Автор Тема: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника  (Прочетена 110280 пъти)

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #90 -: 10 Март 2019, 23:18:05 »
Значи само за сведение. Воювали сме заедно с тогавашните ни съюзници срещу гръцките партизани. Подразделението се състои от две бронирани дрезини, две платформи за прикритие и бронирана мотриса номер 15. Виждаш я на филма от 1-10 до 1.13. ведно с платформата за прикритие. Информацията по темата е изключително оскъдна. Направо казано - едно изречение. Била е тук обаче доста време и много ясно, че се е базирала в новите български територии откъдето е правила рейдове срещу противника. След това заминава за източния фронт и оперира срещу партизаните в Полша и СССР. За по - късните подвизи на това подразделение не съм се интересувал. Интересно е да се спомене обаче, че бронираната мотриса се мярка и в кадрите от кинохрониката за капитулацията на Франция.  Ами по спомени е това, ако искаш повече информация трябва да се поровя в бумагите.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #91 -: 12 Март 2019, 12:42:46 »
Краси ти ме заинтригува!!!
Ако ще имам(е) нещо във втора/трета епоха,
то трябва поне един брониран влак да е също!!!

Ето ми нещо за едно добро начало, щото ясно
ми стана само едно - колко малко зная(ем)
за тези специфични влакове!!!

И така:
Бронедрезините на балканите.
Уморени от нападенията с партизаните на Балканския полуостров, немското командване през 1943г. решава за охрана на железопътните линии да изпрати от новите си бронирани влакове. В тъй нареченият "Железопътен тур из Балканите".
Всеки такъв брониран влак е трябвало да се състои от 12 бойни части и три спомагателни:
- четири артилерийски дрезини с куполи от PzKpfw-III/IV и 75-мм оръдие.
- две дрезини с четворни 20-мм зенитни оръдия.


- шест дрезини-бронетранспортьори (като този дето му свалят гумите и тръгва по релсите от клипа) с картечници и пехотинци.
- един команден вагон.
- един свързочен.
- и един медицински.
Последните три части (по средата на влака е трябвало да бъдат) интересно какви са били? Дали командния вагон е бил от тези(?):

Едва ли, защото е голям и тежък за един двигател "Щаер"!

Целият влак е трябвало в двата края да се доокомплектова (композира) с по две тежки платформи с танкове и с по две контролни (празни) платформи.
Всяка бронедрезина,  е снабдена с двигател "Steyr" от 76 коня.


Обаче поради недостиг на материали, успяват да изпратят на Балканите, само осем от дрезините:
- две с куполи от PzKpfw-III/IV.(втората снимка от листа)
- две от командните, с неподвижни антени.(третата снимка от листа) това вече е малък команден вагон с двигател.
- и четири от пехотните бронетранспортьори.



На първата снимка от листа ( горе) се вижда комплектован  (към 1944г.) влак от осем части - недостигат артилерийските и липсват зенитните дрезини. Но такъв на Балканите може би не е и изпращан.
Артилерийска дрезина в 1/43.
, ,
Състояние на артилерийски дрезини към 1945г.



Всички дрезини са участвали в съставите на броневлакове от Вермахта на Балканите и са загубени в боеве до 1944г.

По материали от :
https://www.worldwarphotos.info/gallery/germany/armored-trains/

https://www.feldgrau.com/WW2-German-Railway-Armored-Trains

https://www.pinterest.com/pin/484418503652485714/visual-search/

Та така...
 :hi:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #92 -: 12 Март 2019, 13:01:08 »
Мога да добавя, че бронирана мотриса номер 15 е била изпращана в района на Лариса и е била тук от 1942 до началото на 1944 година.  :)

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 664
  • Рейтинг: 406
  • Баш Майстора
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #93 -: 25 Март 2019, 11:13:04 »
Ето и един ешалон..само за познавачи  :hi:


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #94 -: 12 Април 2019, 22:54:35 »
Как се е сглобявал танк  "Tiger-I" PzKpfw VI  през WW2:
https://youtu.be/PRPkcGXyFlk
 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #95 -: 21 Април 2019, 21:51:45 »
Малко в страни от темата, но смятам, че ще ви е интересно.
Танков триал ....в мащаб:
https://youtu.be/bMw9-jFfH9Y
 :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #96 -: 15 Май 2019, 21:47:57 »
Пустите му унгарци, станали кашици ... :lol:
Обаче ние сме имали подобни (имаме).
Ама този пали от раз...и върви пущината:
https://youtu.be/M_clDlURKtw
 :triniti:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #97 -: 18 Януари 2020, 19:31:43 »
Руски ешелон със С-300:
https://youtu.be/lZL9jg8-ePI

И канадски безкраен ешелон от специалните броневици с лъчевото оборудване:
https://youtu.be/mQCRXudN-Wo

 :(

И малко от моделите на Роко:










Държава: Обединено кралство
Разузнавателни превозни средства на колела Saladin
Обзаведена ситуация: Бахрейн, Гана, Хондурас, Индонезия, Кения, Кувейт, Ливан, Либия, Нигерия, Португалия, Сиера Леоне, Шри Ланка, Судан, Тунис, Обединени арабски емирства, Обединеното кралство, Йемен Арабска република
Януари 1946 г. Британската армия предложи да се замени с нови бронирани машини по време на Втората световна война Daimler (Daimler) MK2 и компании за спомагателна техника (AEC) на бронетанговите превозни средства MK3. През същата година започва разработка на нова кола с кодово наименование FV601 (A) в дизайна на колесницата (отдел за дизайн на бойни превозни средства), който сега е Кралската академия за изследвания и разработки на оръжия и техника (Royal Armament Research and Development Establishment).
1953 г. Алвис ООД завърши два от този автомобил. Тъй като компанията има желание да произвежда бронирани превозни средства Saracens (Saracen), така променените от Crewe Presley Automobile (Crossley Motors) произвеждат шест прототипи на първообразното превозно средство [FV601 (B)], и е завършено през 1955 г.
Фронтови войски на разузнавателното превозно средство на Британската армия от разузнавателното превозно средство Alvis Saladin Scorpion [Alvis Scorpion CVR (T)] са заменени. Но все още има малка част от Кипър, която се използва и използва за обучение на водачи. Във Великобритания автомобилът все още е вписан като превозни средства за военни резерви.
Колата е изцяло заварена стоманена каросерия, отпред в пилотската кабина, бойното отделение, класиращо централното отделение на двигателя отзад.
Предната част на водача в колата, която има преден люк, може да бъде сгъната диагонално, поставена на палубата, за да разшири хоризонтите. Има три перископа № 17, където се излюпва един, от двете страни на водача за всеки от тях.
Кулата е изцяло заварена конструкция, стрелеца отляво, дължина на превозното средство (и товарач) вдясно, те имат отворен заден люк. Дължината на автомобила с преден люк има четири перископа № 17, отзад - един въртящ се перископ. Бившият оръжеен люк има перископ, под който част от увеличението 6 ×, за насочване; от страна на 1 ×, за наблюдение. Под пръстена на кулата от двете страни има врата за сигурност.
Отделение за двигателя, разделено от пожарни прегради и бойни отделения. Монтаж на пожароизвестителни и противопожарни системи. Частта за трансмисия има течно съединение и предварително избрана планетна скоростна кутия на Daimler. Всяко колело е оборудвано с планетарен редуктор.

Кола без амфибия, няма три противоустройства и оборудване за нощно виждане.
Автомобилът е оборудван с 76-милиметров пистолет тип L5A1, вертикална плъзгаща се приставка и след седнал хидравличен пружинен механизъм. Съществува съчетание от 7,62 мм 7,62 мм картечница и картечница. От всяка страна на кулата шест пушечни гранатомети, електрически задвижван предавател в колата.
Единствената услуга от варианти е разработена за германската федерална гранична полиция с кодово наименование FV601 (D) на бронираните превозни средства. Автомобилът не е паралелен монтаж на картечница, а инсталирането на димни пускови машини - Федерална република Германия и фарове. В началото на 60-те години Федерална република Германия ще използва 97 броня FV601 (D) на бронетехника, прехвърлена в Судан.
British Aerospace Power Group (British Aerospace Dynamic Group) в разузнавателното превозно средство Saladin, оборудвано с кула от двете страни на противотанковите ракети Las Fairbanks (Swingfire), но не в експлоатация.

Екипаж от 3
Тип задвижване 6 × 6
Бойно тегло 11590кг
Тегло 10500кг Мощност на
единица 10.8kW / t
Средно налягане 119kPa
Дължина на автомобила
напред 5.284m
Дължина на тялото 4.930m
Широчина на
превозното средство 2.540m Височина на превозното средство
До горната част на перископа на артилериста 2.930m
Към горната част на кулата 2,190 м
FireWire високо 1,854m
шасито от 0,426 m висока
работна 2.038m
база 1.524 + 1.524 (m)
подход ъгъл 60
тръгване ъгъл 50
максималната скорост магистрала седемдесет и две км / ч
резерви гориво 241L
максимална пътуване четиристотинкм
газене дълбоко
лента участва в преминаване 2,13 м на устройството
Без да включва устройство за пресичане 1,07м
Класификация 46%
Вертикални стени с високо изкачване 0,46 м Ширина
на изкопа 1,52 м
Радиус на завъртане 7,31 м Компания
за
производство на двигатели Rolls - Royce
(Rolls-Royce)
Модел B80MK6A
Тип 8 -цилиндров бензинов двигател
Мощност / скорост 125kW / 3750r / min
Тип 5- скорост предавка Предаване на скоростната кутия Преобразуване
Тип кормилна система с кормилна топка, хидравличен усилвател
Тип съединител хидравличен съединител
Тип окачване с двойни копчета, торсионна лента и хидравличен
Независим амортисьор на окачването
Размер на гумата 12.00 × 20
Спирачки
Главна спирачна хидравличен диск (всеки кръг)
Механична ръчна спирачка (всеки кръг)
Основно оръжие калибър / тип 76 мм / пистолет
Свързано оръжие за калибър / Тип / брой 7,62 мм / картечница / оръжие за
противовъздушна отбрана калибър / тип / количество 7,62 мм / картечница /
пускови установки пушек номер 12
Основа за боеприпаси
42 Основни снаряди за коса
7,62 мм куршуми 2750 брой
Turret Drive Electric / Ръчен
Диапазон на наклона на пистолета -10 ~ + 20
Дебелина на бронята / хоризонтален наклон
Горна част на тялото 12 мм / 45
Преди тялото под 14 мм / 48
Част на каросерията на автомобила 16 мм Горна част на
тялото 10 ~ 12 мм
Долната част на тялото 8 ~ 12
мм 16 мм задна каросерия Задна
кутия отпред 32 мм / 75
Напрежение на електрическата система 24V
Брой батерии / Напрежение / Капацитет 2 / 12V / 60Ah
« Последна редакция: 18 Януари 2020, 19:44:42 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #98 -: 11 Февруари 2020, 19:05:57 »
ЩИТ-84. Краткият филм (13 мин.) едублиран и на български език:
https://www.youtube.com/watch?v=YmcNsw1Q2PA

Целият филм за същото учение е тук:
https://www.youtube.com/watch?v=LrBiNjDFX0k
(над 2 часа)
Добре се вижда и българският ешелон на 4-та МСД, пристигнал за учението.
Поне един пътническите вагони (Чайка експрес!?) в синьо-бяло с крилата отстрани, е пътувал и до Чехословкия.
Не виждам хубаво платформите (или не ги разпознавам). :scratch_ones_head:
Когато имахме армия... :(

 bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #99 -: 11 Февруари 2020, 19:42:06 »

В дългия филм...
На  1 час и 45 минути се вижда и начина по който са заходили по рульожките и излетели общо 72 бойни самолета,
за всичко 4 мин. и 55 секунди...без да сме имали самолетоносач (чиято организация е подобна, но не същата).
Страхотия за онези години (1984!). Пеминаването на реката също е впечатляващо...макар да е малко показно,
щото добре, че не се е наложило да го показваме в истински бой около брода и понтония мост!!!
 Тогава щеше да е доста по-напечено и различно!!!
 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #100 -: 16 Февруари 2020, 13:32:19 »
USA - "Минитмен" и "Миротворец" - не довършените стратегически влакове:
https://youtu.be/3MbKI7gbQV4

USSR (СССР) - БЖРК (боен железопътен ракетен комплекс) "Росия":
https://youtu.be/9xERBPlgc3Q

Пари на вятъра ( и по-добре така...)!!!
 :victory: :victory: :ok:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #101 -: 16 Февруари 2020, 15:39:12 »
Цитат на: pach link=topic=4558.msg117853#msg117853 date=1581852739
USA - "Минитмен" и "Миротворец" - не довършените стратегически влакове:
https://youtu.be/3MbKI7gbQV4

USSR (СССР) - БЖРК (боен железопътен ракетен комплекс) "Росия":
https://youtu.be/9xERBPlgc3Q

Пари на вятъра ( и по-добре така...)!!!
 :victory: :victory: :ok:

Въобще даже не са на вятъра. Ако искаш мир - готви се за война. Между другото в Русия заменят стария БЖРК с нов - Баргузин.
https://www.youtube.com/watch?v=HcfG1884Q3U

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #102 -: 16 Февруари 2020, 21:25:07 »
Пак са пари на вятъра!!!
Лошото, че руснаците - обикновенните данъкоплатци им вярват...

"Баргузин" били с усилена броня,способна да издържи ядрен удар дори на 1 километър от влака!!!! :haha:
Да ще издържи вероятно...като намерят композицията, ще е прекрасна бронирана гробница!
Пък и как ще я намерят като и релсите няма да ги  има !? ...дотук с бързото напускане на стрелковият район,
освен ако не лети...колесните комплекси напускали бавно района особено ако е макадан.
А влака нали само по релси се движи...та като ги няма,той се превръща в станционарна площадка на открито!!!
Пари на вятъра и прах в очита на хората са тези изцепки на ВПК и Росвооружение.
И при американците ще стане подобно - те са в един отбор с руснаците, и си подават топката доста коректно напоследък!!!
 :dirol:
ПП. Впрочем на клипа с "Баргузин", е показана И моделна композиция в 1/87 на макет.
« Последна редакция: 16 Февруари 2020, 21:28:37 от pach »

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #103 -: 16 Февруари 2020, 22:23:56 »
Цитат на: pach link=topic=4558.msg117859#msg117859 date=1581881107
Пак са пари на вятъра!!!
Лошото, че руснаците - обикновенните данъкоплатци им вярват...

"Баргузин" били с усилена броня,способна да издържи ядрен удар дори на 1 километър от влака!!!! :haha:
Да ще издържи вероятно...като намерят композицията, ще е прекрасна бронирана гробница!
Пък и как ще я намерят като и релсите няма да ги  има !? ...дотук с бързото напускане на стрелковият район,
освен ако не лети...колесните комплекси напускали бавно района особено ако е макадан.
А влака нали само по релси се движи...та като ги няма,той се превръща в станционарна площадка на открито!!!
Пари на вятъра и прах в очита на хората са тези изцепки на ВПК и Росвооружение.


Не това е основният замисъл. Това не е и жп ешелон. Всъщност идеята на такива ядрени влакове е да се сведе до минимум възможността за нанасяне на изпреварващ ядрен удар от страна на противника. Маскирани като цивилни, те са на практика неоткриваеми от вражеските сателити, респ. няма как да бъдат гарантирано унищожени. От друга страна, осигуряват почти мигновенна възможност за нанасяне на ответен удар с изстрелване на междуконтинентална ракета ( в рамките на 10-15 мин. от даване на заповедта). Така че този влак в никакъв случай не може да се нарече "изцепка".
« Последна редакция: 16 Февруари 2020, 22:26:11 от pavlinbg »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: ЖП Ешелони / Ешалониране на техника
« Отговор #104 -: 17 Февруари 2020, 07:21:01 »
Цитат на: pach link=topic=4558.msg117859#msg117859 date=1581881107
Пак са пари на вятъра!!!
Лошото, че руснаците - обикновенните данъкоплатци им вярват...

"Баргузин" били с усилена броня,способна да издържи ядрен удар дори на 1 километър от влака!!!! :haha:
Да ще издържи вероятно...като намерят композицията, ще е прекрасна бронирана гробница!
Пък и как ще я намерят като и релсите няма да ги  има !? ...дотук с бързото напускане на стрелковият район,
освен ако не лети...колесните комплекси напускали бавно района особено ако е макадан.
А влака нали само по релси се движи...та като ги няма,той се превръща в станционарна площадка на открито!!!
Пари на вятъра и прах в очита на хората са тези изцепки на ВПК и Росвооружение.
И при американците ще стане подобно - те са в един отбор с руснаците, и си подават топката доста коректно напоследък!!!
 :dirol:
ПП. Впрочем на клипа с "Баргузин", е показана И моделна композиция в 1/87 на макет.

Това дали парите са на вятъра или не, слава Богу го решават по умни и знаещи, и разбиращи хора от нас. Пък и не мисля, че е нужно ние да се тревожим за руските пари. По - добре да погледнем, как си платихме, като попове 50 годишните самолети и то преди да е построен завода, който ще ги произвежда. Докато постъпят на бойно дежурство ше станат 65 годишни. До тогава "Я камилата, я камиларя, я падишаха". Това, че не разбираш от тактика и стратегия на използването на ядреното оръжие, ти е простено, но не е нужно да ни натоварваш с расъждения по темата. Аз също не съм такъв специалист, но разбирам, че трябва да има паритет и всички частички, които го създават си заслужават усилията и парите. Паритетът поддържа мира и това е ясно на всички.  Нека не изпадаме толкова в ненужен спор. Както искат да си подават топката, важното за нас е да не падне на наша територия. Всички страни си имат проблеми, дори и великите сили, но за нас е важно тези проблеми да не ескалират в нашия двор, защото нас няма кой да ни защити. Пък, кой какви пари харчел за отбрана и за какво ги хвърлял не е наша работа. Нека да гледаме ние колко и за какво даваме. Руснаците има какво да пазят. Американците също имат свои интереси и ги защитават, както умеят. За нас е важно, че не купихме немската скрап - наречена пътнически вагони и за това си решение новото ръководство на БДЖ заслужава адмирации.
 :good: