Кратка обяснителна бележка за направа на прав модул. Част I
Сглобяване на дървенията
Подготвяме необходимите ни инструменти и консумативи :
- винтоверт и/или бормашина с регулиране на оборотите
- накрайник PZ2 -за винтовете
- свредло ф2,5 мм
- молив и прав ъгъл
- ролетка или друго измервателно средство
- шкурка
- лепило Ц200 ( по желание )
за начало трябва да шлайфаме детайлите от шперплат
започва се със страниците и ,триъгълниците и трупчетата от чам с дължина 7,5 см
след това малко математика - трабва да се определи къде ще са винтовете и с помощта на правия ъгъл да се бележи за раздупчване. Подсказвам - винтовете за триъгълниците са на 81 мм от долу - нагоре и на 40 и 70 мм от края - навътре , винтовете за трупчетата са 45 мм от края - навътре и на 25 и 55 мм от долу - нагоре. Важно е да монтираме първо триъгълниците , защото те ни осигуряват прав ъгъл между страниците и челата .
ВАЖНО ! ВИНАГИ СЕ РАЗДУПЧВА ОТ ЛИЦЕВАТА СТРАНА ! След като разпробием и монтираме триъгълниците и чамовите трупчета и на двете страници
,
подготвяме и челата за монтиране .Бележим и разпробиваме съответно за триъгълниците и за страниците... и ги монтираме .
Следващата стъпка е монтиране на опората на трасето на челата ( малките квадратни детайли с размери 50 х 50 мм).
Тази процедура е много важна за крайният резултат , т.е. дали трасето ще е право,затова детайлите се монтират от вътрешната страна на челото на16 мм по-ниско от върха на призмата с по два винта всеки.
след правилен монтаж трябва да имаме трасе с 4 мм по-ниско от призмата на челото.
Още една отговорна стъпка е монтирането на подпорите от чам на трасето .
Следва монтирането на самото трасе .
Набиваме щифтовете .
след правилен монтаж на всички детайли , трябва да получим това :
...това беше накратко за сглобяването на дървенията,
следва продължение...
пп Използвал съм снимки от процеса на сглобяване на различни модули и от различни хора ( с тяхно позволение ), с цел постигане на по-голяма яснота.