Автор Тема: Ето плана на РАСН в ТТ  (Прочетена 155101 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #60 -: 15 Май 2010, 19:32:17 »
Цитат на: pach link=topic=466.msg41247#msg41247 date=1273921907
Намерих скицата (от Modell Eisenbahner 4 бр. от 1970 г.) която ми послужи за първообраз и отправна точка на този план през 2005г.
Имаше един период в ученическите ми години, когато с този и още няколко броя или всъщност всички които бях успял да си купя от будката за вестници в градинката пред Народния театър с/у старото посолство на USA, си лягах вечер и заспивах разглеждайки ги всеки път като "нови".
Всеки май е изживял подобен период, моя такъв беше в средата на 80-те :). Нищо не разбирах от текста, но всеки път като разлиствах списанията и каталозите, попивах картинките, все едно ги виждам за пръв път.

Успех в начинанието! :)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #61 -: 16 Май 2010, 12:42:51 »
Цитат на: pach link=topic=466.msg41253#msg41253 date=1273931558
Принципно, аз наблягам на инфрасктруктурата - тоест повече влакове и коловози...
Градска част може и да няма, или да е само намекната.
Но пък държа много на планинска част и пейзажи от природата.
Този план обаче има един недостатък - винаги има изкачвани и слизани на влакове - тоест няма равен участък за движение , а това е леко амортизиращо все пак...
То и за това е послужил само като идея...за плана на следващото представяне тук.
 ;D ;D ;D
Сатава с лека преработка. Два охлюва, вместо "S"-а, правите участъци се изравняват,  "мазето" сатва 3-ти етаж с коловози, където държиш готовите композиции. Има много хляб в тоя чертеж, много е добър плана.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #62 -: 17 Май 2010, 16:37:27 »
Дойде и понеделник от новата седмица.
И така, продължавам с обещаното.Вие питайте и променяйте,
щото обещахте да ми помогнете в трудния избор! ;) ;D ;D

Втори релсов план:

В основата му е нещо такова...


...само че променено след "пречупването" му през мойте изисквания.


Та съгласно тях - ето какво се получава:


Планинската гара в близък план.
(от долу се виждат релси покрити с трева ,
 но за сега не съм си играл с макроса да го оправям...)


Поглед към планинската част над кръговото депо.
(и то е не е съвсем наред, но ви дава представа...)


Тук имам не един, а цели два макетни офис (и то двойни) коловоза.
Едната двойка се спуска, а по-близката до края на макета и на равнището
 на първи етаж.
Над спускащият се двоен коловоз, пък се вижда изкачващата
се към разменната гаричка (спирката) единичен клонов участък.
На него е голям мост (така се отказах от виадукта във планината...).
Зад него е част от товарната гара, при голямото депо.


Ето поглед на макета през мрежа...


А ако Зазко (  :on_the_quiet: ) пак му е трудно да си го представи, ето поглед и отдолу на целия макет.


Движението се осъществява двупосочно през гарата,
където всъщност на входно - изходните стрелки ще има два електронни блока,
защото на практика се образуват своеобразни уши.Ако движещите се влакове
не преминават в района на гарата от външен към вътрешен овал,
то и от двете и страни има достатъчно дълъг релсов път за времетраенето на пътуването.
Планинският клон, нарочно е увъртолен (зазо този път е без фльонга) и се
получава визуално разнообразие при влизането/излизането в единичния тунел.
Горе "на върха" пак ще си е дърводобива, а около разменната спирка,
 съответно вилната зона (или малко селце/махала).
Тук освен по-добре разгърнатото кръгово депо, имам и повече коловози за товарни композиции,
включително и от лявата страна на разклонителната гърловина.
Въобще диагонално разположение на наличната площ на която и да е гара,
благоприятства развитието на нейните коловози , като брой и функции.
Това е ...може би трябва да уточня, че наклоните са максимум 3 %,
а най-малкият радиус в кривите е пак 396 мм.
 :thank_you: :thank_you: :thank_you:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #63 -: 17 Май 2010, 17:28:26 »
Паце, този план ми хареса много. За разлика от предишния вариянт. Само края на единичната линия ми куца, но ти ще го оправиш(по-лесно е да ти го обясня, от колкото да го начертая). :good:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #64 -: 17 Май 2010, 17:42:38 »
Какво да кажа? Напълно съгласен с Жоро. Това ми изглежда в пъти по-добре от предишния план. Дори имам някакви хрумки за "охльова" дето дразни Жоро.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #65 -: 17 Май 2010, 19:02:55 »


Добър план ; бих направил гарата в лека крива

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #66 -: 17 Май 2010, 23:11:38 »
...Определено ми допада повече от първия :good: /...напомня ми на един от моите "първи" планове.../, но нещо пак не ми се връзва пътя към "дърводелната"...
 -тръгваме от гарата посока надясно ....след преминаване покрай депото и по вътрешния "двоен офис коловоз" се мушкаме под гарата и след ляв завой излизаме на предния "офис коловоз"....след дългия тунел излизаме от лявата стана  ? ! ?   на същата гара от където сме тръгнали ? ! ? ....и през стрелките се отделяме  за СЪЩИНСКОТО пътуване....


... Или не съм ралбрал правилно схемата.... :fool:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #67 -: 18 Май 2010, 08:43:28 »
Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41381#msg41381 date=1274106506
Паце, този план ми хареса много. За разлика от предишния вариянт. Само края на единичната линия ми куца, но ти ще го оправиш(по-лесно е да ти го обясня, от колкото да го начертая). :good:
Цитат на: zazo link=topic=466.msg41382#msg41382 date=1274107358
Какво да кажа? Напълно съгласен с Жоро. Това ми изглежда в пъти по-добре от предишния план. Дори имам някакви хрумки за "охльова" дето дразни Жоро.

Eeeee, направо ме разбихте момчета... :scratch_ones_head:
Това е плана който (за сега) ми е на последно място. Впрочем той е и най-малко обмислян при чертането, защото бе опит да направя гарата в диагонал. Тя и гарата не е същата - вече го няма транзитния коловоз между двата основни от разменните по вътрешен и външен овал, но пък има още един обособен коловоз , от който произлизат почти всички глухи линии, както и вход/изходите за депото. Само планинското отклонение му пречи да си е чист "изтеглителен" коловоз...
Цитат на: schatsi link=topic=466.msg41399#msg41399 date=1274127098
...Определено ми допада повече от първия :good: /...напомня ми на един от моите "първи" планове.../, но нещо пак не ми се връзва пътя към "дърводелната"...
 -тръгваме от гарата посока надясно ....след преминаване покрай депото и по вътрешния "двоен офис коловоз" се мушкаме под гарата и след ляв завой излизаме на предния "офис коловоз"....след дългия тунел излизаме от лявата стана  ? ! ?   на същата гара от където сме тръгнали ? ! ? ....и през стрелките се отделяме  за СЪЩИНСКОТО пътуване....


... Или не съм ралбрал правилно схемата.... :fool:

Съвсем правилно си разбрал приятелю - точно така е планирано движението. И още нещо - движението по тези овали е дълго , но има и голяма скрита част. Не съм сигурен дали дължината на скритата част може да се компенсира от двата двойни офис коловоза + това че влаковете като влезнат в тунел, излизат на "по-неочаквани" места. Включително и планинският клон.
Впрочем там гарата (най-горната) може да се преработи в нещо по-добро, но това е въпрос на допълнително разместване и чертане, а както отбелязах , този релсов план ми е малко по-встрани от приоритетите...Но сега ме накарахте да се замисля.
Има и още един недостатък - намаля значително дължината на коловозите - те са вече едва 140/160 см , тоест губя от тяхната дължина.
Едно възможно решение е това което Адри предлага - имам по още 20-тина см в "+" ако изтегля още гърловините в завойте и тогава би станала доста особена "S" образна гара...Знам ли... :scratch_ones_head:
 
Цитат на: topalov link=topic=466.msg41401#msg41401 date=1274136706
...
1. губи ми се връзката /евентуалната връзка/ към ФРЕМО ТТ модули;
2. бих сменил трасето на планинската линия, като то тръгне от първи челен коловоз в посока "запад" и вместо свършваща в планината релса, там има тунелен портал, който вече ще на +20 мм над другия и катеренето ще започне в тази посока. Така се обособява специален 1-ви челен коловоз само за планинска мотриса.
3. гара "разменна" се запазва, като изкачването ще продължи на "изток" и следвайки наклона ще мине по голям виадукт над западната част на гарата, влизайки веднага в тунел след виадукта. Липсва ми голям виадукт!!!
...

Връзката с Фремо модули може да се осъществи или от глухият коловоз на запад от гарата (този в предната част пред двойният тунелен портал) като единична или ако я разклоня - двойна входно/изходна линия, или пък както до сега - двойна линия като отклонение от подземната част на макета (пак в западна посока).

Колкото до преместване на изхода към планинското отклонение, принципно това е готино решение, включително и виадукта, но има едно голямо "НО".
В този случай, трасето ще е изкачило значителна височина (нали за това ще е виадукт а не обикновен мост) и по тази причина когато се завърне да премине над западната част на гарата, на практика ще е на преден план от гледна точка на наблюдателя (или управляващия макета) и ще скрива зад себе си гарата и половината макет.А това не е много приемливо. Пък и не знам защо , но мразя макети с мостове над гара или гарови гърловини. Нещо по което много други си падат (може би заради ограниченото място в един макет) и не знам такава гара, тоест вижда ми се доста нереално и далече от действителността.

И все пак (въпреки че ме "шашнахте" с реакцията си) ще го обмислям още...
Плана все още е отворен за нови или други (по-добри) предложения.
Повече очи и умове - по-добър краен резултат. :spiteful:
 :hi: ;D ;D ;D

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #68 -: 18 Май 2010, 11:32:36 »
Ами, Паце нарочно не се обадих за предишния варият, защото щеше да решиш, че се заяждам или само търся кусури. Но честно казано за мен онзи прект не ми причаше на макет на ЖЕЛЕЗНИЦА, а на струпани релси и едни охлюви...не ти е работа. Това сега е друга бира. Мойта бира.
А за крайната гара имам това предложение:



При чертането подходих така: представям си как един влак с 1-2 пътнически и толкова товарни вагона влиза в гарата. Там локомотива го разкачат и той с две маневри влиза в работилницата или прегарира товарните вагони на трети коловоз, пред магазията. Като стане време да потегля отново, през втори коловоз и входните стрелки застава начело на влака.
За гара в този случай най-подходяща е Moorbach на Auhagen N°13 321 (аз сложих това което имам библиотеката). С нейната архитектура, тя не скрива коловозите много.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #69 -: 18 Май 2010, 13:10:36 »
Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41412#msg41412 date=1274171556
Ами, Паце нарочно не се обадих за предишния варият, защото щеше да решиш, че се заяждам или само търся кусури...

Кога си го правил бре???? :buba:
(и аз да го пропусна!?!?!?! :swoon:)
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41412#msg41412 date=1274171556
... Но честно казано за мен онзи прект не ми причаше на макет на ЖЕЛЕЗНИЦА, а на струпани релси и едни охлюви...не ти е работа. Това сега е друга бира. Мойта бира.
А...

Лелеееее, а най-новият (дето ми е на сърце) е започнат по първия проект, но вече е "мутирал" :swoon: :agree: :sarcastic: :wacko:

Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41412#msg41412 date=1274171556
...А за крайната гара имам това предложение:

(Image removed from quote.)

При чертането подходих така: представям си как един влак с 1-2 пътнически и толкова товарни вагона влиза в гарата. Там локомотива го разкачат и той с две маневри влиза в работилницата или прегарира товарните вагони на трети коловоз, пред магазията. Като стане време да потегля отново, през втори коловоз и входните стрелки застава начело на влака.
За гара в този случай най-подходяща е Moorbach на Auhagen N°13 321 (аз сложих това което имам библиотеката). С нейната архитектура, тя не скрива коловозите много.

Подхода ти в "размишлению к информацию" ми харесва, ама за крайна гара стават твърде мнооого разклонения - цели седем!!! Аз се опитвам с по-малко на брой (но повече маневри) да постигна същото.
Подхода ти и тази гара да е в диагонал спрямо наблюдаващия (или управляващ макета) и готин, но има  едно условие - за да не правя гарата (или входната гърловина) в наклон ми трябва маааалко повече трасе пред нея.
Само така мога да я кача на нужното ниво над трасето минаващо под нея, без наклона да "отидИЕ" над 3-те заветни %. ;)

Давайте още забележки и препоръки, щото ясно е че (вече) се заформя промени в плана...но все пак ще правя промените след като ви представя и последния (за сега) план през другата седмица.
(Ако намеря в кой компютър съм го записал... :scratch_ones_head: :sarcastic:).
 Тук ако има още нещо което "не е така" - казвайте , ще взема под внимание всичко което "намерите" и ...току виж се окаже, че може този да е "избрания"!
 ;D ;D ;D :hi:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #70 -: 18 Май 2010, 16:22:16 »
Доколкото виждам, за депото използваш две тройни халета, но защо са застанали така странно- в предната си част са събрани, а в 3адната има разтояние между тях? И са почти допрени до обръщателя! Ще разясниш ли как се е получило такова разположение?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #71 -: 18 Май 2010, 16:58:01 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=466.msg41423#msg41423 date=1274188936
Доколкото виждам, за депото използваш две тройни халета, но защо са застанали така странно- в предната си част са събрани, а в 3адната има разтояние между тях? И са почти допрени до обръщателя! Ще разясниш ли как се е получило такова разположение?


Да разбира се (по-назад също го казах) - така е защото за сега не съм проверил какво имам точно в 3D-файлове, при това трябва да е за ТТ ...и достъпно за нашия пазар.
Та при чертането слагам (по настояване на Владо) някакви сгради , които да дават бегла представа за обема и разположението спрямо релсовия план.
Тоест, не си играя да довършвам плана в подробни детайли , тъй като това не е окончателния проект за подробна детайлизация.
Може би някъде бях споменал - в процеса на превеждането на тази програма да работи на чист бърлгарски език, се налага постоянна проверка и доизчистване на различни проблеми , възникнали в превода. Тоест при чертането хем "проектирам" разновидности на моя проект , хем проверявам правилността на превода и работата с командите и менютата. В тази връзка ако чертая с точните детайли, главата ми ще се пръсне и нищо нема да стане.
По тази причина (освен че още я изучавам в подробности и самата програма...)
 не съм си играл да пренаписвам кода на макросите (също на "ниво детайли с точни размери") и както отбелязах имам например "разливане" на ландшафт директно върху изградени релсови трасета.(например в последният план това стана пред западния двоен тунелен портал)
Накратко - детайлизация с точни пропорции и т.н. ще има когато премина към същинското чертане на избрания с ваша помощ релсов план.
До тогава , приемаме всичко по условно, тъй като ползвам готови библиотечни файлове с детайли и елементи, а хората които се занимават с някакъв вид проектиращи програми, знаят много добре, че такива библиотеки се създават най-вече от ученици и студенти (обикновенно на стаж във фирмите) и съвсем логично - нито са проверявани , нито са точно копие на действителните.
Тоест субективния фактор е огромен "пиедестал" на възможните грешки. Обикновенно библиотечните файлове с точни елементи ги няма дори в кракнати версии, и съответно не се разпространяват твърде свободно. Другото решение е създаването на собствена база от такива файлове и това всъщност ще ми е трети (или четвърти) етап по работата с тази програма. Предстои (след превода и на BG) същото и със HELP-файла, както и на 3D- визуализатора. Едва тогава ще дойде ред и на тези библиотеки.
 ;D ;D ;D

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #72 -: 18 Май 2010, 17:06:10 »
предлагам ти следнта промяна на плана:



помисли по промените..
 + избягваш пресичането на маневрен коловоз!!!!
 + влка ще тръгва от челен коловоз...
 + голям мост
« Последна редакция: 18 Май 2010, 17:09:20 от schatsi »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #73 -: 18 Май 2010, 17:17:41 »
Вече го обясних:
 - не харесвам такива мостове над гари (това първо).
 - нивото на моста е на 75 мм (трябва да е ) тоест само офис коловозите в предната част ще са видими.На практика  моста и последващата "естакада" към  разменната спирка, ще ми скриват от погледа цялата (хубава) гара и нейните коловози.
...че аз от самолет ли ще си гледам влаковете на нея?
 :scratch_ones_head: ;D ;D ;D

Но обмислянето продължава... :spiteful:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #74 -: 18 Май 2010, 17:48:56 »
 Сега разбирам, но специално тази част- обръщател-ринг-депо трябва да я прецизираш много внимателно! Обръщателят и депото са на 100 процента обвързани геометрически помежду си и не позволяват никакво изместване, дори на милиметър! За съжаление аз не съм запознат с предлагането на такива артикули в ТТ, и не мога да дам конкретни препоръки! Но ти желая успех, Пацо!