ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Календар на събитията

Национална Модулна ТТ среща на жп моделистите, София, юни 2014

<< < (17/24) > >>

emilchaushev:
Хайде и тук да я сложа, че някой нямат фейсбук

Не ме гледай така момче... 04 ни дели.

ivo:
Още тази година :) септември Адри.

Vlado:
И аз се присъединявам към искрените поздравления към Емо, който със своята енергия, позитивно мислене и безкрайна вяра, завладя всички ни и ни накара да вложим максимума от себе си, за да се случи това бижу.

Благодаря ти, Емо!  :clapping: :clapping: :clapping:

Best Ripper:
Както бях обявил на отделни участници, присъствах на срещата изцяло като "зяпач" - отидох без нагласи "за кефене на грандиозни провали" или "неудържими овации за невиждани успехи"... И мисля и аз да изкажа едно мнение като страничен /и не много страничен/ наблюдател...

1.   Хубави страни.
А. Трасето бе сглобено по цялата предвидена дължина и конфигурация.
Б. Участие на планираните участници /наши и чуждестранни/ - нямаше скатали се по „обективни и субективни причини” в последния момент.
В. Активна помощ на немците в организацията на трасето и движението – не са ви оставили и да ви трият сол на главите, че не можете да се оправите.
Г. Включване на деца в реалното разписание и движение на влаковете /много добро и ценно решение за хобито/
Д. Разнообразен подвижен състав.
Е. Отработване на различни варианти в практика за движение на влакове по този стандарт, за да се провери кое го бива за нашите възможности и кое създава трудности – всеки опит е ценен, особено при първа такава среща.
Ж. Като цяло добра организация на управлението и взаимодействието между диспечерите на отделните гари /особено като се има предвид, че е за първи път и езикови бариери/.


2.   Слаби страни.
А. Въпреки промяната на моделното време като цяло движението и трафикът по трасето бяха определено слаби и скучни. Много посетители минаваха покрай трасето и щом в рамките на 3 минути нямаше движещ се влак интересът им бързо изчезваше. И обратно – хората се струпваха при движещи се композиции.
Б. Тясно и неудобно място за трасето, още повече при наличието на заграждения за отделяне на модулите на разстояние от посетителите. Това допринасяше както за сложно разминаване, така и за задушна и на моменти хаотична обстановка. /донякъде е разбираемо – такова помещение са ви дали/.
В. Нямаше непрекъснато движение на влакове – заради незатвореното трасе се налагаше непрекъснато спиране, прекомпозиране на подвижен състав – именно непрекъснато движещите се влакове привлича посетителите, а такова нямаше.
Г. Продължавам да твърдя, че за такива срещи височина на модулите 110-120 см от земята е напълно неприемлива за малките посетители – под 10-годишна възраст, които изобщо не можеха да видят нищо без „мамо, гуш!” или „тати – на конче!” Лично бяха свидетел много пъти как дребнички и слабички майки останаха без ръце и кръстове да държат малките ентусиасти, а татковците застрашително преминаваха под вратите с риск да ударят децата си в горния ръб на касата на вратата. Снимките са пълни с такива ситуации. Съжалявам, но такива изпълнения по света не съм виждал. Наличието на столчета изобщо не можеше да компенсира огромния брой желаещи малчугани.
Д. Загражденията за отделяне на модулите с мъка удържаха напъна – и се покривиха, и падаха, и лесно се събаряха… За такива срещи трябва да се мисли за по-яки ограждения, които в никакъв случай да не предизвикат удряне и събаряне на трасето.
Е. Въпреки заканите, че няма да се допуска „пипане по движещи се влакове”, „оправяне на локомотиви и вагони” и пр. се установи, че трасето не е било изобщо проверено – имаше лошо снадени модули /с гърбици и лоши напасвания на релсите/, на които подвижния състав дерайлираше и се разкачаше систематично, на отделни места имаше прекъсване в електрическите вериги и т.н. В случая не коментирам изобщо нивото на завършеност на модулите – мисля, че на всеки разумен е ясно, че след края на срещата не идваше краят на света и е напълно нормално да има и някои напълно завършени модули, други – частично завършени, а трети – само с релсов път и електрически връзки. И докато има възможност да добавяне на нови модули винаги ще има недовършени. Но не бива да има непроверени като работоспособност за движение и управление на влаковете, след като искате да карате влакове максимално близко до реалното.
Ж. Отстрани погледнато ФРЕМО карането на влакове изглежда доста сложно и объркано за страничен наблюдател и човек далеч от реалните железници /не е мое мнение, наблюдавах посетителите/. Тия карти, тичането с превключващите се ФРЕДИ мишки и проблемите с движението объркваха посетителите. На тях единствено им беше понятно наличието на часовник и време, по които става движението на влаковете.

Не мога да коментирам организационните мероприятия, посрещането/настаняването/изпращането на чужденците, подготовката, сглобяването/разглобяването на трасето – там нямам наблюдения. Но ако чуждоземците са останали доволни като цяло – значи е било добре.

Няма да поставям оценки по шестобалната система, не се смятам за „разбирач” и „велик”, но оценявам положително срещата.

ZAHARI:
Здравейте.Възхитен съм от това което видях.Тепърва имам още много да уча.Благодаря на всички които ми помогнаха  да покарам малко.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия