Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Как да цифровизирам локомотив

<< < (4/4)

dred77:

--- Цитат на: nilfe link=topic=4461.msg114973#msg114973 date=1551985122 ---Просто ми трябва идея за ЕСУ Зимо или Ленц декодер с микро размери и поддържащ старите мотори и кофти токоснемане (пластинките са толкова тънки, че е вероятно да не оказват необходимото усилие за добър контакт) който е тестван и препоръчан. Лок Пилот стандарт няма да се събере в кабината.

--- Край на цитат ---
Аз поне не вярвам да съществува такъв, работещ гладко при "кофти токоснемане".  :hi:
ПП. Предполагам си видял този линк:http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/br74_roco_neu/br74_roco_neu.html
Ползват децодер за N scale 0.5A., отдолу има добро описание .

mitko0888:
Старият 74 на Роко харчи около 200 мА без допълнителен товар, до 350-400 мА при боксуване. Декодер 0.7 му е достатъчен. Токоснемането е на трите водещи оси, но първата е с гуми. (тази с гумите си я смених с обикновена и хич не загубих от тягата). Тежестта е нормална за такова локомотивче и пластинките на последната ос трябва да се наред. Освен това токоснема и от първата свободна ос, на талигата. Там се губи контакта между дисковете, които са от вътрешната страна на колелото и бандажа. Там токът минава от релсите по бандажа, през тези два диска, на оста (разделена на две), и от там на пластинките. Дисковете са от някакво желязо / стомана, пружинни, и лекичко ръждясват по ръбовете. Проверява се много лесно с обикновен пробник / уред.
Декодерът трябва да се настрои според моторчето. На кюн са две цв-та. Коефициентът К го правиш малък, I - някъде на средата.

nilfe:
Ще пробвам Митко и пак ще пиша. Имам чувството, че колелата са неестествено черни, макар, че ги минах с шкурка. Пластинките са от месинг и ги почистих идеално със спирт. Относно Кюн, кои СВ - та са тези с коефициентите?

mitko0888:
Като писа че декодерът е микро, свалих пдф-а за N025/T125/T145.
CV53 пише че е I, CV54 пише че е Р (или К по немски). И за двете пише че са в диапазона от 0 до 63, заводски cv53=2, cv54=16.

Пробвай цв54 да го намалиш малко, дори и до 2. цв53 пише да се увеличи до 8, може да пробваш и някъде около 25 - 35. Провери и цв9 дали е 0.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия