Добавени събития

  • Модулна ТТ среща: 13 Юни 2014 - 15 Юни 2014

Автор Тема: Национална Модулна ТТ среща на жп моделистите, София, юни 2014  (Прочетена 76439 пъти)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
В цялата суматоха нямаше как да се организира и конкурса за модули, но ми направи впечатление, че едни от най- пипнатите модули са дело на жени - динозавъра на Руми, селото на колелото на Катя и цветната градина на Стели..... Поклон и аплауз за всички тях
« Последна редакция: 17 Юни 2014, 07:46:39 от emilchaushev »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък


Определено съм приятно изненадан от 04-ката в ТТ !!  Слави се съсипа да я направи навреме за изложението - нямам думи за това огромно сърце !!
Предлагам на известния анализатор BR Венци да добави т.Зъ в положителните страни от анализа си :

04 в ТТ

nik

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Подкрепям Best ripper в упреците особенно за бързо преминаващите и постоянно разкачащи се композиций двата най красиви модула динозавъра и гара Стрелча забити в ъгъла където не се виждат.Между двата най красиви модула Румънците с неоправени стрелки и не особенно впечатляващ модул(Хижа Здарвец 2013 нямаше чужденци всичко си бе ок).Имаше доста недовършени модули макар ,че се бяха постарали организаторите да ги скрият(Къта за малчугани) пак се виждаше повече от 10%.

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък


Какво говорят другите за нас - дайте чужди отзиви ?
Хубаво е след Рипито и Пач да си каже мнението ?

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Хехе... чужденците... ами за някой беше сефте да са в България за други не чак толкова, но за всички беше страхотно изживяване поне според писанията им в TT Yahoo групата.

И гостоприемството и мястото на провеждане, разказват на цял свят какво са видели и преживели в "нашето семейство от моделисти от двата клуба и групата от Румъния".

Бяха като малки деца на Централна гара да снимат мазните, прашни, мръсни, пушещи и тракащи влакове, които не били скучни като  бяло-червените в Германия.
Особено впечатление им е направила "разликата в културните различия при шофирането на автомобил в София".

"Трябва да си [*цензурирано*] или да си на 2 кани вино за да не осъзнава човек колко хубаво беше" казва Хайко.... а дъщеря му е споделила по пътя на обратно, че е наполовина германка, наполовина унгарка (жената на Хайко е унгарка) и наполовина българка.  Мисля , че повече от това не е необходимо да цитирам

Иначе посетителите и служителите на Музея имат много добри впечатления и са наистина удивени от видяното (е ние си знаем какво беше в действителност).


emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
А сега се сещам, че имаше и още един факт- плачещите деца, които не можаха да карат.

Директорката г-жа Хинкова днес ми каза, че сина и е бил цял ден само при нас и ни благодари, за това, че трудно се доверяват, но сме оправдали напълно доверието, което са ни дали, като иска да сме част от това събитие, а самата тя отчете, че залата ни е била малка.


LOKY

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Кофтито ,че само за два дни. Даже втория не беше пълен да не кажа, че грам го нямаше за съжаление. Отидох по обяд на 15ти и вече прибираха модулите... Дано скоро пак има такова мероприятие :)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Първоначалните разговори бяха да е два дена, след което остана само събота. Имаше и още един фактор- бустерите и половината мишки бяха на немците, които си тръгнаха преди обед и нямаше никаква техническа възможност да се кара и на 15.06.2014.

За съжаление нямаме сили и средства да подсигурим такова трасе с цялата необходима техника, за да буъде то на 100% функционално.

Цената на една мишка е 25 евро, а на бустерите към 50 евро.
В момента в България има налични един бустер и 10 мишки, като са поръчани още 10. За това трасе бяха необходими общо 4 бустера и 22 мишки.

Ще се радвам, ако получим помощ. За сега финансовата подкрепа от anubis със сигурност ще бъде разходвана именно за набавяне на тези технически средства, които ще могат да бъдат ползвани за всички срещи и всички мащаби, когато се кара по фремо. Предстоят тестове на закупения бустер и ако се окаже сполучлив  ще взимаме от него, защото освен цената трябва и качеството да е на ниво. Според немците закупения от нас бустер (open DCC) е съвместим и с техните (Heizer booster).

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Обща снимка на участниците във :)  Модулна ТТ среща 2014, София
За съжаление не всички участници са на снимката

http://meeting.railwaypassion.com/?cid=67&NewsId=27

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
селфи на Адриан с 2 култови участника във фаза делириум :

« Последна редакция: 18 Юни 2014, 10:45:03 от Adrian »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Емо е резюмирал доста изчерпателно провеждането на срещата. Всички, които са коментирали също са посочили важни и положителни и отрицателни страни. Ще споделя и своите впечатления.

1. Каране по FREMO:
Макар и в скромен и елементарен формат, като запален по това хоби, изпитах огромно удоволствие, както от карането на влакове, така и от управлението на гара. Жаден съм за още и по-сложни и разписания и сценарии. Смятам че тези срещи, както обичайно се прави и в другите страни, не трябва да се провеждат с напълно свобеден режим на достъп за публика. Това в никакъв случай не значи че трябва да се правят при затворени врати с напълно ограничен режим на достъп.

2. Използване на модулни трасета на изложения:
Смятам че е напълно удачно, но наистина карането трябва да бъде с по-опростен сценарий, за да се постигне по-интензивно движение. Необходимо е повече място, отколкото имахме в музея. За съжаление това не винаги е възможно и най-вероятно и занапред ще бъде проблем. Трябва внимателно планиране как да бъде организирано мястото, което е налично във всеки един случай.

3. Участие на публиката в карането при изложения със свободен достъп:
Абсолютно задължително. Бях на една от началните гари, от която малчуганите подкарваха влаковете, които им бяха зачислени. Толкова блеснали детски погледи в един ден никога не съм виждал. Изключително удовлетворяващо.  В случая това че трябваше да се кара по правила имаше и положителна страна. Видя се че ако има ясни правила, които се налагат безкомпромисно, хората ги спазват и се съобразяват, доколкото обстоятелствата им позволяват.

4. Децата:
Както казах изключително удовлетворение. Височината на модулите наистина е проблем, но не смятам, че по-ниски крака ще решат проблема.  Това ще направи обслужването на трасето изключително неудобно и затормозяващо. Моето мнение е, че най-удачно е използването на дълги платформи (пейки) по дължина на трасето, на които децата да стъпват. Минусите на това решение са че е необходимо да се оптимизира наличното пространство и да има хора, които да организират и помогат за движението на децата.

Много важно: децата не трябва да бъдат подценявани. Това че трябваше да се съобразяват с разписание, да следят часовника, да тръгват навреме и да спират по гарите всъщност им беше много интересно. Аз лично използвах времето, което изчакваха на гарата ми, да си говорим непринудено за железницата, влака който ще карат сигнали, училището и т.н. Повечето проявиха завиден интерес и бяха изключително доволни, че някакъв брадат чичко си говори с тях като с равни.

5. Последно:
Силно се надявам, че с тази проява показахме, че сме в състояние да организираме и участваме в подобни прояви заедно. Смятам че оттук нататък връщане назад няма. Предусетих го още миналата година в Пловдив, но типичнито ни балканско суеверие не ми позволяваше да бъда напълно убеден. Скептици и мрънкачи винаги ще има, но те в крайна сметка ни показват кое не е било достатъчно добре направено и може да се подобри. Иска ми се следващият път да имаме повече независими участници, под каквото и да била форма. Не съм сигурен, но май Слави, беше единственото изключение тази година. Съжалявам ако съм изпуснал някой.


Благодаря на всички, които помогнаха нещата да се случат. Спомням си преди 2 години, как бяхме 4-5 души, които искрено вярвахме че това е адекватния начин да се получи нещо хубаво. В този смисъл благодаря и на тези, които не пречиха. 

П.С.
Незнам дали стана ясно в суматохата, но освен вече споменатато международно участие, имаше и представител на една британска моделистка асоциация.





Боре, благодаря ти за подкрепата. Твоите положителни впечатления и одобрение са изключително важни за мен. Показват ми, че наистина сме се справили прилично.

« Последна редакция: 18 Юни 2014, 13:55:51 от zazo »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
На няколко пъти се повдига въпроса с височината на модулите.
Моето мнение е, че тя е добра по няколко причини:

1. Обслужването на трасето при авария. На срещата бях с Асен на мината и гара Бов. Малко след започване на срещата едно от ключетата дефектира и първи коловоз на Бов остана без захранване. Асен извади отверки, клещи и кабели. Клекна под модула и направи байпас, за да захрани коловоза. Ако височината на модулите е на нивото на детските очи то това нямаше да стане толкова лесно, а в мястото където бяхме сврени най-вероятно и невъзможно

2. Самите деца. За тях беше истинско изживяване да управляват влакове, но си остават деца. Докато чакаха да стане време повереният им влак да потегли те пипаха, дърпаха, скубеха. Това, че е те са качени на столче им ограничава възможността да правят пакости. Може би предложението на Кольо за пейки е удачна, защото изпитвах ужас от тези столчета да не падне някой.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Само за протокола - "The Gauge One  Model Railway Association" не е щатска, а организация от Обединеното кралство. Ако беше ххамериканска щеше  да бъде  " Railroad".  Основана е 1947.
Колкото до невероятното събитие от 13,14 и 15 този месец - ще се опитам в две скромни части да дам и моето човешко и моделистко мнение. :give_heart:
« Последна редакция: 18 Юни 2014, 14:33:19 от Boris 2-12-4 »

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Всичко беше супер и само пространството бе пречка за по-добра изява! Дано на следващата среща имаме физкултурен салон! На организаторите свалям шапка за огромните усилия които направиха тази среща възможна а така също искам да благодаря на всички анонимни помощници, които отделиха от времето си за да станат тези модули супер. А за известните недоволни предполагам, че всички ще им дадем поле за изява и ще ги подкрепим когато направят и организират нещо от край до край! Критици ще има винаги - те са полезни само ако са позитивни.