Автор Тема: Трактори  (Прочетена 23302 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12345
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Трактори
« -: 14 Май 2014, 09:04:18 »
Светльо, статията за тази линия в блога ви там е доста романтична и "секретна", но истината не точно такава.
Не знам колко сте млади в екипа поддържащ този сайт (блог), но не е лошо да проверявате
информацията която публикувате по-обстойно. Блога е пълен с фактологически изкривявания
които вярвам са допустнати поради младостта на авторите и да нямате други причини.
И говоря не само за тази статия, но и за фотогалирята ви дори.

Да не влизам в подробностти, но ще ви дам един пример само!
Тази снимка е надписана така - "Внос на съветски трактори на пристанището в Русе, 1973".


Но това са си българските трактори чийто модел не помня като означине но имаха и
фирмено име "Болгар"  - да не се бъркат с "Беларусь" които се произвеждаха в съветския съюз (Белорусия)
 и които наистина се внасяха у нас по същото време. За разлика от тях обаче "Болгар" се
 произвеждаха в Карлово, и на снимката  всъщност са натоварени на шлепа за износ (а не внос),
при това пристанището по-вероятно да е Лом,  защото именно там се извършваше внос/износа на автомобилна
 и селскостопанска техника по река Дунав.

 :hi:

« Последна редакция: 14 Май 2014, 10:40:56 от pavel75 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Трактори
« Отговор #1 -: 14 Май 2014, 09:45:41 »
Напротив, тракторите на снимката са си точно Беларус, не се вижда, но на решетката отпред най-отгоре пише "МТЗ" или "Минский Тракторный Завод". Това е моделът от 1965-та година. В Каварна на тяхна основа монтираха стрела с кофа и правеха багери с по-малка товароподемност.
Имаше и един друг вариант, с малко по-различна кабина, но те бяха оцветени в синьо.
Колесният "Болгар" от Карлово е малко по-късна модификация. Вярно, че основата - шаси и двигател - е същата, но кабината и облицовката на двигателя, плюс решетката отпред, са коренно различни - ръбести и с къде-къде по-големи прозорци. Плюс това те бяха жълти, в по-редки случаи синьо-сиви.
« Последна редакция: 14 Май 2014, 10:41:11 от pavel75 »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Трактори
« Отговор #2 -: 14 Май 2014, 10:08:39 »
ЮМЗ-6 (не е Беларус!):


Болгар ТК-80:


МТЗ-50:


Без грам съмнение на снимката са точно трактори ЮМЗ-6, производство на украинския завод Южмаш (Южный машиностроительный завод) а не МТЗ-50 Беларус.

П.П. Съжалявам за офтопика!
« Последна редакция: 14 Май 2014, 10:41:18 от pavel75 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Трактори
« Отговор #3 -: 14 Май 2014, 10:21:56 »
Този синият пак е белоруски или украински, но с другия чешит кабина. Възможно е и да е от лицензното производство в Карлово, разликата е само в кабината, иначе двигателят, ходовата част и всичко останало са си същите.





Ето Болгар ТК-80
« Последна редакция: 14 Май 2014, 10:41:26 от pavel75 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12345
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трактори
« Отговор #4 -: 14 Май 2014, 12:38:48 »
Нещо размазахме нещата момчета. Благодаря на Павел :hi:
Колкото до тракторите, ТК-80 са по-късните модели и те са "ръбестите"
Не знам защо тези на шлепа решихте, че не са карловските "Болгар", от старите модели,
но със сигурност снимката е тяхна. Въпроса е, че откъдето е взета снимката е била правилно
означена, но в последствие е "мутирала"от износ към внос. Няма логика да внасяма собственото си производство.
Според мен на шлепа са трактори "Болгар-МТЗ" и най-лесно ги различавам по разположението на ауспуха.
На "Беларус"-ите са от ляво, докато на "Болгар"-ите са винаги от дясно (ако не са преустройвани от собствениците им).
Старите по-заоблени "Болгар" се водеха струва ми се МТЗ-80:





Ето трактор "Болгар-ЮМЗ" от  времената около 1988г:


Рамата около кабината се слагаше в последствие по самите ТКЗС по нареждане "отгоре",
 след като доста трактористи ги премазаха преобърнати трактори.

Ето и "Беларусь - ЮМЗ-6L" макар след толкова години да си приличат много:




ПП. Според монтирането в тракторите "Болгар" различни видове двигатели,
 те са получавали и буквено цифреното си означение (в миналите години).
"МТЗ-хх" са два вида - Машино-Тракторен Завод, Карлово, като наследник на самолеторемонтиня завод пак там,
или "Минский Тракторный Завод" столицата Минск на Беларусия.
Имали сме трактори "Болгар - ТЛ30" които освен че са били без закрита кабина са имали и някакви вносни двигатели,
но като неспециалист по земеделска техника не съм наясно какви (може би Ламборджини на не е сигурно).
Съответно ако е "Болгар-ЮМЗ - ххх" то е ясно че двигателя му е от "Южный машиностроительный завод" (май в Украйна)
« Последна редакция: 14 Май 2014, 13:35:03 от pach »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1350
  • Рейтинг: 209
Re: Трактори
« Отговор #5 -: 14 Май 2014, 18:08:49 »
Ето един спортен модел: https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM   :spiteful: :spiteful: :spiteful:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6714
  • Рейтинг: 1090
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Трактори
« Отговор #6 -: 15 Май 2014, 09:52:10 »

Общото  м/у влакове и трактори  :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12345
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трактори
« Отговор #7 -: 24 Юли 2017, 10:32:15 »


Тракторите „Беларус“



След края на Втората световна война съветското стопанство е в тежко състояние, а липсата на техника – основен проблем. На няколко места в страната започват да се правят трактори, като първоначално за това се пригаждат танкове. Белорусия се оформя като основен производствен център, със своя Мински тракторен завод (МТЗ). Всички трактори, правени в завода излизат под марката „Беларус“, макар често да се различават по дизайн. Тракторите бързо намират приложение в СССР и целия източен блок, въпреки че от качеството им има какво да се иска. Трите основни концепции при производството им са – да са прости, евтини и надеждни. През 80-те тракторите „Беларус“ се изнасят и на западните пазари, но не успяват да пробият заради ниското качество в сравнение със западните конкуренти. Основните причини за това са, че минският завод често изпитва остри дефицити на суровини и  качествени компоненти. Ситуацията започва да се променя с разпадането на СССР, като МТЗ започва да прави все по-големи инвестиции и да подобрява качеството. Компанията покрива европейските и международни сертификати за качество и вече изнася за над 100 страни, включително Канада и САЩ. В момента тракторите „Беларус“ са осми по пазарен дял в света, като делът в последните години варира между 8 и 10%. За 2011 оборотът на компанията мина 1 милиард долара, а произведените машини (от основаването на компанията досега) вече гонят 4 милиона.


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6714
  • Рейтинг: 1090
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Трактори
« Отговор #8 -: 26 Ноември 2018, 11:49:30 »
Разтоварване на  съветските трактори 1972 год. в случая трактори ЮМЗ - 6Л "Беларус". От пристанището след това представители на ТКЗС- тата си ги получаваха:


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2416
  • Рейтинг: 1029
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Трактори
« Отговор #9 -: 26 Ноември 2018, 13:54:06 »
С ауспуха винаги отляво! (освен ако снимката не е обърната, както например първата най-отгоре).

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1350
  • Рейтинг: 209
Re: Трактори
« Отговор #10 -: 27 Ноември 2018, 11:42:26 »
Колко ли ще бъде гражданската за един такъв ? :spiteful:
https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM   :good:
Вижте какво ще дават в "Бразди" !!!  https://www.youtube.com/watch?v=3buwW4hHmts Това е възможно, само в съветският съюз!
Приятно гледане !
« Последна редакция: 27 Ноември 2018, 11:56:22 от jopeto »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Трактори
« Отговор #11 -: 05 Февруари 2019, 20:18:32 »
Искаш да кажеш в Русия. ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12345
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трактори
« Отговор #12 -: 04 Март 2019, 11:23:53 »
Е, не е точно трактор (к700 трактор ли е?) но пък е
проектиран и се произвежда в Минският тракторен завод.
С двигател "Катерпилар" има най-добрите теглителни
характеристики в света, заради които са подписали дългосрочен
договор с емиратството:
https://youtu.be/8_bPoxmBBII
Интересно пък шейховете за какво се готвят лесно
да превозват танковите си  отделения на скорост...
 :scratch_ones_head: ;)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12345
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Трактори
« Отговор #13 -: 05 Март 2019, 13:41:05 »
Е това вече, си е истинско "Ферари" за трактор!!!
https://youtu.be/bYv2CKAFCYM
 :yes:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1350
  • Рейтинг: 209
Re: Трактори
« Отговор #14 -: 11 Март 2019, 00:00:27 »
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=4543.msg114436#msg114436 date=1549390712
Искаш да кажеш в Русия. ;D
Не! Каквото съм искал да кажа, съм го казал ясно и няма място за корекция!