Автор Тема: Spur G  (Прочетена 8235 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Spur G
« Отговор #15 -: 17 Октомври 2014, 11:37:43 »
Всъщност големите мащаби не могат да станат масови само по една единствена причина - цената.
Всеки клиент който може да си купи на такав цена моделите и т.н. не би трябвало да има проблем
с местоположението както на "овала" така и на витрините за колекцията. Тоест физическите размери
на моделите в G не са фактора който биха спрели развитието на този габарит. Даже съм убеден,
че ако той се развие до някакво по-високо ниво, техните "модулни" срещи ще са подобно на
момчетата с радиоуправляемите строителни, военни и всякакви авто машини - един физкултурен салон пълен с пясък по пода.
 ;D ;D ;D но оооо търговците както винаги определят цената според големината като начален критерий.
Колкото по-голям е един модел - толкова по-скъп трялбва да е. А в G, цената не е по джоба може би и на 1% от клиентите.
Ако тя е като в Н0 или ТТ и аз дори ще си направя градинска железница като тя ще е истинската,
за разлика от "макетната в ТТ". Вярно, че в едрите мащаби се ползват много повече материал и
труд, ама практически това е единствената разлика с останалите, щото няма нищо ново в "ноухау"-то.
 Но така сформираната цена не е за масовия потребител.
Това всъщност накара преди 2-3 години от PIKO да заявят в официално изявление,
 че наблягат на руския пазар в G - а познай защо...
Някой руснаци си купуват яхти по 240 метра дълги и футболни отбори от Лигата, а други - градински железници
които си монтират  "в по-малкия салон-хол, дето е от към басейна ми". Често всъщност са едни и същи ...руснаците де.
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 17 Октомври 2014, 11:41:15 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Spur G
« Отговор #16 -: 17 Октомври 2014, 11:51:42 »
Ами точно за едно и също си говорим, Пламене...Понеже в големите мащаби както и цената е......., така и се произвеждат доста по-малко като бройки, а и по много малко магазини дори и из Австрия и Германия се намират....А като тези мащаби се масовизират и моделите респективно вървят много по "ударно", ще се произвеждат много по-големи количества, тогава и цените на моделите ще станат много по-поносими и нормални. Как в Америка може, а тука, в Европа - не. А това, че един модел, като е по-голям, трябва да е непременно по-скъп, е абсолютна глупост, понеже наистина по-големите модели имат повече разходи за материали, но дребните пък много по-трудно се произвеждат, с всичките си джвъчки, искат много повече чертане, изчисления, сметки, "научно-техническа" хай-тек работа и т.н.....

Казвал съм и друг път - колкото по-масово е нашето хоби, колкото повече хора се занимават с това, толкова по-добре за всички нас....

А между каквото и да е в H0 и в едрите мащаби 0, 1 и G няма абсолютно никаква база за сравнение - разликата е като между Москвич и Ролс-Ройс...Най-малкото защото е доста по-близо до реалността - ако не внимаваш, такъв модел би могъл да ти отреже пръстите, щом си ги вреш където не трябва, или да сгази котката или кучето..... ;D А за витрината не стават - някои екземпляри сам човек не може дори да ги вдигне, а рафтовете ще ги съборят барабар със стената като нищо...
« Последна редакция: 17 Октомври 2014, 12:31:57 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Spur G
« Отговор #17 -: 17 Октомври 2014, 13:35:16 »
Май не си виждал на какви "златни" рафтове с е съхраняват "колекции"-те в едрите мащаби на богатите...
Даже сами на собствен ход излизат и се връщат във витрините им!!!  ;)

Но с и  в голяма грешка за количеството, че ще свали цената.
Веднага ти давам пример - себестойността на DCC електрониката рядко минава 10-15 евро,
само топ оборудването е до към 50 евро ("преко сили" както викат шопите). Масовостта е
безспорна и все по-голяма. Но цените им обикновенно са умножени по десет.
Така нещо което струва като части от 15 евро отива вече на 150 евро горница, тоест има и по-ниски
цени но рядко ще намериш нещо под 50 евро. Декодерите по 24 евро като себестойност и сглобяване+софта за тях е
най-много 3-5 евро - ти сам можеш да сметнеш. А са ...меко казано - масови!!!!

Същото е не само при моделите - човечеството става все по-алчно и накрая балона ще се спука обаче.
Тогава ще е голям ужас за някои и още по-голям смях за други (макар и злорад). :sarcastic:
,
"Н0" е както сам казваш "най-масовия мащаб в Европа" ама цените на едни и същи модели всяка година отиват нагоре нали!
Нито са новопроизведени, нито матриците им са все по-нови та да им растат цените.
Та масовостта въобще по нормалната човешка логика е предпоставка за понижаване на цените...
...ама останали нормален човек на планетата...!?!?!  :sarcastic:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Spur G
« Отговор #18 -: 17 Октомври 2014, 15:09:16 »
Мда, вярно е, че един и същ примерно Флайшмански локомотив през 2000-ната година струваше 250-300 лева, сега е от 250 евро нагоре, без абсолютно нищо да се е променило по него, даже напротив - налице е влошаване заради пожълтяването на производствената дейност. Но е вярно и другото, че "отвъд океана" цените на моделите са кажи-речи наполовината на европейските, а "едрите" мащаби, от нула нагоре, са къде-къде по-масови, само дето си правят единствено техните модели-"сандъци". Но там като цяло всичко е по-евтино, и то много....Така че колкото по-скоро се спука лакомият гъз, толкова по-добре, плюс това никой нема да откара в гробищата "плячката" от тази лакомия...