Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

Тема само за юнаци

<< < (6/6)

mitko0888:
ПРЕПИСВАМ ОТ СТАТИЯ НА ИНЖ. ДЕЯНОВ:

Пътническият вагон на ЦГ е от 1925 г., произведен в Бреслау (как ли е на български), заедно с още 34 вагона, произведени за нуждите ан БДЖ. Вагонът е четириосен с вътрешно обзавеждане III класа и брой на местата за сядане 22. Първоначално номерът му е 305, след 1948 г. - 105.
При възстановяването:
Вагонният кош е изграден наново върху съществуващата рама, както и цялото вътрешно обзавеждане, седалки, WC, място за печката. За съжаление не са открити оригиналните талиги DHF. Затова се използват две талиги от Е вагони. На реставраторите им е напомнено да възстановят по две стъпала на талига, както е на оригиналните, но те не са го направили. Същото се отнася и за спирачното вретено и сперачната лостова система на едната талига.

Adrian:

Пред-чувствам , че се пече шедьовър - бегам за бира  :drinks:

TANO:

Е, чак пък шедьовър..., просто се стараем, доколкото можем.
Каквито и да са разликите, като си правя моделчето, ще гледам да е в по оригинален вид. Само вертикалните шини не знам защо още отначало се заинатих да са 4. Понеже в къщи имам 1 кв. м. симона и се чудя кво да я правя, решавам да експериментирам с нея. Пък и имам опит с тоя материал – малко ли къщурки и перони си издялках от него. Тук се виждат повечето основни части, освен пода на вагона.


Стени на коша, нуждника, сандъка под пода и краката на пейките – от 1 мм. симона.
Пода (който се явява и рама) – от 2 мм. симона
Шини,  кантове на прозорците и покрив – от сладоледени кутии.
Пейки – ламарина от бирени кутии облечена с мебелно фолио.
Печки от леяци от къщурки и кюнци от клечки за зъби, хартиена шайбичка за капак на кюнците,  дръжка от близалка за тръба под нуждника.
Шпренгверх от струна от китара, и още телчета за държачите, ребрата, ръкохватките и бравите. Изолация от жичка за натегателната муфа на шпренгверха и държачите
Ще ползвам талиги на Минитрейнс, отдушници за въздуха и фенерите от Вайнерт.
И ако вземем да сглобим всички гореизброени боклучки в едно, се получава нещо такова:






























Извода е, че вагонната фабрика TANOMAG би могла да си произведе желаните 5 каручки. Трудът обаче е съпоставим с този по изграждането на китайската стена. Щом китайците са успели обаче, що да не мога и аз? На снимките се виждат и някои части от фотоец. Те са производство на една друга вагонна фабрика, специално за този проект. Името на тая фабрика не е тайна, но засега оставям нещата така. По нататък специално ще стане на въпрос за нея. Просто е още много рано. И засега темата изпада в лек застой, щото съм стигнал до тук. Е не съвсем – по точно съм до тук:












Но има още довършителни работи, освен това още експериментирам как ще станат прозорците. Боядисването пък е съвсем отделно приключение. Има още много време до шампанското.

П.С. Малко тестове как вървят. Мисля, че се държат съвсем прилично:

https://youtu.be/v82rVC7uHyc

 :hi:

Nenchev:
Много хубаво започва да се получава.  Всичко това на ръка ли е рязано?

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия