Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Управление, чрез промяна на честотата

(1/5) > >>

G_GROZ:
Здравей, и добре дошъл! Как осъществяваш захранване с честота 10 - 15 херца? Може да отвориш отделна тема и да споделиш.

podpravka:
здравейте, използва се честотен регулатор siemens micromaster, вход AC220V / 50Hz, изход 3X220V / 10-200Hz, служещ за управление на трифазни асинхронни двигатели с мощност до 500-750 W. на два от изходите се захранват два трансформатора за управление на моделчетата, при мен в случая marklin, добре е все пак на изход честотата да не е ексремно ниска, защото трафчето започва да грее, не фатално, но си грее, като при честоти над 22-25Hz, всичко е наред. така локомотива може да се управлява веднъж  от трафа и втори път от micromaster-a. по принцип такива регулатори се използват в най различни машини за регулиране на оборотите на трифазни мотори, аз си ги ползвам професионално, нямам идея дали се произвеждат маломощни устройства за управление на малки и микромотори. не са и евтини 200 - 800 евро, за втора употреба нямам идея колко струва, но сигурно може да се намери и на ниска цена нещо по старо. като превключвам фазите (двата трансформатора) си обръщам посоките на движение без характерния merklinski подскок (не се ползва релето, което превключва статорните намотки), а обръщам по фаза. хитрото в цялата работа е характеристиките на мотора (при номинално захр напрежение и честота 16Hz, оборотите са на 1/3 от номиналните, при същия въртящ момент като при 50Hz). сами може да си направите изводите какви са характеристиките при ниски напрежения. задължително трябва да се сложи товар и на третата фаза, иначе micromaster-a ще изключи по защита (т.к. е направено за упр на ел. двиг, ще отчете липса на връзка (фаза)). всичко тук написано важи само за моделчета задвижвани от AC-двигатели, без декодери !!! т.е. неща произведени преди бая години. всичко по ново, дори и с AC-захранване, всъщност ползва DC-мотори, като декодера е връзката между импулсното захранване и DC-мотора. специално тия неща ми ги обясни колега от форума, аз нямам нищо след 1985г. и нямам лични наблюдения. иначе ако имате модел с AC-мотор, си потърсете от някъде честотен регулатор, независимо каква марка и мощност (не трябва да е прекалено мощен т.к. товара от трафа е минимален и може въобще да не тръгне, имам няколко тайвански чинта и 10W трафче въобще не ги събуди) и ще останете приятно изненадани от характеристиките, особено за парен локомотив.

pach:
Да разбирам ли, че в крайна сметка АС електромоторчетата в моделите също работят с 22-25 Нz и нагоре?

podpravka:
честотата се регулира плавно в границите на 10-200Hz. от siemens-a, и се отнася за цялата система - трансформатори, мотори, релси, осветление, стрелки и т.н. може и само за моторите и захраннващия ги траф

G_GROZ:
А какво става ако вдигнеш честотата над 50 хц ? В смисъл как се държи системата с подобно изчанчване на захранването. На мене ми е ясно, но практиката си е друго. Имаме локове в мащаб 1 на Мерклин с АС. Ама я отвори нова тема, че ще ни бият.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия