Автор Тема: FREMO- стандарти и опериране  (Прочетена 26964 пъти)

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #31 -: 26 Октомври 2016, 17:05:30 »
И така...

Не знам дали е за тук, защото H0 модулите са коментирани поне в 4 теми...

Начесахме красти с ТТ и N.... и дойде време да си говорим пак за H0- все пак е основен за КЖМБ мащаб. Изтече доста вода, гледахме другите клубове, мислихме как да продължим. Най- лесния вариант е с еднопътни H0 модули. Само, че и тука пътищата се разклоняват на няколко... тясно, дълбоко, полудълбоко чело... и след като за всяко си изказахме аргументите, които ще ви споделя се спряхме на чела, които да ползваме. Ето и основните им характеристики:

1. Челото е средно-дълбоко, като запазва горния ред от три отвора. Оказа се, че тази конфигурация при градежа на трасето е достатъчна.
2. Челото е с предвидена "дръжка". - Отвора "дръжка" е важен, както за носене, така и при прокарване на LocoNet мрежата, захранващите кабели, телефонна мрежа, евентуално часовници и по този начин проводниците не висят като простори.
3. Челото не е дълбоко, защото това  внася излишни килограми, които при транспорт и хамалуване си тежат. Освен това мястото при транспорт винаги е важно и вместо да се вкарат 2 дълбоки,могат да се транспортират в същия обем 4 плитки модула... а в колите обема е ограничен.
4. Челото е  съгласно стандарта H0-Europa (https://www.fremo-net.eu/index.php?eID=tx_securedownloads&u=0&g=0&t=1477578396&hash=dcdcc1c139f07a869d7d0db4ffa389ad15e3bd7e&file=fileadmin/_migrated/content_uploads/FREMO_H0_EU_3.pdf), с изместване на дръжката.


Ето и линк към челата:
Равнинно еднопътно:
Планинско еднопътно:

За двупътните ще трябва още време да "втасаме", за да ги печем. :) , но използвайки същия стандарт и същите принципи не е трудно да си ги представим как ще изглеждат.

Относно електрическата част ми се иска да вярвам, че бананщекера ще е единствения използван конектор :)

Мисля, че с това можем да сложим ново и чисто начало в H0 модулостроенето.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #32 -: 18 Януари 2017, 17:19:37 »
Най- накрая FREMO успяха да синтезират един клип, в който да не се налага човек да чете немски и да представят FREMO идеята като такава...

То това си е направо за отделна тема или за началото на тази, но не намирам по- подходящо място:
https://youtu.be/uDsWfdaHBvg

Насладете се ... по едно време даже и чакалчето се вижда от срещата в Рииза :)

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #33 -: 19 Януари 2017, 09:57:15 »
На 0:24 се вижда гаровият персонал да оперира с някакви превключватели. Това какво е?
На 0:33 се вижда, че има малък часовник на гарата. Трябва и ние да помислим за нещо такова. Трасетата вече ни стават големи и една кула с часовници вече е неудобна, а съвсем скоро може да стане недостатъчна.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #34 -: 19 Януари 2017, 10:38:16 »
Цитат на: pavel75 link=topic=4411.msg106269#msg106269 date=1484812635
На 0:33 се вижда, че има малък часовник на гарата. Трябва и ние да помислим за нещо такова. Трасетата вече ни стават големи и една кула с часовници вече е неудобна, а съвсем скоро може да стане недостатъчна.

Мислили сме го вече  ;)

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #35 -: 19 Януари 2017, 11:12:00 »
Цитат на: Mixy link=topic=4411.msg106271#msg106271 date=1484815096
Мислили сме го вече  ;)

Имах предвид да пристъпим към реализация.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #36 -: 19 Януари 2017, 11:16:41 »
Павка,
ако въведем използването на RgZm, там часовника е интегриран в приложението и моделното време се предава към всички компютри.

Трябва ми време за да се научим да подготвяме файловете и централния комп, който играе сървър за всички останали.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #37 -: 19 Януари 2017, 14:20:55 »
Цитат на: pavel75 link=topic=4411.msg106269#msg106269 date=1484812635
На 0:24 се вижда гаровият персонал да оперира с някакви превключватели. Това какво е?
...

Павка, това са ръчази за разклонения и семафорите,
моделни имитации на действителни ръчази за управления по
гарите от II, III   и  IV епохи. Не са в определен мащаб, нито пълни копия, но имат основните частти като на истинските.
Въртят се само при "отключване" именно с мини ръкохватката на тях. Моделните са преди всичко с електрически ключета, но
доста моделистти ги правят с верижки, въжета и стоманени удължения, тоест превключват управляваните устройства досущ
като истинските. Електроключетата дават обратна връзка към електрическите (или електронни) схеми.
А мнозина моделистти ги допълват с кутии в които има система
от рейки, които управляват всичко спрямо избран коловоз,
Като чисто механично останалите ръчази се "заключват".
Нещо като цдп с механични средства. За съжаление тук
само професора изрази желание да си монтира такива,
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,587.msg49757.html#msg49757
 и съответно останаха само на чертежи (моделните)...

Поради цената им от 27 евро на брой, не се стигна до изработката дори на пробна "серия".
Но при проявен интерес винаги може да размразим проекта...
 &bgflag

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #38 -: 19 Януари 2017, 14:22:27 »
Тогава за да смени стрелката с този ръчаг, това става с разни въженца отдолу под дъската. Така ли е?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #39 -: 19 Януари 2017, 14:25:20 »
Да, въженца или телове като на вашия модул...с патериците.
Май имахте такъв!? :nyam:

Но това е "висш пилотаж", щото обикновенно ползват електроключетата им, за управление по електрически начин
« Последна редакция: 19 Януари 2017, 14:27:24 от pach »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #40 -: 19 Януари 2017, 16:54:51 »
...това с  RgZm, не го ли играхме в Рииса тази есен? Програмата или каквото ида е там още ми е в лаптопа ...и беше много лесно и интересно...
« Последна редакция: 19 Януари 2017, 17:22:02 от schatsi »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: FREMO- стандарти и опериране
« Отговор #41 -: 19 Януари 2017, 17:15:58 »
Шатовче, ти го гледаш от гледната точка на потребител... Да лесно и практично е, без кабели, без допълнителни часовници, без листове хартия с разписание...

Само, че за да се подкара те това RGZM се изисква за конкретната среща да се подготвят едни конфигурационни файлове - първо за цялата мрежа с всички връзки , междугария, на второ място след като е готово разписанието, за всяка гара се генерира файл, който да се зарежда с разписанието на конкретната гара. На трето място трябва да се подвърже часовника към компа, който играе сървър, да се определят IP адреси/портове за всеки компютър на гарите....

Хванал съм немците за ушите.
едната ми идея е на клубното ТТ трасе да направим разписание и да пробвам да създам всички тези файлове и конфигурации и да видим дали ще тръгне. Ако е ОК, на следващата национална среща, просто всяка гара ще е с лаптоп, защото е лесно и удобно.