Автор Тема: Fremo N-RE в КЖМБ  (Прочетена 37403 пъти)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Fremo N-RE в КЖМБ
« -: 08 Август 2014, 09:39:33 »
Здравейте

Реших да отделя съдържанието в отделна тема, тъй като в няколко теми има коментирани намеренията на КЖМБ да развива модули съгласно FREMO стандарта N-RE, в мащаб N (1:160)

Е, Стандарта го имаме и на:
Оригинал немски: http://www.n-re.de/
Английски:http://www.blauthermik-rostock.de/nre-norm/nre-norm.htm
Български: http://n-re.hit.bg/

Ето и първата доставка на дървенията за планираните 8 модула в крива, 4 гарови, 4 прави модула, от които 2 в изкоп.
Очакваме следващата седмица и челата и се започва.


Целите, които сме си поставили  са модулите да бъдат завършени до март 2015, за да се реши с кои от тях ще се участва през октомври 2015 на международната среща в Прага, провеждана на всеки 2 години, която за Европа е може би най- голямата.

В тази тема ще слагаме и напредъка по модулите.

Хиляди благодарности на Митко Топалов, който помогна с разкроите и конструкцията на модулите!!!

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Започна изграждането на модули в мащаб N
« Отговор #1 -: 07 Септември 2014, 23:20:00 »
Започна изграждането на модули в мащаб N

Започна и дългоочакваното изграждане на трасе в мащаб N(1:160). Проектирането на модулите беше направено още в ранната пролет на 2014 година, а преди месец беше подготвен материала за модулите.
 
Всички планирани 16 модула ще бъдат изградени по стандарт N-RE, като са предвидени 8 модула в завой с радиус 1000мм, 4 гарови модула, 2 прави равнинни и 2 прави в изкоп.
 
Снимките са от етап на сглобяване на модулите само на рамки, като се очаква да пристигне релсовия материал до седмица, след което да бъдат поставени и хоризонталните ленти на долнното строене на трасето на всички модули.
 
Целта на целия проект е модулите да бъдат завършени през пролетта на 2015 година, когато изтича и срокът за регистрация за международната среща в Прага през октомври 2015, на която КЖМБ ще се представи.

Повече на :)

 http://railwaymodellingclub.com/?cid=6&NewsId=147

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: Започна изграждането на модули в мащаб N
« Отговор #2 -: 08 Септември 2014, 16:35:52 »
Айде на хаирлия да е!

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Новите модули в " N " :)
« Отговор #3 -: 09 Ноември 2014, 18:12:08 »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новите модули в " N " :)
« Отговор #4 -: 09 Ноември 2014, 18:17:50 »
Е как може да не сложиш видна веднага най-култовата снимка??? Оргазмът на N-наджията!!!  :drinks:

https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/15750054562/in/set-72157648799437050

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: Новите модули в " N " :)
« Отговор #5 -: 09 Ноември 2014, 18:22:50 »
 ;)

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Новите модули в " N " :)
« Отговор #6 -: 09 Ноември 2014, 19:01:39 »
Егати, колко имаме да бачкаме....  :suicide: :)  ;D  :yes:

Емчо, стАни - шА настинеш!

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Fremo N-RE в КЖМБ
« Отговор #7 -: 13 Януари 2015, 14:23:01 »
Развитието на нещата към днешна дата:






mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Fremo N-RE в КЖМБ
« Отговор #8 -: 09 Февруари 2015, 15:03:18 »
Избрани са имената на гарите - голямата е "Кресна", а спирката е "Тополидол". Подробностите по-нататък.
« Последна редакция: 09 Февруари 2015, 15:07:10 от mgirginov »

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Fremo N-RE в КЖМБ
« Отговор #9 -: 09 Февруари 2015, 18:56:24 »
Релсите са Peco код 55 нали?

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Fremo N-RE в КЖМБ
« Отговор #10 -: 09 Февруари 2015, 18:57:13 »
да

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Fremo N-RE в КЖМБ
« Отговор #11 -: 10 Февруари 2015, 01:35:04 »
Когато започвах моя макет, бях взел няколко релси u стрелки код 55 u след това ги смених за код 80, защото повечето ми европейски локомотиви стържеха по траверсите с големите си раборди. Тогава го написах някъде тук във форума, но никой не си е взел бележка. На код 55 вървят добре само японските модели.

Все пак ви желая успех и дано да ви се получат работите!
 :good:
« Последна редакция: 10 Февруари 2015, 02:04:07 от eurostar »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Fremo N-RE в КЖМБ
« Отговор #12 -: 10 Февруари 2015, 06:27:55 »
Погледни заглавието на темата

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Fremo N-RE в КЖМБ
« Отговор #13 -: 10 Февруари 2015, 08:06:51 »
Съжалявам, но рутерът или сървърът е много слаб u едва успявам да отворя българска страница. Този сайт http://n-re.hit.bg/ не мога да го отворя. Прочетох английския текст. Не съм съгласен с тези ограничения, но след като така сте решили, аз няма да ви се бъркам.
 :bb: :search:
« Последна редакция: 10 Февруари 2015, 08:19:18 от eurostar »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Fremo N-RE в КЖМБ
« Отговор #14 -: 10 Февруари 2015, 08:12:32 »
Цитат на: eurostar link=topic=4579.msg98593#msg98593 date=1423548411
Съжалявам, но рутерът или сървърът е много слаб u едва успявам да отворя българска страница. Този сайт http://n-re.hit.bg/ не мога да го отворя. Какво е това Re? Не е ли N?
 :bb: :search:

Този сайт от бг може и да не го отвориш ...

Ето ти цитат от него:

Правила:
  1.Всички релси трябва да бъдат проходими с колела след NEM 310.
  2.Про'света след NEM 102/103 трябва да се запаси свободен.
  3.Видими релси имат профил не по- висок от 1.4 mm (Code 55).
  4.Радиуса на криви не по- малък от 0.457 m.
  5.Стрелките не трябва да се проектират да насочват колелото с повдигане на реборда.

Препоръки:
  1.Видими релси се предпочитат да са 1.0 mm (Code 40) високи.
  2.Радиусът на релсите минимум 1.2 m.
  3.Радиусът между главни коловози на гарите минимум 0.9 m.
  4.На всеки 0.5 m се инсталира разширителна връзка.
.........................

Мащабните релси са 1.0 mm (Code 40) високи. За радиуси след NEM 310 те не могат да имат фиксатори. Материали, които могат да се купят от този тип не се препоръчват [все още]. Остава да си ги изработваме сами (Ключова технология: Запоени релси върху траверси направени от фолиран текстолит). Това осигурява свободни радиуси анд всички видове стрелки, но не е работа за всеки.

За шастие има поне един производител, който предлага реси с 1.4 mm височина (Code 55), предлага фиксатори, обещава [implicit] използване за NEM-310, използва сърца които не насочват колелата чрез повдигане на реборд, и постига сравнително добра стабилност поради специалната форма на релсата. Който приема остри криви (вж таблицата), също получава и стрелки в завой. (We advise against the usage of the double slip and single slip of that manufacture.) По този начин, вида и безопасното опериране – адаптирна скорост на движение предоставя – само при ниски стойности, защото геометрията и кинематиката на модела се различават от оригинала. За окабеляване на стрелки виж Модули: Електро (стрелки).

  Съществуват и релсов материал на други производители. Във всеки случай това не е добра причина да се използват по- високи релси, например масовото производство на релси е с 2.0 mm височина (Code 80). Този материал може да се използва само за гаражни модули.

  За да се избегнат изкривявания от температурни разширения , разширително съединение трябва да се предвижда на всеки модул; но не трябва да е по- широк от 0.5 mm.

<- край на цитата