Автор Тема: Проект за макет в НО  (Прочетена 13560 пъти)

JORDAN

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект за макет в НО
« Отговор #30 -: 25 Април 2014, 02:00:18 »
А може и да е по-лесно ( и по-евтино) да го направя с Пико А ???

Хич не ми се дават двойнои пари.

Има ли някой, който е използувал в макета си пелси и стрелки на Пико А ?

Големи ли са проблемите?


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Проект за макет в НО
« Отговор #31 -: 25 Април 2014, 10:26:16 »
2.5 мм е добре в случай, че човек има подвижен състав по-старо производство, респективно с по-големи реборди на колелата. В противен случай, при 2.1 мм въпросните локомотиви и вагони ще "тропат" по "тирфоните" или болтовете при скрепленията между самите релси и траверсите. Иначе визуално е все е тая дали ще е 2.5 или 2.1 - разликата не се вижда с невъоръжено око. Проблем става при използването на и единия, и другия профил в рамките на един макет или система, независимо от производителя - в този случай в местата на съединяване на релси от двата профила се използват специални преходници. Роко например преди предлагаха и двата профила 2.5 и 2.1, но 2.5 го спряха. Флайшман Профи, като моите, са на 2.5. И голям праз като не е от по-новото, 2.1.....Между другото, друго, на което следва да обърнеш внимание, е точно дали искаш готови баластови призми или ще ползваш релси без призма и съответно ще си правиш баластрата сам. И единият, и другият вариант си имат своите плюсове и минуси.
« Последна редакция: 25 Април 2014, 10:27:50 от IKAR »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Проект за макет в НО
« Отговор #32 -: 25 Април 2014, 11:40:12 »
Цитат на: JORDAN link=topic=4531.msg94792#msg94792 date=1398380418
А може и да е по-лесно ( и по-евтино) да го направя с Пико А ???

Хич не ми се дават двойнои пари.

Има ли някой, който е използувал в макета си пелси и стрелки на Пико А ?

Големи ли са проблемите?

Какт опредполагам си видял в темата за моя макет, използвам само ФЛЕКС релси на Пико (но не и СТРЕЛКИ).
С релсите нямам абсолютно никакви проблеми. Първо си купих една флекс, след това още няколко, накрая - още половин кутия.
Предимствата според мен:
+ Нямат покритие, т.е. целият материал в дълбочина е един и същ, не знам каква "чиста" сплав е но е добър и не се притесняваш че ще се обели/ожули/изтрие. Това за мен беше особено важно, тъй като позволява профилите да си ги пиля и изтънявам където ми трябва (за стрелките), като с това въобще не се нарушава вида и работата на релсата. Но това е монго важно и за бъдещото почистване на релсите.
+ Обработват се лесно, могат да приемат определена форма и да си я запазват (което е важно когато съединяваш флексове в крива). Материалът е малко по-твърд от някои медни сплави, с които съм работил в миналото, но мисля че това е предимство.
+ запояват се много лесно, обработват се достатъчно лесно и т.н.
+ Много лесно се почистват, не е страшно дори и ако ги шкуриш с шкурка. Дори си въобразявам че при едното начално почистване с размер около 450 май сериозно се подобри сцеплението по баира, без въобще да пострада външния вид на релсата.
+ Цапат се само от движение на старите пиковски локомотиви, при които с една - две гумени колооси се предава цялото движение. (BR130, парни локомотиви и т.н.).
+ До сега не съм видял окисляване, ръжда и други подобни.
+ Траверсите са доста добра имитация на дърво (по нищо не я различавам от показаната на Тилиг, дори и когато гредам с хубавите очила).
+ Има ги навсякъде и винаги можеш да си купиш още една - две релси вместо да чакаш поръчка или да се чудиш на кого да продадеш излишните, които си поръчал.
+ 94 см (размерът имал значение)

Недостатъци (според мен):
- Трябва да се боядисат (за състаряване отстрани), и после да се почисти главата. Но баластровата призма така или иначе трябва да се потупа с четката.
- Съединителните ламаринки се разхлабват при първото разглобяване, но предполагам че на макет това не би трябвало да пречи (със съединителните пинове на моя "макет" нямам никакви проблеми).
- В местата на съединенията трябва да "подпъхнеш" траверси, освен ако не искаш да дадеш още няколко грешни лева за готовите накрайници на Пико. (това май трябва да е в предимствата).

Ако става въпрос за СТРЕЛКИТЕ Пико: Само като ги погледнах в магазина се зарекох да не се харча даже и  за една проба - толкова грозни ми изглеждат с тези езици, пластмасови сърца и т.н., а и като гледам как се клати всичко по тях ... Не мога да ти дам никакъв съвет за стрелки, освен че от моите си съм безкрайно доволен и въобще няма да търся алтернатива. От четене тук-там те съветвам да забравиш за Пико стрелки, а да се ориентираш към нещо друга. Защо пък да не са Роко (на половин цена от някой сет)?  И разбира се Тилиг, които поне на снимка ми изглеждат достатъчно добри. Единственото, което съм чувал за тях, е че в ръцете на начинаещи е възможно да се счупи нещо (най-вече пластмасичката за задвижването).

Не знам дали въобще на един макет трябва да има "стандартни" по размер и геометрия РЕЛСИ. Освен в някои къси парчета, в които да оползотвориш известни бройки. Като погледна макет с готови релси ми изглежда много по "детски" направен (заради геометрията, еднаквия радиус на кривите, начинът, по който изглеждат S чупки и т.н.)

Не би трябвало да се притесняваш от смесването на релсов материал от различни производители. Ако ще правиш макет се предполага че поне малко от ръцете ти не са в .... , т.е. няма да сглобяваш готови релсички а ще си строиш трасето, с баластра, трева и т.н. Спокойно подпъхваш едно картонче под траверсите на ниския профил, заливаш с Ц200 и след баластиране няма да познаеш къде свършва релса 100 и започва 83. Разбира се профилът отгоре трябва да е добре изравнен. А и не знам някой да си е напарвил макет без поялник, поне с една човка.
Трябва разбира се да предвидиш и кои релси/ стрелки са с дървени траверси, кои са с железобетон или железни. Това се вижда доста добре, колкото и да състаряваш отгоре".


 

JORDAN

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект за макет в НО
« Отговор #33 -: 27 Април 2014, 02:29:19 »
Край, последно ще правя макета с релси и стрелки на Пико А.
След като са добри за колегите , които съм цитирал по-долу, значи са добри и за мен.

Знам, че с Тилиг Елит нещата ще са по-добри, но парите ще станат двойно и тройно.
Това ще ме забави много, а ми се ще да си карам влаковете.

За  правите ще ползувам флексове на Пико, кривите ще са стандартните, не флекс, защото иначе ще ми е по-трудно. Стрелките ще са пак на Пико, задвижването им ще е с Конрадски моторчета.
Имам работещи стари Пиковски сиви релета, имам и клавиатури.
Другата седмица купувам плоскостите - 2 броя, че едната ще я нарежа със зегето за страници за оребряването.
Ще поръчам и релсите и стрелките.
Още веднъж Специални  благодарности на колегата Best Ripper за чудесния план!!!
Уискито е от мен.  ;D

Както викаше баба ми: " Бог пред нас и ние след Него".  ;D bg&flag

====================================================================

stefanbaikov
КЖМ - България


Re: Макета на ritchie в НО
« Отговор #237 -: 05 Февруари 2014, 08:36:06 »
Цитат
Браво Ричи, става много добре. Имаш ли проблем със стрелките на пико , тъй като моите са същите аз имах проблем с овалните стрелки , по тях влаковете постоянно дерайлираха без видима причина, но после я открих и отстраних. Същото се отнася и за правите стрелки, но там процентно проблемите са много малко. :good:


Re: Макета на ritchie в НО
« Отговор #238 -: 07 Февруари 2014, 15:44:49 »
Цитат
Със  стрелките  на  Пико  нямам  никакви  проблеми,  но  съм  използвал  задължително  само  нови, Т-профил  с  височина 2,5 мм.  Учудващо,  но  за  нашите  условия  се  оказват  доста  по-сполучливи  от  тези  на  Роко  и  затова  ги  препоръчвам.
« Последна редакция: 29 Април 2014, 01:06:36 от JORDAN »

zong

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект за макет в НО
« Отговор #34 -: 29 Април 2014, 16:09:19 »
И аз да се намеся с пресен опит.
Това, което казва колегата stefanbaikov е на 100% вярно. При мен проблеми се получиха вече на 2 стрелки и влакът дерайлира. Едната я оправих, с другата още не съм се занимавал, но и при нея е един и същи проблемът:
подвижната част е доста хлабава, т.е. има по-голям луфт отколкото трябва, тежестта на локомотива я накланя и се получава денивелация с неподвижната релса, разминаване и понеже подвижната част не е Т профил, а огъната в /\ профил ламарина се получава един ръб, влакът подскача и дерайлира. Още повече, аз имам две тройни W3 стрелки и според мен са голям боклук, особено за управление отдолу. Тези изобщо не ги препоръчвам. Същото нещо може да се постигне и с лява и дясна стрелка, но пък за сметка на свободното място между релсите, например ако ти трябва за перон или нещо друго.
Относно конрадските моторчета имах големи ядове с монтажа, защото аз сложих върху масата 10 см стиропор, за да мога да го дълбая и лостчетата от моторчето до стрелките се получиха доста дълги и там вече изникват други проблеми, така, че  трябваше да си припомня физиката от 7-и клас, в частта с лостовете. Общо взето в момента се управляват както е посочено тук на 3-ата картинка http://www.lanckenau.de/basteltipps/conrad-weichenantrieb-optimieren/ + система от допълнителен лост. Ако те интересува, мога да го снимам и да ти го постна, но за мен конрадското моторче е добро от гледна точка на това, че ти дава доста свобода за монтаж, евтино е, но от друга страна с тези плстмасови рамена е доста куцо и трябва да се мислят варианти как да стане най-добре. Така че съветът ми е първо да намериш едно отнякъде и да пробваш. Ако си от София, може да се разберем да ти отстъпя временно едно, не съм монтирал всички все още :)

Хайде със здраве ...

JORDAN

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект за макет в НО
« Отговор #35 -: 06 Май 2014, 15:34:04 »
И с този макет имам напредък - купих от колега във форума почти всичко необходимо от релсовия материал Пико А глейс. Трябва само да допълня няколко релси и 4 стрелки в крива. Поръчал съм моторчета на Конрад за задвижване на стрелките.
За изработване на макетния плот се спрях последно на шпертплат 10 мм.
Купих 2 плоскости 244 х 122 см. Едната за плот, другата ми нарязаха на ленти 244 х 10 см, с които ще оребря плота. Ще подсиля лентите с дървени летви 3 х 3 см.

Изработката на този плот ще започна следващата седмица. Отгоре ще го покрия с депрон 5 мм, който ще използувам и за ленти за подложка под призмата.

Всякакви гари и къщи ще купя след като съм готов с монтажа на релсовия материал, включително и задвижванията на стрелките.