Главен форум | Main forum > Останалият подвижен и неподвижен състав | Rest of the mobile and immobile composition

ЖП Ешелони / Ешалониране на техника

<< < (19/36) > >>

Krasi Tankista:
Значи само за сведение. Воювали сме заедно с тогавашните ни съюзници срещу гръцките партизани. Подразделението се състои от две бронирани дрезини, две платформи за прикритие и бронирана мотриса номер 15. Виждаш я на филма от 1-10 до 1.13. ведно с платформата за прикритие. Информацията по темата е изключително оскъдна. Направо казано - едно изречение. Била е тук обаче доста време и много ясно, че се е базирала в новите български територии откъдето е правила рейдове срещу противника. След това заминава за източния фронт и оперира срещу партизаните в Полша и СССР. За по - късните подвизи на това подразделение не съм се интересувал. Интересно е да се спомене обаче, че бронираната мотриса се мярка и в кадрите от кинохрониката за капитулацията на Франция.  Ами по спомени е това, ако искаш повече информация трябва да се поровя в бумагите.

pach:
Краси ти ме заинтригува!!!
Ако ще имам(е) нещо във втора/трета епоха,
то трябва поне един брониран влак да е също!!!

Ето ми нещо за едно добро начало, щото ясно
ми стана само едно - колко малко зная(ем)
за тези специфични влакове!!!

И така:
Бронедрезините на балканите.
Уморени от нападенията с партизаните на Балканския полуостров, немското командване през 1943г. решава за охрана на железопътните линии да изпрати от новите си бронирани влакове. В тъй нареченият "Железопътен тур из Балканите".
Всеки такъв брониран влак е трябвало да се състои от 12 бойни части и три спомагателни:
- четири артилерийски дрезини с куполи от PzKpfw-III/IV и 75-мм оръдие.
- две дрезини с четворни 20-мм зенитни оръдия.


- шест дрезини-бронетранспортьори (като този дето му свалят гумите и тръгва по релсите от клипа) с картечници и пехотинци.
- един команден вагон.
- един свързочен.
- и един медицински.
Последните три части (по средата на влака е трябвало да бъдат) интересно какви са били? Дали командния вагон е бил от тези(?):

Едва ли, защото е голям и тежък за един двигател "Щаер"!

Целият влак е трябвало в двата края да се доокомплектова (композира) с по две тежки платформи с танкове и с по две контролни (празни) платформи.
Всяка бронедрезина,  е снабдена с двигател "Steyr" от 76 коня.


Обаче поради недостиг на материали, успяват да изпратят на Балканите, само осем от дрезините:
- две с куполи от PzKpfw-III/IV.(втората снимка от листа)
- две от командните, с неподвижни антени.(третата снимка от листа) това вече е малък команден вагон с двигател.
- и четири от пехотните бронетранспортьори.



На първата снимка от листа ( горе) се вижда комплектован  (към 1944г.) влак от осем части - недостигат артилерийските и липсват зенитните дрезини. Но такъв на Балканите може би не е и изпращан.
Артилерийска дрезина в 1/43.
, ,
Състояние на артилерийски дрезини към 1945г.



Всички дрезини са участвали в съставите на броневлакове от Вермахта на Балканите и са загубени в боеве до 1944г.

По материали от :
https://www.worldwarphotos.info/gallery/germany/armored-trains/

https://www.feldgrau.com/WW2-German-Railway-Armored-Trains

https://www.pinterest.com/pin/484418503652485714/visual-search/

Та така...
 :hi:

Krasi Tankista:
Мога да добавя, че бронирана мотриса номер 15 е била изпращана в района на Лариса и е била тук от 1942 до началото на 1944 година.  :)

Nenchev:
Ето и един ешалон..само за познавачи  :hi:

pach:
Как се е сглобявал танк  "Tiger-I" PzKpfw VI  през WW2:
https://youtu.be/PRPkcGXyFlk
 :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия