Автор Тема: Помощ за PIKO 6853  (Прочетена 13540 пъти)

seganiama

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Помощ за PIKO 6853
« -: 09 Април 2014, 16:20:07 »
Здравейте, имам трудности с принципа на работа на светофар PIKO 6853, ако някой може да помогне нека сподели.
Проблема е че липсват кабелите от светофара. Изтеглих схемата за свързване но на нея не е показано къде се свързват трите проводника от светофара. Пробвах по метода на проба/ грешка да ги свързвам, но все нещо не се получава. Въпросите ми са следните:
 - зелената светлина постоянно ли трябва да свети (при мен не светва)? Светофара е с три светлини а на схемата са дадени само две (фиг.14).
 - пластина №1 от фиг.13 за какво е?
 - къде се запояват кабелите от светофара?
Линк към схемата: http://picbg.net/img.php?file=b13d547998ab1454.jpg
Предварително благодаря.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #1 -: 09 Април 2014, 16:37:20 »
Нещо си размазал нещата, защото PIKO 6853 си е за две светлини :


Зелена


Червена


Това е старо производство на Пико.
Ти показваш схама за новото производство - PIKO 6866


А имаше и едни мнооого стари сфетофори на Пико които имаха три светлини, но ще трябва да потърся схамата им (вътрешната и външната)...
« Последна редакция: 09 Април 2014, 16:42:36 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #2 -: 09 Април 2014, 16:44:22 »


Пунктира не  е ли третат светлина...Ще видя довечера в къщи схемите ми!

ПП. Това е на по-старите модели (от мрежата)

ПРедполагам, че сам ще си преведеш изводите от лявата част на листа...
Дано да ти свърши по-полезна работа!?
« Последна редакция: 09 Април 2014, 16:49:15 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #3 -: 09 Април 2014, 16:59:12 »
На старите пиковски светофари светеха едновременно жълтата и зелената светлина при отворен сигнал... И червена при затворен... Просто поради наличието само на две положения на вграденото реле...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #4 -: 09 Април 2014, 17:08:50 »
Цитат на: seganiama link=topic=4521.msg94569#msg94569 date=1397049607
...
. Въпросите ми са следните:
 - зелената светлина постоянно ли трябва да свети (при мен не светва)? Светофара е с три светлини а на схемата са дадени само две (фиг.14).
 - пластина №1 от фиг.13 за какво е?
 - къде се запояват кабелите от светофара?
...

Това горното е вярно - жълтата свети заедно със зелената. За това жиците се  три - един общ, един за червено и един проводник за зелено+жълто.
Ако искаш можеш да си изкараш още една жичка и зеленото и жълтото да са отделно.
Пластина 1 от фигурата включва червеното и прекъсва тока от контакт 4 до прекъснатото парче 23, което трябва да е преди светофора.
Пластина 24 връща обратно на зелено/жълто и включва тока. Може вместо нея да използваш следващ светофор и т.н.
Ако изкараш още една жица за жълтото, можеш да направиш трите състояния: червено, зелено, зелено+жълто. Ще ти трябва още едно реле (черно или сиво).
Ако нещо не е ясно - пиши да издиря схемите.

seganiama

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #5 -: 14 Април 2014, 09:41:54 »
Вчера най-накрая намерих малко време да се пробвам да го свържа (с голямо желание и нетърпение най-накрая да го видя да работи), но светнат жълта и зелена светлина само, червената не иска да светне. Иначе при директно свързване трите светлини си работят (няма изгорели).
Явно все повтарям една и съща грешка при свързването (3 жици идващи от светофара, но пак не мога да им намеря мястото) или има нещо повредено в схемата (макар че не ми се вярва защото релето превключва при подаване на напрежение).

 
« Последна редакция: 14 Април 2014, 09:51:51 от seganiama »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #6 -: 14 Април 2014, 10:10:18 »
Ако е валидна схемата на МЕ050, при тях имаше една "шашма" - светлините се захранваха независимо от работата на релето. По спомени това беше първия изход от шестте. Тоест, релето щрака в двете положения, изолираният участък спира/пуска влакове, но светенето на светлините не е задължително. Причината е, че крушките грееха жестоко и при продължителна работа прегряваха и изгаряха /то затова е самият светофар е метален, а не пластмасов - за да не се стопи/. И затова са изведени отделно. Спомням си навремето, че и аз така го бях направил - светлините си ги включвах с отделен ЦК ключ. Това ми го обясни човек с немски - било описано в упътването, че крушките не бива да се ползват повече от 10-15 мин. непрекъснато. Така че като решиш проблема със свързването, мисли направо да ги смениш със светодиоди.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #7 -: 14 Април 2014, 13:32:57 »
Венци го е казал - лампичките светят постоянно...то така би трябвало да е, защото
според схемата която си дал по-горе, с две лампички, те са вързани последователно
на бобинките от вграденото реле. Имаше някога такава тенденция - като изгорят лампите,
не ти работи и релето - следва задължителна смяна на изгорялата лампичка и всичко е наред.
Нещо като индикация за работоспособност. Също ако изгори бобинка - съответната лампичка
 спира да свети и ти знаеш, че евентуално бобинката ти е изгоряла. Тогава релето също не работи
за един от двата режима - "стоп" или "свободно".

