Автор Тема: УНИКАТИ  (Прочетена 18569 пъти)

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re:УНИКАТИ
« Отговор #60 -: 26 Септември 2009, 02:54:43 »
Някой може ли да каже нещо повече за ето тази машина:
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/cat/3793/display/11665195
Лично аз за първи път виждам подобна конструкция-парен локомотив с две кабини   :blink: :blink: :blink:!

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:УНИКАТИ
« Отговор #61 -: 26 Септември 2009, 08:43:48 »
Цитат на: br185 link=topic=448.msg28789#msg28789 date=1253922883
Някой може ли да каже нещо повече за ето тази машина:
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/cat/3793/display/11665195
Лично аз за първи път виждам подобна конструкция-парен локомотив с две кабини   :blink: :blink: :blink:!
78-ца с кабини.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:УНИКАТИ
« Отговор #62 -: 26 Септември 2009, 09:35:53 »
Това вероятно е от т.нар. дизел-пневматични локомотиви, които отдавна не се произвеждат и не са имали кой знае колко широко разпространение. При тях въртящият момент от дизеловия двигател се предава на цилиндри - бутала, идентични на тези при парните локомотиви.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:УНИКАТИ
« Отговор #63 -: 26 Септември 2009, 09:56:50 »
Впрочем Тони май е прав - прототипа струва ми се (ако не го бъркам) е именно от 78-ца :hi:

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:УНИКАТИ
« Отговор #64 -: 26 Септември 2009, 10:12:20 »
The astute among you will have recognised that this is not strictly a steam locomotive, even if it looks like one around the cylinders.

This diesel-pneumatic loco was designed to solve the problem of power transmission between the diesel engine and wheels. Time has shown that diesel-electric is the way to go, but in earlier years it was by no means obvious that dragging around a heavy generator and lots of electric motors was a good idea.

Built in 1929, V3201 was the first high-performance Diesel loco on the Deutsch ReichsBahn. It used the MAN Lo6 Vu 45/42 engine, originally developed for use in U-boats. (surprise, surprise) It was a 6-cylinder 1000/1200hp engine direct-coupled to a MAN 2-cylinder double-acting single-stage air compressor.

It is a fundamental problem with pneumatic power transmission that a lot of energy is released as heat during compression. Usually this has to be dissipated to stop the compressor overheating, making the process very inefficient.
This locomotive tackled the problem by heating the air further after it left the compressor, using the diesel exhaust in heat exchangers, and then drove pistons with the hot air exactly as if it was steam.

Axle loading was 18 tons

http://www.dself.dsl.pipex.com/museum/LOCOLOCO%5Cdiesair%5Cdiesair.htm

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:УНИКАТИ
« Отговор #65 -: 26 Септември 2009, 10:42:32 »
Ако си беше направил труда да го преведеш, разбирам да пуснеш текста. В тоя случай линк-а само е достатъчен.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:УНИКАТИ
« Отговор #66 -: 26 Септември 2009, 10:46:44 »
Впрочем в популярна наука има един наистина парен локомотив с две кабини , но е бил френски прототип просъществувал от 1900 до 1904 г.( но ненарязан до 1946 г.)
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/thuile/thuile.htm
 ;D


Диаметъра на колоосите му е бил 2500 мм  :fool: :swoon: :lol: :lol: :lol:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:УНИКАТИ
« Отговор #67 -: 26 Септември 2009, 10:51:32 »
Цитат на: pach link=topic=448.msg28795#msg28795 date=1253948210
Впрочем Тони май е прав - прототипа струва ми се (ако не го бъркам) е именно от 78-ца :hi:
По скоро Мерклин използва ходовата част на 78ца за модела (с един патрон два заека). При истинския V3201 диаметърът на двигателните колела е 1250мм, докато на BR 78 e 1650мм

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:УНИКАТИ
« Отговор #68 -: 26 Септември 2009, 10:55:23 »
 ;D ;D ;D
Това май е единствената известна снимка на Т16...


Извинете ме...ето го баткоооо!


има още тук
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/diesair/diesair.htm
« Последна редакция: 26 Септември 2009, 11:02:54 от pach »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:УНИКАТИ
« Отговор #69 -: 26 Септември 2009, 11:34:27 »
V 320 е един от многото експерименти за прилагане на дизеловия двигател в железниците. Дълги години дизеловата тракция е представена само от мотриси с механична предавателна система. За влакови локомотиви механичната предавка (скоростна кутия) е неуместна. Затова се търсят различни видове предавателни системи. Най напред се появява електрическата предавателна система, при която дизеловият мотор задвижва електрически генератор, а той от своя страна задвижва тяговите ел. двигатели на сцепните колооси (такива са БДЖ сериите 06 и 07). Доста по късно е измислена хидравличната предавателна система (сериите 04, 52, 55 на БДЖ).
Пневматичната предавателна система на V 320 си остава само в екпериментален стадий.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:УНИКАТИ
« Отговор #70 -: 26 Септември 2009, 17:03:09 »
Цитат на: pach link=topic=448.msg28800#msg28800 date=1253951723
Това май е единствената известна снимка на Т16...

Има много локомотиви с единствени снимки, има и много други без нито една известна снимка ... поне за сега ...