Автор Тема: Ето плана на РАСН в ТТ  (Прочетена 155076 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #165 -: 14 Май 2012, 11:48:08 »
Мда, това уточнение беше важно!!!
 :hi: :hi: :hi:
...щото аз по "презумция" пишех само за моделните такива! :blush2:
 ;D ;D ;D

mntop

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 31
  • Рейтинг: 5
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #166 -: 14 Май 2012, 13:20:42 »
В мащаб ТТ, не съм виждал английска стрелка и старо, и ново производство изискваща четири обръщателни апарата.И четирите езика от двете страни на стрелката са с една обща теглителна щанга,което обезмисля поставянето на 4-апарата.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #167 -: 14 Май 2012, 18:21:56 »
Цитат на: pach link=topic=466.msg78036#msg78036 date=1336976979
Така и дори прост оператор като мен :blush2:, не би се объркал кое разклонение къде е на модула и съответно на таблото за управление.

Я да внеса още малко объркване ...

Ако си представиш една обикновена стрелка, напр. твоята стрелка номер 2. И ако си представиш че я включваш с ЦК ключ. Какво излиза: За да е включена стрелката НАПРАВО трябва да щракнеш ключа НАГОРЕ. Да ама тогава езиците на стрелката ще са мръднати НАДОЛУ (по картинката) за да върви влакът направо. Т.е. Ключът нагоре, езиците надолу. И обратно - ключът надолу, езиците нагоре. Ключът в една посока (накъдето да върви влакът), езиците в другата посока.

Ако имаш английска стрелка и я разглеждаш като две ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ стрелки, напр. твоите 8 и 10, виж какво става: За да върви влакът направо в коловоз 2, левият ключ (на стрелка 8 ) трябва да е НАГОРЕ, десният ключ, стрелка 10, ключът да е НАДОЛУ. Да ама в стрелката левите езици трябва да са НАГОРЕ, десните езици - НАДОЛУ. Значи на стрелка 8: ключът и езиците са в една посока. Също и за 10. Т.е. ОБРАТНО на обикновените стрелки!

Затова ти предлагам и другата логика: отдолу на твоята схема да е "стрелка" 10, нейните езици са в дясно на стрелката, отгоре на схемата да е "стрелка" 8, нейните езици са отляво, т.е. първи в посока към гарата и затова са с по-малък номер. Така двете стрелки не са последователни, а са преплетени една в друга (така както си е в истинските английски стрелки!). За да влезе влакът направо в коловоза, левият ключ трябва да е НАГОРЕ, само че той ще управлява десните езици и те ще отидат НАДОЛУ - както и на обикновените стрелки ключът и езиците са си в противоположни посоки). Също и за десния ключ - управлението ще е както на обикновените стрелки - десен ключ НАДОЛУ, левите езици - НАГОРЕ, влакът - направо.  

Може би за мен това е по-логичното мислене, защото от доста време така си представям англлийската стрелка. Нищо че моята първа английска стрелка е само с една машинка и там аналогия с обикновените стрелки се прави трудно.



Между другото: мисля че много по-истинско ще стане ако все пак си направиш изходните светофори според книгите, с по едно жълто най-отгоре. А и допълнителната бяла изглежда много добра ако е отделена от останалите. Т.е. да станат 2+2+1, а пък за Н2 - 3+1 светлини.
« Последна редакция: 14 Май 2012, 18:40:19 от mitko0888 »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #168 -: 14 Май 2012, 20:19:10 »
Този да не е фалшив?
Отгоре надолу: зелена, червена, жълта, бяла:
А за най-невярващите някой път ще ви снимам изходен светофор със зелена, червена, зелена, бяла, какъвто не съм видял в никой правилник, но е съвсем по правилата.

Горе станаха много нагоре-надолу, наляво-надясно. Английските стрелки във всички планове, схеми, пултове и табла се изобразяват, управляват и т. н. като две обикновени стрелки. Така е най-удобно както за проектиране и изпълнение, така и за последващата експлоатация. Практика е положението на стрелката да се показва като посока на движение, не като положение на езиците. Мен не ме интересуват езиците, а накъде ще тръгне влака.

Н2 не може да е 3+1, защото няма да може да дава показание за вариантен маршрут по отклонението на стрелки 2-4 и 6-8
« Последна редакция: 14 Май 2012, 20:21:26 от bdz43r »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #169 -: 14 Май 2012, 21:11:33 »
Ама да знаеш, хич не съм невярващ!

Просто написах как според мен трябва да изглежда изходен светофор по скоростна сигнализация, до колкото съм го разбрал от публикуваните нормативни документи. И естествено си изказах мнението как трябва да се прави на макет, който претендира за пресъздаване на една епоха.

Нямам никакви претенции за това какво може или не може да се види по нашите железници. За мен това в никакъв случай не е образец, който да следвам. Колкото и жалко да е това и колкото и да се обижда някой от това.

Зелено-червено-зелено въобще няма да ме изненада - фиг. 51, 52 и 53.

За моето щракане с ключетата - правил съм го преди доста години със "стандартни" модулчета за обикновени стрелки и съм повече от сигурен как се замества една английска стрелка с две обикновени.

За Н2 естествено си прав.

С интерес следя развитието на макетите и на двама ви. Ще се опитам да не разводнявам повече темата.




bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #170 -: 14 Май 2012, 21:22:03 »
Аз пък не смятам нормативната уредба за непременно меродавна и най-правилна. От там идва разминаването.
За мен е безсмислено монтирането на лампа, която никога не би била използвана, само защото в правилника е спомената наред с другите. А колко неща изобщо не са споменати там...
На фиг. 51, 52, 53 обаче няма бяла светлина, а реални светофори с бяло има.

Английската стрелка се управлява с две ключета абсолютно аналогично на две обикновени стрелки, като разбира се ключетата също са разположени така - ключа за левите езици на реалната английска стрелка е от дясната страна (където би бил при две обикновени стрелки). Така мен не ме интересува нито, че стрелката е английска, нито в какво положение са езиците, гледам само плана на коловозното развитие и знам накъде ще отиде влакът. Така е и в реалността.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #171 -: 15 Май 2012, 08:48:46 »
Може да съм "прост оператор", но опитът и годините ( :blush2:) са ме научили на нещо мноооого по-просто,
от това да чета наредбите преди конструирането, както и да правя снимки на съществуващи светофори.
Конкретно приложено за случая с коловозно развитие, разклонения и светофори (семафори) - ПРавилото ми е следното:

- правя го така, че да е лесно, логично и ясно, дори на човек който за пръв път ще го види и който може би ще му
се наложи да го управлява, да взема решения за маршрути и маневри. Да приема и отправя влакове.

След като го направя (на лист хартия) проверявам няколко неща:
- да ли не противоречи на логиката и простотата указана по-горе.
- да ли не противоречи на правилниците по която изграждам цялата гара, като прототип на действителността (в случая - по БДЖ).
- да ли съществуват в действителността, такива коловозни развития (частично рпазбира се), такова управление и такава сигнализация.
И ако отговаря на тези условия, значи перфектно съм спазил простото правило.

Съответно всичко останало е въпрос на реализация,
допустими компромиси и минимални отклонения
от това което искам да направя.
Това е.

С конкретните ви коментари тук, практически получих нужните данни и ги сравних с това на листа,
съответно промених няколко елементарни грешки като премахнах грешните фарове и сложих каквито трябва,
в реда по който най-вече ми се вижда правилен  и  допуснах един компромис - за сега белите допълнителни
поканителни сигнали ще са на основните фарови табла поради липса на такива в 1/120 за момента.
 Нищо от това не противоречи на указанията от вас и "простото правило", следователно
има напредък на листа.

Колкото до английските стрелки, винаги съм ги връзвал така щото при превключването им (било с бутони или ключета),
да определям маршрутите през тях, а не да гледам къде точно им отиват езиците - тоест ако ще и към Луната да сочат,
не ми пука, стига да спомагат правилното изпълнение на зададения маршрут. И тук явно простото правило действа... :scratch_ones_head:

А на практика, очаквам доставката на светодиодите и самите светофори. Разработвам преходните платчици,
на които ще се монтират светофорите и чрез които ще им изведа сигналите под основната плоскост на гарата.

Междувремено ще си разработя възможните входни маршрути за приемана на различните влакове (пътнически и товарни),
възможните товарно/разтоварни дейности за тази гара и съответните маневрени маршрути за разкомпозиране осигуряващи това,
съответно -  възможните маневри за композиране на пътнически и товарни влакове и на финала - възможните отправни
маршрути за изпращане на двата вида влакове.

Спрямо тези маршрути и маневри, ще си разработя вида на светлините при всяко движение на всички светофори,
тоест как точно трябва да свети всеки сфетофор и ще гу пусна тук за оглед и консултации, от типа:
"...е ли е възможно така и ако "не"  - какво трябва да променя".

А на освовата на този етап, ще се направи вече управлението и  автоматикат за него.

Поне друго аз като не специалист се не сещам, така че не се свенете...или както
 пишат по руските форуми - чакам табуретките.

То тук всъщност израза е "чакам доматите" :tomato:

 ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #172 -: 16 Август 2012, 11:09:12 »
Има вече напредък ...в шосейната система от тук:

Цитат на: pach link=topic=2783.msg79263#msg79263 date=1339567034
Не знам  :no:  :spiteful: - снимките са от Вундерланд-а.
В ТТ си правя обикновенна Фалер кар система и дори на модулите ми ще има.
(Image removed from quote.)
Яд ме е, че когато ибея беше залят с неодимови магнитчета, не си купих, а сега нещо няма ...
та се налага да вадя от бракувани хард дискове! ;)
Но като цяло си става и с някои части от нашите земи - вместо стоманена тел,
 ще пробвам и с магнитна гумена лентичка, че е по-лесно за обработка - режеш и лепиш
по средата на 4шосейните платна от бирен картон и готово!!! :hi:

Но никога не е късно да пробваме - все пак радиоуправлението е
 почти толкова малко като слуховите апаратчета! ;) ;) ;)

ПРез това:

Цитат на: pach link=topic=2783.msg79274#msg79274 date=1339572517
Направено е... ;) :good: ..и проби с камион на DHL (за сега е радиоуправляем) са проведени - минава достатъчно плавно...
проблема е да не "тича" по нанадолнището, а в подземния завой ще има и допълнителни мантинели да не изпадат... :haha:
(Image removed from quote.)
Наклона се получи като при железопътните релси > от 3%!
И има плавен преход през три пласта на шпарплата + до 5 мм на съседния модул
където шосето е повдигнато с толкова над основната плоскост.
...

До резултата от преди две седмици (или преди отпуската ми...):


и в почти завършен вид (свърши ми курсовата тел...):

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #173 -: 19 Септември 2012, 08:30:19 »
 ;D ;D ;D
Както мнозина знаят, на тези модули приемната сграда ще е "по мотиви" от гара Габрово.
Снимките са по състояние от дните на първата конференция през 2010г. - около 25 октомври.
Работата по изготвянето на чертежите върви успоредно с изработката на частите.

Изглед от към коловозите. :thank_you:


Един страничен изглед в прекрасен есенен ден ... и двама колеги наоколо "опъват" ролетките. :drinks:


За мой късмет Васята е точно 180 см. Специални благодарности за точния размер и помощ от приятел. :friends:


Първите налагания, коригирания и допълнителни проверки в размерите за мащаб 1:120 !!! :dance1:


Отделни детайли от фасадата. :scratch_ones_head:


Работата продължава. Очаквайте продължение...
 ;D ;D ;D

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #174 -: 02 Февруари 2015, 20:17:47 »
Какво става с този проект?
« Последна редакция: 15 Март 2017, 13:21:16 от tritehiksa83 »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #175 -: 15 Март 2017, 09:40:27 »
И на мен ми е интересно развитието на проекта, защото това са единствените BGTT модули, които не са участвали в национална среща и бих приветствал гара Габрово на някоя от следващите срещи.

Предполага се, да имаме търпение за продължението ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #176 -: 15 Март 2017, 16:55:17 »
Съвместната ни работа приключи много отдавна,
още с напускането ми на клуба.
Това, че съм правил услуги на отделни клубни членове,
не ми дава основание да забравя лъжите и обидите
изсипани в неспирен рецидив от отделни личности по мене.






emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #177 -: 15 Март 2017, 18:08:52 »
Въпросът, а и темата са за твоя проект и бъдещето му, а не за клубното(ите) минало.
И аз питам точно за този проект по "..плана на PACH в ТТ", какво се случва, дали е забуксувал, дали има планове за довършване, защото идеята заложена в него е хубава. Ясно е, че всички си имаме ангажименти и не винаги работата може да върви както ни се иска или както е планирано.

Не бих си позволил да нарушавам форумните правила и да дискутирам, хора, клубове, случки в тема, която няма общо с тях.


stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #178 -: 15 Март 2017, 22:55:25 »
Pach,
подкрепям мнението на Емил. :yes:

Забелязвам от много теми, че наистина има от какво да си огорчен, има от какво да не искаш
да покажеш нещата, които правиш, или които си искал да публикуваш във форума.
Въпреки че съм почти на 17 години, и мен хора са ме потискали, хора са ме карали да нямам желание
изобщо нещо да показвам и да правя.
Но, знаеш ли, проумях сам  нещо. Когато се ядосваш, тормозиш излишно душата си. А точно вътрешното ти Аз е най- важното.
Защо? Защото така се чувстваш добре, чувстваш се страхотно от факта, че ти си направил нещо сам, което не само радва очите,
но и точно душата ти отвътре. Не си заслужава това, което те вдига духом, изведнъж да се разбие на парченца, които после не могат
да се съберат отново. Не си заслужава заради мнение на хората да не можеш да залепиш парченцата обратно!
Не се води от миналото, което макар и с лоши спомени, не можеш да забравиш. Но се опитай да ги овладееш, да покажеш, че си
по силен от влиянието на спомените върху теб. Просто не си заслужава да си хабиш нервите, защото някой, който си мисли,
че е по-добър от теб (не визирам никого от форума), и коментира  с лошо към теб, да те огорчи. Знаеш, че понякога хората не мислят
какво правят.
От твоите коментари в темите ми съм си извадил достатъчно изводи какъв човек си.
Оценявам всеки път това, което си ми написал и посъветвал, и ти благодаря!!! :) :) :)

Сега си отдъхни, оттърси се от лоши мисли, и покажи няколко снимчици, без притеснения.
Следя темата отдавна и не мисля, че няма да има нещо ново, с което ще се похвалиш и ще ни зарадваш очите! ;D ;D ;D

Гордей се с това, което правиш! То няма да бъде незабелязано!
« Последна редакция: 15 Март 2017, 23:01:24 от stivi1504 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #179 -: 16 Март 2017, 09:32:04 »
Цитат на: emilchaushev link=topic=466.msg107059#msg107059 date=1489563627
И на мен ми е интересно развитието на проекта, защото това са единствените BGTT модули, които не са участвали в национална среща и бих приветствал гара Габрово на някоя от следващите срещи.

Предполага се, да имаме търпение за продължението ;D

Не знам защо се стига ( отново) до форумните правила?!!!

BGTT e клубен стандарт за модули.
Това, че по съвместителство съм съавтор на този стандарт,
ми е дало и насоката на модулите изпълнени по него.

Националната среща (поредната) се организира от клуб и спонсори,
а не от едно частно лице, въпреки че ( и защото)
 ти си председател  на клуба-организатор.
За това ти отговорих в този дух.

А иначе благодаря за проявения интерес и пожелание,
но аз все още си ритам кестените по тротоарите в града
 и не смятам да се уча как се копаят лози.

Стиви, благодаря за добрите думи и отношението към мен.
Мога да те уверя, че няма нито един счупен модул в ТТ,
а тези в Н0 са възстановени и отново работоспособни.

Колкото до душата ми, точно защото ограничих много неща
след някои " случайни" недоразумения почти овреме,
 мира и спокойствието в нея са на предишното (че и по-добро)
ниво.

И не смятам това ниво за лошо, че да променям нещо тук!!!
( за това и тази тема е спряна да се допълва още през 2012г.)
 ;D ;D :hi: