Добавени събития

  • Модулна ТТ среща: 13 Юни 2014 - 15 Юни 2014

Автор Тема: Национална Модулна ТТ среща на жп моделистите, София, юни 2014  (Прочетена 76139 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
      Искам да поздравя Емил, за джентълменското му поведение.  Най-лесно би могъл да реагира пръвосигнално  и да отреже всичко и всички без да подлага на обсъждане  излъчването и прочие.  При това  е обиден съвсем безпочвено.  Като прибавим и позицията , която заема и българските и моделистките нрави,  става доста трудно да се удържиш от  показване на мускули.

       РЕСПЕКТ  за намерението му да наложи  „. .. една култура на моделните срещи, въпреки неприязънта на някои елементи (щото хора е пък силно казано) „. 
       МОЖЕМ  да му оказваме всевъзможна  подкрепа в тази посока, не само на думи и не само когато сме лично заинтересовани, респ. засегнати,  както си е наш  балкански обичай….

      Колкото до въпроса за излъчването:

                                                         „КАТЕГОРИЧНО СЪМ ПРОТИВ ИЗЛЪЧВАНЕТО В ТОЗИ СЛУЧАЙ!!!”

     ОБОСНОВКА:  Отсъствието на това така очаквано събитие, би накарало да си поразмърдат мозъците, тези които единствено и само са сеирджии. Гледат от страни и чакат да им бъдат задоволени някакви си техни  желания  и очаквания. Няма лошо по принцип.  Но винаги има място за ГРАЖДАНСКА ПОЗИЦИЯ.  А такава на наша си моделистка почва в повече от 95% от случаите  ЛИПСВА.   
То е като, да вземеш, отивайки на мач, в колата си  съседите,  които виждаш, че мъкнат бухалки и се уговарят по телефона ,какво , кого и как да трошат.  Нали Тебе няма да бият; нали няма да трошат Твоята кола?!?
     Или както казва, нашият приятел от Бургас – „ Хората искат, като се приберат от работа, да могат да седнат на компютъра и да си го изкарат на някого, без някой да ги ограничава в НИЩО.  На кого му пука, кой какво казал и направил. Важното е колекцията  да става по-голяма и да намираш снимки на търсения локомотив или гара и да Ти отговорят  на моделисткия въпрос…”
     За съжаление е до болка прав…. Затова и ще сме най-бедните в ЕС….

         Може, обаче и по друг начин – ТОЗИ, КОЙТО ЕМИЛ СЕ МЪЧИ ДА НАЛОЖИ. 
                                    Спортменски  дух и джентълменско поведение…

         Щото можеше и срещата да е при затворени врати.  Да си карат влаковете в тиха и приятна атмосфера, без шум на деца , отвличащи въпроси, навлеци и прочие… Така често правят,  там откъдето идват и нашите чуждестранни гости. Бил съм свидетел неведнъж…  Но момичетата и момчетата , които са хвърлили ЕГИПЕТСКИ  труд  по НАПРАВАТА  и ОРГАНИЗАЦИЯТА , искат  да споделят тези моменти и с Нас останалите… ХВАЛА!!!

         Емиле, нека аргументът,”Ама защо заради сухото да гори и мокрото;  много хора не са заслужили това.”  не вземе превес… Нека се позамислим, какво губим, когато не ни пука за Никого и за Нищо.  Когато с лека ръка оставяме да бъдат  поругани стотици и стотици часове, ТРУД, ЛУТАНИЯ, ТЪРСЕНИЯ, ОТКРИВАТЕЛСТВО… За Нервите и Парите, въобще и не отварям дума…

       За акъла на Българина, дето му идвал отподир, предлагам , да бъде записана срещата отнало до край….все едно, че се излъчва, после каквото си решите…

П.П.  Под черта, ще кажа само, че и аз съм бивал неведнъж тежко засегнат от двама-трима  „великание”  на моделизма,  ( не съм го правил на въпрос в този форум) подвизаващи се тук, но заради Илия, няма да намразя Свети Илия, както е в народната поговорка…


« Последна редакция: 17 Май 2014, 11:35:34 от Boris 2-12-4 »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Подготвихте ли Локомотивните карти?
Конфигурирахте ли декодерите?
Готови ли са модулите?

Всички разписания ще бъдат подготвени от КЖМБ.

Моля всеки собственик на Гарови модули да осигури 16V захранване за гарата си!!! Изискването се налага от факта, че трасето ще бъде разделено на бустерни участъци и прехвърляне на 16V от един източник няма да бъде възможно!

Разпределение на времето за построяване на трасето (13.06.2014):
10:00-10:30. Среща пред музея и раздаване на баджове.
10:30- 11:30 внасяне на модули на територията на музея.
11:30- 12:30 подреждане на трасето
13:00-14:30 нивелиране на трасето и проверка за равнинност на преходите между модулите с тестови вагон.
14:30- 15:00 изграждане на LocoNet мрежа. Поставяне на LN Box и кабели. Инсталиране на захранващи кабели към гарите за 220V.
15:00-16:00 захранване на трасето, инсталация на бустери, централа, 16 V. Проверка за поляритетите между модулите с тестер. Проверка за наличие на напрежение по всички коловози и участъци на трасето.
16:00-16:30. Инсталиране на телефонна централа и телефони по гарите. Инсталиране на часовник за моделно време.
16:30-17:00 поставяне на заграждения
16:30-17:30 тестване на трасето с подвижен състав. Подреждане на подвижен състав в началните точки на разписанието.
17:30- 18:30 проверка на DCC адреси на локомотиви и FRED устройства. При необходимост конфигуриране.
19:00 обща вечеря.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Емчо, по каква система се захранват модулите?
Колко кабела имате в снопа и как са подкачени един с друг между модулите?
...в смисъл на кабелната форма под тях каква е?

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
За сега се използва БГТТ стандарта между всички модули.
За срещите на еднакви конектори съм подготвил преходници DB25 Ж-Ж и М-М.
За връзване на бустерите ще ползваме преходници, които съм подготвил от DB25 към бананщекер. Именно тази връзка налага прекъсването на кабелите между два модула и от там 16V няма как да се прехвърлят към останалата част от трасето.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
На платка BGTT-М е придвидено такова разкачване, само трябва да се превключи от къде ще "дърпат"
банан-щекерите. Така релсите остават подключени към бананите, а останалата част от кабелната форма си остава скачена.
Тогава отпада необходимостта за нови кабели, кутии и т.н. за Loconet-а, само трябва да се проверят и подкачат основните централи.
 По подобен начин бустерите ако са закачени към BGTT-М, само се превключват  също ключетата,
 за да се изолират модулите на границата към два съседни бустера, а целият протокол,
в този случай се явява протокола от loconet-а, да си "върви" по всички усилватели и модули независимо от прекъсванията.

ПРактически това се получава само с едно - приложението на платка BGTT-M,
която изначално отделя силовата част от системния протокол.
Платката (BGTT-М) съгласно стандарта е предвидена да е напълно универсална
 и да може да функционира при всеки модул, именно чрез превключвания на ключетата,
като при правилно и пълноценно подкачване на всички клеми и проводници към нея,
да може чрез различни комбинации (мисля че бяха осем възможни варианта) модулите
 да работят съвместно в една система, било тя аналогова или цифрова (съответно Хpressnet или Loconet),
 като е запазена възможността за самостоятелно отделяне на определени модули (по избор на операторите)
 от силовата част на системата (остават със съмостоятелни бустери) но продължават да комуникират по между си.
Същото се отнася и за включване на един общ захранващ източник на ~16V.

Това всичкото е описано в стандарта BGTT-S3, където е приложена и тази основна схема.
Въпрос на операторско решение е как, къде и колко превключвания да се направят по съответните модули
за да се постигне желания резултат с минимум средства и усилия. Всичко е въпрос на интерпретиране на схемата,
но при условие, че са  монтирани платките BGTT-M по модули които прилагат стандарта BGTT.
Не разбрах обаче (не съм видял снимки отдолу) вашите модули (на клуб BGTT знам че имат)
имат ли всичките монтирани такива платки?

Ако не, тогава не са по стандарта и едно от възможните решения (сложно и трудоемко...и с повече материали съответно)
е това което Емил вече е описал. За това попитах, ама то май вече нямате време за стандарта и
да се приложи пълноценно по модулите!?! Но никога не е късно да се довършат нещата за  бъдещето!
 :yes:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
На нашите модули не е сложена нито една платка. Както ина всички те 20 нови модула, които бяха направени тази година. Доколкото знам единствения модул с платка е на гара Свобода. Без да съм сигурен бих казал, че едва ли някой знае как действат ключетата и за какво служат.
Убедил съм се че колкото и добре да е написано едно нещо, хората не обичат или ги мързи да четат!!!. Няма да казвам колко обаждания съм получавал за неща, които са прекрасно описани тук из форума... предполагам, че и всеки е попадал в такава ситуация. Дори хората да знаят, че е написано им е по- лесно да питат, вместо да го намерят и прочетат.

Да не говорим, че на всичките нови модули аз съм правил кабелите, защото на всички им е "сложно", но ако не го бях направил най- вероятно нямаше да има все още нито един готов модул. Ама трябва да се помага в името на хобито и за това се решихме да направим тази среща. Дори на пъсти се броят хората, които успяха да си сглобят сами модулите, въпреки, че Шатов беше направил цяла рубрика  как се прави.

Ключета, логика, превключване... средства за платки, кабели, куплунзи... за мен става твърде сложно и не съм се отказал от идеята в бъдеще модулите да са само и единствено FREMO съвместими- два кабела, два бананщекера- никакви преходници, никакви ключета. Слагаш свързваш и караш.

Плаша се малко като съберем всичките 54 модула, никога не събирани заедно на срещата, колко време ще отсраняваме бъгове, ама след месец ще видим. А и като погледна от тези 54 модула, 16V са необходими само за гарите. Няма нито един Модул с осветление даже! LocoNet мрежата предвидена на платките е неизползваема според мен,  освен за връзка между централата и самата мрежа, но не и за каране. Все пак не бих казал, че съм вникнал в БГТТ S3 стандарта за да е меродавно мнението ми, но пък и не знам освен създателя (Пламен), дали ще се намери втори запознат по въпроса. За това и ще ползваме отделна ЛокоНет мрежа. Наистина нямам време да мисля и за това в момента. Правим гo FREMO= лесно.

....Ама тия работи май ги дъвкахме и преди.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Напълно прав си, за липсата на четящи, които предпочитат или да питат (до безкрайност) или
някой друг да им го направи. Колкото до липсата на платките, не е беда, щото за  FREMO стават и така.
Останалото е надграждане, за да се избегне именно, допълнителното окабеляване и при FREMO,
явяващото се за Loconet-а, телефонните линии и ~16V. Фактически FREMO-то само се води
"просто с два кабела" тъй като и то изисва поне още две мрежи от кабели.
Щом не сте сложили платките BGTT, за какво ви е трябвало (едва ли да скъсате Емчо от работа)
всички каблели които сте завряли отдолу? Поне сега ги ползвайте пълноценно, иначе язък за труда, средствата и материалите.
Системата въобще не е сложна....но явно никои (в това число и Емо) не  е сметнал за необходимо да вникне в нея.
Ако вклювате само "рекордомана"  (както си го наричаме с Топалов) - тоест двата кабела за релсите по FREMO,
 всички други проводници са ви излишни, щом ще "опъвате" допълнително телефоните и локонета.

Колкото до навръзването на 54 модула, мога да ви предложа в клубното помещение (или коридорите до него) да
направите пробно връзване на групи от по 5 до 10 модула, които ще са един до друг при начертаното ви трасе
за музея. Така за една вечер ще можете да проверите десет модула да им изчистите грешките и да имате увереността,
че те ще работят. После в музея  ако възникне проблем, ще трябва само да определите между кои проверени групи от модули
става проблема, и така за минимално време ще остраните възникналите "ендъци" в цялостното трасе.
Трябва да имате увереността, че всяка група ви е проверена и работи, иначе става голяма каша и изнервяне,
ако не тръгнат от раз. И накрая малка шега - ала Мърфи...който е казал:

"- Една схема ако тръгна от раз, значи нещо не е наред в самата схема!"
 ;D ;D ;D

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Кой гласувал, гласувал, а нали не сте забравили за срещата на 14.06.2014?

Искам да изкажа благодарност към anubis, от който получихме финансова подкрепа. Средствата ще бъдат изразходвани целево и ще бъде обявено за какво след като се вземе решение.

Подготовката върви с пълна пара. Много работа остава да се свърши и се надявам да успеем да се представим на ниво, колкото и да ни притиска времето.

За най-малките жп почитатели сме подготвили дребни изненади и подаръчета, за да запомнят този ден и защо не да запалим пламъчето на жп моделизма в тях.

За всеки моделист, който иска да кара влак ще изложа реда, по който това ще става. Ще имаме хостеси, при които ще са всички влакови разписания. Всеки желаещ може да отиде при тях и да поиска разписание. Приемаме, че всеки моделист е карал цифрово независимо с каква мишка, което позволява директно да получи разписание за основното трасе. В клоновия участък са предвидени пътнически влакове, които да се управляват от хора, които за първи път се срещат с хобито или за неуверени, за да се упражнят. 
След като се получи разписание се отива на началната гара, от която тръгва влака. Гаровия персонал дава мишка, локо карта и локомотивно разписание на бъдещия машинист. При настъпване на часа за тръгване на влака изчаквате да получите разрешение от гаровия персонал, че можете да тръгнете. Нямате право да тръгвате без разрешение. За всяка гара от маршрута на влака, който карате трябва да изпълнявате стриктно указанията на гаровия персонал, а именно - сигнали за спиране, тръгване, маневра. Някои от гарите нямат светлинна сигнализация имсамо командите на гаровия персонал важат за тях. За гари със сигнализация дори да имате разрешителен светлинен сигнал трябва да получите разрешение и от гаровия персонал.
След пристигане на крайната гара от маршрута и окончателното спиране на влака, изваждате мишката от loconet кутията и прдавате на гаровия персонал лококарта, мишка, локомотивно разписание. След това връщате влаковото разписание на хостесите и ако искате можете да си вземете ново за следващ влак.

Нямате право да избирате разписание за конкретен влак. Разписанията се раздават по реда на тръгване на влаковете, за да няма пропуснати и да се обърка цялото разписание.

Ако имате време до тръгването на вашия влак, моля да съобразите колко е то. Ако например има час до тръгването на влака по моделния часовник, то това означава, че влака ви заминава след около 17 реални минути (60/3,5=17,1), тък като 3,5 е коефициента на моделно време, с което ще караме. Бъдете поне с 10-15 моделни минути преди потегляне на влака на гарата, защото за част от влаковете е необходима маневра за прикачване на локомотив или вагони към влака ви!!!, въпреки, че това не е написано в разписанието (кофти софтуер, но с това разполагаме).

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Умоляваме всички, които са баластрирали модулите си да ги почистят добре.

В клуба има модули, които са баластрирани. При тестовете вагоните скачат, локомотиви хъркат- грозна гледка и още по- кофти звук.

Изискваме да няма баластра над нивото на траверсите в междурелсието, както и релсите да бъдат добре почистени от лепилото, по възможност и със спирт накрая, за по- добро токоснемане.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Готвите ли се за събитието?

Ние започнахме да се подготвяме....


ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
За да стигнете до клоновия участък, ако ще карате влак там.... Минавате през тунела


emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Много мина, мъничко остана...

От няколко места предупредиха, че лудницата ще е голяма, за това трябва да въведем предварително организация.

Давам разпределение на ролите с конкретни хора, които да са ангажирани с изпълнението им. Всеки, който желае може да се включва както в помощ на гаровия персонал или просто да си карат влаци.

За да функционира трасето нормално е необходимо да се осигури гаров персонал:

За Подкова: Васил Михайлов, Марио Гиргинов, Иван Йорданов;
За Гавраилово: Владо Колев, Ивайло Климентов, Томислав Попов;
За Мойнещи : само румънци
За Свобода: Георги Шатов, Милен, Спас, Хайко Муфел;
За Колелото: Кольо (Зазо), Ян
За Бов: Асен, Габор
За Мината: Павката

Заради очаквания поток от хора, се наложи да направим организация по влизането и излизането от залата, като посоките на движение ще бъдат означени със стрелки. При натрупване на повече хора Дорян, Стефан Генчев и Стели ще задържат тълпата.

За раздаване на разписанията за влаковете и първоначални инструкции ще се грижат Руми и Пав(лина).

Аз ще отговарям за обяснението на хората, които ще карат кое как се прави с кратък въвеждащ инструктаж.

Очаквам всички споменати хора да са налични в петък 13.06.2014 след 16.30 часа, защото ще направим проиграване на разписанието с първите няколко влака, така, че всички да свикнат какво и как се прави.

Призовавам всички гости на 14.06.2014, ако искат да помогнат и да опитат да бъдат гаров персонал да се обръщат към отговорниците на конкретните гари. Така, ще могат и отговорниците да си почиват от време на време, като има кой да ги замества, а и Вие ще усетите тръпката да сте от другата страна на модулите.

Надявам се, че ще има повече моделисти, които да се включват в карането на влакове, защото на всеки 20 астрономически минути има по 6-8 влака, за които ще са необходими и толкова хора ... и така от 10.00 до поне 19.00.



emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Ето и официалното прессъобщение на музея

http://www.militarymuseum.bg/Pages/News/news_5_juni.html

В НАЦИОНАЛНИЯ ВОЕННОИСТОРИЧЕСКИ МУЗЕЙ – ВЪЛНУВАЩИ АТРАКЦИИ И МНОГО ИЗНЕНАДИ ЗА ДЕНЯ НА БАЩАТА
05.06.2014
Специалната връзка между бащата и детето е темата на традиционния вече „Ден на бащата“ в Националния военноисторически музей (НВИМ). Празникът ще се проведе в началото на лятната ваканция – 14 юни (събота) 2014 г., от 10.00 до 18.00 ч.
За трета поредна година, само на този ден, гостите на музея ще имат възможността да видят част от съвременната техника на Българската армия, уникални превозни средства и машини, иновативни детски играчки и вълнуващи атракции. Входът за тях, както и за постоянната хронологична и външната експозиция на музея ще е безплатен.
Специално за събитието Българската армия (БА) ще представи бронирана колесна машина „Гардиън”, военен автомобил „Хамър”, автомобил Sand-cat, маркиран автомобил с повишена проходимост и въоръжение, високопроходима линейка – участвала в мисии, както и други съвременни технически средства на БА (ЛАПП Мерцедес „G270 CDI“, ТАПП Мерцедес „Зетрос 1833S“ и „Унимог 5000“, САПП HMWWV, товарен автомобил с повишена проходимост Мерцедес Актрос 1832А, лек автомобил с повишена проходимост Мерцедес G270). Катапултно кресло за авиационна техника и защитно снаряжение за летателен състав ще пренесат посетителите в атмосферата на българските ВВС, като автентичното преживяване ще бъде допълнено от свободния достъп до кабините на вертолет МИ-8 и самолет МИГ-21 БИС, както и до отделенията за управление на ракетен комплекс 2К 52 ФРОГ „Луна-М“ и танк Т-34.
Завладяващият Свят на играчките, изпълнен с цветове, фантазии и чудеса, ще очаква всички деца с много игри и атрактивни забавления. Приказни герои и животни, кукли за куклен театър, приключения в космоса, радиоуправляеми джипове, конструктори на модели от областта на физиката, електротехниката, метеорологията и двигателите с горивна клетка, рисунки с отпечатъци, образователни активни карти и разнообразни интерактивни изнендади не само ще стимулират детското логическо мислене, но и творческото въображение на малчуганите.
Умалени модели на влакчета ще зарадват всички, които са привлечени от ЖП моделизма, дислоцирайки сухопътни части на Българската армия, докато почитателите на по-модерните транспортни средства и технологии ще могат да се състезават с коли чрез симулатор с волан и различни видеоигри. Виртуалните преживявания ще се превърнат в реални, защото във външната експозиция на музея децата ще влязат в ролята на истински пилоти на колички, които ще управляват на специална надуваема писта.
Бащите ще могат да седнат зад волана на едни от най-модерните автомобили, както и на влекач разполагащ с най голямата кабина (два метра вътрешна височина), трактори и камиони, оборудвани с най-съвременните интелигентни технологии за управление и навигация. След като се насладят на комфорта на луксозните возила, мобилен автосервиз ще им даде възможност да демонстрират и предадат на своите наследници ценен опит по поддръжката на автомобила.
Търсачите на силни усещания и преживявания ще бъдат предизвикани да изкачат 6-метрова мобилна стена за катерене, а откривателският им дух ще бъде стимулиран от иновативна GPS-игра за откриване на „съкровища“. Заобикалящият ни свят може да бъде преоткрит и чрез литературата, затова за отмора, Лятна читалня ще посрещне малки и големи с увлекателни четива и интригуващи истории за живота на планетата.
Специално за събитието младежи са проектирали детска къща за игра, която ще бъде построена с помощта на малките приятели на НВИМ. Те ще могат да сглобят сами хранилки и къщички за птици, както и да пресадят красиви пролетни цветя, които да отнесат със себе си за спомен от празника на таткото в музея.
Инициативата подкрепя и кино Cinema City Парадайз, което в Деня на бащата ще излъчва специална програма с детски филми на тяхна територия.
Денят на бащата в НВИМ се организира със съдействието на водещия на „Стартер“ по БГ Радио – Симеон Колев, и с подкрепата на Министерство на отбраната, Съюза на българските автомобилисти, Балкан Стар, Оpel, Мегатрон, John Deere, Bobcat, Scania, Kosmos, Genesis, Siku, Djeco, Papo, Грозното Пате, Sport Depot, Bigo Entertainment, Imaginarium, Pulsar, Bauhaus, Детска архитектурна работилница, Мотоексперт, National Geographic, NG КIDS, Walltopia, Lidl, EL TORO Mexican Grill, клуб „ЛеБГо“, Geo Trade, Garmin, Bosh, Клуб „Железопътен моделизъм“ – България, Клуб „БГТТ“, Clever Book и Cinema City.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Ето го и постера: