Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts
Ето плана на РАСН в ТТ
pach:
Благодаря момчета! :hi:
Да си призная, четох и при Тодор http://bgrail.info/site/index.php?page=6
също мойте записки и преводи от списания "Моdelleisenbahner" броевете от 1975 г. - 10/289; 11/341; 12/376;
както и продължението от 1976г - 1/19 и 2/60, които са за старата обикновенна сигнализация, но май се пообърках малко.
Ползвах за "изходен" материал плана за сигнализация на Тодор от тук - http://bgrail.info/maket/ednonishkov_plan.GIF
Като копирах неговите символи и гледах възможните решения. За това изхония сфетофор от 2 коловоз (Н2- нечетен втори),
ми е като неговия. Реших, че такъв трябва да е по главното трасе, без да съобразя че има и маршрут в отклонение и от втори коловоз.
Това вече съм го поправил. От Тодор взех и няколко други символа като разделителя "Т". Само дето му сбърках предназначението.
За това съм побил и разделителя м/у стрелки 14/16 - по грешка смятах, че така се означава електроизолираността на коловозите в тази схема.
Но пък същото става и за управление под DCC. Впрочем тази гара е разположена общо на пет модула по 950 мм всеки,
като смятам такива "Т" разделители да има и на всяка граница между два модула и евентуално още по един такъв в средата им.
Така контрола на заетостта (по S88 за DCC) ще е още по-нагъсто, тоест ще има предпоставки и за управление
чрез някоя от програмите като Rocomotion или RockRail например.
Маневрените светофори макар и опционални, ще си ги има в моя план, защото го правят и по-атрактивен.
Макар да имам и трето мнение, че трансбордьора не се нуждае от тях, като се ползва само неговия бял такъв.
Ще ги сменя обаче с червен вместо син цвят. Не знаех че може да има маневрени с такава комбинация от светлини.
Това беше идеята - те да спират влизащите влакове. Представях си организацията на движение така...
"машинистите" получават сигнал от входния светофор "На следващия светофор - Спри!" и съответно следващия светофор е
маневрения в края н авсеки коловоз, който ще свети "Спри" (червено). Там бялата светлина ще се ползва
за маневрена дейност като разкачване на композицията, изтегляне на локомотивите през трансбордьора
и установяване на автоплатформата пред разтоварната рампа.(от "Tourex-express")
Ще преработя планчето в съответствие с вашите съвети. Смятам да означа разположението на гарата по модулите,
съответно раделителите, за улеснено визуализиране на всичко това.
Ако видите още някоя моя глупост, моля замервайте ме с табуретки, но конструктивни, а не хейтърски !
Ралклоненията съм уцелил по случайност, щото така ми се виждаше логически стройно и прегледно.
Не знам дали има разлика в означението на обикновенно английско разклонение и такова тип"Беселер".
За разликат между двете сме направили тема тук http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2633.0.html
но не сме говорили за означението им в плановете като горния и съответно по управляващите табла на диспечерските пултове.
Аз лично предпочитам думата "разклонение" пред "стрелка" защото при превод от чужди езици,
става объркване когато става въпрос за разклонение, бутон или указател за посока.
(към обяд ще метна тук преработения план на сигнализацията)
mntop:
Може да обвържеш показанията на маневрените светофори М1-М9 с положението на трасбордьора,така че бяла светлина на маневрен светофор от коловоз да се запалва само когато трасбордьора е в продължението на коловоза.
По отношение на английската стрелка,тя се разглежда, като съставена от две обикновенни стрелки.Имайки това впредвид , когато на макета се види стрелката и за къде оклоняват езиците лесно излиза и номерацията. В действителност за обръщането на езиците на англйските стрелки се използват два или четири стрелкови-обръщателни апарата.
pach:
--- Цитат на: mntop link=topic=466.msg67534#msg67534 date=1321516341 ---Може да обвържеш показанията на маневрените светофори М1-М9 с положението на трасбордьора,така че бяла светлина на маневрен светофор от коловоз да се запалва само когато трасбордьора е в продължението на коловоза.
По отношение на английската стрелка,тя се разглежда, като съставена от две обикновенни стрелки.Имайки това впредвид , когато на макета се види стрелката и за къде оклоняват езиците лесно излиза и номерацията. В действителност за обръщането на езиците на англйските стрелки се използват два или четири стрелкови-обръщателни апарата.
--- Край на цитат ---
То такава е точно идеята! :good:
А червената им светлина ще е като част от входните маршрути за гарата и когато тя свети ще "гаси белите" независимо къде е трансбордьора.
Входните, както и изходните маршрути ще са обвързани и с положението на разклоненията,
както и маршрутизирането "на две ръце" както го знам от ТANO. Дори когато ще се управляват по DCC,
пулта ще кодира съответните адреси автоматично, а външно смятам да е с бутони за управление на "две ръце".
Така ми се струва най-неангажиращо вниманието и прегледно при управление - правиш входен или изходен маршрут,
всичко друго е "блокирано" като по истинските гари и ...караш влака, като му се кефиш максимално !!!
:locomotive: :locomotive: :locomotive:
Ето преработения план:
Мойте английски разклонениея ще са само с по два обръщателни апарата. Просто, евтино и не виждам смисъл от четири...
pach:
Във връзка с поетапното изработвена на сфетофорите,
има питане към знаещите, докато мога да променям нещата:
1. Сфетофори Н1;Н3 и Н4 в този вид може ли да бъдат?
....тоест те ще са от две носещи табели с по два фара на всяка (А)
или по-конкретно ---> може ли бялата светлина да е на втората основна табела (както е на чертежа ---> A),
или такъв светофор, трябва да е с тройнофарова табела (Б) и допълнителна бяла самостоятелна светлина отдолу?
- за тези сфетофори трябва ли бялата светлина да е мигаща?
2. Сфетофор М9 не трябва ли и той да е със червена светлина?
... в смисъл ако товарен влак влезне направо в този коловоз за да спре, или ако остане син
значи ли това, че товарен влак трябва да навлиза в някои от другите коловози за да спре,
а в последствие да бъде маневрирано с композицията за да отиде на подкрановия коловоз?
3. И съответно всички маневрени сфетофори пред трансбордьора, правилно ли са с червена светлина,
или трябва да са със синя?
4. Въобще имам ли някъде нуждата от мигащи светлини, били те бели или жълти (или друг цвят)?
Знам, че някои от вас въобще не виждат смисъл от сфетофори пред трансбордьора, но не е и отричано
от правилниците, а така с тях си става и по...атрактивно движението по гарата, та за това задавам тези доуточняващи въпроси.
Предварително благодаря за отговорите! :hi:
;D ;D ;D
ПП. Става въпрос за сигнализация в БДЖ ...та вярно ли са ми подредени светлини въобще по таблата? :scratch_ones_head: :blush2:
mntop:
Гледайки схемата, светофор на който ще има мигаща светлина е предупредителния ПС"Ч" /мигаща жълта/. На входният светофор ВС"Ч" е необходимо да се монтира още един фар /поканителен сигнал/ с бяла мигаща светлина. Ако използваш чешките светофори в БДЖ, е необходимо всички фарове на изходните светофори да са на една правогълна табела. На изходните светофори,в гари с маршрутизирани маневри най-долният фар свети с постоянна бяла светлина и разрешава излизането на маневрения състав от коловоза ,за който се отнася до следващия маневрен светофор.В определени гари,като Стара Загора,Карнобат и др,този фар може да свети и смигаща бяла светлина и се явява,като поканителен сигнал на изходния.
5-ти коловоз при така представената схема не е приемно-отправен,защото няма изходен светофор, а е разтоварищен/рампен/ коловоз.По тази причина лично мое мнение е че М9 може да остане с синя и бяла светлина.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия