Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

Тема само за юнаци

<< < (5/6) > >>

TANO:
Ако сте приключили с меренето на гръдни обиколки (което чисто технически погледнато си е една приятна процедура), да преминем по същество – как да постъпим, ако искаме да си направим такъв вагон?





Нарочно качвам точно тези снимки, щото на тях добре се вижда, че вагона е по висок и от локомотива, и от вагона на Минитрейнс.
Да си припомним тия два чертежа:





Вторият от тях се оказа със сбъркани размери, но добре, че аз си имам рулетка, а пък на Ц. гара има такъв вагон. На чертежа с червено съм нанесъл верните размери (този вътре на пейката е предполагаем, но по всяка вероятност верен).

Височината. Ако я направя 1:87 вагончето ще стане точно толкова високо, колкото локомотива и вагона на Минитрейнс. Ще стои тъпо и затова решавам да направя модела с 2 мм по висок, т.е. всички размери по височина се смятат в мащаб 1:82.

Широчината. Вагона на Минитрейнс е широк точно колкото е кабината на  локомотива(говорим за моделите). По чертеж нашия вагон е по тесен от този на Минитрейнс, значи ще излезе по тесен от локомотива. Да ама като отидете на гарата можете да измерите, че вагона е 100 мм. по широк от него. Как да я бъде тогава? Решавам широчината да е същата като на Минитрейнс.

Дължината. Тука действам дипломатично – за да не би дължината да се разсърди на височината и широчината, решавам и на нея да и подаря 1 мм. Дължината на коша ще е 70 мм.

Така – излиза, че мащаба на модела ще е едно към гьотферен, ясно е, че ще се гони силует. Обаче съм готов да поема вината, стига да има кой да почерпи. Може и без мезе.

ПС: Абе гложди ме и тоя чертеж. Всички размери са същите, но е фургон. Даже и странични врати си има. Дали сме имали такъв?

mitko0888:
На дължината си подарил само 1 мм? Да не излезе по-къс сравнен с минитриксовия и с локомотива. Давай всичко в 1:82.
А пък за фургона - у нас е имал отолкова много теснолинейки, че все някъде ще да е имало и фургон. И да не е имало, може ли влак без фургон.

TANO:
То фургони се виждат по снимките, ама всичките са такива едни схлупени, като на базата на преправени товарни вагони. Ставаше въпрос за фургон на базата на същия вагонен кош. Колкото за дължината на модела - ако се задълбаеш в чертежите ще видиш, че нашият не е кой знае колко по дълъг от оригинала на Минитрейнс. Съответно модела с подарения 1 мм. излиза 4 мм. по дълъг и даже май е повече отколкото трябва. Обаче съм сигурен, че това няма да повлияе съществено върху процеса на разширение на Вселената. Така или иначе и Минитрейнс не са работили в един мащаб по трите оси, моя ще е същата боза. Гоним силует. И си правим кеф, докато го гоним. Наздраве! :drinks:

pach:
Наздраве ...проф ...приятелю!!! :drinks:
Едва ли е нужно да го казвам (освен за начинаещите),
но ти си "усетил" точно какво се прави при "едно към гьотара"!!!
Тоест когато "не ти и верен камуфлажа" и в светлината
с липсата на измервателни инструменти в "наблюдателите",
практически се гони (прави) общата визия на вагона, да е
максимално близо, без да дразни окото!!!  :hi:

Или както ти казваш - гони се само силуета!
Давай все така!!!
 :clapping:

Иишшшш....забелязвам малко мазохистични...или пък бяха садистични черти в характера ти! :lol:
То теорията е хубаво нещо, ама ако не загуби търпение публиката!!!
 :lol:
Чакам с нетърпение от теоретичната част, да преминеш към
същината - вагон-...чето (...- четата) като веществено изработени!
Тоест да може да се "пипне"!!!
(ако трябва с нитрилни ръкавици)

 :hi: :clapping: :hi:

TANO:

--- Цитат на: pach link=topic=4594.msg116687#msg116687 date=1570905199 ---
Иишшшш....забелязвам малко мазохистични...или пък бяха садистични черти в характера ти! :lol:
То теорията е хубаво нещо, ама ако не загуби търпение публиката!!!


--- Край на цитат ---

Още в началото написах, че съм доникъде, затова печеля време за да стигна донякъде, та да има какво да покажа. Мисля, че до 5 дена това ще стане, затова не вярвам дотогава да има припаднали от чакане. Ако все пак това се случи не е лошо да си припомним как се постъпва в такъв случай. На припадналият му се помага да седне, в едната му ръка се слага чаша бира, в другата отворено пакетче чипс. В някои държави на пострадалия му се дава да мери гръдни обиколки, но нашата медицина още не е приела такива практики.

Сега да видим с какви снимки разполагаме? От оригиналните по добри са тези:
Снимка 1:


Снимка 2:


Снимка 3:


Снимка 4:


Каручката на Ц. гара е ясна
Снимка 5:


Снимка 6:


Снимка 7:


Снимка 8:


Добре,че и немците си имат две.Само дето нито са в Хамбург, нито в Кьолн. Напишете в някоя търсачка - Франкфуртер фелдбанмюзеум (е, на немски, де)– ще излязат още много снимки:
Снимка9:


Снимка 10:


Снимка 11:


Снимка 12:



Между старите снимки и музейните вагони има разлики. Колкото и да не са идеални  старите снимки забелязвам:

Покрива –май едно време е бил гладък, с отдушници за въздуха и за фенерите, и ребра над козирките за отвеждане на водата. Как са възстановени и трите музейни се вижда добре на снимките.

Страничните стени.  Като първо забелязвам  на музейните четирите междинни вертикални шини под прозорците. На старите снимки са по две. С изключение на снимка 4, където ми се струва, че са 4, но качеството на снимката е такова, че не може да се твърди със сигурност. Второто е рамката на прозорците. Нашият на Ц. гара е възстановен колкото да не е без хич. Стъклата са хванати в рамки, заковани направо в коша и са неподвижни. Немците са подходили по дисциплинирано – сваляеми стъкла в дървени рамки, както и трябва да бъде.

Челните стени. Тук мога да отбележа само, че нашият вагон е възстановен само с по една стъпенка на талигата и съответната диагонална ръкохватка на стената(която май не е оригинална)(снимка 6). Баща ми е категоричен, че са имали стъпенки и ръкохватки от двете страни. На немските каруци се виждат добре.

Талигите.  Мисля, че нашият вагон на гарата не е с оригиналните си талиги. Те са такива:




Само, че това са талиги с клемии за превоз на дървени трупи. Това може би обяснява защо и парапетите със спирачките въобще не са оригинални. Парапетите са просто извита дебела тел, като от едната страна откъм локомотива даже и спирачка няма(снимка 5). Другата спирачка е огромна – със сигурност е от нормален вагон(снимка 6). Сигурно затова и стъпенката е само една(в депото са си спестили труда да правят по две, както и втората спирачка).Талигите на немските каруци са определено с по късо междуосие, като талигата на вагончетата на Минитрейнс. На старите снимки се виждат същите къси талиги.  Другата чуденка е какъв е бил парапета със спирачката. На тая снимка много добре се вижда разликата м/у двата парапета. Десният е като на вагоните на Минитрейнс. Различен е от  този на нашата каруца.


На нито една от старите снимки парапета не се вижда добре. Но като я гледам тая булка как се е хванала отстрани си мисля, че немците пак са се постарали повече от нас.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия