Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железница и армия

<< < (4/10) > >>

gzo:

--- Цитат на: TANO link=topic=4510.msg94753#msg94753 date=1398244802 ---На първата снимка е 400_60, на третата е 17-та серия. Втората снимка откъде я намери? Тая локомотива ми е непозната.

--- Край на цитат ---

Мерси, всички снимки са от едно и също място, колега който се опитва да индентифицира какво е придобил, купувайки ги. Ориентировъчно в кои години може да са снимани. Ако униформите се виждаха по-добре опознаването е моя работа, но сега разчитам на локомотивите за ориентир. Със сигурност обаче са след ПСВ.

TANO:

--- Цитат на: gzo link=topic=4510.msg94755#msg94755 date=1398249463 --- Със сигурност обаче са след ПСВ.

--- Край на цитат ---
И преди 1936 г. , съдейки по старата номерация на машините. А за втората може би аз неправилно зададох въпроса. Пише ли къде е снимана (евентуално на кой фронт, ако е през ПСВ), щото не е наша.

Best Ripper:

--- Цитат на: TANO link=topic=4510.msg94753#msg94753 date=1398244802 ---Тая локомотива ми е непозната.

--- Край на цитат ---
Може да е някоя трофейна.. От Сърбия или Румъния...

Petko Ivanov:
Ето становището на инж.Димитър Деянов за локомотива на снимката, дадено във форум "Български железници" в отговор на мой въпрос:

Локомотивът на снимката не е български. Той е една от 8 машини доставени за SHS (словенско-харватските железници) през периода 1887-1908 г. Снимката е направена вероятно по времето на, или наскоро след Първата световна война, а  експлоатационния номер на локомотива е първоначалния или друг стар (ако машината е преномерирана). Когато се създават ЮДЖ (JDZ) и след като въвеждат последното  серийно означение за парните си локомотиви, от споменатите 8 локомотива са останали 5, които получават JDZ - серия 101 и експлоатационни номера  101.001 до 101.005.
Както се вижда от снимката локомотивите са тип  2В (2-2-0), работят с наситена пара, парния котел е разположен ниско (характерна особеност на повечето конструкции до края на XIX и началото на XX в.), а стоящия котел е спуснат с долната си част между рамните платна на локомотива. Впечатляващ е диаметъра на двигателните (сцепните) колооси по кръга на търкаляне (1850 mm). Очевидно са предназначени само за пътническа служба.

Имам мащабна размерна скица на тези локомотиви и снимка, но не мога да ги кача. Не зная защо, но при опит да ги прикача ми излиза надпис "максималната големина на файловете е достигната". А те са в рамките на допустимото: по 640 х 330 пиксела. Ако успея ще ги кача допълнително.

gzo:
Ешелон с БМП-та

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия