Автор Тема: Книги, посветени на останалия подвижен и неподвижен състав  (Прочетена 53645 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Като казахме Икарус, има нова книга, прясна-прясна, посветена на историята на тези автобуси, и според описанията тя е по-добра от издадените преди няколко години книги в Унгария на унгарски и на английски, които вече съм описал - повече страници - 472 голяма тетрадка, повече снимки, повече информация. За съжаление, от немски автор е и респективно само на немски:
Ikarus - busse fur die Welt (Икарус - автобуси за света)


Тук има описание и примерни страници:


http://www.kraftaktuell.de/ikarus-busse-fur-die-welt/

http://speedreaders.info/13148-ikarus-busse-fur-die-welt/

Цената е малко соленичка, 49 евро, има я в немския амазон....

http://www.amazon.de/Ikarus-Busse-f%C3%BCr-die-Welt/dp/3938426179

Повече информация, като пристигне......

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Книгата дойде. Наистина е много хубава и си заслужава, дори човек вече да има по-старите унгарски книги. Повече страници, много повече снимки, над 1500, сканирани листовки, чертежи. По-подробна техническа и историческа информация, също така по-подробни таблици с технически данни. Наистина голяма част от снимките се повтарят, много други си ги знаем от интернет, но има и една също голяма част, които ги няма никъде. Има много повече снимки от вътре в салона на автобусите и от шофьорските кабини. Накрая има таблици с производството по години и модели, но за съжаление няма данни за износа по държави, каквито има в унгарските книги.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София

Второ, напълно преработено издание на книгата "Автобусы IX пятилетки". Заслужава си дори човек вече да притежава първото - напълно нова информация, данни, съвсем нови снимки, свързани с описаните модели автобуси, всичко е направено така, че и първото издание да съхрани своята актуалност, а също така и някои нови модели, които са станали известни след отпечатването на първото издание. 144, вместо 96, страници голяма тетрадка, забелязва се и значително подобряване на качеството на печата и хартията. За съжаление, има и повишение на цената, понеже изданието се явава лимитирано, малко идва скъпа - 40 евро с доставката, отново се разпространява само директно чрез авторите.

http://rcforum.ru/showthread.php?t=42029
« Последна редакция: 08 Септември 2014, 12:50:11 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Нещо много специално за феновете на първа и втора епоха:

Album der Deutschen Straßenbahn-Fahrzeuge. Von den Anfängen bis 1945
Немски трамвайни вагони до 1945-та г.

В тази книга са описани абсолютно всички електрически трамваи, произвеждани в Германия от самото начало на тяхното възникване до края на 2-рата световна война. Описано е всичко по модели, градове, заводи производители, с огромен брой висококачествени снимки, чертежи, таблици. Показани са и първите в света съчленени трамваи, а също и възстановените от тази епоха музейни експонати в съвременния си вид с цветни снимки. 168 страници голяма тетрадка. Силно я препоръчвам, все още се намира доста евтино в Амазон.

http://www.amazon.de/Album-Deutschen-Stra%C3%9Fenbahn-Fahrzeuge-Anf%C3%A4ngen-1945/dp/3765473618/ref=sr_1_3?s=books&ie=UTF8&qid=1415783318&sr=1-3&keywords=strassenbahnfahrzeuge

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Прясна-прясна и много подробна книга, посветена на автобусите Кесбьорер и Сетра, в два тома:

Kässbohrer & Setra Omnibusse, Band 1
В първия том са всички автобуси, тролеи и пътнически ремаркета, базирани на шасита от други производители. Има и автобуси от преди 2-рата Световна война, произведени за нас.... Самоносещите каросерии, както и "нашите" сетри, ще бъдат във втория, който ще излезе от печат през януари.
256 страници голяма тетрадка, скъпичка, близо 40 евро, но определено си заслужава.

http://www.verlag-podszun.de/product_info.php?products_id=576

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Вторият том на същата книга:

Тук са всички автобуси Сетра, които не са базирани на шаси, демек със самоносеща каросерия, от 1951-ва г., до момента, включително моделите за износ, както и лицензното производство у нас.....има три много хубави снимки на първите прототипи, изработени в Германия в края на 60-те и началото на 70-те години. Вече 294 страници, голям формат, пак за съжаление 40 евро, но също си струва.

http://www.verlag-podszun.de/product_info.php?products_id=577

Ето и снимките, които са интересни за нас:






IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
SUBWAYS & LIGHT RAIL in the USA 3: Midwest & South / Метросистеми и градски железници в централните и южни части на САЩ


Пак от берлинското издателство, специализирано в  книгите относно метросистемите по света. Включени са всички метросистеми, трамвайни мрежи, монорелсови железници и т.н. в централните и южни части на САЩ, в това число и някои футуристични системи като в Маями и Моргантаун. 160 страници, текстът отново е на немски и на английски. 20 евро, много лесно се намира,има я също и в Амазон...

http://www.schwandl.com/epages/64031116.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/64031116/Products/3936573381

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
По-старите от нас прекрасно си спомнят рейсчетата "ПАЗ"-че и имат, разбира се, в това число и аз, не особено хубави спомени от тях. Но, за хубаво или за лошо, те са част и от нашата история...Та още в началото на миналата година излезе суперлуксозна и много добре написана и оформена книга, посветена на въпросния завод:
Д. Дементьев, Н. Марков - Автобусы ПАЗ - История и современность

Първият том (предвидени са два), обхваща историята на производството до края на 1989-та година. Има и снимки точно на моделите, експлоатирани и у нас, както и много неизвестни прототипи. 344 страници голяма тетрадка, луксозно изпълнение, без грам лепило, много илюстрации, чертежи, таблици. 2400 рубли - 84 лева по сегашния курс, аз имах късмет, като я взех точно по време на срива на рублата, като дадох малко над 60 лева. Когато излезе, много мислих, преди да я поръчам, но сега определено не съжалявам. Не се продава по книжарниците, взема се директно от авторите.
http://rcforum.ru/showthread.php?t=39583

Издаването на втория том засега е отложено за неопределено време, понеже за да има средства за него, е необходима 100% реализация на тиража на първия.
« Последна редакция: 25 Април 2015, 10:50:47 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Междувременно през март т.г. излезе и следващата книгя от серията от "петилетките" на съветското автобусно производство, от същите автори:
"Автобусы XI Пятилетки - 1981-1985" 144 страници голяма тетрадка, 1200 рубли или 43 лева сега, аз пак имах късмет да ударя кьоравото, като минах с 30 лева. Честно казано не очаквах рублата да се възстанови толкова бързо на фона на това, което се случва.


Отново се поръчва директно от авторите.

http://rcforum.ru/showthread.php?t=46163

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Според самите руснаци тоз "ПАЗ", известен сред обикновените руснаци като "Пазик", е рядко недомислие на "инДженерната" руска мисъл. Нещо, неясно какво, движещо се против всякаква логика и законите на механиката... Уникалнейшо олицетворение на Русия!  :dance1:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: Best Ripper link=topic=4396.msg99518#msg99518 date=1429961819
..Нещо, неясно какво, движещо се против всякаква логика и законите на механиката... Уникалнейшо олицетворение на Русия!  :dance1:


Смесваш понятията. Напротив, всичко е ясно и напълно логично. Говорим за продукт на плановата икономика и като такъв той е бил напълно успешен. Изпълнл е поставената задача за създаване на заетост, какво повече искаш от това  :pardon:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Две мнения по този въпрос няма, Венци - това е самата истина. Но най-лошото е друго - че през годините, въпреки също и некадърните кражби на западни технологии, има наистина проектирани и създадени и немалко добри неща, много от които са на световно за времето си ниво, НО......абсолютно нито един от тези прототипи не достига до серийно производство заради политически простотии - вместо за развойна дейност и за пускане в производство, СССР хвърля милиарди примерно за войната в Афганистан или за строителството на Асуанския язовир в Египет с едничката надежда Египет да стане "социалистическа" държава. И става ли? Става друг път...Или Афганистан, Етиопия и т.н. В същото време няма кой да даде валута за вноса на леки и икономични дизелови двигатели, респективно този внос е бил забранен, та конструкторите просто са били принудени да избират между Зил и още веднъж Зил.....Всичко това е написано и обяснено в книгите, въобще не става въпрос за фирмена хвалебствена и превъзнасяща "продукцията" литература, напротив авторите са се постарали да изкарат всичките кусури и кирливи ризи на тезгяха.....Сегашното постсъветско "модернизирано" производство пак е същият боклук и руснаците си го признават, без да спорят на тази тема....Общо взето и тогава, и сега даден нов модел влиза в производство, ако въобще се стигне до там, кажи-речи 10-тина години след неговото проектиране и то жестоко орязан, като че ли и помен не е останал от първоначалните намерения на създалите го инженери и конструктори.....

Имам, между другото, и книги, посветени на историята на големите фирми в ж.п. моделизма, вкл. и за Мерклин...Но умишлено не ги препоръчвам, защото във всички случаи, без изключение, публикациите се оказват поръчани и спонсорирани от съответната фирма, пак от там авторите си получават и хонорарите, в следствие на което е описано само положителното развитие, великите успехи, които са постигнати, а за неудачите и издънките няма и една запетайка, а просто няма фирма без такива случки по пътя си......При тук показваните книги няма такива ултрахвалебствия, всичко е описано обективно, включително и пълните провали.

И точно единият от авторите, въпреки че оня тиквеник Путин налага огромни мита за внос на автомобили, тъй като не са богати хора, смешно е да се твърди че от тази дейност се печели достатъчно, наскоро си купи Дачия Лоуган - не разбирам и не знам колко са читави, но явно е по-добре от Лада примерно....И това не е изолиран случай, ами е масово явление.

« Последна редакция: 25 Април 2015, 16:08:23 от IKAR »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Да измислиш нещо не е сложно. Мисълта и фантазията нямат спирачки и граници. Но да го РЕАЛИЗИРАШ- това е нещо суФсем различно. За реализиране трябва една камара предпоставки от рИален мащаб... "Пазик"-ът още като външен вид издава тотално недомислие, камо ли да надзърнеш в нещо толкова сложно като "движок", карбЮратор, окачване и дори едни седалки "для груза"...

Не мисля, че е уместно да споменаваш фирмата "Marklin" в случая.. Най-малкото поради любимия навик на спИциалистите във форума да сравняват Мерклин от 1955 г. с Роко, Боко, Чоко, Флайшман и прочие от 2015 г. Включително и ти самият... Няма фирма, която за повече от 150 г. съществуване да не е допуснала грешки. Обаче никой май не иска са приеме факта кой е оцелял и кой е най-големият и сега. :hi:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: IKAR link=topic=4396.msg99521#msg99521 date=1429966414
....политически простотии - вместо за развойна дейност и за пускане в производство, СССР хвърля милиарди примерно за войната в .....

Мисли по-глобално и ще видиш, че инвестициите във войни са най-печеливши. Така действат САЩ от как ги има на картата, движат си икономиката покрай войните, които те самите разпалват. Само на завоювани територии можеш да си продаваш твоите стоки. Забиваш своя флаг на колкото се може повече земя и продаваш на местните твоите продукти, услуги, кредитираш ги с кинти от твоята печатница, създваш им вкус по твои рецептори, превръщаш ги в консуматори и им дърпаш ръчките на всичко в живота, така както на теб ти е кеф. Естествено преди това ги натискаш да си закрият АЕЦ-а, да си нарежат пушкалата за да може ти дам им даваш ресурси и отбрана и така с всичко....докато стигнеш и до рейсчетата от калибъра на ПАЗ.
« Последна редакция: 26 Април 2015, 11:20:43 от gzo »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Едва ли има някой, който още не е разбрал, че и руснаците, и американците са от един дол дренки, и едните и другите съвсем умишлено забъркват войни, създават проблеми, политическо противопоставяне, мерят си онези работи там, непрекъснато се преразпределят сфери на влияние, от което страда цял свят, не само ние, разбира се, или с други думи коньовете се ритат, магаретата патят. Ама нали знаеш, че рано или късно всички отиваме в гробищата, а там парите не се носят, а и не вършат работа, независимо от това сега в момента кой колко е натрупал...

Що се отнася до Мерклин, го споменах в съвсем друга връзка, не за да започва отново старата кавга - айде нема нужда.....Аз лично никога не съм сравнявал Мерклин от 55-та година със сегашната продукция на Роко, Чоко, Боко, Флишмън, Пишман и т.н. Казвал съм много пъти, моделите на Мерклин имат много положителни качества, като електрическа и механична система, здравина, но външно просто не впечатляват с нищо, ако говорим за Н0 - имах вагони Мерклин, сегашно производство, но се отказах от тях точно поради това - на други хора такива си им харесват, въпрос на вкус явно....Останалите обратно - пудрят отвън, но карантията им е келява и са само за витрината.....Сега е трудно да се каже кой е най-големият, понеже вече Мерклин също не е отделна фирма, а от няколко години е собственост на Симба-Дики Груп.....Исках да кажа, че и книгата за историята на Мерклин, и тази за Флайшман, както и за Пико, са абсолютни буламачи, от които нито една не си заслужава - имам ги и трите, а сега бих искал да не съм ги поръчвал.