Ами всъщност протоколът по DCC точно това прави - даже още по-добре, защото за целта използва само 2 проводника, докато ти от сега "лицензираш" вече четири!!! При това повечето фабрични устройства по вход/изход за защитени с буферни схеми, например RS-485 (промишлен интерфейс по-добър и по-добре защитен от RS-232).
При моделните цифрови стандарти "за влакчета", каквито се явяват протоколите за връзка всичко това е отдавна решено, включително и начина на захранване. При това специално за DCC кода съвсем скоро от международните моделистки организации добавиха само още осем байта (1 биТ) и вече разшириха възможността в декодерите да се програмират 28 функции (старите бяха само 12, по-новите стигнаха до F22) !!! Ти били могъл да изпълняваш с едно ардуино толкова самостоятелни функции, като гарантираш точността, работоспособността на системата, липсата на грешки по време на работа и ...не на последно място да напишеш този код?!?!?
В тези протоколи по които работят цифровизираните моделни железници, влизат автоматична проверка за достоверност на подаваната команда, която проверка изключва вероятността за грешка до абсолютната нула. Ти всичко това тепърва да го измисляш!!!???
Една система дори за самостоятелна изработка (ти ще си сам в нея и никога никой друг не би се включил) ще е с доста по-висока цена, защото сам ще си покриваш разходите за експерименти, части и сам ще си пишеш кода и т.н. И не е ясно качеството и съвместимостта и с разспространените.
Колкото по-разспространена е една система в елекрониката (въобще, не само в моделните влакове) толкова по-евтина е за производство от разработчика и.
Като стигне до търговците обаче това става невалидно ,защото те печелят освен от чуждия труд и от оборот (тоест пак опираме до ниска себестойност спрямо количеството)
При фабричните системи има и още цял куп предвидени възможности за разширение и обновяване още с "раждането им".
Разбирам, че би искал сам да си разработиш система на основата на ардуиното (явно добре познато ти), но това наистина е откриване на топлата вода и колелото едновремменно. Опита който ще натрупаш, безспорно ще ти е от полза, но практически влизаш в улица без изход. Това, че ще я преминеш цялата, ще те направи много по опитен, но няма да ти помогне да изленеш от нея на заден ход и загубеното време не си струва.
Щом имаш енергия и мерак да разработваш подобни неща, може би трябва да се насочиш към системите за цифрово управление на моделни железници с тъй нареченият "отворен код". Те се разработват от хора като теб (но много добре запознати с фабричните подобни системи) които имат потенциала, възможностите и желанието да го направят за другите при това в абсолютно достъпен и безплатен вид за моделистити. Такива общества само в Европа са от "MERG" (англичани), "PACO`S"(испанци), "DCC WORD" (италианци) и не на последно място "OPEN DCC" което е международна група организирана на принципа на "Уикипедия". Има подобни чешки и полски групи коит опубликуват схемите и кода за самостоятелна изработкана системи. Впрочем тук имаше руснаци които работеха по кода и хардуера в "ОPEN DCC", но не ги харесаха и изгониха,
за да си купуват сега от същите хора, тъй като системата се оказа много приятна и работоспособна, при това става все по-добра и евтина. Подобна група за цифрова електроника има дори във FREMO-обществото, чиято цел не е точно това, но и те ползват цифровата система все пак.
За българската система която все някога ще узреем тук да си направим - при всички положения ще е на основата на най-разспространения протокол ползван повсеместно по причините изброени по-горе. Вече има начални "напъни", при това по утъпкана пътека, защото е доказано, че горе изброените цифрови системи са доста универсални и отчасти съвместими една с друга. Често са и взаимно допълващи се. А ти би ли могъл да направиш същото с твоите идеи и въжделения? Щото ако го напривиш, ще си първият българин застанал рамо до рамо с над 1000 ума (само в Европа) които работят по тези системи от години. Много е добре за теб и Родината - направиш ли го, ще заемеш най-достойното място до тях!!!
Всъщност и в момента Микси (както и токущо Митко0888) по-горе ти казаха, че има и достатъчно бюджетни начини да си направиш начална конфигурация за цифрово управление на влакове... например.
1. Цифрова централа от "DCC WORD" - себестойност под 80,00 лв в части и РСВ (с возможност за изява в хардуерните ти способностти)
2. Локомотивен дешифратор от "MERG" - сеебестойност под 25,00 лв в части и РСВ( с възможноста за работа както по хардуера, така и по програмирането и "наливането" на цифровия код).
3. Аксесуарен дешифратор от "DIGITALBAHN" - германският отговор н аскъпите фабрични системи - 25 лв за четворен и условия за работа като при локомотивния дешифратор.
4. ПРограмиращ модел за цифров код с обратна връзка и компютърно управление + стенд за изпитание и настройка - до 50 лв (мрежата е пълна с такива, като фабричните обаче са над 50...евро!...и то минимум!!)
5. и не на последно място, нещо което ти за сега ни си споменал - има безплатни програми за компютърно управление на цели макети работещи по една от горе изброените системи.
Ти предвидил ли си такова нЯщо?
А струва ли си труда и опита на "проби/грешки/супер е"?
Повярвай фабричните системи, както и тези с отворен код са много добри и са оставили за теб да се изявиш в самото програмиране на дешифраторите например. Тук има само 3/4 човека майстори в програмираноте на звукови дешифратори
и полето за изява е огромно - колокото моделистите у нас!!!