Иишшшш....забелязвам малко мазохистични...или пък бяха садистични черти в характера ти! 
То теорията е хубаво нещо, ама ако не загуби търпение публиката!!!
Още в началото написах, че съм доникъде, затова печеля време за да стигна донякъде, та да има какво да покажа. Мисля, че до 5 дена това ще стане, затова не вярвам дотогава да има припаднали от чакане. Ако все пак това се случи не е лошо да си припомним как се постъпва в такъв случай. На припадналият му се помага да седне, в едната му ръка се слага чаша бира, в другата отворено пакетче чипс. В някои държави на пострадалия му се дава да мери гръдни обиколки, но нашата медицина още не е приела такива практики.
Сега да видим с какви снимки разполагаме? От оригиналните по добри са тези:
Снимка 1:

Снимка 2:

Снимка 3:

Снимка 4:

Каручката на Ц. гара е ясна
Снимка 5:

Снимка 6:

Снимка 7:

Снимка 8:

Добре,че и немците си имат две.Само дето нито са в Хамбург, нито в Кьолн. Напишете в някоя търсачка - Франкфуртер фелдбанмюзеум (е, на немски, де)– ще излязат още много снимки:
Снимка9:

Снимка 10:

Снимка 11:

Снимка 12:

Между старите снимки и музейните вагони има разлики. Колкото и да не са идеални старите снимки забелязвам:
Покрива –май едно време е бил гладък, с отдушници за въздуха и за фенерите, и ребра над козирките за отвеждане на водата. Как са възстановени и трите музейни се вижда добре на снимките.
Страничните стени. Като първо забелязвам на музейните четирите междинни вертикални шини под прозорците. На старите снимки са по две. С изключение на снимка 4, където ми се струва, че са 4, но качеството на снимката е такова, че не може да се твърди със сигурност. Второто е рамката на прозорците. Нашият на Ц. гара е възстановен колкото да не е без хич. Стъклата са хванати в рамки, заковани направо в коша и са неподвижни. Немците са подходили по дисциплинирано – сваляеми стъкла в дървени рамки, както и трябва да бъде.
Челните стени. Тук мога да отбележа само, че нашият вагон е възстановен само с по една стъпенка на талигата и съответната диагонална ръкохватка на стената(която май не е оригинална)(снимка 6). Баща ми е категоричен, че са имали стъпенки и ръкохватки от двете страни. На немските каруци се виждат добре.
Талигите. Мисля, че нашият вагон на гарата не е с оригиналните си талиги. Те са такива:


Само, че това са талиги с клемии за превоз на дървени трупи. Това може би обяснява защо и парапетите със спирачките въобще не са оригинални. Парапетите са просто извита дебела тел, като от едната страна откъм локомотива даже и спирачка няма(снимка 5). Другата спирачка е огромна – със сигурност е от нормален вагон(снимка 6). Сигурно затова и стъпенката е само една(в депото са си спестили труда да правят по две, както и втората спирачка).Талигите на немските каруци са определено с по късо междуосие, като талигата на вагончетата на Минитрейнс. На старите снимки се виждат същите къси талиги. Другата чуденка е какъв е бил парапета със спирачката. На тая снимка много добре се вижда разликата м/у двата парапета. Десният е като на вагоните на Минитрейнс. Различен е от този на нашата каруца.

На нито една от старите снимки парапета не се вижда добре. Но като я гледам тая булка как се е хванала отстрани си мисля, че немците пак са се постарали повече от нас.
