Клуб "Железопътен моделизъм - България" | Club railway modelling - Bulgaria > Клуб железопътен моделизъм - България | Club railway modelling - Bulgaria

Къде да се обърна към КЖМБ?!?

<< < (2/2)

Boris 2-12-4:
Добро Утро,  Господин Председателю!


Бих искал да попитам за всички всевъзможни публични данни за НО модулите на КЖМБ.

Идията е , при все не FREMO съвместимите технически  данни, да можем да си носим на различни срещи и мероприятия нашите НО модули, сегменти и макети, за да могат да се свържат с наличните на КЖМБ.

Дали  те  направо ще се свързват или ще си правим преходни части, това няма значение.

Ясно Ви е, че освен чертежи и размери, снимките ще са повече от необходими. Както и материалите от които са направени и т.н. Т.е. пълна материална листа, както се казва и т.н. Хайде да не се опитвам да продавам краставици на краставичари.

Ако съществуват планове за някакви други различни НО модули, които ще бъдат правени в бъдеще, то по какви норми ще са?

Особено ме интересува въпроса, дали има възможности за промяна на височината на релсите на съществуващите и бъдещите модули:
А. Без да се движат модулите, а само с промяна на положението на релсите.
Б.С промяна на височината на модулите.
А-Б -  точни данни заложени и на практика.
Надявам се, че имате всичко това качено на компютрите си и няма да Ви затрудни.

Ще съм благодарен за експедитивност. За изпреварване на зимното затваряне на дървените борси...

Бъдете здрави! &bgflag



emilchaushev:
Борка,

За момента всички чела на модулите в КЖМ са съвместими с H0-Europe http://www.fremo-net.eu/h0_normentwurf.html?&L=6 , но могат да се използват единствено и САМО като еднопътни!!!.
В част електро също не сме стандартни, но както и за ТТ модулите, най  вероятно ще си направим преходници към бананщекери, за да се връзваме към стандартни трасета.

На сайта на клуба има снимки на всеки един модул от 4 страни: http://railwaymodellingclub.com/?cid=67

За сега краткосрочните планове са да се направи Y модул ,като двете чела ще са проходни за нестандартното ни двупътно трасе, а третото чело ще е отклонение за еднопътен участък по гореспоменатия стандарт. Преходни модули няма да се правят, а ако се ходи по срещи ще е само с гарата, като след "бретелите" трасето ще е еднопътно ИЛИ, ще се ходи с цялото трасе, което да е като клон, а за връзка със стандартни модули на основното трасе в срещата да се използва Y модула.

За материал сме използвали шпертплат, като единствено на модул Дюкер, челата са от симона и най- вероятно ще бъдат подменени или ще се направи изцяло нов модул.

Относно височината на глава релса, в момента тя е 1300мм. Обмисляме да разработим крака така, че да има възможност и за постигане на други височини, например 1000, защото има няколко срещи в Европа, които са на тази височина.

Не знам до колко ще е полезен съществуващия нестандартен стандарт приет от клуба : http://railwaymodellingclub.com/?cid=7

Boris 2-12-4:
Господин Председателю!


Сърдечно благодаря за бързия и изчерпателен отговор. :hi:

Полза ще има. Особено за разни доморасли трасета, подходящи за индивидуалните възможности и нужди на нашего брата моделиста.

Просто така се създава база, да бъде домъкнато отделно трасе и да стане по-шарено.

 :drinks:

emilchaushev:
Боре, Боре.... ако знаеш какви миисли ми  минават през главата.... ама хайде ако се случи да започнете да правите модули ще те черпя. Не можеш да си представиш какъв кеф е да се съберем сума народ всеки с модулите си и да се направи общо трасе.. тази година поне това хубаво нещо се случи на националната среща.

Пожелавам си все повече хора да започнат да мислят в тази посока като теб- кой по един, кой по два модула...

Boris 2-12-4:
Благодаря за пожеланията! :drinks:

Не искам да слагам каруцата пред коня...
Нещо ми е щукнало.(Ще е грозно, но с много движение и чак през лятото ще го почвам.) Не говоря от ничие име...

Моля да бъде взето предвид, срещите да бъдат в град или населено място с гара!!!
А не на къндър дивия...(без извинение).
И да има възможност да бъдат наети в рамките на населеното място или наблизо, както беше в Търново, лекотоварни коли или големи комбита.

Далеч не всички модули, трасета, макети и сегменти са метър на петдесет. Има и два на един... Все пак има и по-едри типораозмери от НО. И БДЖ позволява това да се вози във фургона...
Това го бях казал доста пъти на различни колеги, сега го пиша публично...

Благодаря!

П.П. Това за неможенето да си представя, май не е актуално. Още 1974 година карах влакове у Немачко Източно, с много отделни елемента. Тогава не му викаха модули. После през осемдесетте и началото на деветдесетте съм карал FREMO и подобни в НО и 0. След 2010 и в І и ІІ(1:22,5 не ЛГБ).
Разбира се , на българска почва ще си е по-така....И аз си го пожелавам. Отдавна...

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия