Главен форум | Main forum > Останалият подвижен и неподвижен състав | Rest of the mobile and immobile composition

ЖП Ешелони / Ешалониране на техника

<< < (3/36) > >>

gzo:

--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4558.msg100513#msg100513 date=1439455083 ---....не виждам проблем да се возят с влакове....

--- Край на цитат ---

Да не е проблем да се возят, но само обслужващата техника, като например ТЗМ-ите, МТО-тата, работилниците, станциите и някои от по-малките установки (Зу-23 примерно). Самите пускови установки са доста високи и няма да могат да се качат на вагон. Габарита примено на С-300 е около 4 м. височина. Ето как изглеждат в походен вариант по-големите....



Mixy:

--- Цитат на: gzo link=topic=4558.msg100520#msg100520 date=1439481005 ---Самите пускови установки са доста високи и няма да могат да се качат на вагон. Габарита примено на С-300 е около 4 м. височина.

--- Край на цитат ---

Учудвам се, че съвременна военна техника и то руско производство, не е съобразена за транспортиране с ЖП превоз. В Русия разстоянията са доста големи и ако предислоцирането трябва да става на собствен ход, направо не ми се мисли каква логистика се прави. А може и да е предвидена за ЖП, но да ползва някакви по-специални вагони. В тоя ред на мисли, няма ли в БДЖ платформи с нисък под или както там е съответия термин за превозване на по-големи товари? Най-малкото, когато тези зенитни комплекси са били доставяни като нови, едва ли са дошли на собствен ход...

Best Ripper:
В Русия:
1. Няма тунели на голяма част от трасетата.
2. Няма контактна мрежа на въпросните трасета.
3. Не малко неща могат да се разглобяват при транспортиране.
4. Габаритите на мостове са съобразени с преминаването на високи товари, включително и влакове с ядрени ракети... /естествено последните не в изправено/бойно състояние.../

pach:

--- Цитат на: Mixy link=topic=4558.msg100522#msg100522 date=1439493687 ---Учудвам се, че съвременна военна техника и то руско производство, не е съобразена за транспортиране с ЖП превоз. В Русия разстоянията са доста големи и ако предислоцирането трябва да става на собствен ход, направо не ми се мисли каква логистика се прави. А може и да е предвидена за ЖП, но да ползва някакви по-специални вагони. В тоя ред на мисли, няма ли в БДЖ платформи с нисък под или както там е съответия термин за превозване на по-големи товари? Най-малкото, когато тези зенитни комплекси са били доставяни като нови, едва ли са дошли на собствен ход...

--- Край на цитат ---

Микси, каква логистика, какви "пет лева и куцо куче?", когато обикновенните бордоваци с военно предназначение изразходват
горивото с темпове 1л/1км.  :preved: Така поне бяха "джоганите" и ЗиЛ-овете преди. За КРАЗ-овете сигурно е бил и по-голям. Те за това
построиха най-големият завод за камиони в света тогава - КАМАЗ, който освен че е съвременно нов за онова време е и доста по-икономичен.
Самите заводи бяха построени с голяма помощ и истинска логистика от "запада" както казвахме тогава.

"Логистиката" им пред 80-те години, поради липса на добри въздушни филтри, скапваше същите тези ЗиЛ-ове
 в пустинните области около Астрахан, където се правеха годишните учения на целия соц.лагера  със 
зенитно-ракетните комплекси С-75 (стари но работят още) само за около 5000 км.  по "шосетата" в района на
 огромния полигон винаги имало известно количество изоставени камиони по тези причини. :fool:

Нашите старшини така и не виждаха полигона - за 20 дена учения, те успяваха да разглобят около 10 такива
камиона изоставени край пътя заради скапани двигатели - взимаха всички годни резервни части, :download:
 които навръщане успешно прикриваха хладилниците и цветните телевизори в един вагон от типа на GAPS-овете.
Този вагон пристигаше в Астрахан пълен с ракия, коняк, дънки и "болгарки" - така руснаците викат и до
сега на флексовете да които научиха от българите в КОМИ АССР, скрити в средата на кашоните с консерви,
които стоки са закупени с пари събрани от всички желаещи да направят търговия там. :whistle:
Така на практика имаше и втора група български "войни", които не виждаха полигона на живо...
щото офицерите си в голямата част, или не  изтрезняваха от "българо-съветската дружба", :drinks: :friends:
или обикаляха околните магазин и градове с "уазките" за да продадът българската стока и да купят съветската
 директно от склад (кашон коняк им отваряше всички врати  :telephone:), за която се чакаше с години  в България.

Фактически се получаваше нещо като с един куршум - три заека. С едно учение (правеше се през година)
 офицерите се снабдявах с хладилници без ред, мито и на половин цена (впрочем също марка ЗИЛ или ...МИНСК в  краен случай),
старшините напълваха складовете с резервни части за автопарковете си, а сержантите и
останалия състав изнасяха цялата тежест на учебно-бойните стрелби и получаваха награди - отпуска като се върнеха в България..

Това беше единственият случай, в който се стреляше не по буксируеми цели, а истински самолети - най-често в края на моторесурса
им или вече бракувани, но пхригодени за "последен танц" МИГ-17 и МИГ-19, които чрез електронна автоматика
 и дистанционно управление :pilot: служеха за мишени в реални размери,  скорости и възможности.

Впрочем през 1981г (струвами се) за пръв път нашите дивизиони са били разположени на огневи позиции след руснаците.
Принципа на подредба е бил в зависимост от показаните резултати през предишните стрелби.
Така излиза, че нашите български ракетчици през 1979г , не са били пуснали нито една мишена към последните
 позиции - на руснаците!!! За това през 1981г те са били в края на стрелбите - ако все пак чехи, немци, поляци, унгарци,
румънци или руснаци пропусната мишена, считало се е че  най-добрите няма начин да не я свалят! :bb2:
А мишената заради "последния танц" и грубото управление не е имала възможност да се върне за втори кръг с остатъчното гориво. :focus:

Тогава са май и за последно товарени  БДЖ-вагони с военна техника (коплектите за С-75).
Впрочем горе долу по това време, аз бях все още в Н0 и имах три платформи с транспортьорите на ракети,
защото само те ми "влизах" в габларита и изглеждаха много атрактивно на влак.
Вагони бяха на Пико, а ЗИЛ-овете   с  ракетите върху прицепите -  на тогавашната фирма от ГДР "PLASTICART MODELLE",
правеща военни модели в 1/87.ПРез годините те от метални на 95% станаха пластмасови на 95% и съответно
фирмата влизаше в комбинации със сродни като "PLASTICARD ESPEWE MODELLE", "ESPEWE HRUSKA MODELLE",
"ESPEWE HERRIS modelle" за да остане в наши дни като само "ESPEWE MODELLE".

Ето и малко снимки на някой милитари модели от тогава - на тази ясно севиждат габаритите на транспортьора за ЗРК С-75,
спрямо останалите. Тогава не разбирах от военна техника и габаритите само на него ми пасваха на платформенити вагони.
(за по-голями снимки кликни на тях)




Докато бяха от бял метал (цап) имаха доста добра детайлност.




А освен детайлност имат и добра тежест - сещам се за един настоящ военен ешалон направен някога в милитари цветове
от старият моделист Жоро Дончев, който впрочем влак е притежание понастоящем на Жоро.
Държал съм го и редил по релсите - тежи си на мястото!  ;D :hi:

gzo:

--- Цитат на: Mixy link=topic=4558.msg100522#msg100522 date=1439493687 ---Учудвам се, че съвременна военна техника и то руско производство, не е съобразена за транспортиране с ЖП превоз. В Русия разстоянията са доста големи и ако предислоцирането трябва да става на собствен ход, направо не ми се мисли каква логистика се прави. .....

--- Край на цитат ---

Специално ЗРС (зенитно-ракетните системи) няма как да се спънт в своето конструктивно развитие, заради ограничение от някакви си габарити за возене на влак.
Инак по презумпция ЗРК (зенитно-ракетните комплекси) от по-старото поколение имат за постоянни дислокации специално определени и оборудвани позиции, включитено и запасни такива, но те не са на големи отстояния от основните си бази и затова не им и трябва да се ешелонират по ЖП. При същите тези по-стари ЗРС всяка част от системата е на отделно шаси или установка от което страда мобилността на цялата ЗРС. Една позиция с няколко пускови установки + ТЗМ-ите в комплекта + радарите + агрегатите + останалите фургони за поддръжка и командване са лесна цел за откриване и унищожаване. При новото поколение ЗРК концепцията е всичко да е на едно (максимум 2) шаси, което да е независиимо от друга техника. Всичко това обаче увеличава габарита на изделието и няма как конструкторите да се съобразяват с някакви си габарити за вписване в ЖП инфраструктурата.
Разбира се в Русия стандартите за всичко са по-големи, включително и на ЖП инфраструктурата и гледам, че успешно си ешелонират дори и едни от най-големите ЗРК. Разбира се преди това ги разкомплектоват, като по-дългите шасита стъпват на 2 платформи, а за трасета ползват линии без КМ.















Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия