08:55:22 от Dispatcher »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #57 -: 26 Февруари 2019, 16:30:55 »
Все пак, не знам до колко съм прав, ама дали да не вземе диспечерът да преименува темата? Може и да е субективно, но аз влагам може би малко по-тесен смисъл на думата "лубрикант", след което отговорите на "кога, къде и защо" са горе-долу ясни.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #58 -: 26 Февруари 2019, 16:50:11 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=4377.msg114845#msg114845 date=1551191455
Все пак, не знам до колко съм прав, ама дали да не вземе диспечерът да преименува темата? Може и да е субективно, но аз влагам може би малко по-тесен смисъл на думата "лубрикант", след което отговорите на "кога, къде и защо" са горе-долу ясни.
Общо, техническо название за смазочни матерали. Пък си раширявайте или стеснявайте смисълт, колкото искате, той си е ваш!
« Последна редакция: 26 Февруари 2019, 16:53:40 от Dispatcher »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Re: Смазочни материали! Кога, къде и защо!?
« Отговор #59 -: 26 Февруари 2019, 17:39:02 »
Да започнем темата по същество!

Литиева грес - Най-често срещаната грес, използва се в карета и лагери при автомобилите и други машини. Тя е създадена на петролна основа и не влияе добре на гумени и каучукови изделя, семеринзи, о-пръстени, маншони, освен ако не са полеоретанови или от специализирана гума. Поврежда и пластмаси. Другият недостатък е, че някой литиеви греси, могат да бъдат електропроводими. По мои наблюдения, литиевата грес поврежда оксидации върху алуминиеви детайли.Също, има специвична миризма, гъста е и няма приложение в моделите ни.

Силиконова грес - Има широко приложение в медицинската техника и машини от хранителновкусовата промишленост. Съзададена е на силиконова основа, което я прави неутрална към гуми и пластмаси, самта тя е неелектропроводима. Недостатъка и, е че се разтича при високи темперетури. Финната и структура я прави подходяща за нашите модели.

Медна грес - Това е грес съдържаща медни чстици, използва се на места, където има високи темперетури. Има специфичен меден цвят. Използва се мнго честои по накладки и спирачни апарати на автомобилите.  Слабо приложима в нашите модели.

Морска грес- Един, мой любим продукт, съзададен да функционира в агресивна среда и променливи темперетурни условия. По самото му име се подразбира че не може да бъде отмит от водата и  има  близки смазочни качества, както при плюсови темперетури, така и при минусови. Изключително подходящ за бързооборотни главини, лагери, лебетки, зъбни колела, които са изложени на 
вода и сол. Тази грес може да се отстранява единствено с обезмаслители и специални препарати. Не е подходяща да се използва в прашна среда. Приложима е в хобито.

Технически възелин - Мног полезен продукт, използва се за монтаж на всякъкви гумени уплътнения, и други детайли. Създаден е на органична основа, което го прави неутрален към гума и пластмаса, също така е безопасен за здравето на човека. (освен, ако ви разширяват смисълът! Тогава е много опасен) Продукта е приложим в хобито и е алтернативен заместител на доста смазки.

Тефлонова грес -  Обикновенно, тебеширено-бяла на цвят. Съдържа, частици тефлон. Запазва смазочните си качества при огромни натоварване и високо триене на детайли. Намалява износването им и има щадящ ефект върху полирани и закалени метални повърхности.  Слабоприложима  в хобито ни.

За гресите, на кратко е това. По нататък в темата, ще продължим с някой видове основни смазки, различията между тях и тяхното приложение.
     
« Последна редакция: 26 Февруари 2019, 18:00:09 от jopeto »