Автор Тема: Международна среща на ЖП моделистите - Несебър 2015  (Прочетена 56266 пъти)

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)


ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Photo by Antonina Angelova








ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Чакаме и филм по Хоби ТВ!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Кратък репортаж за срещата излъчена по Хоби ТВ:

Youtube - Club Railway Modelling Bulgaria
Youtube - Hobby Workshop

Очаквайте пълния филм в най-скоро време...
« Последна редакция: 12 Юни 2015, 16:13:19 от BaHkaTa »

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Васко и Tонката ;) медийни звезди ...

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
http://railwaymodellingclub.com/?cid=6&NewsId=182

В срещата взеха участие представители на България, Румъния, Германия и Унгария.Бяха изградени две трасета: в Н0 с 38 модула, и в ТТ с 63 модула, Мерклин трасе, а също така и макет в Z. Трасето в Н0 беше със свободно каране, а в ТТ с каране по FREMO  правила, като не бяха включвани размяна на товари между гарите.

matanza

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Здравейте,

Поздрави от Варна! Малко снимки от мен, може някой да си хареса нещо. Нов съм не само във форума, а и с фотографията, така че не стреляйте много...:-)
Искам да благодаря на Павел за възможността, която даде на децата ми да усетят удоволствието от карането по истински макети. Не е като на масата вкъщи...:-)
А се надявам скоро да бъда малко по-активен във форума, въртят ми се разни неща по един проект и ще ви тормозя вероятно с въпроси. :-)

https://photos.google.com/share/AF1QipNgHfIPqz03Rek29_f98Z1e4xVO7ATjxk1kLZegE3W_CrfUV-C3YnYBXFHjMAPXjw?key=UkxQTmFlbGdxNW5rQ0tqVDVHOS14aTZ2aXlaYjZR

П.С. Ако на някой му хареса някоя снимка, мога да я изпратя в оригинален размер...
« Последна редакция: 15 Юни 2015, 14:22:25 от matanza »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
От името на всички, които не можаха да дойдат, благодаря за снимките.
Така ще станем съпричастни на събитието.
Надяам се скоро да се появи и филма на Хоби ТВ...

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
« Последна редакция: 15 Юни 2015, 13:35:55 от ivo »

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
И аз се присъединявам към поздравленията на  bategojko. Тези, които нямаха възможност да участват в срещата имат и се надявам още да имат радостни преживявания със снимки и клипове. Фото  серията на Ивайло Несторов - Bobby Loco Hobby е прекрасна. Поздравления, а децата са едни сладури с блясък в очите. Срещата сигурно ще активизира много от нас да засилят хоби дейностите си. :clapping: :hi: :hi: :clapping:

LG_

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Приемете и моите скромни поздравления за добрата организация на срещата и прекрасните трасета!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Колеги и приятели, да взема и аз да се включа с някои мои коментари за срещата, за да придобият и тези които не успяха да дойдат поне малко представа за случилото се, което поне в моите очи беше наистина забележително.
И така... както всички разбраха по съобщенията тук, същинската част започна с товарене на камиона с всички модули и аксесоари за срещата. Благодарение на Шаци си имахме голямо превозно средство, което за наша радост побра всичко. Няма да описвам трудностите по пренасянето и килограмите изнесена дървесина, както и ограничения брой "шерпи", участващи в начинанието. Само ще кажа, че предстоящата среща сякаш ни даваше допълнителни сили и всичко бе натоварено без много мрънкане и коментари.



На следващия ден (3-ти юни) сутринта тръгнахме към заветната цел. Морето, Несебър, предстоящата среща ни теглеха като магнит и почти не усетихме как пристигнахме на място, че и разтоварихме в помещенията, където само след борени часове щяхме да разгърнем потенциала си, да се срещнем с нови хора, да се порадваме на хобито, да покараме влакове или казано на жаргон, буквално да се кефим на всичко и всички.
Неусетно дойде четвъртък, денят определен за подготовка за срещата и се заехме със сглобяване на трасето и другите съпътстващи дейности. Както всички знаят, помещенията бяха две и съответно макетите в НО и ТТ щяха да бъдат разположени в тях. По регламент трасето в ТТ щеше да се кара по Fremo, това в НО със свободно каране.

Помещение за НО:


Помещение за ТТ:


За наша радост освен дошлите от София, на място ни чакаха и други съмишленици, както и част от гостите от Румъния, и сглабянето на макетите започна с умерени до добри темпове. Сякаш всички знаехме какво да правим и като изключим някои дребни гафове, макетите растяха ли растяха.







За отбелязване е, че си имахме и невръстни помощници, придаващи допълнителен чар на случващото се.



И така модулите неусетно оформяха трасетата, присътващите на място хора се увеличаваха, а оттам и еуфорията по предстоящия на следващия ден форум.











Имахме си и пазач, който изпод око ни наблюдаваше и по своему, може би, ни пазеше.



Имаше и течни стимуланти, че и игри и закачки, но до безредици и намеса на органите на реда не се стигна...





И така в края на деня и след близо 12 часа непрекъснато сглабяне, връзване на кабели, частични проби, напасване, монтиране, преправяне и пр. най-накрая трасетата бяха готови, а ние отидохме да починем в очакване на кулминацията и целта на нашето идване - Межународната среща на железопътните моделисти - Несебър 2015.







п.п. Всички мои снимки от събитието хронологично може да видите в профила на railwaypassion във Фейсбук: https://www.facebook.com/groups/106710543703/

Следва продължение...
« Последна редакция: 16 Юни 2015, 23:15:37 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Преди да продължа с хронологията на срещата бих искал да разкажа малко за тези така плашещи правила по Фремо, които клубът ни вече неизменно спазва и ще спазва при организацията и изпълнението на тази и бъдещи срещи, както и спазваше при миналите ни участия на Темофест в Унгария. И тъй като аз съм засега само техен ползвател без да съм съвсем наясно с техническото им обезпечаване, ще обясня за тях точно като такъв, като човек, който ги ползва, за да... кара влакове.
И така тези правила целят да се кара организирано по макета, като за целта се правят разписания.
Всеки решил да кара и "дръзнал" да вземе разписание трябва да знае няколко основни неща. Първото е да се научи да разчита написаното в него, а вътре най-общо е посочен видът на влака с номер, час на тръгване, междинни спирания, престои и на кои гари, и час на пристигане, моделна скорост и др., както и задължителното правило, че на първо място се съобразява с разпорежданията на гаровия персонал и после на написаното в разписанието.

Ето какво представлява едно разписание.


Наред с разписанието каращият влак следва да се сдобие и със своеобразния паспорт на композицията, съдържащ картонче с описание на тяговия подвижен състав, т.е. снимка на локомотива, наименование и други данни, както и подобни картончета, но на вагоните, включени към състава. Тези неща след изминаване на посоченото в разписанието трасе за определеното време се предават на гаровия персонал на крайната за композицията гара.
Разбира се, не трябва да се пропуска и необходимата за управлението на състава мишка, която също неизменно следва локомотива, защото е програмирана само и единствено за него и не може да се ползва за управление на други модели.
За да има разписание трябва да тече време, с което всеки следва да се съобразява. Сами се сещате, че ако се спазва астрономическото време, това би довело до проблеми, затова е предвидено моделно време, което е забързано спрямо астрономическото в пъти по преценка на организаторите. При невъзможност моделното време да се спазва, например много закъснели влакове и задръстени в резултат на това гари, се допуска спирането му, за да могат всички композиции да бъдат откарано до крайните им гари, съответно с нови разписания и след пускане отново на часовниците, тези композиции да бъдат насочени към следващия краен пункт/гара.

Как се кара?
1. Първо се взима разписание от купчинката с разписания, разположена някъде  из помещението.
2. Вижда се първата гара/гарата на тръгване на композицията, която ще се кара.
3. Отива се на въпросната гара и се показва разписанието на гаровия персонал.
4. Той дава мишката на локомотива на състава, както и придружаващите състава паспорти на подвижния състав.
5. Изчаква се началния час на тръгване.
6. След разрешение на гаровия персонал се стартира композицията.
7. Ако в разписанието е посочено спиране на междинна гара, задължително се спира там, дори и влакът да е закъснял (за пътническите) и с разрешение на гаровия персонал транзит за товарните. Важно! Винаги първо се следват разпорежданията на гаровия персонал!
8. Ако има маневри се извършват такива
9. Пристигане на крайната гара и връчване на гаровия персонал на мишката и паспортите на подвижния състав.
10. Връщане на разписанието на купчинката за ползвани разписания, разположена на подходящо място в помещението.

Описанието на каране по Фремо няма да е пълно, ако не се посочи и как се кара с мишка.
Мишката е устройство, което позволява по елементарен начин да се управлява модел на локомотив. Тъй като тя е програмирана към конкретен локомотив, няма как друг модел да се управлява чрез нея. При това по никакъв начин, освен ако не се препрограмира за него. Ето една примерна мишка:



Управлява се елементарно! Чрез въртящото се копче на потенциометъра най-горе се усилва/намаля скоростта. Заленото ключе служи за промяна на посоката. Важно! Потенциометърът винаги се върти в една посока, а посоката на влака се сменя с ключето за смяна на посоката за движение.
Функционалните бутони, посочени на снимката като "светлини на фарове и габарити" се използват точно за това, като ако влакът има и звук, част от тези бутони служат и за пускане на свирки, тромби и др. звуци налични в декодера на локомотива.

Накрая и след спазване на описаното по-горе с наслада се кара композиция по изграденото трасе по правилата на Фремо, като усещането е несравнимо - хем караш модели, хем е като при истинските влакове, а желанието да караш нови и нови композиции расте право пропорционално с вече караните такива.

Следва продължение...

« Последна редакция: 16 Юни 2015, 23:17:41 от Vlado »