Автор Тема: Проблем с поръчка към BULTRAINS  (Прочетена 10344 пъти)

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Проблем с поръчка към BULTRAINS
« -: 07 Февруари 2014, 13:34:35 »
Здравейте колеги.
Искам да уточня някои детайли относто поръчките за да няма недоразумения.
 1. В сайта на Bultrains изрично съм написал че при поръчка се оставя 50% капаро. Това е гаранцията че Клиента ще спази неговата част от уговорката и моята като      Изпълнител, че ще сглобя локомотива.
2. В сайта на Bultrains изрично съм написал време за изработка 70 дни. Този период започва да тече в деня на получаване на капарото. Причините за този срок са, че за някой от частите се налага да чакам 1 месец за изработка и доставка.

А сега искам да се обърна към колегата martochkata, който си поръча серия 04 в мащаб N.

Марто, когато ме попита дали може да се направи ти споменах, че дори за локомотивите в НО понякога трудно се намира шаси, а и дори да се намери, без преработка няма как да пасне.
С 300 зора успях да намеря шаси в N подходящо за 04, и то чак в Япония.
Ти ми даде на 15.01.2014г капаро (и то доста под 50%) колкото за да го поръчам, тъй като бяха ограничени бройки, и още същата вечер поръчах последното.
Всеки поръчвал от този район ще ти каже че времето за доставка от там е между 15 и 25 работни дни.
А ти още две седмици след това даде зор
Цитат на: martochkata link=topic=4442.msg93392#msg93392 date=1391372116
Хайде Слав чакам моя модел на 04 в N.Нямам търпение мина месец вече. :resent:
Е извинявай ама не знам Конкорд да лети между София и Токио...
Още повече че крайния срок да съм готов с локомотива е 25.03.2014г.
Откакто остави капарото съм седнал да преправям чертежи заради промяната на мащаба, както аз така и колегата ми с който ги правиме заедно.
Снощи ти ми звънна и каза че се отказваш и че искаш само да ти дам шасито като пристигне.
В същото време обаче искаш да ти бъде изрязан корпус за 04.
Изрично съм споменал на няколко места във форума и ще го спомена и тук пак:
ЛОКОМОТИВИТЕ НЕ СЕ ПРЕДЛАГАТ КАТО БАУЗАЦ КИТ.
Заради тези действия който предпире зад гърба ми, мисля че имам пълното право да откажа да върна капарото(в случая закупеното шаси).
Още повече че вече си ме ангажирал и съм се захванал да преправям чертежи и т.н.
След като не си спази твоята част от уговорката и сам се отказваш, избора си е твой.
Но капарото, в случая шасито, го губиш.


Нека и други колеги споделят своето виждане, но мисля че съм в пълното си право.
Благодаря и успешен ден на всички :drinks:



Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #1 -: 07 Февруари 2014, 13:40:16 »


а/ доплаща си до 50% и оттам му тече 70 дена срок за готов модел
б/ отказва се = губи капарото .

Нещата са прости и ясни . Тук сме интелигентни хора и договорките помежду ни са въпрос на чест !
Щом си загубил време , средства и си задвижил механиозми в изпълнение на поръчката , ти си 'овеществил' капарото .
Съветвам колегата да не играе двойни игри - гледам че си играят с Тонката ?

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #2 -: 07 Февруари 2014, 13:42:44 »
Цитат на: Adrian link=topic=4442.msg93469#msg93469 date=1391773216

а/ доплаща си до 50% и оттам му тече 70 дена срок за готов модел
б/ отказва се = губи капарото .

Нещата са прости и ясни . Тук сме интелигентни хора и договорките помежду ни са въпрос на чест !
Щом си загубил време , средства и си задвижил механиозми в изпълнение на поръчката , ти си 'овеществил' капарото .
Съветвам колегата да не играе двойни игри - гледам че си играят с Тонката ?

Адри няма лошо че е помолил Тони да му направи 46 серия.
Той и мене ме попита, но аз категорично отказах.
Възможен "донор" за шаси за 46 е от порядъка на 140-150 евро, а с локомотив за толкова пари експерименти няма да си правя.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #3 -: 07 Февруари 2014, 16:22:31 »
От чиста душа и сърце си позволявам да дам приятелски съвет от човек с опит в тая сфера ! А и ти самия каза, че искаш да научиш за нашите виждания.

