А може и да е по-лесно ( и по-евтино) да го направя с Пико А ???
Хич не ми се дават двойнои пари.
Има ли някой, който е използувал в макета си пелси и стрелки на Пико А ?
Големи ли са проблемите?
Какт опредполагам си видял в темата за моя макет, използвам само ФЛЕКС релси на Пико (но не и СТРЕЛКИ).
С релсите нямам абсолютно никакви проблеми. Първо си купих една флекс, след това още няколко, накрая - още половин кутия.
Предимствата според мен:
+ Нямат покритие, т.е. целият материал в дълбочина е един и същ, не знам каква "чиста" сплав е но е добър и не се притесняваш че ще се обели/ожули/изтрие. Това за мен беше особено важно, тъй като позволява профилите да си ги пиля и изтънявам където ми трябва (за стрелките), като с това въобще не се нарушава вида и работата на релсата. Но това е монго важно и за бъдещото почистване на релсите.
+ Обработват се лесно, могат да приемат определена форма и да си я запазват (което е важно когато съединяваш флексове в крива). Материалът е малко по-твърд от някои медни сплави, с които съм работил в миналото, но мисля че това е предимство.
+ запояват се много лесно, обработват се достатъчно лесно и т.н.
+ Много лесно се почистват, не е страшно дори и ако ги шкуриш с шкурка. Дори си въобразявам че при едното начално почистване с размер около 450 май сериозно се подобри сцеплението по баира, без въобще да пострада външния вид на релсата.
+ Цапат се само от движение на старите пиковски локомотиви, при които с една - две гумени колооси се предава цялото движение. (BR130, парни локомотиви и т.н.).
+ До сега не съм видял окисляване, ръжда и други подобни.
+ Траверсите са доста добра имитация на дърво (по нищо не я различавам от показаната на Тилиг, дори и когато гредам с хубавите очила).
+ Има ги навсякъде и винаги можеш да си купиш още една - две релси вместо да чакаш поръчка или да се чудиш на кого да продадеш излишните, които си поръчал.
+ 94 см (размерът имал значение)
Недостатъци (според мен):
- Трябва да се боядисат (за състаряване отстрани), и после да се почисти главата. Но баластровата призма така или иначе трябва да се потупа с четката.
- Съединителните ламаринки се разхлабват при първото разглобяване, но предполагам че на макет това не би трябвало да пречи (със съединителните пинове на моя "макет" нямам никакви проблеми).
- В местата на съединенията трябва да "подпъхнеш" траверси, освен ако не искаш да дадеш още няколко грешни лева за готовите накрайници на Пико. (това май трябва да е в предимствата).
Ако става въпрос за СТРЕЛКИТЕ Пико: Само като ги погледнах в магазина се зарекох да не се харча даже и за една проба - толкова грозни ми изглеждат с тези езици, пластмасови сърца и т.н., а и като гледам как се клати всичко по тях ... Не мога да ти дам никакъв съвет за стрелки, освен че от моите си съм безкрайно доволен и въобще няма да търся алтернатива. От четене тук-там те съветвам да забравиш за Пико стрелки, а да се ориентираш към нещо друга. Защо пък да не са Роко (на половин цена от някой сет)? И разбира се Тилиг, които поне на снимка ми изглеждат достатъчно добри. Единственото, което съм чувал за тях, е че в ръцете на начинаещи е възможно да се счупи нещо (най-вече пластмасичката за задвижването).
Не знам дали въобще на един макет трябва да има "стандартни" по размер и геометрия РЕЛСИ. Освен в някои къси парчета, в които да оползотвориш известни бройки. Като погледна макет с готови релси ми изглежда много по "детски" направен (заради геометрията, еднаквия радиус на кривите, начинът, по който изглеждат S чупки и т.н.)
Не би трябвало да се притесняваш от смесването на релсов материал от различни производители. Ако ще правиш макет се предполага че поне малко от ръцете ти не са в .... , т.е. няма да сглобяваш готови релсички а ще си строиш трасето, с баластра, трева и т.н. Спокойно подпъхваш едно картонче под траверсите на ниския профил, заливаш с Ц200 и след баластиране няма да познаеш къде свършва релса 100 и започва 83. Разбира се профилът отгоре трябва да е добре изравнен. А и не знам някой да си е напарвил макет без поялник, поне с една човка.
Трябва разбира се да предвидиш и кои релси/ стрелки са с дървени траверси, кои са с железобетон или железни. Това се вижда доста добре, колкото и да състаряваш отгоре".