Автор Тема: Старото ПИКО да стъпи на нови релси и макет  (Прочетена 10292 пъти)

als

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Здравейте,
Имам влак ПИКО НО от детските години, бях го направил на макет, който в последствие развалих. Много са запазени машините и всички вагони. Трафа  EZ1 също работи, За съжаление не е така с релсовия път, пробвах почистване - временно решение,а и като ще възстановявам макет да е читав. Та за макета 180 / 110 см , който искам да спретна, мисля засега да е аналогов - ще играе дете и татко му разбира се:
1. Релси PIKO A Gleiss заради 2,5 мм, има ги в магазина в Бургас, та като потрябва нещо да се реагира бързо. А може би Tillig standard, предполагам стават без тяхната подложка, управлението нa стрелките Tillig - DC или АС на какъв волтаж? Има ли актуален каталог. Предпочитам релсовия път да е на една фирма.
2. Някъде из форума мернах, че не били читави стрелките на ПИКО ? Кое точно? /Не мога да намеря темата/
3. В описанието на стрелките четох, че като са с ел задвижване с 55271 имат автоматична функция да се връщат в първоначална позиция. Да разбирам ли, че ако се влезе срещу стрелката без да е предварително превключена в съответната посока, тя ще възстанови позиция или тази автоматична функция е нещо друго.
4. Ел. задвижването на стрелките 55271. Работи ли на 16 АС, някъде го дават само DC или нищо. Предполагам работят с две бобини на импулс като старите П стрелки, един общ край и по един за ляво  и дясно. Има ли други по евтини варианти за задвижване без прекалени модификации, лостчета и др.? Основата на макета ще е ниска - 45 мм /ограничен съм в мястото за съхранение/ и ще се слага директно на земята.
5. Бутони за управление предполагам не е задължително да са на ПИКО 55262. Тези на Tillig 08311 http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-0-23708-001007002-0-0-0-0-0-0-grp-de-p-0/ein_produkt.html много ми приличат на старите пиковски, или може би други?
6. Откачвач на вагони. Впечатление от този http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Uhlenbrock/42-4-0-27072-001007005-0-0-0-0-1-0-grp-de-h-0/ein_produkt.html , работи ли на 16в, а може би ползвате други?
7. За захранването на релсите да използвам 55270 или 55292 или спойка. Има ли значение? Щифтовете 55290 могат ли да се запояват? Ако да, то спойка и кабел = 55292. 
8. Щифтовете за свързване на релсите правят ли добър контакт или е необходимо да подсигуря захранването от няколко места.
9. Има ли смисъл да наблегна на флекс релсите вместо стандартните, освен че ще има по-малко връзки и претракване. задължително ли се ползват „накрайниците“ 55282,
10. Ползвали ли сте преходник П към Т профил 55207. стават ли? Имам стари ел стрелки и откачвач, та евентуално да ги ползвам.
11. С оглед бъдещо преминаване към цифрово управление трябва ли да подготвя нещо допълнително.

Ще съм благодарен на вашите конкретни впечатления към горните продукти и съвети.

ПП Не мисля да ставам колекционер или моделист /нямам време и нерви, а и с друго се забавлявам в свободното време/ и детайла в изработката не е решаващ. Производители и цени различни и се стремя към компромис качество / цена. Целта е една хубава играчка с опция за развитие, която ще донесе Дядо Коледа и да не правя нон-стоп профилактики и ремонти преди всяка игра.

« Последна редакция: 29 Ноември 2014, 09:01:22 от als »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Старото ПИКО да стъпи на нови релси и макет
« Отговор #1 -: 01 Декември 2014, 23:12:30 »
Здравей и добре дошъл.

От написаното от теб не стана много ясно дали питаш нещо конкретно или се хвалиш с бъдещ макет - честито!

Ако не те притесняват някои действия - рязане с клещи, работа с пиличка, запояване и т.н., някои нещата ти могат да станат така:

Купуваш си флексове на Пико, както и стрелките, които си си измислил. Правиш си овалчето с разклоненията, закачаш ги със свързващите щифтове, под тях изпилваш и подлепяш траверси от флекса (вместо накрайниците), слагаш си където ти трябва и изолиращи щифтове. Запояваш си нужното количество жици (от много места и от където трябва!) и ги закарваш до "пулт" с ЦК ключета и бутони, купени от местния магазин за резервни части. Преди да залепиш окончателно релсите, караш известно време за да си оправиш стрелките и да видиш че влаковете минават и после да имаш по-малко ядове с тях.

С поставените от теб условия май магнитното превключване на стрелките е най-лесно, но пък да дадеш по 15 евро за тези "машинки" ... ми се вижда прекалено. Помисли дали няма да можеш да сложиш конрадските моторчета отдолу.

Ако мислиш че това ще ти е непосилно, почвай да правиш рисунки и списъци с това, което да си поръчаш. Чакаш доставката, след което чакаш още един път за това, което си пропуснал, или се чудиш как да продадеш това, което ти е в повече.

по т.3 - Влакът може да мине ПО стрелката (а не срещу езика), ако тя не е включена на където трябва, т.е. да "среже" стрелката. При това езиците се държат с една пружинка в зададената посока, а всяко колело ги избутва колкото да мине реборда. С риск някой вагон да подскочи.
4. Ел задвижването е за AC, но си работи и с DC, въпреки че някои твърдят че се намагнитвали от постоянния ток. Като старите са, но без крайни изключватели. Трябва да ги щракаш с импулс. Иначе, ако седнеш на копчето, се стопяват.
5. Бутоните на Тилиг са си старите и едно време се продаваха под името "Пико", въпреки че са на Zeuke
6. За откачвачка ще трябва да преправяш нещо, Пико май нямат откачвачка.
8. Щифтовете правят добър контакт само при първите няколко включвания, и то ако не ги клатиш много. След това остават хлабави, макар и да правят добър контакт, но вече неясно за колко време.
10. Добре е да забравиш за старите релси и стрелки. Или да ги сложиш на едно друго макетче, колкото да не идат на боклука.
11. Ще ти трябва още едно ЦК ключе, за да превключваш цифрово - аналогово. Ако разбира се си си направил правилно опроводяването.

Може и да драснш една картинка как си представяш трасето.

als

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Старото ПИКО да стъпи на нови релси и макет
« Отговор #2 -: 02 Декември 2014, 21:46:37 »
Благодаря за отговора. Определено питам, а не се хваля. Колкото до притеснения от инстументи нямам. Докато чаках отговор купих една релса и тествах как се запоява - перфектно за секунди без флюсове и тем подобни.
Какво имаш предвид под "Запояваш си нужното количество жици (от много места и от където трябва!" - за изолирани участъци ли говориш или визираш "Щифтовете правят добър контакт само при първите няколко включвания....." - ами ако не го разглобявам или все пак е небходимо до дублирам захранването през ....... колко релси?
Релсите мисля да ги прикова (така поне бях го направил като ученик) , а не да лепя. Изпълнението трябва да е доста бързо - синът ми няма да има търпение.
За откачвачка знам че Пико нямат затова пимах дали сте ползвали конкретния мадел от линка.
За изолираните участъци мисля да прекъсна само едната релса.
Относно бъдещата цифровизация - какво имаш предвид под правилно опроводяване?
Проекта - дрънах един готов http://www.scarm.info/layouts/track_plans.php?l=bg&ltp=27 и леко модифицирах. Глухите ще са изолирани, а може би ще прекъсна и другите коловози.

нещо със снимката не се получава

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Старото ПИКО да стъпи на нови релси и макет
« Отговор #3 -: 02 Декември 2014, 22:33:15 »
Цитат
- за изолирани участъци ли говориш или визираш "Щифтовете правят добър контакт само при първите няколко включвания....." -

и за двете

Цитат
ами ако не го разглобявам или все пак е небходимо до дублирам захранването през ....... колко релси?

Никой не знае ... На метър по жица не пречи.

Цитат
Релсите мисля да ги прикова (така поне бях го направил като ученик) , а не да лепя. Изпълнението трябва да е доста бързо - синът ми няма да има търпение.

Става и с приковани релси. Ама това с търпението е малко ... несъвместимо с влакчетата.

Цитат
За изолираните участъци мисля да прекъсна само едната релса.

Става. И от непрекъснатата релса изкарай две - три жици, да не е само една.

Цитат
Относно бъдещата цифровизация - какво имаш предвид под правилно опроводяване?

Знам ли ... След като знаеш за дръжката на поялника, утре може да искаш да направиш някаква автоматика с цифровото - разни датчици за заетост, автоматично спиране, тръгване и т.н. Ако от сега мислиш за тези неща може и никога да не направиш макет ... Давай с аналоговото овалче с пироните, да стане за Коледа, другото - за после - винаги може да се добави нещо или да се промени.

Цитат
Проекта - дрънах един готов http://www.scarm.info/layouts/track_plans.php?l=bg&ltp=27 и леко модифицирах. Глухите ще са изолирани, а може би ще прекъсна и другите коловози.

...

Цитат
[ img ][ /img ] нещо със снимката не се получава

Ей там между двата тага трябва да сложиш линка към снимката, т.е първо да сложиш снимката някъде, пък тогава дадеш линка към нея.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Старото ПИКО да стъпи на нови релси и макет
« Отговор #4 -: 03 Декември 2014, 08:12:23 »
...или да вземеш линка от снимката като преди това си кликнал на нея за да я отвориш:



Щото приятеля Микси (автора нa SCARM) подържа снимкова галерия на сайта,
 а твоя линк е от страницата с проекта, а не от снимките.
 :hi:

als

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Старото ПИКО да стъпи на нови релси и макет
« Отговор #5 -: 04 Декември 2014, 23:54:34 »
При бъдещо разширяване на подвижния състав:
- Куплите на ПИКО производство ГДР съвместими ли са с новото ПИКО, RОCO .... четох за хиляди стандарта и доколкото разбрах масовия е NEM "нормален" http://www.hpw-modellbahn.de/eisenbahntechnik/kupplung.htm , нищо не се споменава дали ROCO го ползват. По подразбиране от изчетеното във форума : би трябвало да стават?
- обикновено вогоните се продават с масовите купли или ..?
- не би трябвало да има проблем и с вагони / локомотиви с нисък реборд (за 83) да се движат по PIKO A GLeiss (100)
- тъй като ми е влязла мухата за разкачвач на вагони и търся варианти, ако старото PIKO може да се куплира с ROCO, то би трябвало този разкачвач http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-4-000-22597-0-0-0-0-0-2-0-gatt-gb-w-0/ein_produkt.html  да стане. В упътването пише, че има приставки за ROCO къси купли и купли със щифт.
- За захранване на осветление със светодиоди, ползвате отделен траф DC или от EZ1 16v AC изправяте на 12 v DC
- Това приспособление или друго подобно върши ли работа (да е по-лесно на дете) http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-000-48456-0-0-0-0-0-2-0-gatt-gb-w-0/ein_produkt.html

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Старото ПИКО да стъпи на нови релси и макет
« Отговор #6 -: 06 Декември 2014, 02:22:06 »
На въпроса за куплунзите, старите пиковски куплунзи са напълно съвместими с новите NEM куплунзи. С такива куплунзи пристига подвижния състав на ПИКО, ЛИЛИПУТ, БРАВА. Някои модели на Роко идват с курц куплунзи, други с NEM, а на трети слагат в кутията и от двта вида. Моделите на Флайшманн идват с курц куплунг система Флайшманн, на Трикс и Мерклин с курц куплунзи система ТРИКС/МЕРКЛИН. Хубавото е, че на всички модели, произведени след 1990 година куплунзите са монтирани на щифтчета в специални шахти, и замяната на един с друг куплунг е много бърза и лесна процедура. Ако имаш нужда от NEM куплунзи, мога да ти дам доста голямо количество от тях.