Казваш, че твоят сфетофор е с три светлини...!?
Тоест би трябвало да изглежда така:




Само че на него, жълтата светлина е именно включена заедно със зелената.
Казваш, че лампичките работят когато директно ги включиш. А самото реле щрака ли ти налява и дясно???
Щом като червената лампичка ти работи, но не се включва при работа с релето - изгоряла е бобинката за "стоп".
Ако е така "стоп"-а не би трябвало да се включва и при преминаване на локомотив през контактната пластина
след светофора. Ако си свързал правилно схемата - това ще ти е проблема.
Най-добре отвори капака на релето и провери всичко поотделно, като не пропускай да си начертаеш вътрешната схема.
Хем ще провериш вярна с оригинала ли е (може някои да е пипал и променял), хем може в последстви в комбинация с контактите на стрелка,
да реализираш трите светлини да ти светят отделно - тогава светофора става и за входен сигнал пред гара (стрелка)
Нещо такова:



Дай вътрещната схема на релето, за да ти кажем какво не става точно?
 :hi:

seganiama

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #8 -: 14 Април 2014, 14:49:45 »
Точно това е светофара.
Първият проблем вече го виждам от снимките. При мен светлините са наредени зелена, жълта и червена (като на уличен светофар). Явно са ползвали само светофара за нещо друго. Това ще го оправя.
Може ли да ми кажете кабелите от светофара къде се запояват на релето защото при мен са изтръгнати и се мъча да го възстановя, но нещо точно там бъркам явно. Или ако може снимка на оригиналното окабеляване, за да съм сигурен в схемата на свързване.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #9 -: 14 Април 2014, 14:59:43 »
Цитат на: seganiama link=topic=4521.msg94624#msg94624 date=1397457714
Вчера най-накрая намерих малко време да се пробвам да го свържа (с голямо желание и нетърпение най-накрая да го видя да работи), но светнат жълта и зелена светлина само, червената не иска да светне. Иначе при директно свързване трите светлини си работят (няма изгорели).
Явно все повтарям една и съща грешка при свързването (3 жици идващи от светофара, но пак не мога да им намеря мястото) или има нещо повредено в схемата (макар че не ми се вярва защото релето превключва при подаване на напрежение).

Свързване:
1. Взимаш две жици от трансформатора (12 - 16 волта), може променливо, може и каквото искаш напрежение.
2. Закачаш едната жица на първи извод (виж на схемите които си посочил) кой е номер 1.
3. Закачаш другата жица на извод 4.
С РЪКА движиш релето (има си едно железце) в двете крйни положения. В едното трябва да свети ж+з, в другото - червено.
Ако сега червеното не свети:
Откачаш жиците и ги допираш на 1 и 5. Трябва да светне ж+з
Допираш ге на 1 и 6 - трябва да светне червено. Ако сега свети - отваряш капака (отдилу има едно винтче), внимателно изчистваш мръсотията от вътре на контактите (като ги вадиш и слагаш гледай да не ги мачкаш много).
Чак като светнат лампите пробваш и движението - КЪСО (контакт) между 1 и 2 включва червено, късо (контакт) между 1 и 3 включва зелено.
Поне това са номерата на схемата, коята си дал. Ако не става - пиши да снимам моя светофар (същият е). Няма никакви зависимости между светенето и щракането, а и ако не щрака (изгоряла бобина) - можеш с ръка да го движиш и да видиш кое свети и кое не.

ПС. Ако проследяваш веригите на релето: под металната капачка жиците се кръстосват и разменят. Или трябва да я отвориш, или да използваш правилно подходящ пробник/уред - да мери жицата и да не те бърка ниското съпротивление на лампите и на намотките.

ПС2: Сега видях отговора ти: ако не можеш да се оправиш - пиши и ще го отворя моя и ще го снимам (евентуално за утре вечер)

seganiama

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #10 -: 14 Април 2014, 15:18:28 »
Снимка ще е чудесно.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #11 -: 14 Април 2014, 15:25:12 »
Все пак: твоят светофар е с 6 извода, или с 4?

seganiama

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #12 -: 14 Април 2014, 15:50:02 »
С 6 извода е.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #13 -: 14 Април 2014, 16:06:17 »
Цитат на: seganiama link=topic=4521.msg94629#msg94629 date=1397476185
Точно това е светофара.
Първият проблем вече го виждам от снимките. При мен светлините са наредени зелена, жълта и червена (като на уличен светофар). Явно са ползвали само светофара за нещо друго. Това ще го оправя.
Може ли да ми кажете кабелите от светофара къде се запояват на релето защото при мен са изтръгнати и се мъча да го възстановя, но нещо точно там бъркам явно. Или ако може снимка на оригиналното окабеляване, за да съм сигурен в схемата на свързване.

От тук трябваше да почнеш бре човече ...кажи "скъсани са жиците към лампичките - възстановявам го"
а не "схемата я връзвам и не ще да работи" ...и ние дълбаем по схемата, а то просто ти трябва елементарен ремонт.
Когато се задават въпроси те трябва да бъдат ясно формулирани, а не общото - "помощ - не работи, както и да вържа схемата"
Направо ни прати за зелен хайвер...


ПП. Всъщност ти си го казал, но влизаме в заблуда заради първото изречение -"...имам трудности с принципа на работа на светофар PIKO 6853..." и поне аз го разбрах, че се отнася за външната схема на връзване, а то ти трябвало вътрешната!
 :hi:
« Последна редакция: 14 Април 2014, 16:10:09 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Помощ за PIKO 6853
« Отговор #14 -: 14 Април 2014, 16:13:10 »
@pach
Ами той си го е написал бе човек:
Цитат на: seganiama link=topic=4521.msg94569#msg94569 date=1397049607
...
Проблема е че липсват кабелите от светофара. Изтеглих схемата за свързване но на нея не е показано къде се свързват трите проводника от светофара.
...

Снимките: късно през нощта, най-вероятно - утре! Едва ли снимките ще ти помогнат, но се пробвай да си прозвъниш схемата и да си я начертаеш сам (тази, която си посочил, е вярна, но липсват някои точки ...)