Главен форум | Main forum > Фремо | Fremo

FREMO разписания

<< < (2/3) > >>

emilchaushev:
По принцип, ако влака е включен в разписанието свободен път може да не се изисква, тъй като няма предвиден влак, който да заема междугарието.
Когато се допуска каране на влакове извън разписанието е задължително гарата, която пуска влака да се свърже по телефона с гарата, която трябва да го приеме. Ако получи разрешение от гара Б, чийто гаров персонал преценява дали има къде да приеме състава, влака извън разписанието се пуска.

Добра практика е при пускане на влак Гара А да уведоми гара Б, независимо дали влака е редовен или извън разписанието.

Всяка гара е оборудвана с телефон и на трасето се инсталира учрежденска телефонна централа, посредством която има връзка между всеки две гари. Телефонния указател с номерата на гарите се раздава при инсталацията на трасето от организатора.

При закъснял влак, гаровия персонал изчаква закъснелия влак и продължава по разписание със закъснение, като машинистите се стараят да "догонят" времето. Ако започнат да се допускат твърде големи закъснения организаторът има право да спре моделното време до достигане на "нормалното" състояние на разписанието.

emilchaushev:
Малко повече детайли за картите на товарите

Картата е двустранна. Допуска се попълване на ръка, ако предварително не се знае всяка гара какви и колко стоки може да приема и изпраща. В този случай трябва да се внимава много, защото е необходимо да се извършват маневри, които  моат да не са предвидени в разписанието, както и да няма включени забележки във влаковите разписания.



На примера е дадено как от Мината на срещата през юни ще се транспортират въглища до Гавраилово, като после празния вагон трябва да се върне на мината. На примера картата се сгъва хоризонтално на две и се поставя в джобчето на Картат ана товарния вагон

Такава карта се попълва за всеки вагон. Например в разписанието за юни са предвидени няколко товарни влака, които ще бъдат зареждани на Мината и след това ще оставят по един, два вагона на всяка гара по пътя от Бов до Гаража. След това всяка гара трябва да предаде товарите на Мината за следващото зареждане и да обърне картата и да върне вагона при следващия товарен влак предвиден по разписание, който ще събира празните вагони на път за Мината.

Не всички полета в карата са задължителни.

Ето и една анимация с малко по- различен сценарий (за съжаление на унгарски) в който се поръчват стоманени тръби.
https://www.youtube.com/watch?v=eJiCMqPYXPQ

Ето и превод на стъпките:
"Acsa-Erdökürt" поръчва стоманени тръби от "Dunaföldvar"
1) Поръчване на товари за нас (Acsa...)
- Попълва се картата на товара,
- Занася се товара до стартовата точка (Dunaföldvar)
2) Изпращащата гара поръчва празен вагон (от Fiddleyard Györ)
3) Празния вагон пристига с локален маневрен влак от  Györ
4) Натоварване на товара и слагане на товарна карта на "Dunaföldvar"
5) Тръбите пристигат със следващия маневрен влак обратно в Györ
6) Товарен влак от Györ до Fiddleyard Szombathely
7) Маневрен влак пристига от Szombathely до Acsa С тръбите
8) Празния вагон може да се изпрати обратно до Гаражния модул или да се използва за други цели.

emilchaushev:
Маневрената дейност във ФРЕМО е нещо много интересно, което прави карането  почти изкуство, но изисква доста опит, както от правещия разписанието, така и от гаровия персонал, който да дава инструкции пък на каращия.

Ето един клип как го правят. Обърнете внимание на инструкциите които се дават от гаровия персонал, който има водеща роля, както и на "инструмента", който се ползва за оркачане на вагоните. Този инструмент може да бъде и само с магнит накрая и да се поставя над куплунга, което предизвиква откачане на вагоните. Във фремо се налага да се използва, защото не се позволява разкачване на вагони с вдигането им от релсите.... Така че ако ходите на ресторант поръчвайте шишчета и ще имате готов инструмент за откачане на вагони. Може да забележите в клипа и за какво служат картите на вагоните. Инструкциите дори нее задължително да са с думи и могат да са само със знаци, което пък може да е и атрактивно, тъй като при големи срещи често се събират различни нации и има проблеми с комуникацията понякога.

Приятно гледане : http://youtu.be/OLydEXTwESE

liro4605:
Малко извадки от Правилника за движение на влаковете на НК ЖИ,който може да са ви интересни в случая  :)

Дял шести
МАНЕВРЕНА РАБОТА

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

   Чл. 418.  Маневра е всяко организирано придвижване на подвижен жп състав по железния път, извършвано по маневрени сигнали.
   Чл. 419. (1) Маневра по гаровите коловози се извършва с разрешение само на дежурния ръководител движение, а в гари на централно диспечерско управление – от влаковия диспечер, по предварително дадено и одобрено искане от превозвача;
   (2) Разпределението на задълженията между гаровите служители се определя в технологията за работа на експлоатационния пункт .
   (3) Маневрата се ръководи само от едно лице - ръководител на маневрата (маневрист, началник-влак, старши кондуктор, ръководител движение, началник гара, деломайстор), който е отговорен за правилното й извършване.
   Чл. 420.  Маневрената работа в гарите се извършва по установен технологически процес и по план, който осигурява:
   1.  своевременното композиране и изпращане на влаковете;
   2.  редовното приемане и разкомпозиране на влаковете;
   3.  своевременното подаване на вагоните за извършване на товарни, разтоварни, ремонтни и други операции и своевременното им изваждане след завършване на тези операции;
   4.  безопасност на движението и личната безопасност на работниците, свързани с маневрата и опазване на подвижния състав и превозваните товари;
   5.  най-малка загуба на време за преработването на вагоните в гарите;
   6. най-рационалното използване на всички маневрени средства и технически устройства за маневра.



Глава трета
РЪКОВОДСТВО И ПЛАНИРАНЕ НА МАНЕВРЕНАТА РАБОТА

Раздел I
Общи положения

   Чл. 448.  Разпоредителят на маневрата съгласува работата на работниците от различните служби с оглед спазване на сигурността при извършване на маневрената работа;
   Чл. 449.  (1) В гари със самостоятелни маневри и самостоятелни маневрени райони началникът на службата по превозите изготвя сменен план, в който вписва задачи по:
   1.  приемане и разкомпозиране на влаковете;
   2.  композиране и изпращане на влаковете;
   3.  преработване на преминаващи директни и локални влакове;
   4.  местната работа;
   5.  изпълнение на особени задачи.


 Съжалявам ,че нямам под ръка в момента образец ІІ-39 или "План за маневрата" в който в табличен вид се показва кой вагон точно къде да отиде,както го разиграват на клипа.След маневрата,както е писал по-горе Емо документа на вагона остава в гарата или продължава с влака.

  Ето и малко от Наредба№58 (сигналите подавани от жабока  :) )


Глава двадесет и пета.
СИГНАЛИ ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА МАНЕВРА
Чл. 418. (1) Сигналите при маневра се подават с ръчни и звукови сигнални принадлежности.
(2) С маневрени радиотелефони се дават указания, допълващи ръчните и звуковите сигнали.
 
Чл. 419. Подаващият ръчни сигнали стои с лице към локомотива на място, от което сигналите се възприемат правилно от локомотивната бригада.
 
 
Чл. 420. При маневра се подават следните ръчни и звукови сигнали:
1. "Спри": денем - кръгообразно движение на развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 181), а нощем - същото движение с жълта светлина на сигналното фенерче (приложение № 43, фиг. 182), винаги придружени от три къси изсвирвания с джобната свирка (•••), като:
а) при липса на жълта светлина се допуска употреба на обикновена светлина;
б) при наличие на червен флаг или червена светлина сигналът "Спри!" се подава с тях, като не е необходимо да се въртят, но се придружават от три къси изсвирвания с джобната свирка (приложение № 43, фиг. 183 и 184);
2. "Напред" (съставът трябва да бъде теглен): денем - дъгообразно движение над главата с развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 185), нощем - същото движение с обикновена светлина (приложение № 43, фиг. 186), винаги придружени от едно продължително изсвирване с джобната свирка ( - );
3. "Намали скоростта": денем - бавно дъгообразно движение встрани от тялото с развят жълт флаг отгоре надолу и обратно (приложение № 43, фиг. 187), нощем - същото движение с жълта светлина (приложение № 43, фиг. 188), винаги придружени от едно продължително затихващо към края изсвирване с джобната свирка ( - ); при липса на жълта светлина сигналът допуска употреба на обикновена светлина;
4. "Назад" (съставът трябва да бъде бутан заедно): денем - умерено бързо дъгообразно движение пред краката с развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 189), нощем - същото движение с обикновена светлина (приложение № 43, фиг. 190), винаги придружени от две продължителни изсвирвания с джобната свирка ( - - );
5. "Натисни малко назад!" (за откачване или прикачване): денем - бавно дъгообразно движение пред краката с развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 191), нощем - същото движение с жълта светлина (приложение № 43, фиг. 192), винаги придружени от две къси изсвирвания с джобната свирка (••);
6. "Отблъсни вагоните!": денем - бързо дъгообразно движение пред краката с развят жълт флаг (приложение № 43, фиг. 189), нощем - същото движение с обикновена светлина (приложение № 43, фиг. 190), придружени винаги от едно късо и едно продължително изсвирване с джобната свирка (• - ).

Съжалявам че фигурите не излизат но те са описани  :)

 

emilchaushev:
Честито на всички!

Grafikon си има и български превод!
Сега очакваме следващата му версия, в която българския ще бъде достъпен.


Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия