Главен форум | Main forum > Останалият подвижен и неподвижен състав | Rest of the mobile and immobile composition

Книги, посветени на останалия подвижен и неподвижен състав

<< < (8/16) > >>

IKAR:
Днес за n-ти път се убедих, че италианците, общо взето, са абсолютни гащници, извинете ме за грозния израз, подобни на повечето от българите, а че не ги бива въобще в писането и издаването на литература за железници и какъвто и да е друг транспорт, вече е извън всякакво съмнение.

Поръчах си ето тази книжка, посветена на градските автобуси на Торино, понеже нямах подробна информация за италианските автобуси и тролеи като цяло, а има доста интересни конструкции, още повече, че преди 20-тина години, закратко, в София работеха точно такива италиански автобуси втора ръка, точно от Торино, но се оказаха пълен боклук и изкараха по-малко от три години:

http://www.negri.it/en/scheda-libro.php?idlibro=22



Torino in Bus - 240 страници, формат голяма тетрадка, много информация, таблици с технически данни и уникални снимки, кожена подвързия, но на практика с това се изчерпват положителните неща. Съвсем умишлено са разпъвали снимките и са надули размера на шрифта, само и само да заемат повече място. Дизайнът е направо отвратителен, а нали уж на италианците в това им е силата.....За цена от 43 евро да се бяха постарали малко повече.....
Да не говорим каква одисея се получи с доставката. При немалката цена от 20 евро - направих поръчката октомври, а пристигна чак сега - демек след повече от два месеца. Освен това върху колета беше валял дъжд, та след като го разпечатах ясно си личеше, че листите са мокрени, добре, че е кожената подвързия, да ги спаси. Обложката направо я изхвърлих. Бях се притеснил, защото ми изтече срока, в който можех да пусна жалба към PayPal, но поне в крайна сметка пратката пристигна. Бях си набелязал и още 2-3 книги от същото издателство, но като видях за какво става дума, повече от там - категорично не.

IKAR:
Малко "новогодишни" нови попълнения:

Крейнис З. Л.  Очерки истории железных дорог. - Железные дороги в городе - на земле и под землей.
Много хубава луксозна книга, 408 страници формат голяма тетрадка, посветена на историята, развитието и географията на градския релсов транспорт в целия свят. Описано е всичко - дилиджанси, конни омнибуси, трамваи - конски, парни, електрически, метро, монорелсови железници и т.н. Изключително лесна за четене, много черно-бели и цветни снимки и илюстрации. За съжаление цената беше солена - 67 долара с доставката, изчерпана и изключително трудно се намира. С много голям късмет уредих доставка по неофициален път....


От вече известното берлинско издателство, публикуващо книги за метросистеми и трамваи:

SCHNELLBAHNEN IN DEUTSCHLAND - U-Bahn, Stadtbahn, S-Bahn - Метросистеми и градски железници в Германия.
Описани са всички метросистеми, S-bahn градски железници и скоростни трамвайни мрежи в немските градове. 192 страници, купища цветни снимки, карти, схеми. Както винаги при това издателство, текстът е дублиран на немски и на английски.
25 евро, много лесно се намира.


http://www.schwandl.com/epages/64031116.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/64031116/Products/3936573183


Der Obus in Salzburg - Gunter Mackinger
Книжка, посветена на историята и развитието на тролейбусния транспорт в Залцбург. За първи път доставям от това издателство и съм доволен.
Много черно-бели и цветни снимки, 224 страници. Има детайлно описание на тролейбусите МАН по първата линия в София - в Залцбург, и не само, се оказа, че е имало същите, а също и на двата модела австрийски тролеи от Линц, които през 1984-86 та. работеха по седмицата - Залцбургските са само с един метър по-къси, иначе са същите. Изчерпана, но все още се намира сравнително лесно, цената е общо взето добра.



http://www.amazon.de/Der-Obus-Salzburg-Gunter-Mackinger/dp/3933613744


Между другото съвсем скоро ще ви покажа как чужденците пак ни накараха да потънем в земята от срам, но като му дойде времето, както казват някои хора.

IKAR:




Ludger Kenning - Obusse in Deutschland - Band 1, Band 2

Прекрасна поредица, посветена на историята и развитието на тролейбусните системи във всички градове в Германия, за съжаление почти всички вече закрити. Сега тролеи в Германия се движат само в Еберсвалде, на територията на бившата ГДР, в Еслинген и Солинген.
Първата част от 272 страници обхваща общо описание на технологията - двигатели, системи, контактна мрежа, подвижен състав, плюс всички градове в бившата ГДР, изгубените във войните немски територии и северна Германия.
Във втората - 320 страници са градовете в централната и западната част на страната. Форматът е голяма тетрадка.
Описано е всичко - история, развитие, подвижен състав, в това число и много от моделите, присъстващи и у нас - Шкода 9тр, Шкода 14 тр, Икарус 280Т. Дадени са и 12-те съчленени тролейбуса МАН, купени на старо от Дортмунд през 1968-а и работили в София до 1974-та. Дори има и техни цветни снимки в оригинал. Също и повсеместно разпространените навсякъде из Германия тролеи МАН, работили и по първата линия в София до Горна Баня.
Страшно много информация, изобилие от черно-бели и цветни снимки, схеми, чертежи....
Малко скъпички - съответно 44 и 46 евро, много лесно се намират, но аз успях да ги взема от английския амазон и двете заедно почти на цената само на едната, плюс това без да плащам скъпата доставка от Германия. Като цяло много важна хитрина е много по - евтиното закупуване на немска, а донякъде и френска литература от Англия и САЩ - цената може да бъде в пъти по ниска, понеже там обикновено хората не знаят немски и съответно тези книги трудно се продават.

Ще има и трети том, посветен на южна и югозападна Германия, който ще излезе през 2015-та.

IKAR:
Martin Harak - Autobusy a trolejbusy východního bloku (Автобуси и тролейбуси от източния блок)
Много хубава книжка на чешки, посветена на всички автобуси и тролеи, произвеждани в соцлагера, включително и в бивша Югославия, между 1945-та и 1990 та г. вкл. историята на разглежданите модели, произвеждани и след това. Има ги и кубинските Икаруси, но липсват китайските и севернокорейските автобуси.


http://books.google.bg/books?id=cQuJAgAAQBAJ&pg=PA224&dq=Autobusy+a+trolejbusy+v%C3%BDchodn%C3%ADho+bloku&hl=bg&sa=X&ei=w8VgU_3SEMaJyAP7qYHgBw&ved=0CB4Q6AEwAA#v=onepage&q=Autobusy%20a%20trolejbusy%20v%C3%BDchodn%C3%ADho%20bloku&f=false

224 страници голяма тетрадка, плюс 8 странции с цветни снимки. Огромен обем информация, снимки, чертежи, таблици, снимките, за съжаление, с изключение на цветното приложение, са само черно-бели. Конкретно за Чавдар няма нищо ново, всичко си го знаем, с изключение на 2-3 непубликувани снимки, които по-късно ще пусна отделно. Аз лично взех книгата по-скоро заради полските и югославските автобуси, за които никъде другаде няма никаква информация. Който знае руски, не е проблем да прочете чешкия текст.

Цената е добра, около 35 лева, но огромен проблем се оказа доставката от Чехия, понеже повечето книжарници доставят само на територията на Чехия и Словакия. Накрая успях, но ме обръснаха за доставка цели 40 лева - такава скъпа доставка не съм очаквал. Един път ми отрязаха главата от Испания, с цели 60 евро, и просто спрях да вземам оттам, нищо, че знам испански, и от Италия - 22 евро, та си смених италианския доставчик.....

IKAR:
Frits van der Gragt, Axel Reuther, Wilfried Wolf - Moderne trams (Съвременни трамваи)



Много хубава нидерландска книжка, посветена на съвременните трамваи. Това е първият, от общо три предвиждани тома, в който са включени всички американски, западноевропейски, немски и чешки четириосни трамваи. Близо 300 страници голяма тетрадка, огромен брой снимки и таблици. За втория том, който се очаква догодина, са предвидени полските и руските четириосни вагони, съчленените трамваи, а за третия - съвременните нископодови и "лекото метро". Тяхното излизане не е сигурно, понеже авторът е на 84 години.....Всъщност книгата е актуализация на много старо издание от 1972-ра година. Между 35 и 40 евро, общо взето се намира за сега.
http://www.alk.nl/?action=viewArt&cid=72&aid=595&lid=1&next=1
Тук имах проблеми с доставката, понеже по неясни причини е взета двойна оторизация за плащане и сумата втори път ми седи блокирана за 45 дни, понеже от банката, вече изяснихме поради какви причини, се правят на ударени.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия