Ето становището на инж.Димитър Деянов за локомотива на снимката, дадено във форум "Български железници" в отговор на мой въпрос:
Локомотивът на снимката не е български. Той е една от 8 машини доставени за SHS (словенско-харватските железници) през периода 1887-1908 г. Снимката е направена вероятно по времето на, или наскоро след Първата световна война, а експлоатационния номер на локомотива е първоначалния или друг стар (ако машината е преномерирана). Когато се създават ЮДЖ (JDZ) и след като въвеждат последното серийно означение за парните си локомотиви, от споменатите 8 локомотива са останали 5, които получават JDZ - серия 101 и експлоатационни номера 101.001 до 101.005.
Както се вижда от снимката локомотивите са тип 2В (2-2-0), работят с наситена пара, парния котел е разположен ниско (характерна особеност на повечето конструкции до края на XIX и началото на XX в.), а стоящия котел е спуснат с долната си част между рамните платна на локомотива. Впечатляващ е диаметъра на двигателните (сцепните) колооси по кръга на търкаляне (1850 mm). Очевидно са предназначени само за пътническа служба.
Имам мащабна размерна скица на тези локомотиви и снимка, но не мога да ги кача. Не зная защо, но при опит да ги прикача ми излиза надпис "максималната големина на файловете е достигната". А те са в рамките на допустимото: по 640 х 330 пиксела. Ако успея ще ги кача допълнително.