Автор Тема: Ето плана на РАСН в ТТ  (Прочетена 154612 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #30 -: 05 Май 2010, 15:45:58 »
Може би ако сложиш сградите и изобщо каквото е възможно, коментарите ще са повече. Сега ми е трудно да обсъждам, защото общата визия ми се губи - сгради, пътища, за депото мястото ми се струва малко, за гарата също, къде ще е гаровата сграда, доваждащият път, какво ще има в кръговете, не е ли малко сгъчкано всичко... ей такива неща.
п.п. За коловозите също - ще има ли перони, има ли място за тях, не са ли много коловозите, ще има ли бретели в двете гърловини...
п.п.2 Това с бретелите го видях и отпада въпроса.
« Последна редакция: 05 Май 2010, 15:49:27 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #31 -: 05 Май 2010, 15:50:36 »
Доста сложен проект! И труден за изпълнение. Успех!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #32 -: 05 Май 2010, 15:53:46 »
Не ми е ясно също къде излизат двата пътя дето влизат в тунел от дясно под голямата гара?

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #33 -: 05 Май 2010, 15:55:26 »
Мен ако питаш го направи на два етажа. Сега изглеждна някакси изкуствено терасирано.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #34 -: 05 Май 2010, 15:58:59 »
Горе където е индустриалната част след левия кръг, за да успее линията да се качи най-горе в ландшафта се образува едно като хълм, в чиято основа свършват трите коловоза. Това няма ли да попречи при изграждането на цялостната визия на индустрията?
Много въпроси станаха...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #35 -: 05 Май 2010, 18:50:36 »
Сега на кратко , щото съм на чужд компютър...
Повечето неща са описани тук в първите пет поста...
По памет (нали проекта си ми е в главата преди всичко)
Горе крайната гара е с дъскорезница.
Долу голямата  гара е с (евентуално) гара от към ръбът на макета, защото в крайна сметка това е погледа ни на всяка гара (поглед на пътник ако щете) тоест излиза от гаровата сграда и вижда цялата гара пред себе си.
Депото не е малко, все пак това е ТТ.
Коловозите в този си вид са с най-малка дължина от 80 см до 120/130 см.
Имаше вариант сградата на голямата гара да е от към реката , но взе че "потъна"  :pleasantry:
Офис коловоза го има , но това е старият му вариант - върти се около депото и слиза отдолу където оформя едно огромно ухо.Така всъщност ушите на този макет стават общо три (вижте първите постове назад) и няма(х) никаква скрита гара, защото предвиждах едно "лудо каране и въртане на влакове" в подземната част.
По въпроса за недодяланите височини , не си играх да ги оправям, тъй като това е само идеен проект...който вече има три (че и четири) изменения и подобрения.За това не съм и разположил сградите.
Идеята е от понеделник да ви "водя" последователно през настъпилите промени, за да може да прецените какво ми се иска да направя и да ми помогнете в избора на окончателната (почти) схема.
Само търпение, но ще намекна  че имам и типичен офис коловоз на преден план...и коловозите ми вече са с полезна дължина почти 220 см.

Но съответно имам и доста проблеми, като например май гаровата сграда да изчезне съвсем и т.н.

Весели празници и утре да са живи и здрави всички със името Георги! :mda:
 :drinks: :drinks: :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #36 -: 11 Май 2010, 12:16:22 »
На някой от въпросите ви отговорих преди празника, така че сега наплясках набързо няколко сгради (е за шосетата забравих) за да добиете визуална представа за обема им и примерното разположение (на основните постройки).
Все пак побих и гара Бон (в ТТ е около 65 - 70 см дълга но в макета ми няма да е толкова голяма и няма да се казва Бон...) и въпреки че се е вградила в хълма може да си представите около нея празното място, както и разстоянието до "вадата"...Хълмовете не са "обработвани" за това "крият" гарата, както и "преграждат" на едно място в близост реката, или пък са се метнали в/у тунелни портали, релси  и т.н.Но не виждам смисъл да си играя с настройките , преди да взема окончателно решение , кой план да избера.
Горе на трето ниво (макета заедно с подземното е общо на четири нива) е спирката със загадната (при евентуална реализация) на малка вилна зона. На тази спирка ще се разминават изкачващите се влакове със слизащите от крайната гара , където ще има малко развито дървообработващо предприятие.
Там гаровата сграда я сложих всъщност на мястото на този "гатер" , тъй като от другата страна (дето е ръба на макета) няма място за нея. Тъй като все още не съм работил с 3D обектите , слагам готови сгради каквито намеря в библиотеката...
 :scratch_ones_head: То май на финала сам ще съм си ги направил в 3D-вариант и то нашите сгради като Панагюрище, Горна Баня, Сердика и т.н. Оказа се че е извънредно лесно (описва се един текстови файл със доста числа) да си направиш сградите които желаеш.Но това е един по-отдалечен етап от развитието на WINTRACK-а за мое ползване.Като всяка проектираща програма , и тук може да се създава библиотечен файл със собствени приложения.
Впрочем във връзка с един малък проект в НО , се наложи да си създам много кратка библиотека със старите "П"-профил релси на Пико , която включва основните прави, криви релси , стрелки и ...старите каталожни номера (благодаря за съдействието на Зазо, който ми даде линк за данните им  :hi:).
Та ако някой работи с  WINTRACK-а и търси билиотечка за старите П-релси на Пико - да се обади. ;)
Та да се върна на "снимките"... Ааа, да - сложих и непокрити перони там където бих искал да ги има. Растоянието м/у коловозите позволява да са до 63 мм. широки - тоест може и да ги "покрия" спокойно , че няма да скриват преминаващето влакове от окото на "фотограф-наблюдателя".
В средата е "транзитния" коловоз който осигурява (вместо "бретел") преминаването на композиции от единия в другия овал и обратно.
Има малък проблем с "офис" коловоза - леко  ;) е скрит от кръговото депо и радиуса му е малък , което е "убийствено" за големите четириосни вагони ("Y"-ци) при преминаването ми от там. Това е все пак ТТ и за такива радиуси при нас се изнасят в страни талигите барабар с буферните греди. Това е още една причина (радиусите и офис коловоза) проекта да търпи преработка (ще видите новите решения).
Ще сложа още един път тук план "расн_10-4" за да не "прелиствате" страниците...



Ето ги и тях:













А аз съм готов да отговарям на следващите въпроси... :angel: :blush2:

ПП. Този проект е най-първият от новите, и логично е проектиран на страия "П" профил от ВТТВ, както и съответно двата основни радиуса - 286 и 310 мм. Ако все пак остане, то е ясно че ще се реализира с новите Т-релси на Тилиг, а с радиусите - ще се увеличат (но малко)...това е още една причина за настъпващите промени.
Впрочем се сещам и за основната - преди (предвид сбирката ми от подвижен състав) се задоволявах с полезна длъжина на коловозите от 80-120 см.
Но човек се учи докато е жив и "търкайки" се около по-добрите колекции на приятели с повече опит, преоткрих някой мои детски мечти...както и любимият ми "TOUREX"- експрес (Лайпциг-Варна) настоя  :haha: коловозите вече да се "вдигнат" до "заветните" 220 см!




« Последна редакция: 11 Май 2010, 12:24:41 от pach »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #37 -: 11 Май 2010, 12:50:10 »
Дай схема и на подземната част, така аз поне не мога да проследя, различните "маршрути". С депото гарата и крайната гара горе съм ОК, но тая фльонга в средата около спирката, нещо ми идва в повече.

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #38 -: 11 Май 2010, 13:21:59 »
...аз бих променил плана  по следния  начин:
 От спирката на вилната зона бих разклонил към моста  и веднага след него спускане и обикаляне на най-високия хълм (с гатера),мушкане в тунел под него и връзване с външния  път зад депото...
Цитат
Горе на трето ниво (макета заедно с подземното е общо на четири нива) е спирката със загадната (при евентуална реализация) на малка вилна зона. На тази спирка ще се разминават изкачващите се влакове със слизащите от крайната гара , където ще има малко развито дървообработващо предприятие.
...колко ли ще е натоварено трасето за един гатер(особено в тая криза...) ,та чак специално гара за разминаване ...


така ще осмислиш наличието на спирката и ще имаш  дълъг път за каране...
 иначе е супер!!!
 :good:
« Последна редакция: 11 Май 2010, 13:25:15 от schatsi »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #39 -: 11 Май 2010, 13:26:37 »
Фльонгата в средата има две предназначения - да удължи малко времетраенето/пътя между спирката и горната гара и да изпълни мерака за виадукт.
Впрочем по този начин спирката е на почти равни интервали м/у голямата гара и горната крайна.
Подземните нива не са правени в ТАЗИ програма но са описани в първият пост...
Накратко:
- офис коловоза дето се "върти" около депото завършва с едно голямо подземно ухо.(най-външната релса под земята)
-двойният тунел в ляво е свързан с двойния тунел в средата (под спирката) като правят общо два овала - вътрешен и външен, но също са с доста голямо разстояние тъй като овалите се спускат на подземното ниво, правят пълен кръг и излизат отново на видимата горна земя. Тук като опция във вътрешният овал има и двойно ухо - тоест дава възможност да се обръща посоката на цял влак и на двете страни на овала.Точно за това нямам(ах) подземна гара , тъй като времетраенето на пътуване също е относително голямо и може да се "скрие" един влак в отсечката образуваща двете уши.
Щом като толкоз държиш да си представиш движението (според мен е постигнато всичкото възможно, тоест универсално движение) или вникни в тази схема

със съответното описание около нея (в началните постове)...
...или изчакай - може и да довърша плана в тази програма WINTRACK за да кача тук снимка и на подземното развитие.
« Последна редакция: 11 Май 2010, 13:38:19 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #40 -: 11 Май 2010, 13:36:40 »
Цитат на: schatsi link=topic=466.msg41007#msg41007 date=1273573319
...аз бих променил плана  по следния  начин:
 От спирката на вилната зона бих разклонил към моста  и веднага след него спускане и обикаляне на най-високия хълм (с гатера),мушкане в тунел под него и връзване с външния  път зад депото...
Цитат
Горе на трето ниво (макета заедно с подземното е общо на четири нива) е спирката със загадната (при евентуална реализация) на малка вилна зона. На тази спирка ще се разминават изкачващите се влакове със слизащите от крайната гара , където ще има малко развито дървообработващо предприятие.
...колко ли ще е натоварено трасето за един гатер(особено в тая криза...) ,та чак специално гара за разминаване ...


така ще осмислиш наличието на спирката и ще имаш  дълъг път за каране...
 иначе е супер!!!
 :good:

Предложението не е лошо, особено ако не съм "измислил" още три/четири плана (близки до този) но...
...то и сега ми се струва доста "наситено" с " инфраструктура" както на видимата част от макета , така и на подземната. Ако приложа твоето предложение и по-този начин осъществя още една връзка м/у (практически така се получава) външният и вътрешния овал ще стане ...четвърто(!!!!) ухо.
Гатера може и да не е натоварен в криза, така или иначе още се "клатя" м/у БДЖ
(за жалост гатерите отдавна изчезнаха и БДЖ-то залязва) и DRG/DR
(от мерак да има сменяеми епохи - от І-ва до ІV-та ...но за този начин - друг път)
но пък администрация която все още се развива.
Та по клоновият участък , тоест какъвто се явява спрямо основната гара,  движение и "изчакване за разминаване" на спирката ще има, най-малкото, щото освен товарни влакове до крайната гара ще пътуват и пътнически - все пак и спирката и гатера(със загатното селце във висините) ще имат нужда и от пътнически влакове.
 :yes: ;D

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #41 -: 11 Май 2010, 13:47:37 »
Цитат
по-този начин осъществя още една връзка м/у (практически така се получава) външният и вътрешния овал ще стане ...четвърто(!!!!) ухо.

... :blind:...минимум 6(шест)!!! композиции едновременно... :spiteful: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #42 -: 11 Май 2010, 14:08:26 »
Цитат на: schatsi link=topic=466.msg41011#msg41011 date=1273574857
... :blind:...минимум 6(шест)!!! композиции едновременно... :spiteful: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Иестеее!!!
Как разбра !?!!!! ;)
 ;D ;D ;D

...мммммм + маневрена работа ...ама имам само два глухи коловоза на Централна гара.... :scratch_ones_head: :sarcastic:
« Последна редакция: 11 Май 2010, 14:57:29 от pach »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #43 -: 11 Май 2010, 14:10:56 »
...ето това имах в предвид:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #44 -: 11 Май 2010, 14:40:15 »
Пацо, малко извън обсъждането на схемата, но и във връзка с нея, ще ти споделя, че в тоя му вид макетът ще бъде изключително труден за изработка. Най-вероятно си даваш сметка за това? Сложна релсова схема, много наклони, значителни средства за релси, треви, дървета, сгради и т.н., изключително сложна рама, труден за изработване ландшафт и пр. Лично за себе си, като човек, смея да твърдя, с много опит в макетирането, ще споделя с теб, че не бих се захванал пак с направата на макет, ако сега хипотетично трябва да започна от начало. Затова, а и на база наблюденията ми върху хобисти, дръзнали да започнат такъв сложен проект, те съветвам да премислиш десет път, дали ти е по силите и възможностите това, за да не се разочароваш после. Тенденцията напоследък е към развитие на Фремо моделизма, нещо много по-достижимо като изработка и финансови възможности и може би е по-добре да помислиш в тази посока.
Разбира се, изборът е изцяло твой!
« Последна редакция: 11 Май 2010, 14:54:11 от Vlado »