Главен форум | Main forum > Фремо | Fremo

FREMO- стандарти и опериране

<< < (5/9) > >>

emilchaushev:
Здравейте,
Тъй като срещата наближава решихме да поместим малко повече информация за FREDi - Или мишката, с която се кара влака.

На срещата ще има 10 бр FREDi версия 1.8, които изглеждат по следния начин:



С голямата черна врътка се определя скоростта на локомотива. Превключвателя под него (с зелената шапка) обръща посоката на движение.
Бутона стоп за разлика от RocoMultimaus действа единствено за аварийно спиране на локомотива асоцииран с тази мишка. При натискане всички останали влакове по трасето ще продължат да се движат!!!

Функционален бутон F0 служи за спиране/ пускане на фаровете.

На долната картинка се виждат три светодиода около врътката:


При поставяне на кабела на мишката в LNBox започва синхронизация, при което горния червен светодиод мига. През това време мишката не е активна и не може да се управлява все още. След около секунда-две тя се синхронизира и започва да свети някой от зелените светодиоди. Тогава вече контролът е във ваши ръце.

Останалите функционални бутони, както и двата бутона със стрелки служат за управление на функциите на звукови декодери и действието им зависи от програмираните функции в декодера. За срещата няма да се налага да ги използвате. Най- често това са свирки на локомотива.

Бутоните със стрелките добавят функции към всеки от фунционалните бутони.

За срещата ще бъдат донесени FRED/FREDi и от Германия, като техния вид може да бъде различен, като например:

FREDi версия 1.7:


Описание на FREDi: http://fremodcc.sourceforge.net/diy/fred2/fredi_d.html

FRED версия 1.3:


Работа с FRED: http://fremodcc.sourceforge.net/diy/fred/manual.en.html
Описание на FRED: http://fremodcc.sourceforge.net/diy/fred/fred_e.html

emilchaushev:
Тъй като срещата мина искам да опиша един сценарий за каране на товарен влак и маневрена дейност, който беше заложен в разписанието. Особено ще е полезен за гаровия персонал и за тези, които им се е паднало да карат товарни влакове с номера FT300x (x=1-8)

Първо да покажа картите на вагоните, които трябваше да се носят заедно с тези влакове.

Лице на карта на товарен вагон:


Гръб на карта на товарен вагон:


Карго карта (Карта на товар):



Сценарият е следния:


От Мината тръгват натоварени с товарите си два влака с по 6 вагона, които се прекомпозират във влак FT3001 на гара Свобода.
Измежду тези вагони има по два вагона за всяка гара по пътя на FT3001. За да улесня оперирането направих всички карти еднакви, за да не се търси кой вагон къде е в композицията.
Разглеждам случая, когато FT 3001 пристига на гара Гавраилово. Две от картите на товари са обърнати с горната си половина на лицевата част на картата на вагона и се вижда, че тези два вагона пълни с въглища са за гара Гавраилово. В случая последните два вагона се откачат при пристигане на влака и се маневрират до глухия коловоз.
Влаковия персонал оставя картите на тези два вагона на гаровия персонал и отпътува с FT 3001. Гаровият персонал след маневрата трябва да свали въглищат аот дват авагона и да ги върне на мината за следващото зареждане на влак FT3003. Гаровият персонал изважда картата на товара и я обръща в джобчетона картата на вагона така, че да се вижда долната половина, която казва, че гара Гавраилово изпраща празен вагон на Мината.
Така картите и вагоните са подготвени и чакат влак FT 3002, който пък събира всички празни вагони по пътя си, а гаровия персонал при закачане на вагоните на FT3002 предава картите на вагоните на машиниста. На гара Свобода влака се разформирова на два товарни влака FT70003 и FT 70004, Които карат по 6 празни вагона на Мината.
При пристигане на вагони на Мината, гаровия персонал слага въглищата по вагоните, като товари и обръща картата на товара в джобчето да се вижда горната и половина, която показва, че се превозват въглища от Мината за съответната гара.

И така сценарият започва от начало.
При този сценарий, трябва машиниста добре да е огледал картите на всички вагони в състава на влака, преди заминаването от началнагара,  за да знае на коя гара кой вагон трябва да остави.

По принцип оперирането на товарни влакове е доста по- сложно и това беше най- лекия възможен сценарий.

Едно от правилата за опериране е, че на трасето се определят хъбове или товарни центрове, между които се движат транзитни товарни влакове. На картинката това са гари A и Б. По правило това са гаражни модули за да не се запушват гарите по трасето.
Всеки хъб има назначени локалнин товарни влакове до близките му гари (оградени в синьо), които обслужва.



Нека да разгледаме сценарий, в който гара C иска да изпрати стока за гара D.
1. Гара С подготвя карта на товара, в който вписва крайната гара, D за която е доставката и вида й. Слага картата на товара в джобчето на картата на вагона и изчаква следващия локален товарен влак за гара А. Закача вагона и го изпраща на гара А.
2. В гара А се взимат всички вагони предназначени за гарите обслужвани от хъб В и се композират в транзитен влак от А до В.
3. В гара В се разкомпозира транзитния влак и  се композира локален влак , който доставя стоката ни до гара D.

pavel75:
Въпрос относно искането на гара С да изпрати товар към гара D
Кога възниква това желание за изпращане на вагон - когато се подготвя разписанието Х дни преди срещата или в вече в самата среща?
Ако е второто то този вагон как се определя в кой влак да замине?

emilchaushev:
В разписанието се предвиждат локални регулярни товарни влакове между всеки хъб и гарите, които той обслужва. Това е задължително. Ако гарите нямат какво да изпращат, тогава влака се състои от изолирана машина :)

Другата възможност е, ако самата гара С разполага с маневрен локомотив, да изпрати влак извън разписанието и да си прибере изолираната машина после, за да не запушва нечий коловоз на гара А.

emilchaushev:
Ето отново един анимиран сценарий. Двете крайни гари (гаражи) са хъбовете

http://www.youtube.com/watch?v=eJiCMqPYXPQ

"Acsa-Erdökürt" поръчва стоманенни тръби от "Dunaföldvar"
1) Поръчка на Товарен вагон (Acsa...)
-попълване на карта на товара,
- Занася товара до стартовата точка (Dunaföldvar)
2) Изпращащата гара поръчва празен вагон (от Fiddleyard Györ)
3) Празния вагон идва с локален влак от Györ
4) натоварване на товара и транспортиране до "Dunaföldvar"
5) Тръбите пристигат със следващия локален влак до Györ
6) Товарен влак от  Györ до Fiddleyard Szombathely
7) Маневра/ локален влак пристига от Szombathely до Acsa с тръбите
8) Празния вагон може да се изпрати обратно до гаража или да се използва за собствени цели

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия