Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

Тема само за юнаци

(1/6) > >>

TANO:
Мда, оказва се, че размера наистина има значение. В конкретния случай колкото по тясна, толкова по голям кеф. Имам предвид ширината на линията, де. Да – става въпрос за дековилката на Minitrains. Отдавна не бях изпитвал такъв душевен оргазъм при покупката на ново влакче. Много симпатично, миниатюрно и съвсем не лошо направено. Пък сме го имали и в БДЖ.
Има един кусур,  който няма как да се оправи , останалото са козметични подробности. На тая картинка се вижда надстройката на въглищарника, направена от изтънени дървени бъркалки за кафе, ръкохватката на прозореца на кабината( пред вратата) и кобилиците с пружините на предпазните вентили върху парния дом от ламаринки и телчета. Нищо не е боядисвано още освен стоящият котел долу над  рамата( пред и отдолу на кабината).

Тук вече имаме ръкохватки под прозорците и степенки долу на рамата.


Същата ръкохватка на прозореца и кобилицата от другата страна. Новото е тръбата излизаща от вертикалната стена на кабината и отиваща в тендера и тая чучавка, висяща от центрофугата на комина. Рядко ми се случва да правя нещо по снимка и да не знам какво е това.

Снимка отгоре за да се види връзката от парния дом през клапана към цилиндрите. Това го претупах обаче. На парния дом трябваше да направя някаква шайбичка имитираща фланец. Някой друг път.

Стигаме до отпред. Вижда се чучавката висяща от комина. Предполагам, че е някакъв кран (щото на такова ми прилича), но дали е така и за какво служи – не знам. Тук сложих само една ръкохватка на вратата на димната камера. Щото основния кусур няма как да го оправя. Става въпрос за един много характерен „П”-образен винкел над буферната греда, дето на модела го няма и няма място къде да се сложи. Отначало мислех, че са сбъркали като са направили буферната греда много широка.




На чертежа вляво е кабината гледана отзад. Вижда се, че буфера е ниско долу на рамата. В дясно е предният буфер на височина на нивото на цилиндрите. Тук се вижда и чучавката, висяща от комина.

Първо отзад на кабината забелязах, че буфера е по високо.

Съответно и предния буфер заедно с гредата е по високо, въпреки че на снимката не си личи много. Това може би е свързано с някакъв моделен стандарт за височината на куплунзите. И чак сега ми светна що го няма „П” образния винкел, и що няма място да си го направя сам и да го залепя там.

Мина ми през акъла да проверя на месинговия модел как е изработен този възел. Същата работа – винкела го няма. Явно височината на буфера е стандарт в мащаба. Но пък отстрани на буфера е направена тегличната кука. На Minitrains я няма. При цена на месинга от 700Е, а на нашия модел 130Е излиза, че една месингова кука чини 285Е. Бахтиякукимесингови. Обаче и сцепното движение е направено малко по добре. Тия машинки са с разпределение Стефенсон. На ведущата колоос са набити 2 ексцентрика от всеки от които излиза по една щанга, завършваща в един от двата края на кулисата. Ексцентриците и на месинговия модел са направени едно към гьотферен, но пък ексцентриковите щанги ги има. Това приспада половината от цената на куките и така една кука става 142,5Е. А това е вече друго нещо – така по бива. На Minitrains този възел е малко измислен – на същото кривошипче като на другите колооси е хваната една щанга отиваща към кулисата и за да ни излъжат, преди кулисата са я разделили на две като триъгълник. Или по скоро са я хванали за рамото и подвеската на ходообръщателния механизъм.

Тая картинка я качвам за трети път. Тук се виждат някои от елементите,  споменати по горе.

Ето още малко снимки:


TANO:
Ето го и готовия модел с боядисани доработки. Като цяло добре пипнато локомотивче, особено предвид размерите му, но две неща не ми харесаха. Първо – направили са му фенерите да светят, и второ – не само, че светят, ами светят много неестествено силно, направо заслепяват.Аз обаче така и не го разглобих, за да отстраня горепосочените дефекти. А това май ми се случва за втори път напоследък. Преди никога не е било да купя нещо и да не го разчаркосам  до съставните му молекули. Явно вече одъртявам .
 Обаче дали заради светлината в стаята следобяд, или неправилната дозировка на ментата и мастиката по обяд, тия снимки нещо станаха по размазани. Ще трябва да чакаме или да ми дойде музата да ги преснимам, или на Сашо да му се припие бира някой ден.










CaLLlo:
Хубави са снимчиците, верно, без мастиката щяха да са мааалко по-бистри,
но си прав - бирата ги фиксира по-добре

Радвам се, че се кефиш на придобивката, честито!
А ако ти трявват някакви снимки на конкретни възли, кажи, мисля че имам някакви, но са за немското изпълнение, което едва ли е много различно.

И стига само хвалебсвия и розови облачета, да кажем и нещо леко в обратната посока:

Абе хубав лок, ама няма колела ...

Айде !

KRAKOMOBILA:
Дзвер! Много ми харесва модела и представянето. Чак ме е яд, че още го нямам.  ;)

TANO:
На една снимка на локомотивчето в Ц. Гара си открих пропуск. Става въпрос за стержена и лоста към спирачния вал отляво под будката. Набързо го направих от пластмаса от СИМ карта и телче.


 Само дето от мен фотографчия няма да стане. Преснимах го, но снимките не са кой знае колко по добри. Е, поне е с новата част:











И за да не кажете, че почти не е нищо ново, ето малко допълнителни работи:
От тая картинка и малко спомени на баща ми...

...се получи това:








По смътни спомени на баща ми някога вместо печки за отопление са били съдове, зареждани с топла вода в Кочериново, Рила и на Рилски Монастир (специално за тая линия). Иначе по късно помни и истински печки. И понеже малка част от детството му е минало в Мало Село (на линията Дупница – Бобов дол) има спомени и оттам. Специално тия пътнически вагони са били рядкост, влаковете са били по 5-6 М-чета и отзад един пътнически наричан „купето”. В „купето” е било само за деца, бременни и старци. А самата дековилка е била наричана „таратайката”. Деянов в неговите библии не ги споменава тези термини, това явно са местни дупнишки определения. И дали по лош път, или от самото малко междурелсие е имало и чести дерайлирания. Ето и в Панайотовите снимки е хванато едно такова:


Що да не представя и товарните вагончета. Това е К-вагончето в купешкия му вид .

Наложи се да му правя клемии от жичка.

Ето го с товар:


На М-чето няма какво да му се доправя, освен един товар от въглища.




Яд ме е, че от толкова много снимки, няма нито една на такова F-че. А баща ми ги помни същите. Натоварени със слепи коне за мината в Бобов дол. Моделчето си е добро, само му сложих една опашка.




От цялата работа е ясно, че аз няма да мина само с един комплект. Сърбят ме ръчичките за поне още един, този със зеления локомотив. С тенденция някога да стане малко по зелен. Само да ги пуснат пак. Пък после ще ми се прииска и сивия...То няма лошо, ама тия гадни немци все гутморген викат и все пари искат. Та си мисля вместо това да почна да събирам салфетки, ама нали съм Юнак! :bb2:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия