Автор Тема: Колекцията на мите  (Прочетена 67892 пъти)

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #90 -: 10 Януари 2017, 03:43:48 »
ROCO 64513 OBB MODULAR

Тегло: 155

Не бях сигурен какво ще е за 38Е обаче... доволен съм! Иде поръчка за кашон от тези определено.

Сега, проста отливка но много чиста и боята е супер. Просто формата на вагона е постна. Е да, на талигите са спестили доста но от страни стават. Интериора е чист и има маси. Да, няма покрив но не се вижда и без това.

Вратите са там в отливка, не само на боя :) Има две екстра части които и така и не гледах за какво са.. тоест реално няма такива.

Смятам че цената отговаря на това което получаваш (за разлика от тези надценени еурофима)











mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #91 -: 10 Януари 2017, 03:55:53 »


Даже не съм и знаел че това е специална боя. За жалост книгата е актуална само до 2008г но ново издание няма. Показва всички специални бои на obb taurus 1116/1216. 

И сега обратно към нормалните гаражни издания...


ROCO 63610 OBB 1014 MULTISYSTEM


Преди някой да каже нещо, да, опитвам се да сложа чистачките различно на някои, база на снимни на серията. Ако са все в една позиция е скучно.

Сега, това нещо дойде в лоша форма (а беше продадено като "ново").. Някой кретен го беше барал. Малко части, малко поялник, малко разглобяване и готово. Още не съм решил дали да пращам албанците при продавача......

Може да има малко влага около прозорците. Нямам време да го чакам да съхне напълно преди снимниките; късно е.












Фамилна снимка преди да им набутам съеденителите (смених всичките с fleisc 6515). мисля че имам проблем? и то голям. Липсват ми модели :)






mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #92 -: 10 Януари 2017, 09:40:01 »
Мисля че е редно малко описание.  1990-2000 OBB реално се чудеше как да угоди на съседите си за да не плаща за техни локомотиви за транзитни/интернационални влакове (пък и sgp имаше нужда от тези договори). През това време нямаше единен европейски стандарт и всяка държава работеше по лични железопътни правила.

OBB почна да експериментира с 1822 за италия 1014 за словакия, унгария, чехия и 1012 по късно за специфични австрийски нужди. За момент някой някъде в някой офис си помислил че ако ползват техен теглич, само ще плащат за ползван ток и това ще спести пари.. това бе мисленето с 1822 серия и парадокса италия поне.

Имам два 007-7. Единия с 2; другия с 4 пантографа. До 1994 в унгария имаше устав за 4 пантографа на локомотив. не е ясно защо самите техни лока не отговаряха на това изискване но беше поставено на OBB за да имат право да ползват 1014 в страната.

4 от серията 1014 бяха доставени с 4 колектора (два колектора на система). обаче след като в 1994 това правило отпадна, те бяха премахнати. ROCO просто пусна ранната версия на 007-7 по късно. това обяснява разминаването на номерата на roco модела; 40ххх за новия прототип и 60ххх за оригиналната доставка. в 2005 например 007 беше пребоядисан в CAT. лока има богата история на промяна.

други интересни детайли са например че на ранните прототипа пантографите им бяха монтирани на обратно от това което виждаме. лакътя към центъра на локa а не към кабината. това бе скоро променено и ги завъртяха на "обратно" до 1995 на всичките.

някой 1014 бяха 1114 за няколко седмици (1114 е без баласта - по лек) и ги ползваха за тест пробеги в германия. но до два месеца им сложиха баластите. И така 1114 в експлотация останаха два.. които почти и не ги ползваха реално. като изцяло не е много ясно какво изобщо стана в тези няколко месеца с баласти, с германия и пр.

Странното за 1014 е че почти никога не теглише вагони на OBB. 6-10 вагона на mav, zzsk и cd (или комбинация от тези) беше нормата. Всичките терминираха във виена. много рядно по късно в живота им ги сложиха за товари или местни влакове. Хората на запад от виена никога не видяха тези локомотиви по линиите. като изцяло серията е един интересен експеримент, от време в което obb беше затънало в корупция а sgp пред фалит (те пак фалираха де).

1014 беше създадена за да "шокира" комунистите от соц лагeра на изложението в 1995. obb и тогава имаше мулти системни лока но искаше нещо ново, нещо което да парадира пред дивите комунисти и да им покаже меда на запада. това объркано политическо мислене постави локомотивната серия в глух коловоз. Тя се оказа серия която не бе нужна на OBB, която бе изолирана от релсовия път на австрия (освен виенна > изток) и която беше годна само за пътнически превози. да, аргументивно най красивия локомотив на 90те бе създаден но той беше този който закопа ковчега на SGP, не напъло иронично обаче.

ненужен на австрия, не продаваем за експорт и с цена на поддръжка на астрономическото ниво на 1822, той поднесе загиналата SGP на SIEMENS и потули бъдещи мечти за австрийски локомотивен сектор (или неговото събуждане ако сметнем че сектора бе умрял след 1996 и без това).

След покупката на sgp, първото което siemens направи е да прекъснат части и подръжка за 1822, 1014 и 1012. сиеменс през
1999 бе на път да представи тауруса като европейския месиа и не бе в настроение да поддържа експериментите на държавната  администрация на австрия. в резултат до 2006 повечето 1014 бяха изтеглени от редовни линии и до 2010 дръпнати тотално от употреба.

както писах в друга тема, obb се опита да ги продаде от 2012 до 2016 но интерес нямаше. цена или рестрикции на продажба не са оповестени.  така че не можем да съдим дали куповачи наистина нямало или обб не пожела да ги продаде на явили се кандидати

В края на 2016 всичките останали от серия 1014 бяха продадени на ромънска фирма за скрап, за 15000евро на локомотив. те са бракувани и не могат да бъдат пуснати в уптреба отново. по договор, база на цената на метала и други ценности в тях.

странното е че 2010-2012 въпреки че не бяха ползвани, обб даде "милиони" (или поне приспадна от техните печалби) за тяхната поддръжка. офиса на Сметната палата предостави  40+ страници отчет за серията с доста остри думи за провала, наблягайки на високата им цена на км спрямо 1116 например.

За моделистите, нашите модели ще надживеят прототипите и дават радост за дълги години напред, въпреки че rh1014 не достигна култа на 1044 или внедрението на 1116. те остават локомотива  да имаш за много хора които смятат 90те едни от златните години на европейски жп превоз и политика на ново отворените източни граници след 89-91.

20 години след като ROCO пусна модела в далечната  1997, те са популярни и си държат цените. малко се промени по тях от издаването им а естетиката е на ниво модел от 2016. в моделна форма, 1014 е наистина един от най добрите влекачи някога създадени.
« Последна редакция: 10 Януари 2017, 09:51:03 от mite »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #93 -: 10 Януари 2017, 17:55:29 »
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4744.msg100657.html#msg100657
Пожелавам ти скоро време и тоз,че и с влака му  :good:
Нямах щастието да ги видя из Австрия,но поне на 1044 се нагледах във всичките му варианти,че и на най-първичния.

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #94 -: 11 Януари 2017, 00:05:40 »
еха виждам че не съм сам наоколо с моята слабост по 90те обб.

1044 ми е на мушката но имайки предвид колко модела са, не ми се почва. в момента гледам няколко 1216 и се чудя.....

jaegerndorfer направи CAT заедно с вагони в N но в момента който ги взема ще намеря roco в HO. мисля че JC направи и cat  вагоните в ho преди години, но не съм сигурен; трябва да проверя.


mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #95 -: 03 Февруари 2017, 02:27:39 »
WIKING CONTROL MAN A21

Нещо различно. Гледам че ги изтеглят от пазара модел по модел и реших да си взема едно. Теслата е че дистанционното е отделно и е 50Е но работи с много модела. Но ако взимаш един, е кофти.

Батерията е 3.7v една клетка липо. Може да я смениш а ако искаш, може да сложиш 5х размера като запердиш прозорците... Върпреки че  wiking пише че трябва да го връщаш на тях да я сменят, това са глупости... 5Е и малко поялник и готово.

Забавно моделче, перфектно за игра на чин.

















pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Колекцията на мите
« Отговор #96 -: 03 Февруари 2017, 09:25:27 »
Ако дам над 150 евро за един бус, въобще няма да ми пука,
 че за дистанционното трябва да заплатя още 50 евро!!!
И не виждам какъв е смисъла, че може да управлява повече автобуси, като не могат да се движат заедно. Май от Викинг са сбъркали мащаба, като радиоуправляемите модели са в доста по-едър от 1/87! А да го приспособяваш към "Фалер Кар Систем"- -а ( дори с декодер да е) на тая безумна цена няма смисъл.
Но децата в нас понякога ни подлагат на такива изкушения!!!
 :drinks: :hi: ;D

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #97 -: 03 Февруари 2017, 11:34:01 »
Е имайки предвид че wiking control имат колко.. 6? модела + тези на siku control 1/32 един трансмиттер работи за всичките.

мащаба е 1/87 обаче хора казват че реално е 1/90. модела е копие на техния стандартен 1/87 ман (070703), който трябва да купя и него сега - той идва с огледалата които мога да монтирам на този. ммда.

идеята им е била да може да си караш по макета затова е и HO. бих предпочел 1/43 (О) мащаб защото моделите от norev и rietze са много добри, но са и много малко на избор.


faller имат модел готов за тяхната система. цитаро от rietze и е само 101Е...  :swoon:


mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #98 -: 31 Октомври 2018, 23:37:18 »
Австрия си получи първите вектрони този месец и моя ред иде. Точно на време!


ROCO 73953 OBB 1293

- Идва в огромна кутия.
- Толкова много части има да се слагат един час се мъчих, и да, трябва да ги лепиш повечете иначе падат. Все още не знам къде отиват половината.
- Смяна на теглича си е разглобяване също...
- Платката е ОГРОМНА. Цялата дължина на лока почти
- Пантографите не са направени за ток.
- Така и не мога да намеря копчето за осветлението на кабината... може би е от долната страна на платката
- Има един куп интрукции как да сложиш части и разглобиш но нищо не им се разбира. 0 обозначение а и формите им са грешни на чертежа.
- Няма лист със списък на части (на интерната го има)
- Качеството е на друго ниво. Модела е супер чуплив и трябва да се държи на дадени места само.
- Много тихо върви!
- Личи си че е правен да трупа хиляди работни часове.  Всичко може да му смениш и доста лесно от пръв поглед.
- Цялата му скорост е в последните 30% на волтажа обаче. 0-30 почти нищо. 30-60 доста бавно и после 70-100 турбото иде и лети като тауруса на 12волта. Имайки се предвид че прототипа е доста бавен (товарен лок) това си е нормално. 

Харесва ми новата им дирекция.  С тази серия ROCO явно поставя залеза на техните методи от 90те













(ммда. TRIX  все още има най доброто led  осветление. Без резервация!)
« Последна редакция: 31 Октомври 2018, 23:45:02 от mite »

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #99 -: 04 Ноември 2018, 02:40:24 »
ACME 52503 OBB Baggage

това не е ново. Търкаля се поне 10 часа от както го купих през 2017?2018?.. 

И защо само 10 часа? Защото доста е писано за тези, както и едни други от този период (намам налични от тях). Има проблем с материалитe. Хора се оплакват че талигите се разпадат и/или скърцат яко. Лично тази скърца много но пластмасата си е наред, поне за сега.. Гледах, смазвах... тествах... и като я сложиш на тресето отново същото. Не си струва 62Е но какво да се прави. Да имате предвид че през 2017 ACME се издъни с няколко модела. Този е един от тях










mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #100 -: 06 Ноември 2018, 00:21:03 »
ROCO 63723 DB 101 BAYER

Тъй като и така не стигнах до LS 101 когато още го имаше взех това. Трябва ми нещо по модерно на DB  и какво по добро от вече класическия серия 101. Чисто нов в кутията скрит в некво мазе от януари 2001 когато е направен. За цената за която го взех не мислих много :)

Това е най симетричния модел някога направен...  :)) Буквално една гладка тухла.  Няколко минути по късно след малко смазване и поставяне (на криво) метални дръжки сме готови.














mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #101 -: 08 Ноември 2018, 04:19:41 »
ACME 52456 BDZ Couchette

Тегло 170Г

Не съм сигурен какво да мисля за тези. Очевидно са стари модели, бих казал от 90те но някой се е върнал и сложил екстра части.. но му писнало и спрял. После един чиновник видял какво е станало и пресметнал че е много скъпо и решил да избие подновяването с евтиния.

Пластмасата е мека и грозна, има проблеми с боята, самата отливка има вълни на места. Като го пипнеш се чувства евтино и чyпливо.

От разтояние е (много) добре но като почнеш да гледаш, страда. Просто зяпай от метър тип вагони. Жалко.

Като изцяло е значително по модернизирано от тези на roco  и tillig, но относно материали и боя... не.

От вътре е доста добре имайки се предвид всичко.

Буферите са на "пружини" но не работят защото пружините са пластмасови а буферети натъкани в канала. Но с пръсти може да ги движиш.

Вече имам достатъчно бдж вагони но не и лок да ги тегли.. ха.





















mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #102 -: 09 Ноември 2018, 08:56:39 »
LSM 47 159 OBB Modular Couchette/sleeper

Да започна с това че тези са реално RAILTOP  модели, с продадени права на LS. Човека който направил мастер моделите е един и същт. Дипчем че които имат и "старите" railtop  казват че тези са малко подобрени. С какво и как не знам. Нямам RT  да сравнявам със.

Това са реално 4те модели на този вагон, в никакъв ред

- roco
- harris (herris??)
- railtop
- ls

Че така.  Всяко купе може да се направи на легло или седалка, както на повечето кушети на LS. За жалост облегалките нa малко седалки се счупиха от стреса на сгъването - то има фрикция да ги държи но линията е много тънка и боом щети. Малко лепило и никой няма да знае :)

Стълбите за вечно залепени, и доста грубо.... На предишни модели кушети можеше да ги махнеш без рязане. тия не.

Един вагон има леки следи от пръсти на некво китайче дето е пипнало малко мокра боя. Трудно забележимо но разбира се АЗ веднага ще го видя. На същия вагон това 3 годишно хлапе си е оставило и един як мазен отпечатък на рамата отдолу до ККК. За това е редно да сложим санкции на китай веднага. Това си е чиста декларация на война! Тези не знам кой ги прави, но не е modern gala или tbk. няма стампа (май вече знам защо). Същия вагон го сложих да върви докато снимам другия за този пост и като се върнах долу онзи дереше като наркоман без цигари за 2 минути!

Намерих виновния колесник но масло нищо не направи. Извадих го и сложих на ново. Май разчекването на талигата беше номера защото от тогава е тих както трябва. Изобщо който го е правил този буквално си оставил пръстите по него.




























и сега големия въпрос дали си струва 80е на вагон (20 повече от роко версията). Вие решете. Не мисля че има нижда от текст или повече снимки по въпроса :)





IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Колекцията на мите
« Отговор #103 -: 09 Ноември 2018, 09:11:23 »
 Ами аз като разправям, и не само аз, че откакто се правят в Китай, моделите ги изкепазиха......Просто тая пипкава работа с дребни чаркалаци си изисква съответните умения и майсторлък, а онези там традиции в това отношение нямат.Иначе вагоните са много хубави - дори имат табелки за кенеф, баня и т.н. Това никой от маститите производители не го прави.
« Последна редакция: 09 Ноември 2018, 09:23:59 от IKAR »

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекцията на мите
« Отговор #104 -: 09 Ноември 2018, 19:57:16 »
Да няма гордост. Телефони бомби обувки все едно им е. Поточната линия да върви. За съжаление ако това се прави в европа ще струва 800е. Roco още се мъчи да е европейска и измести само грубите работи във виетнам и пак са на червено. Сега местят още операции в словакия (и разбира се австрийците реват) защото са пред фалит отново. 50мил оборот с 990 работника. тоест всеки работник носи ~45000е на копманията. това е безумие...

Дано само този път беше мой ред да ми се падне лимон и не е показно за в бъдеще. Ако OBB спре да си маже вагоните в nightjet railjet тоалетнаjet всеки 2 години хобистите ще можем малко да си отдъхнем. Ас лично се заклех да не занимавам с jeтовете ама.... става все по трудно ако искам да съм актуален. А модели от епоха 4/5 ги ровя години след спирането им в ебай за луди надценки за да мога да направя верната композиция. и това не си е работа.