В случая явно разковничето на проблема е липсата на търпение у поръчителя. За такива неща не може да се сърдиш на клиента, във всеки малко или много е заложено консуматорскито желание да получи сега и веднага това за което си плаща. За съжаление е така ! Не казвам, че работата е малко, но 70 дни са прекалено дълъг срок. Виждаш какви вълчи времена са и да планираш финанси за след 70 дни (датата на доплащането до 100%) е още един препъни камък пред поръчителя. Сумите все пак са в стотици левове ! Иначе се получава така, че клиентите бягат при конкуренцията (сиреч Тонката).
Ако си решил сериозно да се занимаваш с тоя бизнес е добре да разполагаш със стоката си в наличност. Това е повече в твоя полза. Изработваш по един от серия, снимаш го и го продаваш и веднага започваш работа по друг за да попълниш наличността. Още повече, че става дума за само 6 локомотива. Тези инвестиции са си задължителни и първоначални и са за сметка на "фирмата" пък после си е ваша отговорност дали ще се избият.
Прави силно впечатление, че няма реални снимки на моделите ! Снимките на 44, 61 и МДД не са на това което реално си работил, а са снимки взети от нета. Така не правилно, всеки иска снимки на това, което ще получи за да знае най-малкото какво да очаква. Тук не помагат дори и снимки на подобни модели, говорим за снимки на точно същото моделче, което ще получи клиента. Качеството на снимките ти също е много ниско, в размазаността не се виждат детайлите и така всеки може да се подлъже за качеството на работата. Ами ако клиента вижда на снимката едно, а после в ръцете си държи нещо по-различно, какво следва, никъде не е уредено ? Така си създаваш предпоставки за проблеми. Говориш и за гаранции, но не уточняваш какви са неустойките ако се забавиш повече от 70 дни или недоизпипаш модела, така както се вижда в снимката от офертата. Тези положения са си задължителни и би трябвало да са черно на бяло написани още в началото на сайта. Направи си общи условия там където сега пише, че "страницата е в процес на разработка". Нека ясно се знае кой с какво точно се ангажира (отговорностите на страните по сделката) за да е издържана уговорката и чак тогава с чиста съвест може да задържаш капаро в случай на отказ.
Дано възприемиш това мнение като приятелско и помислиш върху тези неща. Ако всичко е направено по световен еталон тогава дори и аз бих си поръчал от теб. Предпочитам да оставя парите си тук, а не да храня разни шваби и румънци както сега правя. Ще ми се да подкрепя развитието на подобен бизнас у нас, но при положение, че всичко е точно, а не "по български" ако разбираш какво имам предвид.
С уважение !
« Последна редакция: 07 Февруари 2014, 16:24:44 от gzo »

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #4 -: 07 Февруари 2014, 16:33:49 »
Цитат на: gzo link=topic=4442.msg93473#msg93473 date=1391782951
От чиста душа и сърце си позволявам да дам приятелски съвет от човек с опит в тая сфера ! А и ти самия каза, че искаш да научиш за нашите виждания.

В случая явно разковничето на проблема е липсата на търпение у поръчителя. За такива неща не може да се сърдиш на клиента, във всеки малко или много е заложено консуматорскито желание да получи сега и веднага това за което си плаща. За съжаление е така ! Не казвам, че работата е малко, но 70 дни са прекалено дълъг срок. Виждаш какви вълчи времена са и да планираш финанси за след 70 дни (датата на доплащането до 100%) е още един препъни камък пред поръчителя. Сумите все пак са в стотици левове ! Иначе се получава така, че клиентите бягат при конкуренцията (сиреч Тонката).
Ако си решил сериозно да се занимаваш с тоя бизнес е добре да разполагаш със стоката си в наличност. Това е повече в твоя полза. Изработваш по един от серия, снимаш го и го продаваш и веднага започваш работа по друг за да попълниш наличността. Още повече, че става дума за само 6 локомотива. Тези инвестиции са си задължителни и първоначални и са за сметка на "фирмата" пък после си е ваша отговорност дали ще се избият.
Прави силно впечатление, че няма реални снимки на моделите ! Снимките на 44, 61 и МДД не са на това което реално си работил, а са снимки взети от нета. Така не правилно, всеки иска снимки на това, което ще получи за да знае най-малкото какво да очаква. Тук не помагат дори и снимки на подобни модели, говорим за снимки на точно същото моделче, което ще получи клиента. Качеството на снимките ти също е много ниско, в размазаността не се виждат детайлите и така всеки може да се подлъже за качеството на работата. Ами ако клиента вижда на снимката едно, а после в ръцете си държи нещо по-различно, какво следва, никъде не е уредено ? Така си създаваш предпоставки за проблеми. Говориш и за гаранции, но не уточняваш какви са неустойките ако се забавиш повече от 70 дни или недоизпипаш модела, така както се вижда в снимката от офертата. Тези положения са си задължителни и би трябвало да са черно на бяло написани още в началото на сайта. Направи си общи условия там където сега пише, че "страницата е в процес на разработка". Нека ясно се знае кой с какво точно се ангажира (отговорностите на страните по сделката) за да е издържана уговорката и чак тогава с чиста съвест може да задържаш капаро в случай на отказ.
Дано възприемиш това мнение като приятелско и помислиш върху тези неща. Ако всичко е направено по световен еталон тогава дори и аз бих си поръчал от теб. Предпочитам да оставя парите си тук, а не да храня разни шваби и румънци както сега правя. Ще ми се да подкрепя развитието на подобен бизнас у нас, но при положение, че всичко е точно, а не "по български" ако разбираш какво имам предвид.
С уважение !

Умишлено съм задал като време за изработка 70 дни: първо защото отливките за Шкодите ги изработват в Чехия само по поръчка и отнема месец, и второ заради сумата.
Снимките на 44, 61 и МДД наистина не са на готовите локомотиви, но все пак съм написал (в процес на разработка).
А за стоката в наличност няма да коментирам, всички знаят историята с 46 серия и други подобни.
Именно затова работя с поръчка. Никого не карам насила.
Колкото до качеството - старая се максимално, само за пример конкуренцията на 04 от MSE


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #5 -: 07 Февруари 2014, 16:44:27 »
При тукашните условия просто няма как да е друго яче, освен с поръчка. И няма как да не се въоръжим с търпение, ако искаме все пак да имаме някакъв уникален модел. Това не е конвеир, ширпотреб производство и т.н., при което да се поддържат наличности. Харесва ни или не ни харесва, е така....Не сме в Германия, Австрия, Чехия, Унгария ако щете, където обемът клиенти е несравним....Колко време чакахме книгата за вагоните, писахме простотии по адрес на Гроздан, но накрая всички останахме доворни. Друг начин няма.
Между другото и в най-моделистката държава - Германия, фирми от порядъка на Kiss и KM-1 също работят с предварителни поръчки и се чака, хем става дума не за стотици, а за хиляди и то не лева, е евро....Няма да намерите техните продукти по магазините.....

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #6 -: 07 Февруари 2014, 17:45:06 »
Тъй де, каквото и да кажете исках просто да акцентирам, че продажбата на безналична стока по интернет е к..р капан за продавача. Така се създават предпоставки за непредполагаеми, но сигурни проблеми. Лично мое мнение е, че 6 налични модела са задъжителни, па макар и да не сме Германия. Предполага се, че ако не се продадът то най-малкото ще са за чест, радост, "лична консумация" и визитка на майстора. Иначе от страни погледнато на този етап висчко изглежда като - желание за трупане опит за сметка на клиента.
Успех  :good:

« Последна редакция: 07 Февруари 2014, 17:49:08 от gzo »

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #7 -: 07 Февруари 2014, 17:55:09 »
Цитат на: gzo link=topic=4442.msg93481#msg93481 date=1391787906
Иначе от страни погледнато на този етап всичко изглежда като - желание за трупане опит за сметка на клиента.
Успех  :good:

Със сигурност не трупам опит за сметка на клиента. Винаги първия локомотив от дадена серия го правя за себе си. За пример ще дам 44 серия, която в сайта все още седи маркирана като в процес на разработка. Реално имам готов локомотив от серията но не съм доволен от резултата и сега го подобрявам. За наличните бройки ако се намери фирма да спонсорира с някое друго шаси няма проблем. Аз през деня съм на работа, вечер си обръщам внимание на жената и децата  и през седмицата сядам да правя влакчета най-рано в 10 вечерта и в почивните дни през деня.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #8 -: 07 Февруари 2014, 17:59:17 »
gzo @ би било хубаво наистина да има наличности , но в тази тежка криза как да се отдели начален капитал ? - все пак двамата ни ентусиасти имат семейства , които да изхранват. Да имат по 6 от модел означава да вложат 10-12 бона , без да знаят дали изобщо някой ще си купи , после какво да ги правят - да ги сервират за вечеря ли ??
Много правилно  е подходено - при все ,че искат само половината пари , другата я дават те .
За сведение инж.Деянов ми поиска 4 цифрена сума за локомотив , като я изисква при поръчка и се чака година .

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #9 -: 07 Февруари 2014, 18:22:10 »
Аз подкрепям мнението на колегата, че си е редно да има по една мостра от модел - все пак това ще съкрати срока и ще спести доста недоразумения в отношенията купувач/продавач. Единият много добре ще знае какво ще получи, а другият ще има пълното право да не връща капаро при недоволство от страна на купувача - все пак последния е имал ясна представа какво получава. Не става дума за 6 бройки от модел, а за по една. При разрастване на бизнеса - лесно бихте могли да направите по повечко, то това ще скъси времето на поръчка и ще увеличи оборота. Все пак е време да се спре с тези оправдания, че сме в криза и нищо не върви. Като не върви - правете като мен и нищо не произвеждайте. Бизнесът е някакъв риск, нека той да не е  типично по български - винаги за сметка на купувача. Това си е чиста проба добронамерен съвет, не търсете нотка на конфронтация в това мнение от моя страна, не е това целта ми.  :hi:
« Последна редакция: 07 Февруари 2014, 19:20:37 от XRISTO »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #10 -: 07 Февруари 2014, 18:35:45 »
Адри @, говорех за по 1 оборотна бройка, сиреч 6 бр, което по цените в сайта на Слави далеч не е 10-12 бона ! Снимането на конкретния субект спестява куп главоболия и за двете страни. Всички така сме устроени, че око да види ръка да пипне, а на този етап ни око вижда ни ръка знае какво точно ще пипа. Това беше всичко от мен с най-добри чуства (защото виждам, че започвате по малко да се палите)
XRISTO много добре ме разбра за какво говоря.  :drinks:
« Последна редакция: 07 Февруари 2014, 18:39:16 от gzo »

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #11 -: 07 Февруари 2014, 18:40:00 »
Цитат на: gzo link=topic=4442.msg93485#msg93485 date=1391790945
Адри @, говорех за по 1 оборотна бройка, сиреч 6 бр, което по цените в сайта на Слави далеч не е 10-12 бона ! Снимането на конкретния субект спестява куп главоболия и за двете страни. Всички така сме устроени, че око да види ръка да пипне, а на този етап ни око вижда ни ръка знае какво точно ще очаква. Това беше всичко от мен с най-добри чуства (защото виждам, че започвате по малко да се палите)
XRISTO много добре ме разбра за какво говоря.  :drinks:
От изцяло завършените серии има по една бройка , който иска да ги види е добре дошъл

stefanoff

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
  • Рейтинг: 159
  • Варна, морето, сините вълни........
    • laser-cut cardmodels
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #12 -: 07 Февруари 2014, 21:19:24 »
Цитат
Иначе от страни погледнато на този етап висчко изглежда като - желание за трупане опит за сметка на клиента.
Не обичам да пиша и да се намесвам в темите на хората, но трупането на опит за сметка на клиента като изказ е просто обида дори и за ентусиасти като нас. По точно е да се каже трупане на "купчини".

Дори не смятам, че вагоните са дори за представяне като полузавършени. Всеки завършен модел си има такава купчинка, за радост на дребосъците у нас.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #13 -: 08 Февруари 2014, 18:31:52 »
Цитат на: Adrian link=topic=4442.msg93469#msg93469 date=1391773216


Съветвам колегата да не играе двойни игри - гледам че си играят с Тонката ?
Аз нямам нищо общо с това което имат със Слави!
Аз изработвам 46 серия,без други уговорки и ангажименти!!!
Нормално е да загуби капарото при отказ!

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Проблем с поръчка към BULTRAINS
« Отговор #14 -: 08 Февруари 2014, 18:58:37 »
абе , Тонка - душичка си ти - видял е в тебе 'мекото' - не китката бе- безплатното !!