Благодаря момчета!
Да си призная, четох и при Тодор
http://bgrail.info/site/index.php?page=6също мойте записки и преводи от списания "Моdelleisenbahner" броевете от 1975 г. - 10/289; 11/341; 12/376;
както и продължението от 1976г - 1/19 и 2/60, които са за старата обикновенна сигнализация, но май се пообърках малко.
Ползвах за "изходен" материал плана за сигнализация на Тодор от тук -
http://bgrail.info/maket/ednonishkov_plan.GIFКато копирах неговите символи и гледах възможните решения. За това изхония сфетофор от 2 коловоз (Н2- нечетен втори),
ми е като неговия. Реших, че такъв трябва да е по главното трасе, без да съобразя че има и маршрут в отклонение и от втори коловоз.
Това вече съм го поправил. От Тодор взех и няколко други символа като разделителя "Т". Само дето му сбърках предназначението.
За това съм побил и разделителя м/у стрелки 14/16 - по грешка смятах, че така се означава електроизолираността на коловозите в тази схема.
Но пък същото става и за управление под DCC. Впрочем тази гара е разположена общо на пет модула по 950 мм всеки,
като смятам такива "Т" разделители да има и на всяка граница между два модула и евентуално още по един такъв в средата им.
Така контрола на заетостта (по S88 за DCC) ще е още по-нагъсто, тоест ще има предпоставки и за управление
чрез някоя от програмите като Rocomotion или RockRail например.
Маневрените светофори макар и опционални, ще си ги има в моя план, защото го правят и по-атрактивен.
Макар да имам и трето мнение, че трансбордьора не се нуждае от тях, като се ползва само неговия бял такъв.
Ще ги сменя обаче с червен вместо син цвят. Не знаех че може да има маневрени с такава комбинация от светлини.
Това беше идеята - те да спират влизащите влакове. Представях си организацията на движение така...
"машинистите" получават сигнал от входния светофор "На следващия светофор - Спри!" и съответно следващия светофор е
маневрения в края н авсеки коловоз, който ще свети "Спри" (червено). Там бялата светлина ще се ползва
за маневрена дейност като разкачване на композицията, изтегляне на локомотивите през трансбордьора
и установяване на автоплатформата пред разтоварната рампа.(от "Tourex-express")
Ще преработя планчето в съответствие с вашите съвети. Смятам да означа разположението на гарата по модулите,
съответно раделителите, за улеснено визуализиране на всичко това.
Ако видите още някоя моя глупост, моля замервайте ме с табуретки, но конструктивни, а не хейтърски !
Ралклоненията съм уцелил по случайност, щото така ми се виждаше логически стройно и прегледно.
Не знам дали има разлика в означението на обикновенно английско разклонение и такова тип"Беселер".
За разликат между двете сме направили тема тук
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2633.0.htmlно не сме говорили за означението им в плановете като горния и съответно по управляващите табла на диспечерските пултове.
Аз лично предпочитам думата "разклонение" пред "стрелка" защото при превод от чужди езици,
става объркване когато става въпрос за разклонение, бутон или указател за посока.
(към обяд ще метна тук преработения план на сигнализацията)