Нещо размазахме нещата момчета. Благодаря на Павел
Колкото до тракторите, ТК-80 са по-късните модели и те са "ръбестите"
Не знам защо тези на шлепа решихте, че не са карловските "Болгар", от старите модели,
но със сигурност снимката е тяхна. Въпроса е, че откъдето е взета снимката е била правилно
означена, но в последствие е "мутирала"от износ към внос. Няма логика да внасяма собственото си производство.
Според мен на шлепа са трактори "Болгар-МТЗ" и най-лесно ги различавам по разположението на ауспуха.
На "Беларус"-ите са от ляво, докато на "Болгар"-ите са винаги от дясно (ако не са преустройвани от собствениците им).
Старите по-заоблени "Болгар" се водеха струва ми се МТЗ-80:
Ето трактор "Болгар-ЮМЗ" от времената около 1988г:
Рамата около кабината се слагаше в последствие по самите ТКЗС по нареждане "отгоре",
след като доста трактористи ги премазаха преобърнати трактори.
Ето и "Беларусь - ЮМЗ-6L" макар след толкова години да си приличат много:
ПП. Според монтирането в тракторите "Болгар" различни видове двигатели,
те са получавали и буквено цифреното си означение (в миналите години).
"МТЗ-хх" са два вида - Машино-Тракторен Завод, Карлово, като наследник на самолеторемонтиня завод пак там,
или "Минский Тракторный Завод" столицата Минск на Беларусия.
Имали сме трактори "Болгар - ТЛ30" които освен че са били без закрита кабина са имали и някакви вносни двигатели,
но като неспециалист по земеделска техника не съм наясно какви (може би Ламборджини на не е сигурно).
Съответно ако е "Болгар-ЮМЗ - ххх" то е ясно че двигателя му е от "Южный машиностроительный завод" (май в Украйна)