Главен форум | Main forum > Останалият подвижен и неподвижен състав | Rest of the mobile and immobile composition
Книги, посветени на останалия подвижен и неподвижен състав
gzo:
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=4396.msg99518#msg99518 date=1429961819 ---..Нещо, неясно какво, движещо се против всякаква логика и законите на механиката... Уникалнейшо олицетворение на Русия! :dance1:
--- Край на цитат ---
Смесваш понятията. Напротив, всичко е ясно и напълно логично. Говорим за продукт на плановата икономика и като такъв той е бил напълно успешен. Изпълнл е поставената задача за създаване на заетост, какво повече искаш от това :pardon:
IKAR:
Две мнения по този въпрос няма, Венци - това е самата истина. Но най-лошото е друго - че през годините, въпреки също и некадърните кражби на западни технологии, има наистина проектирани и създадени и немалко добри неща, много от които са на световно за времето си ниво, НО......абсолютно нито един от тези прототипи не достига до серийно производство заради политически простотии - вместо за развойна дейност и за пускане в производство, СССР хвърля милиарди примерно за войната в Афганистан или за строителството на Асуанския язовир в Египет с едничката надежда Египет да стане "социалистическа" държава. И става ли? Става друг път...Или Афганистан, Етиопия и т.н. В същото време няма кой да даде валута за вноса на леки и икономични дизелови двигатели, респективно този внос е бил забранен, та конструкторите просто са били принудени да избират между Зил и още веднъж Зил.....Всичко това е написано и обяснено в книгите, въобще не става въпрос за фирмена хвалебствена и превъзнасяща "продукцията" литература, напротив авторите са се постарали да изкарат всичките кусури и кирливи ризи на тезгяха.....Сегашното постсъветско "модернизирано" производство пак е същият боклук и руснаците си го признават, без да спорят на тази тема....Общо взето и тогава, и сега даден нов модел влиза в производство, ако въобще се стигне до там, кажи-речи 10-тина години след неговото проектиране и то жестоко орязан, като че ли и помен не е останал от първоначалните намерения на създалите го инженери и конструктори.....
Имам, между другото, и книги, посветени на историята на големите фирми в ж.п. моделизма, вкл. и за Мерклин...Но умишлено не ги препоръчвам, защото във всички случаи, без изключение, публикациите се оказват поръчани и спонсорирани от съответната фирма, пак от там авторите си получават и хонорарите, в следствие на което е описано само положителното развитие, великите успехи, които са постигнати, а за неудачите и издънките няма и една запетайка, а просто няма фирма без такива случки по пътя си......При тук показваните книги няма такива ултрахвалебствия, всичко е описано обективно, включително и пълните провали.
И точно единият от авторите, въпреки че оня тиквеник Путин налага огромни мита за внос на автомобили, тъй като не са богати хора, смешно е да се твърди че от тази дейност се печели достатъчно, наскоро си купи Дачия Лоуган - не разбирам и не знам колко са читави, но явно е по-добре от Лада примерно....И това не е изолиран случай, ами е масово явление.
Best Ripper:
Да измислиш нещо не е сложно. Мисълта и фантазията нямат спирачки и граници. Но да го РЕАЛИЗИРАШ- това е нещо суФсем различно. За реализиране трябва една камара предпоставки от рИален мащаб... "Пазик"-ът още като външен вид издава тотално недомислие, камо ли да надзърнеш в нещо толкова сложно като "движок", карбЮратор, окачване и дори едни седалки "для груза"...
Не мисля, че е уместно да споменаваш фирмата "Marklin" в случая.. Най-малкото поради любимия навик на спИциалистите във форума да сравняват Мерклин от 1955 г. с Роко, Боко, Чоко, Флайшман и прочие от 2015 г. Включително и ти самият... Няма фирма, която за повече от 150 г. съществуване да не е допуснала грешки. Обаче никой май не иска са приеме факта кой е оцелял и кой е най-големият и сега. :hi:
gzo:
--- Цитат на: IKAR link=topic=4396.msg99521#msg99521 date=1429966414 ---....политически простотии - вместо за развойна дейност и за пускане в производство, СССР хвърля милиарди примерно за войната в .....
--- Край на цитат ---
Мисли по-глобално и ще видиш, че инвестициите във войни са най-печеливши. Така действат САЩ от как ги има на картата, движат си икономиката покрай войните, които те самите разпалват. Само на завоювани територии можеш да си продаваш твоите стоки. Забиваш своя флаг на колкото се може повече земя и продаваш на местните твоите продукти, услуги, кредитираш ги с кинти от твоята печатница, създваш им вкус по твои рецептори, превръщаш ги в консуматори и им дърпаш ръчките на всичко в живота, така както на теб ти е кеф. Естествено преди това ги натискаш да си закрият АЕЦ-а, да си нарежат пушкалата за да може ти дам им даваш ресурси и отбрана и така с всичко....докато стигнеш и до рейсчетата от калибъра на ПАЗ.
IKAR:
Едва ли има някой, който още не е разбрал, че и руснаците, и американците са от един дол дренки, и едните и другите съвсем умишлено забъркват войни, създават проблеми, политическо противопоставяне, мерят си онези работи там, непрекъснато се преразпределят сфери на влияние, от което страда цял свят, не само ние, разбира се, или с други думи коньовете се ритат, магаретата патят. Ама нали знаеш, че рано или късно всички отиваме в гробищата, а там парите не се носят, а и не вършат работа, независимо от това сега в момента кой колко е натрупал...
Що се отнася до Мерклин, го споменах в съвсем друга връзка, не за да започва отново старата кавга - айде нема нужда.....Аз лично никога не съм сравнявал Мерклин от 55-та година със сегашната продукция на Роко, Чоко, Боко, Флишмън, Пишман и т.н. Казвал съм много пъти, моделите на Мерклин имат много положителни качества, като електрическа и механична система, здравина, но външно просто не впечатляват с нищо, ако говорим за Н0 - имах вагони Мерклин, сегашно производство, но се отказах от тях точно поради това - на други хора такива си им харесват, въпрос на вкус явно....Останалите обратно - пудрят отвън, но карантията им е келява и са само за витрината.....Сега е трудно да се каже кой е най-големият, понеже вече Мерклин също не е отделна фирма, а от няколко години е собственост на Симба-Дики Груп.....Исках да кажа, че и книгата за историята на Мерклин, и тази за Флайшман, както и за Пико, са абсолютни буламачи, от които нито една не си заслужава - имам ги и трите, а сега бих искал да не съм ги поръчвал.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия