Автор Тема: Колекцията на мите  (Прочетена 67900 пъти)

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Колекцията на мите
« -: 05 Декември 2014, 07:32:51 »
Малко за мен и за тази тема


Аз съм хобист. Заклет хобист. През годините съм минал през 1/10 коли, 1/24 коли, 600+ размер скални хеликоптери и вън и вътре от влаковете. Имал(имам) страшно много проблеми в живота и хобитата винаги са ми били терапия и начин да се отделя от всекидневните глупости. Те са моя психиатър.

От дете имах фасинация с всичко което се движи и зглобява. По време на соца имах малко защото бедни и без право на западен внос. Изрaснах с един руски автобус с кабелен контрол който търкалях по пода с години.  После имах едо влакче, май на пико, още го търся y кутийте в стария апартамент (бомба паднала вътре). След това минах на лего. Няколко сета на лего city които безкрайно ги бърниках в разни неща.

После ходихме до "братска" югославия и си спомням как зяпах по витрините на специалните им магазини пълни с играчки с цени в марки.... ама греда.


Пораснах и открих че имам капацитета да правя всичко което като дете не съм могъл за което съм безкрайно щастлив защото гледам как хора около мен нямат тази възможност; а хобито е нещо което всеки трябва да преживее.

В тази тема ще показвам влаковия състав който имам заедно с личния си коментар за моделите. Старая се да не пропускам артикулни номера за да може евентуално хора които влезат в хобито след мен да могат лесно да намерят моделите които им харесат. Както и аз направих четейки колекциите на другите.

Не правя таблица.. Само ако нещо е с различен артикулен номер ще бъде описано, дубликатите не ги споменавам освен ако са супер интересни или работят като сет.

Моя фокус е късни 80 до средни 90, или епоха 5 с добавки от 4 и 6 база на модели които просто ми харесват!

Администрацията ми на фокус е OBB следвано от DB. Останалото отива за амтрак, bdz, разни товарни и японски в N размер. реално съм любител на повече но е нереалистично и непосилно да се моделират твърде много, поне за мен, поне на този етап.



Bachmann hhp8

Вероятно най добрия модел на лок от бахман. Тежи един тон, целото отдолу е метал, детайлите са 1:1, 4 врати се отварят, работещи панто, etc. Излезе в 2005 и този е от 2007. Взех го настаро с много часове.  За разлика от исниския, този ще ме надживее. Който не следи тази агенция (тоест всички :) ), прототипите вече са извадени от употреба поради непрестанни проблеми.









« Последна редакция: 12 Януари 2015, 09:34:02 от mite »

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #1 -: 05 Декември 2014, 07:38:37 »
Bachmann E60CP

Модела излиза през 1977. Горе долу мой набор животно. Модела е много дълъг но доста лек. Само едната талига е моторизиарана, и общо взето не обича да се движи. Мотора е боклук.. Типично 1970s качество...

Пантос са пластмаса и фалшиви.

през 2007 Bachmann направи нова версия със същото тяло (!!!!), но метални пантографи и ходова част и рама от един от товарните  локос. За цената, стария седи еднакво на рафта докато евентуално нормален качествен модел е изработен.
 








mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #2 -: 05 Декември 2014, 07:57:06 »
true line trains mp36ph (UTAH frontrunner)

добавка: пропуснал съм да кажa че и двете врати се отварят! отливката е толкова точнa че изобщо не можеш и да си помислиш.

теглото е 425г но с тежести го направих на 525. може да набутам поне до 550г но не смятам че е нужно. за размера, 425 фабрично е смешно малко



Изторията за модела е интересна и си струва да се прочете; отне на хората много години да го докарат до пазара.

Маркировката е супер прецизна, цветовете вибранти, детайлите са навсякъде. От метални релси/дръжки до отделно поставени пластмасови тръби по дъното.

Цената е ниска поради изполсването на много пластмаса, но прецизната изработка го прави приемливо. Има място за тежести ако има нужда. 

Идва в две версии.. DC и DCC SOUND. DC не е DCC READY затова е желателнo да изберете от началото коя версия искате. 












« Последна редакция: 25 Декември 2014, 16:57:18 от mite »

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #3 -: 05 Декември 2014, 08:07:02 »
roco br 211


Много забавен лок. Всеки е длъжен да има един от тези. Много добра изработка но с един голям минус. Детайлните части не всички пасват добре и е супер яд да ги монтираш. Отказах се със стълбите след като нито едната от 4 не пасна в долния им луфт.

Това е работа за китайците с малки ръце, не за дебели мъже кат мен.....











mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #4 -: 05 Декември 2014, 08:34:00 »
Roco 44783 DB restaurant

Един от старите, напревени в австрия. Набор 1996, седя в кутията у склада до сега.

За съжаление качеството е много зле. Боята не е добре дефинирана, цветовете са измити, талигите са меки, изглеждат като Thomas the train и са монтирани много несолидно (играят доста)

Интериора е посен и той. Просто изглежда зле. Линии от молда по стълбите и задните ъгли

Много се радвам че roco отиде в китай и подобри качеството защото това е кочина. Толкова е зле че едвам и го фокусирах...








Ще продължим по късно.  :)


mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #5 -: 05 Декември 2014, 08:44:57 »
ACME 50813 Experimental X LTd Ed (оказа се че и това съм го снимал и ше вмъкна в тази сесия)

Типично АCME. Изглезда добре от далече ама от близо е като вмириcано яйце като го пукнеш.

Липса на лампи (те са част от тялото и са солидна пластмаса!), интериора е ОК докато не погледнеш голия покрив.

Боята и цветовете са прекрасни обаче.  Правят едно за сметка на  друго... де това да се показваше в цените им обаче, нямаше да се оплаквам.











mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #6 -: 07 Декември 2014, 06:12:56 »
LS MODELS 47044 (set)

продават се в сет. не знам дали имат отделни модел номера.

cпоред мен тази марка е единствената  която си струва в момента. изработката и детайлите са ненадминати!
това общо взето важи за всичките им продукти, че да нe повтарям  във всеки пост:

- праговете между вагоните може или нагоре, или свалени
- буферите са на пружина
- диафрагмата/изолацията също е на пружина.
- интериора е пълен. седалките може да ги местиш междy легла и облегалги по отделно всяка.
- стълбите за 2ри етаж легла също  може да се премахнат. едната съм я направил 100% купе, а не кушет.
- талигите са солидни, осите като на лазер
- теглича не са удря в буфера  стил ROCO (!@) на остри завои
- повечето им дръжки са метал, даже и линковете по дъното. трудно се вижда на снимките обаче

въртя ги на 790мм радий но на 610 са ок. по ниско не бих ходил, въпреки че "може" и на 350/320  ама това си е престъпление.

тези са пригодени са осветление стил батерия >> http://www.train-tech.com/index.php/lighting/interior-coach-lighting . ако има желание за ток от релсите, ще трябват контатки на талигите някак си


















« Последна редакция: 07 Декември 2014, 06:19:23 от mite »

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #7 -: 07 Декември 2014, 06:39:57 »
LS Models Bpmz 291.2 46260

Конкретно за този модел

- Контакти на талигите, жици до покрива, пригодена за ESU осветление
- Доста детайни части дето не са за този вагон. Няма начин да монтираш освен ако не правиш дупки ръчно. Изглеждат като частите от епоха 4 вагоните им. Супер, имам резерва за тези тогава
- Метални светлинни дифузери по целия централен покрив!
- Напълно моделиран покрив, рафтове за багаж
- Седалките са зглобени от 3 отделни части... всяка.
















mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #8 -: 09 Декември 2014, 01:03:00 »
ACME EA3000 amintiri feroviare 10052

Има малко вода по решетките щото си мих ръцете да няма отпечатаци и гледам пак съм оставил такива. друг път с ръкавици. това не са дефекти на модела!

не знам дали има нужда да описвам.. модела го имат доста хора. но ще кажа че изглежда внушително, снимки трудно показват това
















Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re: Колекцията на мите
« Отговор #9 -: 11 Декември 2014, 13:40:40 »
Поздравления за добрата колекция. :good: Да си я караш със здраве!!!  :yes:

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #10 -: 16 Декември 2014, 03:09:34 »
Athearn  ATH-25790 (F59PHI AMTRAK California REPOWER livery)

По малкия и по стар брат на mp36 по горе.   

качеството е доста добро за тази марка. много тежък модел, доста метални детайли. За жалост китайчета ги частично рисуват на ръка и има оплескана боя тук и там дето са пипали... но както казах, марката не е известна за мега качество.

но този модел е един от най добрите им и го препоръчвам. Не си губете парите с фабрично dcc от athearn. сложете си добър чип сами ако искате dcc.

съединителките/теглич са mchenry и са много зле. kadee си струват за смяна.

всичките вентилатори на покрива са прозрачни с отделни перки по долу. но са трудно видими освен първия


















 

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #11 -: 17 Декември 2014, 01:26:08 »
Имат те. АCS64 (Amtrak cities sprinter) на амтрак и АLP45DP и ALP46 на NJ Transit Authority са хубавици. Но все още не ги правят в модели.  Имаше слухове че KATO работи по acs46 ама все още нищо официално.  И сега обратно към еропата.....


KATO (HOBBYTRAIN/CONRAD/LEMKE COLLECTION) H2909 BR 189 Bosphorus Express

Сега, kato прави малко модели на евро машини в HО/N и  продава под различни марки. Но са си kato като изработка и дизайн. На пазара са под доста имена....

PIKO през 2010 пусна HO версия на това, но не мога да го намеря защото е извън продукция от години и едва ли много са продадени за да ги има на употребявания маркет; търся ама за сега нема. Затова като попаднах на N мащаба от kato скочих.

Имам доста като N и знам какво да очаквам (снимки евентуално). Обаче не мога да кажa че съм очарован от евро моделите им база на това което виждам тук. Поне като ги сравним с японските и американските им версии.

- Боята е добра.
- Шрифта отличен
- Покрива е отличен но много чуплив. Единя панто вече не се държи "паркиран"
- Детаийлите по шасито са много грубо отлети
- Следи от отлевки
- Стресови вълни в отливката навсякъде (може да видите ясно на прозорците)
- Лампите са много мижави
- Модела се движи меко но е бавен и шумен
- Модела е доста по лек от американските локс които правят.
- теглича е различен от японски и американски така че секира ударих с вагоните. това го знаех но не виждам начин да го сменя. то е close coupler и е добре забит дълбоко в модела.
  днес се зарових. греблата се демонтират и имаш достъп до теглича който е nem 355!!!! запретнах се и си поръчах дапол тегличи от англия. имам изненада каква композиция съм му намислил на този лок..



Че значи:
като японски модели = най добра изработка.
Като американски =  най добри механически
като европа = някъде между двете.

Тези разлики ме дразнят много и затова излязох от N. HО е по балансирана според мен. не мисля че е тайна защо то купих обаче. Вгледайте се в картата изрисувана :)

ха "таурус" ха!














dapol nem 355 coupler installed  :spiteful: :spiteful: :spiteful: :spiteful: :spiteful: :spiteful:




« Последна редакция: 23 Януари 2015, 02:24:06 от mite »

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re: Колекцията на мите
« Отговор #12 -: 17 Декември 2014, 07:29:29 »
Не е Таурус а Бомбардие, Тракс им викат,...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Колекцията на мите
« Отговор #13 -: 17 Декември 2014, 07:39:29 »
Цитат на: choveka_vlak link=topic=4652.msg97679#msg97679 date=1418794169
Не е Таурус а Бомбардие, Тракс им викат,...

EuroSprinter

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Колекцията на мите
« Отговор #14 -: 17 Декември 2014, 09:13:34 »


Дано внезапно да не решиш да минеш в ТТ , хахахххх