Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

Трактори

(1/4) > >>

pach:
Светльо, статията за тази линия в блога ви там е доста романтична и "секретна", но истината не точно такава.
Не знам колко сте млади в екипа поддържащ този сайт (блог), но не е лошо да проверявате
информацията която публикувате по-обстойно. Блога е пълен с фактологически изкривявания
които вярвам са допустнати поради младостта на авторите и да нямате други причини.
И говоря не само за тази статия, но и за фотогалирята ви дори.

Да не влизам в подробностти, но ще ви дам един пример само!
Тази снимка е надписана така - "Внос на съветски трактори на пристанището в Русе, 1973".


Но това са си българските трактори чийто модел не помня като означине но имаха и
фирмено име "Болгар"  - да не се бъркат с "Беларусь" които се произвеждаха в съветския съюз (Белорусия)
 и които наистина се внасяха у нас по същото време. За разлика от тях обаче "Болгар" се
 произвеждаха в Карлово, и на снимката  всъщност са натоварени на шлепа за износ (а не внос),
при това пристанището по-вероятно да е Лом,  защото именно там се извършваше внос/износа на автомобилна
 и селскостопанска техника по река Дунав.

 :hi:

IKAR:
Напротив, тракторите на снимката са си точно Беларус, не се вижда, но на решетката отпред най-отгоре пише "МТЗ" или "Минский Тракторный Завод". Това е моделът от 1965-та година. В Каварна на тяхна основа монтираха стрела с кофа и правеха багери с по-малка товароподемност.
Имаше и един друг вариант, с малко по-различна кабина, но те бяха оцветени в синьо.
Колесният "Болгар" от Карлово е малко по-късна модификация. Вярно, че основата - шаси и двигател - е същата, но кабината и облицовката на двигателя, плюс решетката отпред, са коренно различни - ръбести и с къде-къде по-големи прозорци. Плюс това те бяха жълти, в по-редки случаи синьо-сиви.

widowmaker:
ЮМЗ-6 (не е Беларус!):


Болгар ТК-80:


МТЗ-50:


Без грам съмнение на снимката са точно трактори ЮМЗ-6, производство на украинския завод Южмаш (Южный машиностроительный завод) а не МТЗ-50 Беларус.

П.П. Съжалявам за офтопика!

IKAR:
Този синият пак е белоруски или украински, но с другия чешит кабина. Възможно е и да е от лицензното производство в Карлово, разликата е само в кабината, иначе двигателят, ходовата част и всичко останало са си същите.





Ето Болгар ТК-80

pach:
Нещо размазахме нещата момчета. Благодаря на Павел :hi:
Колкото до тракторите, ТК-80 са по-късните модели и те са "ръбестите"
Не знам защо тези на шлепа решихте, че не са карловските "Болгар", от старите модели,
но със сигурност снимката е тяхна. Въпроса е, че откъдето е взета снимката е била правилно
означена, но в последствие е "мутирала"от износ към внос. Няма логика да внасяма собственото си производство.
Според мен на шлепа са трактори "Болгар-МТЗ" и най-лесно ги различавам по разположението на ауспуха.
На "Беларус"-ите са от ляво, докато на "Болгар"-ите са винаги от дясно (ако не са преустройвани от собствениците им).
Старите по-заоблени "Болгар" се водеха струва ми се МТЗ-80:





Ето трактор "Болгар-ЮМЗ" от  времената около 1988г:


Рамата около кабината се слагаше в последствие по самите ТКЗС по нареждане "отгоре",
 след като доста трактористи ги премазаха преобърнати трактори.

Ето и "Беларусь - ЮМЗ-6L" макар след толкова години да си приличат много:




ПП. Според монтирането в тракторите "Болгар" различни видове двигатели,
 те са получавали и буквено цифреното си означение (в миналите години).
"МТЗ-хх" са два вида - Машино-Тракторен Завод, Карлово, като наследник на самолеторемонтиня завод пак там,
или "Минский Тракторный Завод" столицата Минск на Беларусия.
Имали сме трактори "Болгар - ТЛ30" които освен че са били без закрита кабина са имали и някакви вносни двигатели,
но като неспециалист по земеделска техника не съм наясно какви (може би Ламборджини на не е сигурно).
Съответно ако е "Болгар-ЮМЗ - ххх" то е ясно че двигателя му е от "Южный машиностроительный завод" (май в Украйна)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия